Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotiaana kuvittelee olevansa nuori pitkään. Ei mene kuin 15 nopeasti kuluvaa vuotta, niin olet jo viisikymppinen

Vierailija
30.06.2025 |

Näin se aika hujahtaa. Yhtenä hetkenä olet raikas, reilu kolmekymppinen ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi viisikymppinen, et tunnista itseäsi peilistä ja lapsetkin lentämässä pois pesästä.

Kommentit (753)

Vierailija
361/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika ahdistavaa mutta samalla mielenkiintoista seurata, koska olen itse "tyttönen" 35v joka on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta tai nuorelta enkä nyt edes valehtele. Saanut siis kuulla siitä ihan jatkuvasti ( ei kehuja). Että rupsahtaako sitä sit yhtäkkiä, ja ihmiset alkaakin kutsua sinua tädiksi ja naiseksi tyttösen sijaan? Vai alatko yhtäkkiä vain näyttää ruspahtaneelta tytöltä? Entä miten tottuu omaan "uuteen" peilikuvaan jos on näyttänyt nyt jo 35 vuotta nuorelta?

Vierailija
362/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika ahdistavaa mutta samalla mielenkiintoista seurata, koska olen itse "tyttönen" 35v joka on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta tai nuorelta enkä nyt edes valehtele. Saanut siis kuulla siitä ihan jatkuvasti ( ei kehuja). Että rupsahtaako sitä sit yhtäkkiä, ja ihmiset alkaakin kutsua sinua tädiksi ja naiseksi tyttösen sijaan? Vai alatko yhtäkkiä vain näyttää ruspahtaneelta tytöltä? Entä miten tottuu omaan "uuteen" peilikuvaan jos on näyttänyt nyt jo 35 vuotta nuorelta?

Tottuu ellei ole peiliintuijottaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon että 10-20 vuoden päästä on paremmat keinot ikääntymisen ehkäisyyn

Vierailija
364/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pitäisi ehkäistä? Onko nuoruus niin tärkeä ulkonäkömarkkinoilla? 🤦

Vierailija
365/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vaikka jotkut yrittää väittää ettei ole :-/

Vierailija
366/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oota sit ku oot 70v ja älä väitä etkö haluaisi nuorentua vaikka 10-20 vuotta. Yleensä ne jotka hehkuttaa että ihanaa vanheta ovat itse jotain nuoria jotka ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
367/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion tehdä projektin ja otan valokuvan itsestäni joka päivä vuodesta 35v alkean tuonne vuoteen 70v asti jos sinne elän. Sitten tiivistän ne yhdeksi kokonaisuudeksi ja julkaisen tämän nettiin ja musta tulee rikas.

Vierailija
368/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatuttaa tämä ikä on vain numero hokema. Se on sellainen numero, joka kasvaessa tuo ongelmia mukanaan.

Vierailija
369/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti miehiä riittää ottajiksi, monen ikäisiäkin.Eikö tämä ikinä lopu?

Vierailija
370/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti miehiä riittää ottajiksi, monen ikäisiäkin.Eikö tämä ikinä lopu?

65v naisen riesana 70v papat. Äidilläni sama ongelma xD

Vierailija
371/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuodet kulu ne kuluttaa.

Vierailija
372/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olisi outoa, jos ei ikääntyisi. Mutta tulevaisuuden ihmiset ei enää ehkä ikäänny.

Vierailija
373/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"raikas kolmikymppinen" . Ok kiitos! :D T. 30v

Vierailija
374/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhenemisen tragedia on siinä, että kun olit nuori, halusit seikkailla, matkustella, mennä maailmanääriin tavata uusia ihmisiä ja outoja kulttuureita ja oli enegiaa ja intoa tehdä kaikkea. Mutta ei ollut niin rahaa matkustella niin paljoa kuin olisi halunnut ja käydä kesän joka festareita läpi. nyt vanhana kun olisi rahaa, niin ei ole enää intoa. Ei huvita enää lähteä maailmanääriin, pakata, istua lentokoneessa tuntikaupalla, päätyä johonkin aggressiivista adrenaliinia ja kortisolia sykkivän miljoonakaupungin ihmispaljouteen tai uneliaan matkamuistomyymälöitä ja hotelleja pursuavan aurinkorannan kuumuuteen turistihelvettiin. Tai vängätä jonkun basaarimyyjän kanssa jostain tai lähteä jonnekin, missä olet ainoa joka puhuu englantia tai ranskaa ym  eurooppalaista kieltä ja missä koet olevasi kuin eksynyt ja epävarma kuin pikkulapsi.

Sitä vain kaipaa luonnon helmaan mökille, nököttää laiturilla katsella auringonnousua, perata kal

Siks lähdenkin nuorena reissuun vaikka täällä sanottiin että mun pitäis säästää ne rahat vaikka olen työtön....

Vierailija
375/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummelifanimummeli! :D

Vierailija
376/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuvittelee 35 vuotiaan olevansa nuori? :D

Vierailija
377/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuvittelee 35 vuotiaan olevansa nuori? :D

n. 90 prossaa palstaporsaista

Vierailija
378/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hatuttaa tämä ikä on vain numero hokema. Se on sellainen numero, joka kasvaessa tuo ongelmia mukanaan.

Tuota on näille tyhmemmille turha kertoa, eivät tajua

Vierailija
379/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta. Jokainen vuosi menee entistä nopeammin. Toisaalta se on ymmärrettävää, koska elämässä tapahtuu aika vähän ja se yksi vuosi on yhä pienempi prosentti koko elämästä. (pienempi osa kokonaisuutta) 

Se on kuin eilinen päivä, kun täytin 40 ja vuoden päästä 50 jo mittarissa. Apua. Ei sitä oikein tajua. Omaa ikääntymistä ei huomaa paitsi peilistä, kun antaa naaman roikkua. Sitä aina ilmeilee ja hymyilee, niin hymyn avulla saa kaulan ja hamsterit nousemaan vielä. Mutta joskus katsoo vakavana ja tajuaa, että mullahan on kalkkunakaula. 

Muuten sanoisin, ettei tällä elämällä hirveästi ole eroa, oliko 40 vai 50. Fyysisessä kunnossa on varmaan ollut rapistumista, mutta se tulee niin hitaasti, ettei sitä huomaa, kun ei ole mitään kunnon vaivaa tullut. Suurimmat edut tässä on, että lapset on jo isoja (nyt 17 ja 22) eli hyvin vähän tarvitsee passata, huolehtia vaatteista, menoista, koulusta yms. Rahaa on ehkä paremmin kuin aiemmin, vaikka velattomia ei ollakaan. Ehkä se oma kulutus on laskenut. Aiemmin usein syötiin ulkona yms. Nyt on kyllästytty siihenkin ja tyydytään koriruokaan. Sitä ei ikinä uskoisi, mutta ravintolaruokailuihinkin voi kyllästyä. Vielä 10 vuotta sitten käytiin varmaan 2 krt/vko vähintään syömässä ulkona, joskus jopa 3 tai 4 kertaa. 

Vierailija
380/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan nytkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän