Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Koomikko" ja vassari-ulisija Iikka Kivi rikossyytteeseen

Vierailija
30.06.2025 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koomikko-iikka-kivi-kertoo-saaneens

Oikein tĂ€lle ulisijalle!đŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’Ș

Kommentit (494)

Vierailija
281/494 |
30.06.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fasisti-sanan merkitys laajentunut.

NykyÀÀn tuntuu, ettÀ fasisti-sanaa kÀytetÀÀn varsin yleistÀen monissa eri yhteyksissÀ?

Sanan kĂ€yttö on ainakin laajentunut myös politiikan ulkopuolelle - sanoisinko kuvalliseen kĂ€yttöön. Esimerkiksi englannin kielessĂ€ sanaa saatetaan kĂ€yttÀÀ, kun viitataan henkilöön, joka kĂ€yttĂ€ytyy mÀÀrÀÀvĂ€sti, suvaitsemattomasti tai painostavasti. 

Eikös Kivi kÀyttÀnyt englannin kielistÀ fascist sanaa, joten sen voi tulkita tarkoittavan suvaitsematonta henkilöÀ.

SÀÀlittÀvÀÀ kiemurtelua.

Fasisti tarkoittaa fasistia vaikka sen kÀÀntÀisi englanniksi.

Mutta halla-aho on fasisti. MitÀ sitÀ enempÀÀ kiemurtelemaan.

Ilmoitettu yllÀpidolle ja rikosilmoitus poliisille tehty. PerÀstÀ kuuluu

Vierailija
282/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HyvÀ! Oppiipahan.

Juu sit kaikki muutkin saa haastaa oikeuteen samasta syystĂ€, jotta Ă€lĂ€ vaan kĂ€ytĂ€ sanaa fasisti. KyllĂ€ Ilkan jutut on ihan hupijuttuja, surkea on se, joka niistĂ€ mieltĂ€nsĂ€ pahoittaa. 

MinĂ€ en alkaisi minkÀÀn koomikon jutuista loukkaantumaan. 

No kyllÀhÀn kenen tahansa haukkuminen fasistiksi tÀyttÀÀ kunnianloukkauksen tunnusmerkit, eikÀ siksi tÀysjÀrkisen tee sitÀ.

No noista on myös tehty syyttĂ€mĂ€ttĂ€jĂ€ttĂ€mispÀÀtöksiĂ€, kun on ollut kyse taviksista tai vĂ€hemmĂ€n arvokkaista julkkiksista. Ei ole eka kerta, kun sana fasisti on poliisintutkinnassa. Aikaisemmin vaan ei kĂ€yty oikeutta moisten mölĂ€ytysten takia. 

No ei kai fasismissa ja fasisteissa automaattisesti mitÀÀn pahaa ole. Ihan tavallisia hyviÀ perheellisiÀ ihmisiÀ ovat. En ole kuullut ettÀ vuosikausiin olisi yksikÀÀn fasisti tehnyt mitÀÀn rikosta.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

iikka pökÀleelle sanon vaan ettÀ;

FUCK AROUND AND FIND OUT!

Toivottavasti saa sen verran pitkÀn linnatuomion ettÀ työt loppuu.

Vierailija
284/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iikka pökÀleelle sanon vaan ettÀ;

FUCK AROUND AND FIND OUT!

Toivottavasti saa sen verran pitkÀn linnatuomion ettÀ työt loppuu.

Tuon punapellen työ on sosialistisen maailmankuvan levittĂ€minen.  Punasaarnaaja politrukki.

Vierailija
285/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aiheellista kysyÀ, ettÀ voiko Halla-ahon kunniaa edes loukata. Kunnia, jos sellaista tuolla tyypillÀ on koskaan ollutkaan, on mennyt vessasta alas jo vuosia sitten. HÀn on ihan itse pitÀnyt siitÀ huolen.

Totta. PettÀjÀ-petturi.

