"Koomikko" ja vassari-ulisija Iikka Kivi rikossyytteeseen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koomikko-iikka-kivi-kertoo-saaneensâŠ
Oikein tĂ€lle ulisijalle!đȘđȘđȘ
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ! Oppiipahan.
Juu sit kaikki muutkin saa haastaa oikeuteen samasta syystÀ, jotta ÀlÀ vaan kÀytÀ sanaa fasisti. KyllÀ Ilkan jutut on ihan hupijuttuja, surkea on se, joka niistÀ mieltÀnsÀ pahoittaa.
MinÀ en alkaisi minkÀÀn koomikon jutuista loukkaantumaan.
No kyllÀhÀn kenen tahansa haukkuminen fasistiksi tÀyttÀÀ kunnianloukkauksen tunnusmerkit, eikÀ siksi tÀysjÀrkisen tee sitÀ.
No noista on myös tehty syyttÀmÀttÀjÀttÀmispÀÀtöksiÀ, kun on ollut kyse taviksista tai vÀhemmÀn arvokkaista julkkiksista. Ei ole eka kerta, kun sana fasisti on poliisintutkinnassa. Aikaisemmin vaan ei kÀyty oikeutta moisten mölÀytysten takia.
No ei kai fasismissa ja fasisteissa automaattisesti mitÀÀn pahaa ole. Ihan tavallisia hyviÀ perheellisiÀ ihmisiÀ ovat. En ole kuullut ettÀ vuosikausiin olisi yksikÀÀn fasisti tehnyt mitÀÀn rikosta.
iikka pökÀleelle sanon vaan ettÀ;
FUCK AROUND AND FIND OUT!
Toivottavasti saa sen verran pitkÀn linnatuomion ettÀ työt loppuu.
Vierailija kirjoitti:
iikka pökÀleelle sanon vaan ettÀ;
FUCK AROUND AND FIND OUT!
Toivottavasti saa sen verran pitkÀn linnatuomion ettÀ työt loppuu.
Tuon punapellen työ on sosialistisen maailmankuvan levittÀminen. Punasaarnaaja politrukki.
Vierailija kirjoitti:
On aiheellista kysyÀ, ettÀ voiko Halla-ahon kunniaa edes loukata. Kunnia, jos sellaista tuolla tyypillÀ on koskaan ollutkaan, on mennyt vessasta alas jo vuosia sitten. HÀn on ihan itse pitÀnyt siitÀ huolen.
Totta. PettÀjÀ-petturi.
Halla-aho on sanonut monta kertaa, ettÀ hÀntÀ saa sanoa fasistiksi, se ei hÀntÀ haittaa. Valehti siis.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho on sanonut monta kertaa, ettÀ hÀntÀ saa sanoa fasistiksi, se ei hÀntÀ haittaa. Valehti siis.
Kyse on kontekstista. Maailmanlaajuista positiivista huomiota saaneen puheen jÀlkeen mennÀÀn öy.höttÀmÀÀn isoille kihoille miten puheenpitÀjÀ on putinisti. Jos olisi omalla twitterseinÀllÀÀn sanonut saman asian niin ketÀÀn ei olisi kiinnostanut.
"MinÀ elÀn sen kanssa, ettÀ minua kutsutaan natsiksi, rasistiksi ja fasistiksi. En minÀ ole niistÀ tekemÀssÀ rikosilmoituksia". Suora siteeraus Halla-aholta
Vierailija kirjoitti:
"MinÀ elÀn sen kanssa, ettÀ minua kutsutaan natsiksi, rasistiksi ja fasistiksi. En minÀ ole niistÀ tekemÀssÀ rikosilmoituksia". Suora siteeraus Halla-aholta
MinÀ, suuri fyyreri en siedÀ enÀÀ moista.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Halla-aho itse sanoi, ettÀ ei netin kirjoittelusta pidÀ vÀlittÀÀ, ettÀ se on vain yksi suuri vessanseinÀ. TÀmÀ siis silloin, kun perussuomalaiset kirjoittelivat rasistisia heittojaan.
Halla-aho on itse saanut korkeimman oikeuden tuomion uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta kansanryhmÀÀ vastaan. Halla-ahon mielestÀ se ei ole este presidentin virkaan.
- Olen tosiaan saanut 400 euron sakot blogikirjoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
On hieman eri asia sanoa Halla-ahoa fasistiksi kuin sanoa eduskunnan puhemiestÀ fasistiksi. Puna-aktiiveille tulee sakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Halla-aho itse sanoi, ettÀ ei netin kirjoittelusta pidÀ vÀlittÀÀ, ettÀ se on vain yksi suuri vessanseinÀ. TÀmÀ siis silloin, kun perussuomalaiset kirjoittelivat rasistisia heittojaan.
Persuilla on aina eri sÀÀnnöt kuin muilla. LisÀksi persu pettÀÀ aina. Halla-aholla on lehtolapsikin siitÀ todisteena.
