Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

35-vuotiaana kuvittelee olevansa nuori pitkään. Ei mene kuin 15 nopeasti kuluvaa vuotta, niin olet jo viisikymppinen

Vierailija
30.06.2025 |

Näin se aika hujahtaa. Yhtenä hetkenä olet raikas, reilu kolmekymppinen ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi viisikymppinen, et tunnista itseäsi peilistä ja lapsetkin lentämässä pois pesästä.

Kommentit (753)

Vierailija
381/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon että 10-20 vuoden päästä on paremmat keinot ikääntymisen ehkäisyyn

onhan nytkin

Mutta vielä parempia keinoja ja luontaisemman näköisiä

Vierailija
382/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä kokenut olevani mitenkään nuori kolmevitosena 2 lapsen äitinä. Naimisissakin olin ollut jo 10 vuotta tuossa vaiheessa. Olin ihan aikuinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? 35-vuotias ei ole enää lähelläkään nuorta, siinä kohtaa nuoruus on jo muisto vain, eikä sitä todellakaan ole edessäpäin enää luvassa. Pitää olla vakavat harhaluulot päällä, jos näin kuvittelee.

10-vuotiaasta 20-vuotias on vanha.

20-vuotiaasta 40-vuotias on vanha.

40-vuotiaasta 80-vuotias on vanha.

Omasta mielestään 80-vuotias on ikinuori.

80-vuotiaasta 50-vuotias on vielä nuori.

50-vuotiaasta 40-vuotias on nuori jne.

Vierailija
384/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kokenut olevani mitenkään nuori kolmevitosena 2 lapsen äitinä. Naimisissakin olin ollut jo 10 vuotta tuossa vaiheessa. Olin ihan aikuinen. 

Minä olin kolmivitosena ekassa seurustelusuhteessani ja sen myötä vasta aloittanut seksielämän ja koin, että on liian varhaista hankkia lapsia.

Vierailija
385/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika ahdistavaa mutta samalla mielenkiintoista seurata, koska olen itse "tyttönen" 35v joka on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta tai nuorelta enkä nyt edes valehtele. Saanut siis kuulla siitä ihan jatkuvasti ( ei kehuja). Että rupsahtaako sitä sit yhtäkkiä, ja ihmiset alkaakin kutsua sinua tädiksi ja naiseksi tyttösen sijaan? Vai alatko yhtäkkiä vain näyttää ruspahtaneelta tytöltä? Entä miten tottuu omaan "uuteen" peilikuvaan jos on näyttänyt nyt jo 35 vuotta nuorelta?

Ei siihen totu. Tosin olen itse vielä rupsahtanut tyttönen -vaiheessa. Minua luultiin max kolmikymppiseksi, kun hiljattain hain töitä, mutta en ole enää se nätti tyttönen kuten vielä kolmivitosena vaan kulahtanut tyttönen. Kohta alan varmaan näyttää ikäiseltäni (46).

Vierailija
386/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin se meni, elämän meno.

Vierailija
387/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kuin 15 nopeaa vuotta, niin se viiskymppinen on eläkeiässä.

Vierailija
388/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene kuin 15 nopeaa vuotta, niin se viiskymppinen on eläkeiässä.

Ja sitten jo haudassa... sellainen on ihmiselämä...

Vierailija
389/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina muuten tajunnut elämän rajallisuuden, jo lapsena. Hämmästyttää aina lukea näitä, kun jotkut tajuavat sen vasta esim. kolmekymppisenä.

Vierailija
390/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35:na alkoi vasta elämä. Ennen sitä elämä oli mustaa kuolemankaipuuta. En muista mitään tuosta ajasta.

Vierailija
391/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen ja nuoruus hujahti ohi mielenterveysongelmien takia, en tehny parikymppisenä mitään muuta kuin selviydyin pätkätöiden, opintojen ja terapian avulla. Toki toivoisin, että saisin ne vuodet takaisin, mutta sen sijaan näen ne investointina aikuisuuteen, koska nyt olen onnellisempi kuin koskaan ja tunnen itseni edelleen nuoreksi. En ehtinyt olla huonoissa parisuhteissa tai hankkia lapsia, ja nyt olen terveessä suhteessa ja itsekin terve. En stressaa tulevaa, koska se tulee kuitenkin olemaan parempi kuin menneisyys. Nuoruuden ihannointi on turhaa, koska se on harvoin sellaista, kuin olisi toivonut, ja toisaalta elämä on aina tästä, joka hetkessä. 

