Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk
TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio.
Kommentit (1415)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kyllä haluaisi näitä palstan k-pää miehiä aviomieheksi.
Onneksi ei tartte ikinä niitä nähdä, ilkeitä ja törkeitä.
Sä oot varmaan joku vanha katkera mummo joka kuolee kohta vanhuuteen.
Ai noinko haukut omaa mummoasi?
Suomessa miehet on ilkeitä ja törkeitä päinvastoin kuin ulkomailla.
Se niiden ilkeys ja törkeys johtuu ihan sun omasta lapsettoman vanhanpiian katkeruudesta
Mulla on kaksi lasta. Entä sulla?
Otan todella paljon osaa sun lasten puolesta.
Otan todella paljon osaa sun lasten puolesta. Olet isin kanssa samassa työpaikassa etkä olisi ikinä muualle töihin päässytkään ja kaikki tietää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa naiset vaikka norjalainen mies, ne kehuu naisia toisin kuin nämä Suomen k-päät.
Luuletko että nää lyhyttukkaset, silmälasipäiset, lihavat keski-ikäset naiset "ottaa" ketään yhtään mistään 😂
Sun kuvaus meni pikkuisen pieleen.
Ja taidat itse olla lyhyt kalju mies.
Norjalaisilla miehillä on omat norjalaiset naisensa.
On noloa ajaa pappa betalar autolla varsinkin bemarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa minimieläkkeenä toimii takuueläke, jonka täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa vuonna 2025, tarkentaa Eläketurvakeskus. Takuueläkettä maksetaan, jos muut eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) jäävät alle tämän summan. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on.
Takuueläkkeen täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa, jos kaikki eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) ennen verotusta ovat yhteensä enintään 978,34 euroa kuukaudessa, tarkentaa Eläketurvakeskus. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on. Takuueläkettä ei makseta, jos muut eläkkeet ylittävät tulorajan.
Esimerkiksi, jos henkilön työeläke on
LOL. Työntekemisen IDEA ei ole kerryttää isoja pysyviä eläketuloja/kk, VAAN: kerryttää säästöjä omalle tilillesi, joilla voit ostaa palveluja sitten kun et jaksa olla työssä, ja elää niillä. Ja saat parempaa terveydenhuoltoja yksityisellä jos tahdot, voit matkustella, asua vaikka Hawajilla, kierrellä vapaana maailmalla, elää luksuselämää.
Yritätte vääristelä koko kuviota. Kukaan takuueläkkeen turvin elävä/kituuttava ei juhli ja saa matkustella tai ostella mitä haluaa, jne. Työiässä ne varat on jokaisen hankittava ja jätettävä säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa naiset vaikka norjalainen mies, ne kehuu naisia toisin kuin nämä Suomen k-päät.
Luuletko että nää lyhyttukkaset, silmälasipäiset, lihavat keski-ikäset naiset "ottaa" ketään yhtään mistään 😂
Norjassa on tinder mihin voi suomalaiset naisetkin mennä.
Moni nainen on Norjan tinderissä. Kiitos hallituksen politiikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nut ei kukaan norjalainen mies joka on siellä mee naimisiin niiden suomalaisnaisten kans
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nut ei kukaan norjalainen mies joka on siellä mee naimisiin niiden suomalaisnaisten kans
Menee. Ollaan jo kihloissa.
Markka aikana rahan arvo oli erilainen . Siitä johtuu nyt pienet eläkkeet . Mitä 200 ja 400€ olisi MARKOISSA ???? Ei nyt hajuakaan mutta sen ajan markkapalkat oli jotain 1500-2500 MARKKAA kuussa. No joku osaa kääntää. Mitä 400€ oli MARKOISSA. siinäpä se vääryys tapahtui . Nykyajan hintataso ja indeksit nytkin nousi vakuutusmaksut 1,3 % koska indeksit mutta eläkkeet ei mikä on valtionjohdon virheitä taas jälleen. Ruokiin tuli alv veron nosto nyt jo lähes 24,5 -25,5 %. Samaan autoon kuuluu nostaa eläkkeet erityisesti pienet eläkkeet. Isommilla pärjää paremmin. Pienituloisten ostovoima kuitenkin ylläpitää pienyrityksiä. Pieneläkeläiset ravaa kaupoissa yhtenään. Jos sun kaupasta poistuu pieni eläkeläiset jää puolet pienempiin tuloihin ja vähennät sitten myyjien määrää. Se on aina pois kaikilta jos otetaan pois joiltain. Raha ei kierrä sitten. Nähtiin covid aikana kuin käy kun sulta loppuu asiakkaat. Jos on tehnyt työtä Markka aikana palkkatyössä se pitäisi nostaa eurotasolle eli hintatasolle . MARKKOJAN MUUNTO EUROIKSI EI SIIS RIITÄ vaan indeksi ja hintataso tasaus. Jos markka aikana maksoi leipä markan se maksaa nyt 6 markkaa.
Mun kaveri oli risteilyllä ja seurustelee ruotsalaisen miehen kanssa. Laivojen yökerhoissa niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa minimieläkkeenä toimii takuueläke, jonka täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa vuonna 2025, tarkentaa Eläketurvakeskus. Takuueläkettä maksetaan, jos muut eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) jäävät alle tämän summan. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on.
Takuueläkkeen täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa, jos kaikki eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) ennen verotusta ovat yhteensä enintään 978,34 euroa kuukaudessa, tarkentaa Eläketurvakeskus. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on. Takuueläkettä ei makseta, jos muut eläkkeet ylittävät tulorajan.
Esimerkiksi, jos henkilön työeläke on 200 euroa kuukaudessa, ja hän saa lisäksi täyden kansaneläkkeen, jonka määrä on 783,41 euroa kuuk
Tämä on hiukan tyhmä systeemi.
Tunnen eläkeläisen, joka vältteli töihin menoa ja kävi vain muutaman pätkätyön pakon edessä tekemässä. Kertoi kaikille että ei halua töihin ja on mieluummin kotiäiti (lapset oli tuolloin jo lähes aikuisia).
Hän saanyt takuuläkettä.
Tunnen toisen joka teki pienellä palkalla siivoijan/ laitoshuoltajan tmv töitä ja eläke jäi pieneksi. Hän saa saman summan.
Mielestäni on epäreilua että toinen on tehnyt sen eläkkeen eteen jotain ja toinen ei, mutta summaon silti sama.
Mielestäni tuo ansaittu eläke pitäisi tulla takuueläkkeen päälle ellei kyse ole jostain todella suuresta useiden tuhansien eurojen eläkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi, jos henkilön työeläke on 200 euroa kuukaudessa, ja hän saa lisäksi täyden
Jep, töitä tehty 14-vuotiaasta saakka. Ei tule näkymään missään. No toivon mukaan jotain säästöjä on sitten joskus ja toivottavasti terveyttä. Toivon varassa siis ollaan..
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri oli risteilyllä ja seurustelee ruotsalaisen miehen kanssa. Laivojen yökerhoissa niitä on.
Irakistako muutti Ruotsiin 2015
Aloitus. 53 vuotias on saanut palkkaa MARKOISSA !!! NUORISO EI ÄLYÄ TÄTÄ. MARKOISSA AIKA ENNEN EUROJA .
No, me 80-luvulta eteenpäin syntyneet olemme kauan sitten hyväksyneet että me emme eläkettä tule tässä maassa saamaan.
Miten on mahdollista että kertymä on noin pieni, jos ei tosiaan ole pitkiä katkoja työurassa?
Itse tarkistin omani ja kertymä oli 450 €/kk. Nuorena tehdyistä pätkätöistä on kertynyt tuo 50 €/kk ja 400 €/lk on 7 vuoden vakitöistä pääosin hieman alle suomalaisten keskipalkalla.
Nimim. vielä 30 v eläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irakistako muutti Ruotsiin 2015
Ihan kanta ruotsalainen.
Mä jouduin sun ikäisenä määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Oon tehny 2 maisteria ja ollut kotona lasten kanssa 7 v ja eläke oli noin tonnin. Sulla on varmaan tosi pieni palkka? Mulla ollut 1900-3300 välillä.
Mitä mitä mitäähhh???????
Eikö demarisyöpä sitten maistukkaan?!
Kunnon demaripaskahan on sitä mieltä että nuokin maksetut "eläkemaksut" ei missään nimessä voi olla paremmassa tuotossa ja käytössä sen ihmisen tilillä joka ne on tienannut ja jolle ne kuuluukin. Ei, kunnon kommaridemaripaska kiljuu kitarisat pitkällä kuinka kommarisyöpä on parempi kun niistä maksetuista rahoista ei saa edes omiaan pois. Jos hyvin käy niin max. 20% maksetuista saa takaisin, loput menee demarisyöpäisen kommarihäkkyrän pyöritykseen.
Kaikki on kusetusta. Eläkkeet on kusetettu niin pieniksi, että juuri ja juuri tulee toimeen. Pitää sen työssäkäymättömänkin jotenkin elää ja syödä. Ehkä tulevaisuudessa aletaan suosittelemaan eutanasia kapseliin menemistä, ettei vaan vie valitulta kansalta elossapysymisrahaa.