35-vuotiaana kuvittelee olevansa nuori pitkään. Ei mene kuin 15 nopeasti kuluvaa vuotta, niin olet jo viisikymppinen
Näin se aika hujahtaa. Yhtenä hetkenä olet raikas, reilu kolmekymppinen ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi viisikymppinen, et tunnista itseäsi peilistä ja lapsetkin lentämässä pois pesästä.
Kommentit (753)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siitä on enää 15 vuotta kun hauta kutsuu.
Perustuu mihin? 🤔
Elämänkokemukseen. Kaikki sukulaiset ovat kuolleet välillä 60-65. Ihan hyvä. Eipähän tarvitse maata p*skavaipoissa ja lääkkeitä täynnä.
Ole sinä iloinen poikkeus 💪
Mikä iloinen? En ole iloinen jos joudun laitokseen makaamaan.
Ei kaikki joudu, ei nuorempana, eikä vanhempana. Tietty jos esim. muistisairaus iskee niin 🙁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tääl mää olen. Mis sää olet? Hillasuallako?
Onko ne jo kypsiä? Voisin viikonloppuna mennäkin jos saisin kaverin kun yksin en oikein uskalla.
Kui et uskal? Mitä sää sual pelkäät? Suansilmäkkeitäkö vai hyttyslaumaa?
Jos suolle haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt... 🐻
Vierailija kirjoitti:
No fanimummeli
Toivottavasti hän ilmestyy iloksesi.
Ööh, 15 vuotta on aika paljon aikaa. 20-vuotiaana olin hyvin nuori aikuinen, ensi vuonna 35-vuotiaana olen edelleen verrattain nuori aikuinen, 50-vuotiaana olen keski-ikäinen aikuinen. Mikä tässä nyt on niin mystistä?
Vierailija kirjoitti:
Ööh, 15 vuotta on aika paljon aikaa. 20-vuotiaana olin hyvin nuori aikuinen, ensi vuonna 35-vuotiaana olen edelleen verrattain nuori aikuinen, 50-vuotiaana olen keski-ikäinen aikuinen. Mikä tässä nyt on niin mystistä?
Ainakin se, että moni luulee yli 50v on jo matkalla jos ei hautaan niin ainakin hoitokotiin, 60v on seniili, 70v seniili vanhus ja 80v pukkaa horsmaa. No way!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä? 35-vuotias ei ole enää lähelläkään nuorta, siinä kohtaa nuoruus on jo muisto vain, eikä sitä todellakaan ole edessäpäin enää luvassa. Pitää olla vakavat harhaluulot päällä, jos näin kuvittelee.
Millä perusteella? Kyllä minä ainakin olin vielä nuori 35-vuotiaana. Nyt reilu kymmenen vuotta myöhemmin olen kyllä jo keski-ikäinen.
Vai niin. Minä olin 35-vuotiaana jo lähes seniili. Nuoruus loppui noin 25v.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä? 35-vuotias ei ole enää lähelläkään nuorta, siinä kohtaa nuoruus on jo muisto vain, eikä sitä todellakaan ole edessäpäin enää luvassa. Pitää olla vakavat harhaluulot päällä, jos näin kuvittelee.
Millä perusteella? Kyllä minä ainakin olin vielä nuori 35-vuotiaana. Nyt reilu kymmenen vuotta myöhemmin olen kyllä jo keski-ikäinen.
eri
Kaikki eivät ole yhtä dysgeenisiä kuin sinä.
En minä ainakaan pitänyt itseäni nuorena, kun olin 35-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Itse koin 29-vuotiaana kauhean kolmenkympin kriisin eli tajusin olevani kuolevainen
Mulla ei semmoista tullut, kun koko elämä on pelkkää kriisiä. Mitä sitä turhaan stressaamaan, kun on isompiakin huolia, esim. jalat paskana jo 35-vuotiaana ja töissä olen saanut olla vain 3 vuotta. Vanhempien ilona joudun/saan asua edelleen, koska töihin en pysty vaikka kuinka haluaisin. Ehkä mulla sitten on kolmenkympin kriisi, kun ajattelen, että olen jo huonommassa kunnossa kuin 40 vuotta vanhempi isäukkoni.
32 vuotta sitten syntyneistä noin joka kahdeskymmenes on jo kuollut.
52 vuotta noin joka kymmenes
60 vuotta noin joka kuudes
68 vuotta noin joka neljäs.
73 vuotta joka kolmas.
80 vuotta joka toinen.
Tästä vähän perspektiiviä.. elämä on lyhyt eikä 35 (eikä 50!) ole nuori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No fanimummeli
Toivottavasti hän ilmestyy iloksesi.
Ei tarvitse ilmestyä, jos asuu. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Surullista. Itse olen 34-vuotiaana paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin. Sinulla on varmaan jotain pahoja elintapasairauksia ja pohjalla vielä alkuaankin huonot geenit.
35-vuotias nainen on vanha, totta, mutta 35-vuotias mies on vielä nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot varmasn mun eksä. Joka 35 veenä haaveili 18-vuotiaista.
Vierailija kirjoitti:
60 vuotta noin joka kuudes68 vuotta noin joka neljäs.
73 vuotta joka kolmas.
80 vuotta joka toinen.
Ei tuo anna mitään perspektiiviä, ja millä perusteella elämä on lyhyt? Ihmiset elävät paljon pidempään kuin suurin osa muista elävistä olennoista. 35 v on vielä kaikkiaan nuori, 50 v vähän yli keski-iän. Tähän vielä se, että harva ihminen muistaa katkeamattomasti elämäänsä ennen kuin oli noin 10-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
60 vuotta noin joka kuudes68 vuotta noin joka neljäs.
73 vuotta joka kolmas.
80 vuotta joka toinen.
.
Mistä löytyy todistusaineisto eli tilastoja?
Näkymään.
t. THL inside
Lapsimuutti kotoa kun olin 35 vuotias. Ei ole ollut ikäkriisejä eikä muita😁
Kun oot vasta 45v, pian oot 60v.
Kun oot 50v, pian oot 65v.
Kun oot 65v, pian oot 80v.