2024: SANANVAPAUDEN puolesta vuosikausia puhunut Halla-aho sanoi kolmisen vuotta sitten IS:n haastattelussa, ettÀ hÀn ei ole tekemÀssÀ rikosilmoituksia, kun hÀntÀ kutsutaan natsiksi, rasistiksi ja fasistiksi.
Nyt hĂ€nen oma kelkkansa suunta presidenttiehdokkaana kuitenkin muuttui.đ .
Vierailija kirjoitti:
TyypillistÀ persujen toimintaa. Sitten uhriudutaan ja ulistaan kun joku nÀin teki.
Vierailija kirjoitti
Halla-aho on itse saanut korkeimman oikeuden tuomion uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta kansanryhmÀÀ vastaan. Halla-ahon mielestÀ se ei ole este presidentin virkaan.
- Olen tosiaan saanut 400 euron sakot blogikirjoituksesta.
HÀn ei ollut tuohon aikaan edes kunnallispoliitikko. Oletko sitÀ mieltÀ ettÀ politiikasta pitÀisi poistaa kaikki sakon saaneet?
Onpas pula-ahosta tullut herkkÀ hipiÀinen henkilö, on tainnut virtsa nousta eduskunnan puhemiehen pÀÀhÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuilla on aina eri sÀÀnnöt kuin muilla. LisÀksi persu pettÀÀ aina. Halla-aholla on lehtolapsikin siitÀ todisteena.
2024: SANANVAPAUDEN puolesta vuosikausia puhunut Halla-aho sanoi kolmisen vuotta sitten IS:n haastattelussa, ettÀ hÀn ei ole tekemÀssÀ rikosilmoituksia, kun hÀntÀ kutsutaan natsiksi, rasistiksi ja fasistiksi.
Nyt hĂ€nen oma kelkkansa suunta presidenttiehdokkaana kuitenkin muuttui.đ .
On merkittÀvÀ suunnanmuutos jos H-A ei enÀÀ ajattele asioista kuten blogiteksteissÀÀn kirjoittaa. HÀn nimittÀin vielÀ 2019 ilmoitti pysyvÀnsÀ nÀiden kirjoitusten takana joten hÀnen ajattelunsa on kehittynyt vasta viimeisten vuosien aikana, ei suinkaan kahdenkymmenen kuten hÀn itse vÀittÀÀ. Ei tarvita kummoistakaan pÀÀttelykykyÀ siihen pÀÀtelmÀÀn ettÀ tÀssÀ ajassa ajattelutavan muutos liittyi hyvinkin presidentti-hillotolpan tavoitteluun.
Halla-Ahohan on tunnettu fassari. Naisvihaaja yms. Mutta persuliineille se on ihan normaalia.
"It will be seen that, as used, the word Fascism is almost entirely meaningless. In conversation, of course, it is used even more wildly than in print. I have heard it applied to farmers, shopkeepers, Social Credit, corporal punishment, fox-hunting, bull-fighting, the 1922 Committee, the 1941 Committee, Kipling, Gandhi, Chiang Kai-Shek, homosexuality, Priestley's broadcasts, Youth Hostels, astrology, women, dogs and I do not know what else."
- Orwell, "What Is Fascism?", Tribune 1944
Vierailija kirjoitti:
"It will be seen that, as used, the word Fascism is almost entirely meaningless. In conversation, of course, it is used even more wildly than in print. I have heard it applied to farmers, shopkeepers, Social Credit, corporal punishment, fox-hunting, bull-fighting, the 1922 Committee, the 1941 Committee, Kipling, Gandhi, Chiang Kai-Shek, homosexuality, Priestley's broadcasts, Youth Hostels, astrology, women, dogs and I do not know what else."
- Orwell, "What Is Fascism?", Tribune 1944
Vasemmiston kielipeli on aina ollut tÀyttÀ paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fasisti-sanan merkitys laajentunut.
NykyÀÀn tuntuu, ettÀ fasisti-sanaa kÀytetÀÀn varsin yleistÀen monissa eri yhteyksissÀ?
Sanan kÀyttö on ainakin laajentunut myös politiikan ulkopuolelle - sanoisinko kuvalliseen kÀyttöön. Esimerkiksi englannin kielessÀ sanaa saatetaan kÀyttÀÀ, kun viitataan henkilöön, joka kÀyttÀytyy mÀÀrÀÀvÀsti, suvaitsemattomasti tai painostavasti.
Eikös Kivi kÀyttÀnyt englannin kielistÀ fascist sanaa, joten sen voi tulkita tarkoittavan suvaitsematonta henkilöÀ.
MitÀ vttua saivartelet? Kivi on itse tarkoittanut sanaa fasisti, fasistiksi kutsuessaan.
-KÀvin sitten kommentoimassa kontekstia asettaakseni, ettÀ minun nÀhdÀkseni Halla-aho on fasisti ja Orbanin tukija ja on pitkÀÀn johtanut Suomen VenÀjÀ-mielisintÀ puoluetta, Kivi sanoo. YLE
Ilmoitettu yllÀpidolle ja rikosilmoitus poliisille tehty. PerÀstÀ kuuluu