Vierailija
286/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Halla-aho  on  sanonut   monta kertaa,  ettĂ€   hĂ€ntĂ€  saa sanoa  fasistiksi, se  ei  hĂ€ntĂ€  haittaa. Valehti siis.

Vierailija
287/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho  on  sanonut   monta kertaa,  ettĂ€   hĂ€ntĂ€  saa sanoa  fasistiksi, se  ei  hĂ€ntĂ€  haittaa. Valehti siis.

Kyse on kontekstista. Maailmanlaajuista positiivista huomiota saaneen puheen jÀlkeen mennÀÀn öy.höttÀmÀÀn isoille kihoille miten puheenpitÀjÀ on putinisti. Jos olisi omalla twitterseinÀllÀÀn sanonut saman asian niin ketÀÀn ei olisi kiinnostanut.

Vierailija
288/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"MinĂ€ elĂ€n sen  kanssa, ettĂ€  minua  kutsutaan natsiksi, rasistiksi   ja  fasistiksi. En  minĂ€  ole  niistĂ€ tekemĂ€ssĂ€  rikosilmoituksia". Suora  siteeraus  Halla-aholta

Vierailija
289/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"MinĂ€ elĂ€n sen  kanssa, ettĂ€  minua  kutsutaan natsiksi, rasistiksi   ja  fasistiksi. En  minĂ€  ole  niistĂ€ tekemĂ€ssĂ€  rikosilmoituksia". Suora  siteeraus  Halla-aholta

MinÀ, suuri fyyreri en siedÀ enÀÀ moista.

Vierailija
290/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun Halla-aho itse sanoi, ettÀ ei netin kirjoittelusta pidÀ vÀlittÀÀ, ettÀ se on vain yksi suuri vessanseinÀ. TÀmÀ siis silloin, kun perussuomalaiset kirjoittelivat rasistisia heittojaan.

Halla-aho on itse saanut korkeimman oikeuden tuomion uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta kansanryhmÀÀ vastaan. Halla-ahon mielestÀ se ei ole este presidentin virkaan.

- Olen tosiaan saanut 400 euron sakot blogikirjoituksesta.

Vierailija
291/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hieman eri asia sanoa Halla-ahoa fasistiksi kuin sanoa eduskunnan puhemiestĂ€ fasistiksi.  Puna-aktiiveille tulee sakkoja.

Vierailija
292/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun Halla-aho itse sanoi, ettÀ ei netin kirjoittelusta pidÀ vÀlittÀÀ, ettÀ se on vain yksi suuri vessanseinÀ. TÀmÀ siis silloin, kun perussuomalaiset kirjoittelivat rasistisia heittojaan.

Persuilla on aina eri sÀÀnnöt kuin muilla. LisÀksi persu pettÀÀ aina. Halla-aholla on lehtolapsikin siitÀ todisteena.

2024: SANANVAPAUDEN puolesta vuosikausia puhunut Halla-aho sanoi kolmisen vuotta sitten IS:n haastattelussa, ettÀ hÀn ei ole tekemÀssÀ rikosilmoituksia, kun hÀntÀ kutsutaan natsiksi, rasistiksi ja fasistiksi.

Nyt hĂ€nen oma kelkkansa suunta presidenttiehdokkaana kuitenkin muuttui.😅.

Vierailija
293/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TyypillistÀ persujen toimintaa. Sitten uhriudutaan ja ulistaan kun joku nÀin teki.

Vierailija
294/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Halla-aho on itse saanut korkeimman oikeuden tuomion uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta kansanryhmÀÀ vastaan. Halla-ahon mielestÀ se ei ole este presidentin virkaan.

- Olen tosiaan saanut 400 euron sakot blogikirjoituksesta.

HĂ€n ei ollut tuohon aikaan edes kunnallispoliitikko. Oletko sitĂ€ mieltĂ€ ettĂ€ politiikasta pitĂ€isi poistaa kaikki sakon saaneet? 

Vierailija
295/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onpas pula-ahosta tullut herkkĂ€ hipiĂ€inen henkilö, on tainnut  virtsa nousta  eduskunnan puhemiehen pÀÀhĂ€n.

Vierailija
296/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuilla on aina eri sÀÀnnöt kuin muilla. LisÀksi persu pettÀÀ aina. Halla-aholla on lehtolapsikin siitÀ todisteena.

2024: SANANVAPAUDEN puolesta vuosikausia puhunut Halla-aho sanoi kolmisen vuotta sitten IS:n haastattelussa, ettÀ hÀn ei ole tekemÀssÀ rikosilmoituksia, kun hÀntÀ kutsutaan natsiksi, rasistiksi ja fasistiksi.

Nyt hĂ€nen oma kelkkansa suunta presidenttiehdokkaana kuitenkin muuttui.😅.

On merkittÀvÀ suunnanmuutos jos H-A ei enÀÀ ajattele asioista kuten blogiteksteissÀÀn kirjoittaa. HÀn nimittÀin vielÀ 2019 ilmoitti pysyvÀnsÀ nÀiden kirjoitusten takana joten hÀnen ajattelunsa on kehittynyt vasta viimeisten vuosien aikana, ei suinkaan kahdenkymmenen kuten hÀn itse vÀittÀÀ. Ei tarvita kummoistakaan pÀÀttelykykyÀ siihen pÀÀtelmÀÀn ettÀ tÀssÀ ajassa ajattelutavan muutos liittyi hyvinkin presidentti-hillotolpan tavoitteluun.

Vierailija
297/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Halla-Ahohan on tunnettu fassari. Naisvihaaja yms. Mutta persuliineille se on ihan normaalia.

Vierailija
298/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"It will be seen that, as used, the word Fascism is almost entirely meaningless. In conversation, of course, it is used even more wildly than in print. I have heard it applied to farmers, shopkeepers, Social Credit, corporal punishment, fox-hunting, bull-fighting, the 1922 Committee, the 1941 Committee, Kipling, Gandhi, Chiang Kai-Shek, homosexuality, Priestley's broadcasts, Youth Hostels, astrology, women, dogs and I do not know what else."

- Orwell, "What Is Fascism?", Tribune 1944

Vierailija
299/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"It will be seen that, as used, the word Fascism is almost entirely meaningless. In conversation, of course, it is used even more wildly than in print. I have heard it applied to farmers, shopkeepers, Social Credit, corporal punishment, fox-hunting, bull-fighting, the 1922 Committee, the 1941 Committee, Kipling, Gandhi, Chiang Kai-Shek, homosexuality, Priestley's broadcasts, Youth Hostels, astrology, women, dogs and I do not know what else."

- Orwell, "What Is Fascism?", Tribune 1944

Vasemmiston kielipeli on aina ollut tÀyttÀ paskaa.

Vierailija
300/494 |
01.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fasisti-sanan merkitys laajentunut.

NykyÀÀn tuntuu, ettÀ fasisti-sanaa kÀytetÀÀn varsin yleistÀen monissa eri yhteyksissÀ?

Sanan kĂ€yttö on ainakin laajentunut myös politiikan ulkopuolelle - sanoisinko kuvalliseen kĂ€yttöön. Esimerkiksi englannin kielessĂ€ sanaa saatetaan kĂ€yttÀÀ, kun viitataan henkilöön, joka kĂ€yttĂ€ytyy mÀÀrÀÀvĂ€sti, suvaitsemattomasti tai painostavasti. 

Eikös Kivi kÀyttÀnyt englannin kielistÀ fascist sanaa, joten sen voi tulkita tarkoittavan suvaitsematonta henkilöÀ.

MitĂ€ vttua saivartelet? Kivi on itse tarkoittanut sanaa fasisti, fasistiksi kutsuessaan. 

-KÀvin sitten kommentoimassa kontekstia asettaakseni, ettÀ minun nÀhdÀkseni Halla-aho on fasisti ja Orbanin tukija ja on pitkÀÀn johtanut Suomen VenÀjÀ-mielisintÀ puoluetta, Kivi sanoo. YLE