Onko ok, että opettaja kännää iltaisin? Arkena päivittäin?
Kommentit (46)
On. Ei ehkä hänen terveytensä kannalta, mutta ei ammatilla siinä ole mitään väliä, jos aamuisin on selvä, ei krapulaa, eikä haise viinalta.
Oon itsekin opettaja ja saatan juoda keskellä viikkoa gin tonicin tai pari, jos on ollut rankka työpäivä.
Siis eikö opettajat saa opettaa alle puolen promillen humalassa, mutta autolla saa ajaa?
Vierailija wrote:
On. Ei ehkä hänen terveytensä kannalta, mutta ei ammatilla siinä ole mitään väliä, jos aamuisin on selvä, ei krapulaa, eikä haise viinalta.
Oon itsekin opettaja ja saatan juoda keskellä viikkoa gin tonicin tai pari, jos on ollut rankka työpäivä.
Kannattaisiko hankkia apua jos pelkkä työssäkäyminen on niin rankkaa että pitää vetää pää täyteen viinaa?? Ei ole normaalia tuommoinen.
Kännäämisellä viitataan ilmeisesti humalahakuiseen juomiseen? Ei ole oikein, jos nautittu alkoholi vaikuttaa uneen ja sitä kautta vireeseen seuraavana päivänä, tai jos tulee töihin krapulassa. Vaikka puhaltaisikin nollat, voi edellisenä iltana juotu alkoholi vaikuttaa jaksamiseen ja mielialaan seuraavana päivänä. Se, että ei jokaisena työpäivänä tee parasta mahdollista työpanosta, on ymmärrettävää, mutta jos jatkuvasti suoriutuu minimitasolla, on asia ongelma. En nosta opettajia tässä ammattien joukossa mitenkään erityisasemaan, mutta virkamiehillä on tiettyjä vastuita, joita ei työntekijäasemassa olevilla ole, ja vastaavasti esimerkiksi irtisanomissuoja on korkeampi.
Mieluummin olen töissä darroissani kuin vapaillani.
-ope
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kannattaisiko hankkia apua jos pelkkä työssäkäyminen on niin rankkaa että pitää vetää pää täyteen viinaa?? Ei ole normaalia tuommoinen.
Kuule, siinä vaiheessa kun lähetät pahoinpidellyn tai muulla tavoin kaltoinkohdellun lapsen kotiin, kun lastensuojelu ei reagoi mitenkään lukemattomiin ilmoituksiin, tekisi sunkin mieli vetää kännit.
Vapaa-aikaa sanotaan vapaa-ajaksi juuri siksi, että silloin ihminen on vapaa tekemään mitä haluaa.
Ei se mitenkään laitonta ole. Mitä se sulle kuuluu?
Yhtä sallittua kuin muissakin ammateissa, mielestäni ammatti ei liity siihen mikä on vapaa-ajalla sallittua tai kiellettyä. Juoda saa ja kännissä ei saa mennä töihin.
Kolmen kuukauden kesäloman jälkeen vielä tässä vaiheessa syksyä on hankaluuksia saada putkea poikki. Syyslomakin oli jo juuri. Ja siinä alkaa jo miettiä, että ihan kohtahan sitä on kolmen viikon joululoma tulossa, joten kannattaako tuo hyvää putkea sitä ennen poikki pistää,..
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuule, siinä vaiheessa kun lähetät pahoinpidellyn tai muulla tavoin kaltoinkohdellun lapsen kotiin, kun lastensuojelu ei reagoi mitenkään lukemattomiin ilmoituksiin, tekisi sunkin mieli vetää kännit.
Onneksi minua ei kiinnosta muiden äpärien asiat.
No jostain ongelmastahan se kertoo, jos pitää kännätä arkenakin. Oli sitten opettaja, lääkäri, hitsaaja tai kanslisti.
Opettaja saa tehdä mitä lystää vapaa-ajallaan, siinä missä muutkin ammatin harjoittajat.
Muutama annos joka ilta, vaikka promilleissa nollautuukin aamuksi, merkitsee sitä, että elimistö on suuren osan ajasta kuten tärkeästä uniajasta alkoholivaikutuksessa. Tämä ei ole ainakaan omaehtoista työkyvyn ylläpitämistä, vaan heikentää stressaavassa työssä jaksamista. Silti tietysti oma asia niin kauan kuin ei ala liikaa näkymään muillekin.
Opettaja voi olla alkoholisti, alkoholisti on ihminen joka ei pysty olemaan ilman alkoholia oli määrä mikä hyvänsä. Oli niitä ennenkin krapulassa töihin opettajia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen eri, mutta ei tässä kysytty onko arkena juominen järkevää, vaan onko se ok. Ymmärtääkseni siinä kontekstissa, voiko ihminen toimia opettajana jos juo vapaa-aikana paljon alkoholia mutta tulee selvänä töihin.
Vierailija wrote:
No jostain ongelmastahan se kertoo, jos pitää kännätä arkenakin. Oli sitten opettaja, lääkäri, hitsaaja tai kanslisti.
Niin, mutta voiko ihminen toimia opettajan ammatissa jos hänellä on ongelmia?
Pitäisi ensin tietää, oliko kyseessä nuorena biletyttö? 🤔
Oliko näin et opettajien ammattikunta on katkaisuhoidossa melko korkeella?
Mieledtäni huolestuttavaa.
Miksei olisi? Älytön kysymys.