Vierailija
392/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika ahdistavaa mutta samalla mielenkiintoista seurata, koska olen itse "tyttönen" 35v joka on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta tai nuorelta enkä nyt edes valehtele. Saanut siis kuulla siitä ihan jatkuvasti ( ei kehuja). Että rupsahtaako sitä sit yhtäkkiä, ja ihmiset alkaakin kutsua sinua tädiksi ja naiseksi tyttösen sijaan? Vai alatko yhtäkkiä vain näyttää ruspahtaneelta tytöltä? Entä miten tottuu omaan "uuteen" peilikuvaan jos on näyttänyt nyt jo 35 vuotta nuorelta?

Ei siihen totu. Tosin olen itse vielä rupsahtanut tyttönen -vaiheessa. Minua luultiin max kolmikymppiseksi, kun hiljattain hain töitä, mutta en ole enää se nätti tyttönen kuten vielä kolmivitosena vaan kulahtanut tyttönen. Kohta alan varmaan näyttää ikäiseltäni (46).

En ymmärrä naisia jotka puhuvat itsestään noin rumasti, kulahtanut ja rupsahtanut.

Vierailija
393/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? 35-vuotias ei ole enää lähelläkään nuorta, siinä kohtaa nuoruus on jo muisto vain, eikä sitä todellakaan ole edessäpäin enää luvassa. Pitää olla vakavat harhaluulot päällä, jos näin kuvittelee.

Naurahdin samaa. Harva 35-vuotias pitää itseään kovin nuorena, saatikka vielä pitkään kovin nuorena. 

Oletan että te olette kaikki naisia. Miehenä olen samaa mieltä, ettei 35-vuotias nainen ole todellakaan nuori enää. Eri tilanne miesten kohdalla tosin. Itse olen suunnilleen tuon ikäinen ja selvästi vielä nuori aikuinen. En pysty edes ostamaan alkoholia kaupasta tai menemään baariin ilman, että paperit tarkistetaan. Ja joku kysyi äskettäin pidänkö parhaillani välivuotta lukiosta valmistumisen jälkeen. 

Miten ihmeessä tilanne on muka erilainen miehellä verrattuna naiseen? Aivan samat vuodet mies vanhenee kuin nainenkin. Oma tyttäreni on 35- vuotias ja edelleen kaunis sekä hoikka kuten nuorenakin. Toki kun biologinen kello tikittää naisella miestä rajummin, niin hän yritti ja sai viimeisessä seitsemässä vuodessa kolme lasta.

Joka tapauksessa ihan sama miten nuorelta 35- vuotias peilistä katsoessaan näyttää, niin 35 ikä on kuitenkin keski-iän porteilla olevan 35, ei 20 tai 25. Ei nuorelta näyttävän ihmisen ulkonäkö näitä numeroita muuta miksikään. Toki nuorelta näyttävän ulkonäkö voi hämätä ihmistä siinä mielessä, että elämä voi näyttäytyä pidennettynä nuoruutena. 

Vierailija
394/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä naisia jotka puhuvat itsestään noi

No jo laitan jotain filleriä, ehkä muutun entiselleni?

Vierailija
395/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on yliarvostettua. Kannattaa ennemmin elämään mielekästä elämää, niin ei tarvitse laskea ikävuosia. Toki vanheneminen tuo fyysisiä rajoitteita, mutta kun pitää itsensä kunnossa niin voi elää aktiivista elämää vielä 70-vuotiaanakin.

Vierailija
396/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus on yliarvostettua. Kannattaa ennemmin elämään mielekästä elämää, niin ei tarvitse laskea ikävuosia. Toki vanheneminen tuo fyysisiä rajoitteita, mutta kun pitää itsensä kunnossa niin voi elää aktiivista elämää vielä 70-vuotiaanakin.

Jopa 9-kymppisenä kuten mummoni. 

Vierailija
397/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin samaa. Harva 35-vuotias pitää itseään kovin nuorena, saatikka vielä pitkään kovin nuorena. 

Oletan että te olette kaikki naisia. Miehenä olen samaa mieltä, ettei 35-vuotias nainen ole todellakaan nuori enää. Eri tilanne miesten kohdalla tosin. Itse olen suunnilleen tuon ikäinen ja selvästi vielä nuori aikuinen. En pysty edes ostamaan alkoholia kaupasta tai menemään baariin ilman, että paperit tarkistetaan. Ja joku kysyi äskettäin pidänkö parhaillani välivuotta lukiosta valmistumisen jälkeen. 

Minäkin olen pian 35 vuotta (nainen) ja aina kysytään paperit. Jos joku mies sillä täällä elvisteli.

Vierailija
398/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista junteimpia ovat "aion elää 100-vuotiaaksi" -urpot. Ihan kuin sen itse voisi vaa päättää.

Vierailija
399/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista junteimpia ovat "aion elää 100-vuotiaaksi" -urpot. Ihan kuin sen itse voisi vaa päättää.

Tai sitten omaavat positiivisen elämänasenteen eivätkä kaiva hautakuoppaa 5-kymppisinä.

Vierailija
400/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen mies on papparainen.