Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotiaana kuvittelee olevansa nuori pitkään. Ei mene kuin 15 nopeasti kuluvaa vuotta, niin olet jo viisikymppinen

Vierailija
30.06.2025 |

Näin se aika hujahtaa. Yhtenä hetkenä olet raikas, reilu kolmekymppinen ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi viisikymppinen, et tunnista itseäsi peilistä ja lapsetkin lentämässä pois pesästä.

Kommentit (753)

Vierailija
421/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi onkin paree samaistua ikuiseen sieluunsa, Puhtaaseen Tietoisuuteen, ei kehoon (shariira), mieleen (citta; tshitta), älyyn (buddhi, sattva, sato-guNa). Onhan näet niin että loppupeleissä Tietoisuutemme (atman; tarkemmin: aatmaa) on identtinen brahma(ni)n kaa: ahaM brahmaasmi (mää [oon] brahma[n]); ayam aatmaa brahma (tää aatmaa [on] brahma[n])   ; )

Vierailija
422/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aika sen nopeammin mene, sekuntiviisari liikkuu ihan samalla nopeudella.

Ihmisistä tulee vain hitaampia ja fyysisesti huonompikuntoisia, jolloin jumittaa ihmettelemään jotakin tyhjänpäiväistä (kuten syynää jotain TV:n viihdeohjelmia kaiket illat) mitä ei olisi idealistisena ja intohimoisena nuorena vielä tehnyt. Kaikkeen turhaan se aika kuluu (kuten tämmöselle foorumille kirjoitteluun), joka on niin turhaa ettei siitä jää muistoa tai muistijälkeä, jonka muistaisi vielä vuoden päästä. Ei uskalla enää kokeilla uusia juttuja, kaveripiirit on vakiintunut ja uskallus repäistä kuten nuorena, puuttuu. Jolloin päivät sulautuu pötköksi, ja tuntuu että kuukausi on kuin viikko.

Poikkeuksiakin on, esim. Alexander Stubb joka pärjäsi vielä nuoren RUK-valiojoukon juoksuvauhdissa. Ei sellaisen ihmisen aika kulu sen nopeammin kuin nuorenakaan, on vielä läsnä hetkessä ja koko ajan elämän vimma päällä.

Miettikääpä rehellisesti mitä kaikkea turhaa ja tympeää nykyään teette päivän mittaan, mitä ette olisi vielä 18-vuotiaana suostunut tekemään. Ja miten vähän uskallatte kokeilla rajojanne, siihen ikään verrattuna.

Nopean ajan kulumisen tunne tulee siitä, kun ei ole merkittäviä muistoja X aikavälillä. Koska ei tee juuri koskaan enää mitään mikä jäisi mieleen. Vain tuttuja juttuja, ja hitaammalla tempolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit haluavat olla ja näyttää vanhemmilta ja vanhemmat haluavat näyttää teineiltä.

Vierailija
424/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nailed it!

Vierailija
425/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lentävät pesästä kun olet 50? Minkä ikäisenä te valk oroskat oikein lisäännytte? 

Vierailija
426/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lakkasin tunnistamasta peilikuvaani vähän alle 40-vuotiaana. Tuossa kohtaa tapahtui nopea vanhenemisen pyrähdys ja yhtäkkiä pelissä aiemmin ollut tyttö oli kadonnut ja tilalle oli tullut vanha, ryppyinen keski-ikäinen.

Sama juttu.

Vierailija
427/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tiedostaa tuon, niin voi edes yrittää ottaa siitä 15 vuodesta kaiken ilon irti. Tietenkään koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan, mutta varsinkin juuri sen takia :) 

Vierailija
428/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää ennen 50. ikävuotta mahdollisimman aktiivisesti, sen jälkeen tulee kaiken maailman kremppaa ja sairauksia ja joudut hautaamaan omat vanhempasi...

T. 53-v

Vierailija
429/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset lentävät pesästä kun olet 50? Minkä ikäisenä te valk oroskat oikein lisäännytte? 

No tuohan on aika lailla keskimääräinen skenaario nykyään. Lapset tehdään kolmekymppisinä ja lähtevät pesästä, kun vanhemmat ovat viisikymppisiä...

Vierailija
430/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksia ja kremppoja tulee nuoremmillekin, sen olen lähipiiristäni havainnut. Esim. siskolleni vaihdettiin lonkka 4-kymppisenä, mutta äitini polkee menemään vielä omilla nivelillään kuten minäkin. Kyllähän se välillä koskeekin, mutta hyvin pärjää kun lihakset on edes jonkinlaisessa kunnossa. Vaivoja tulee, vaivoja menee ja osa saa pysyvän jalansijan, mutta itse itseäni toistaen, ikä on vain numeroita ellei ole pahoja kremppoja tai vakavia sairauksia. Tuosta sitten jotkut älähtää, mutta Suomi on vapaa maa. 

Olen varmaankin mielestänne typerys kun en ajattele itseäni keski-ikäisenä tai vanhana. En ole koskaan ajatellut ikääni vaan elänyt elämääni, ja nyt 60+ tunnen itseni nuoreksi vaikka teitä se naurattaakin. Matkustelen, vaellan, hoidan hevosia ja ratsastan, teen puutarha- ja pihahommia, nautin ruoasta ja juomasta, pukeudun miten haluan etc. eli elän ihan samanlaista elämää kuin paljon nuorempana poikkeuksena se, että eläkkeellä olo tuo vapauden ja peilistä katsoo joku hemmetin muumio. 

