35-vuotiaana kuvittelee olevansa nuori pitkään. Ei mene kuin 15 nopeasti kuluvaa vuotta, niin olet jo viisikymppinen
Näin se aika hujahtaa. Yhtenä hetkenä olet raikas, reilu kolmekymppinen ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi viisikymppinen, et tunnista itseäsi peilistä ja lapsetkin lentämässä pois pesästä.
Kommentit (753)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika ahdistavaa mutta samalla mielenkiintoista seurata, koska olen itse "tyttönen" 35v joka on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta tai nuorelta enkä nyt edes valehtele. Saanut siis kuulla siitä ihan jatkuvasti ( ei kehuja). Että rupsahtaako sitä sit yhtäkkiä, ja ihmiset alkaakin kutsua sinua tädiksi ja naiseksi tyttösen sijaan? Vai alatko yhtäkkiä vain näyttää ruspahtaneelta tytöltä? Entä miten tottuu omaan "uuteen" peilikuvaan jos on näyttänyt nyt jo 35 vuotta nuorelta?
Tottuu ellei ole peiliintuijottaja.
Itse uskon että 10-20 vuoden päästä on paremmat keinot ikääntymisen ehkäisyyn
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi ehkäistä? Onko nuoruus niin tärkeä ulkonäkömarkkinoilla? 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vaikka jotkut yrittää väittää ettei ole :-/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oota sit ku oot 70v ja älä väitä etkö haluaisi nuorentua vaikka 10-20 vuotta. Yleensä ne jotka hehkuttaa että ihanaa vanheta ovat itse jotain nuoria jotka ei tiedä mistään mitään.
Itse aion tehdä projektin ja otan valokuvan itsestäni joka päivä vuodesta 35v alkean tuonne vuoteen 70v asti jos sinne elän. Sitten tiivistän ne yhdeksi kokonaisuudeksi ja julkaisen tämän nettiin ja musta tulee rikas.
Hatuttaa tämä ikä on vain numero hokema. Se on sellainen numero, joka kasvaessa tuo ongelmia mukanaan.
Mutta silti miehiä riittää ottajiksi, monen ikäisiäkin.Eikö tämä ikinä lopu?
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti miehiä riittää ottajiksi, monen ikäisiäkin.Eikö tämä ikinä lopu?
65v naisen riesana 70v papat. Äidilläni sama ongelma xD
Toisaalta olisi outoa, jos ei ikääntyisi. Mutta tulevaisuuden ihmiset ei enää ehkä ikäänny.
"raikas kolmikymppinen" . Ok kiitos! :D T. 30v
Vierailija kirjoitti:
Vanhenemisen tragedia on siinä, että kun olit nuori, halusit seikkailla, matkustella, mennä maailmanääriin tavata uusia ihmisiä ja outoja kulttuureita ja oli enegiaa ja intoa tehdä kaikkea. Mutta ei ollut niin rahaa matkustella niin paljoa kuin olisi halunnut ja käydä kesän joka festareita läpi. nyt vanhana kun olisi rahaa, niin ei ole enää intoa. Ei huvita enää lähteä maailmanääriin, pakata, istua lentokoneessa tuntikaupalla, päätyä johonkin aggressiivista adrenaliinia ja kortisolia sykkivän miljoonakaupungin ihmispaljouteen tai uneliaan matkamuistomyymälöitä ja hotelleja pursuavan aurinkorannan kuumuuteen turistihelvettiin. Tai vängätä jonkun basaarimyyjän kanssa jostain tai lähteä jonnekin, missä olet ainoa joka puhuu englantia tai ranskaa ym eurooppalaista kieltä ja missä koet olevasi kuin eksynyt ja epävarma kuin pikkulapsi.
Sitä vain kaipaa luonnon helmaan mökille, nököttää laiturilla katsella auringonnousua, perata kal
Siks lähdenkin nuorena reissuun vaikka täällä sanottiin että mun pitäis säästää ne rahat vaikka olen työtön....
Kuka kuvittelee 35 vuotiaan olevansa nuori? :D
Vierailija kirjoitti:
Kuka kuvittelee 35 vuotiaan olevansa nuori? :D
n. 90 prossaa palstaporsaista
Vierailija kirjoitti:
Hatuttaa tämä ikä on vain numero hokema. Se on sellainen numero, joka kasvaessa tuo ongelmia mukanaan.
Tuota on näille tyhmemmille turha kertoa, eivät tajua
Se on totta. Jokainen vuosi menee entistä nopeammin. Toisaalta se on ymmärrettävää, koska elämässä tapahtuu aika vähän ja se yksi vuosi on yhä pienempi prosentti koko elämästä. (pienempi osa kokonaisuutta)
Se on kuin eilinen päivä, kun täytin 40 ja vuoden päästä 50 jo mittarissa. Apua. Ei sitä oikein tajua. Omaa ikääntymistä ei huomaa paitsi peilistä, kun antaa naaman roikkua. Sitä aina ilmeilee ja hymyilee, niin hymyn avulla saa kaulan ja hamsterit nousemaan vielä. Mutta joskus katsoo vakavana ja tajuaa, että mullahan on kalkkunakaula.
Muuten sanoisin, ettei tällä elämällä hirveästi ole eroa, oliko 40 vai 50. Fyysisessä kunnossa on varmaan ollut rapistumista, mutta se tulee niin hitaasti, ettei sitä huomaa, kun ei ole mitään kunnon vaivaa tullut. Suurimmat edut tässä on, että lapset on jo isoja (nyt 17 ja 22) eli hyvin vähän tarvitsee passata, huolehtia vaatteista, menoista, koulusta yms. Rahaa on ehkä paremmin kuin aiemmin, vaikka velattomia ei ollakaan. Ehkä se oma kulutus on laskenut. Aiemmin usein syötiin ulkona yms. Nyt on kyllästytty siihenkin ja tyydytään koriruokaan. Sitä ei ikinä uskoisi, mutta ravintolaruokailuihinkin voi kyllästyä. Vielä 10 vuotta sitten käytiin varmaan 2 krt/vko vähintään syömässä ulkona, joskus jopa 3 tai 4 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
onhan nytkin
Tämä on aika ahdistavaa mutta samalla mielenkiintoista seurata, koska olen itse "tyttönen" 35v joka on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta tai nuorelta enkä nyt edes valehtele. Saanut siis kuulla siitä ihan jatkuvasti ( ei kehuja). Että rupsahtaako sitä sit yhtäkkiä, ja ihmiset alkaakin kutsua sinua tädiksi ja naiseksi tyttösen sijaan? Vai alatko yhtäkkiä vain näyttää ruspahtaneelta tytöltä? Entä miten tottuu omaan "uuteen" peilikuvaan jos on näyttänyt nyt jo 35 vuotta nuorelta?