Toki asia muuttuu jos polvi menee, saan sydärin, jonkun muun vakavan vaivan tai kuolla kupsahdan. Mutta siihen saakka 60+ nuori

Vierailija
431/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan dementia jo iskenyt? ;)

Itse ainakin muistan näin 49-vuotiaana, että kyllä jo 35:na tiedostin hyvinkin keski-iän olevan alkamassa, enkä ollut enää mikään nuori. Tai siis ainahan sitä jonkun mielestä on nuori, kunnes on itse 100 vuotta.

Itse olen kyllä urheilevana ja muutenkin huomannut jo jostain 25-vuotiaasta asti vanhenevani melko tasaisesti ja vuodet vierivät tasaisesti kiihtyen aina vaan nopeammin jo jostain alakouluiästä asti.

Tähän ikään asti muutenkin elämä on ollut kokonaisuutena nousujohteista ja aina vaan tyytyväisempi olen ollut. Tuntunut jostain 30-vuotiaasta asti joka vuosi, että elää elämänsä parasta aikaa ja vuosien nopeutuminen harmittanut, kun tätä voisi jatkaa pidempäänkin. MUTTA. Juuri tässä 40-50 kynnyksellä alkaa ihminen olla taitekohdassa ja sen pikku hiljaa huomaa itsekin. Alamäki on alkanut. Fyysisesti alkaa olla jo ikävän iso ero 2-kymppiseen itseensä ja pahimpana kaikesta luopumisvaihe on alkanut. Aiemmin oli häitä, ristiäisiä, rippijuhlia, lasten synttäreitä jne. Nyt lähinnä hautajaisia. Ja lapsista luovutaan osittain jne. Rahaa on ihan turhaan ja sitten voikin matkustella ilman lapsia ja toteuttaa itseään hopeatukkana. Sellaista länsimaista hyvinvoivan ikääntyvän pintaliitoelämää. Mutkun tuo ei juurikaan kiinnosta, tunnen jo itseni, enkä nauti omasta seurasta kovin pitkään. Keskimääräinen vastaantulijakin on niin ennalta arvattava ja jo niin nähty. Rakenna siinä sitten merkittäviä uusia ihmissuhteita poistuneiden tilalle. Vaatii todellista väkisinvääntämistä. Mieluummin menen mökille koirien kanssa murjottamaan. Sitä on vanheneminen aluksi, ei edes kauheasti vain kieli poskella. Nauttikaa elämästä ja ympärillä olevista ihmisistä niin kauan kuin voi. Jatko-osia ei ole tulossa ja elämän loppupuolisko on nopeammin ohi kuin uskotkaan.

Vierailija
432/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä vanhenevia reppanoita 😢

Varasin äsken 3 viikon etelänmatkan jonne lähden yksin, ja toinen matka on sitten kun täytän 80 ja luvassa juhlat.

T. 79, kohta 80 💃

Vierailija
433/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites mummelifanitummeli, asuuko palstalla vai onko "muita hommia"? :D :D

Vierailija
434/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry, ei enää kiinnosta leikkiä tuollaisen pennun kanssa. Olet kyllä ihme vonkaaja. 

Vierailija
435/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, ei enää kiinnosta leikkiä tuollaisen pennun kanssa. Olet kyllä ihme vonkaaja. 

Eli asut, no sehän riittikin, onko tänää kiukkupäivä, taitaa vähän vanhuus painaa? Sua en vonkaisi edes neljän promillen kännissä, urpo.

Vierailija
436/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin sinun kanssa höpötellä vaikken ole tuo sydämesi valittu, mutta valitettavasti nyt minullakin on hommia, oikeita sellaisia. Katsotaan myöhemmin onko tämä ketju elossa vai ei. Jollainhan sitä ihmisen pitää aikaansa tappaa. See ya! 

Vierailija
437/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 50 1,5 kk:n päästä ja olen nyt paremmassa kunnossa kuin 35-vuotiaana. Kroppa on tikissä ja kunto on hyvä. Kukaan ei usko minua 5-kymppiseksi. Ikäarviot vaihtelevat 35-40v, jos joltain kysyy.

Vierailija
438/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jep kohta ollaan kaikki kuolleita, ihan kohta, elämä on niin lyhyt. hyvää loppukesää kaikille, vaikka sekin on jo melkein ohi ja ihan kohta on joulu,  joten oikeastaan voisinpa melkein nyt jo toivottaa hyvää joulua!

Vierailija
439/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin sinun kanssa höpötellä vaikken ole tuo sydämesi valittu, mutta valitettavasti nyt minullakin on hommia, oikeita sellaisia. Katsotaan myöhemmin onko tämä ketju elossa vai ei. Jollainhan sitä ihmisen pitää aikaansa tappaa. See ya! 

:D :D :D :D :D

Vierailija
440/753 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mummeli menee ihrainen perse pystyssä keräämään raparperia, oikeita hommia. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi