Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita
On se hassua:
"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…
Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."
Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.
Kommentit (2759)
Ei A Stubbin osallisuudesta tähän korruptioon ole näyttöä, ainakaan vielä. Hänen osaltaan pätee siis syyttömyysolettama tässä vaiheessa. (Toki upilaisten kohdalla, mutta pahalta alkaa näyttää, niin paljon todisteita suosimisesta ja valehtelusta on esitetty, ja suuren osan ovat myöntäneet jo itsekin. Kuulemisissa sitten tarkentuu, mahdollisesti esitutkinnassakin).
Vierailija kirjoitti:
Ei A Stubbin osallisuudesta tähän korruptioon ole näyttöä, ainakaan vielä. Hänen osaltaan pätee siis syyttömyysolettama tässä vaiheessa. (Toki upilaisten kohdalla, mutta pahalta alkaa näyttää, niin paljon todisteita suosimisesta ja valehtelusta on esitetty, ja suuren osan ovat myöntäneet jo itsekin. Kuulemisissa sitten tarkentuu, mahdollisesti esitutkinnassakin).
Se on juurikin näin.
Ei öyhöttäminen sellaisenaan mitään hyödytä. Kylmän perusteellinen tutkinta (myös rikos-sellainen) on se, jossa asioiden laita selviää. Sen jälkeen sitten seuraamukset. Kaikki tämä toki medioiden (myös ja ennen kaikkea kansainvälisten) seuraamana.
Vieläköhän rouva Innes-Stubb jatkaa Aalto yliopistossa johtavan työelämäasiantuntijana ( vau, mikä titteli) tulevana lukuvuotena?
Hän haluaa opettaa opiskelijoille kykyä tunnistaa, milloin organisaation toiminta on jollain lailla kyseenalaista sekä rohkeutta nostaa asia esille esimerkiksi kysymyksiä esittämällä tai tekemällä ilmoituksen selkeästi määräysten vastaisesta toiminnasta.
https://www.aalto.fi/fi/uutiset/suzanne-innes-stubb-rakentaa-siltoja-yl…
Jos jatkaa, suosittele, että myös ainakin Helsingin, Turun ja Tampereen yliopiston opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua tälle kurssille. Se olisi yksi tapa paljastaa ja kitkeä piilossa rehottavaa korruptiota ja nepotismia.
Tämä on arvokas tulokulma. Kyllä siellä varmaan voi esittää tällaisen O Stubbin tilannetta 1:1 muistuttavan skenaarion ja käyttää sitä tapaustutkimuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vieläköhän rouva Innes-Stubb jatkaa Aalto yliopistossa johtavan työelämäasiantuntijana ( vau, mikä titteli) tulevana lukuvuotena?
Hän haluaa opettaa opiskelijoille kykyä tunnistaa, milloin organisaation toiminta on jollain lailla kyseenalaista sekä rohkeutta nostaa asia esille esimerkiksi kysymyksiä esittämällä tai tekemällä ilmoituksen selkeästi määräysten vastaisesta toiminnasta.
https://www.aalto.fi/fi/uutiset/suzanne-innes-stubb-rakentaa-siltoja-yl…
Jos jatkaa, suosittele, että myös ainakin Helsingin, Turun ja Tampereen yliopiston opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua tälle kurssille. Se olisi yksi tapa paljastaa ja kitkeä piilossa rehottavaa korruptiota ja nepotismia.
Siis mitävittua nyt oikeesti. Luulin tässä väsyneenä, että tämä oli sinun omaa tekstiä, mutta tämähän oli ihan suora lainaus rouvan ajatelmista: "Opiskelijoille hän haluaa opettaa kykyä tunnistaa, milloin organisaation toiminta on jollain lailla kyseenalaista sekä rohkeutta nostaa asia esille esimerkiksi kysymyksiä esittämällä tai tekemällä ilmoituksen selkeästi määräysten vastaisesta toiminnasta. "
Tämähän on ihan rikollinen koko perhe. Oikeesti sattuu jo fyysisesti tämä touhu.
Aivan niin. Tosin se syyllinen on UPI. (Kieltämättä mitenkään, että rouvankin maine on mennyttä)
Vierailija kirjoitti:
Herra A on itse kertonut olleensa koulukiusaaja. Yleensä aletaan kertomaan tämän kaltaisia asioita itsestä, kun pelätään sen esille tuloa. Joten parempi kertoa ensin itse ja mielummin niin, että oikeastaan olin itse uhri.
Anteeksi mitä? Koulukiusaaja? Olen ihan sanaton.
Jos tämä sama olisi tapahtunut Usassa, että Trump olisi myötävaikuttanut poikansa työpaikkaan pääsyyn, ihmiset olis jo kaduilla.
Vaatis vähän lisää pöyhimistä kyllä taustat. Mitähän kaikkee siellä on suhmuroitu.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä sama olisi tapahtunut Usassa, että Trump olisi myötävaikuttanut poikansa työpaikkaan pääsyyn, ihmiset olis jo kaduilla.
Kannattaa muistaa, että UPI:a ylläpidetään verovaroin. Siellä on töissä 70 henkeä. UPI on saanut tänä vuonna aikaiseksi kokonaista seitsemän ohutta nippelipaperia. En uskalla esittää esittää tutkimuksiksi, en sinne päinkään.
Eiköhän Trump työllistä poikansa omassa imperiumissaan. Yksityinen sektori on ihan eri asia kuin verovaroin toimiva organisaatio.
Vierailija kirjoitti:
Aivan niin. Tosin se syyllinen on UPI. (Kieltämättä mitenkään, että rouvankin maine on mennyttä)
Kuka uskoo, ettei kotona olisi päivällispöydässä keskusteltu pojan tulevasta kesätyöpaikasta viime keväänä? Just, just.
Olisipa jo asiantuntemuksen vuoksi pitänyt hälytyskellot soida ihan omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra A on itse kertonut olleensa koulukiusaaja. Yleensä aletaan kertomaan tämän kaltaisia asioita itsestä, kun pelätään sen esille tuloa. Joten parempi kertoa ensin itse ja mielummin niin, että oikeastaan olin itse uhri.
Tässä vähän faktaa
Vierailija kirjoitti:
Minun veikkaukseni on, että herra A on alullepanija. Herra Haukkala joutui mielestäni ikävään tilanteeseen. Mutta miksi hän joutui niin ikävään tilanteeseen? Mitä tapahtui 8.2.2025 jälkeen? Marie-Louisen epäilen olevan samaa sukua, kuin herra A, mutta se on veikkaus.
No olikohan Hiski Haukkala päätynyt osalliseksi tätä korruptiosotkua ihan vauhtisokeuttaan ja miellyttämishaluaan. Hiski ei ole esim. juristi, vaan kv politiikan tutkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän faktaa
Jos ja jos eli ei pyydä kiusaamistaan oikeasti anteeksi eikä kadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun veikkaukseni on, että herra A on alullepanija. Herra Haukkala joutui mielestäni ikävään tilanteeseen. Mutta miksi hän joutui niin ikävään tilanteeseen? Mitä tapahtui 8.2.2025 jälkeen? Marie-Louisen epäilen olevan samaa sukua, kuin herra A, mutta se on veikkaus.
No olikohan Hiski Haukkala päätynyt osalliseksi tätä korruptiosotkua ihan vauhtisokeuttaan ja miellyttämishaluaan. Hiski ei ole esim. juristi, vaan kv politiikan tutkija.
Mutta nythän se on yrittänyt kiemurrella vastuusta syyttämällä jotain hyödyllisiä tampioita, eli niitä muka varsinaisia valitsijoita.
Vierailija kirjoitti:
Maijuhan on ollut Allun assarina tai vastaavana jossain projektissa. He tuntevat toisensa jo pitkän ajan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän faktaa
"Olin aika epävarma poika, joka yritti omalla käyttäytymisellään korjata epävarmuutta ja sitä kautta voi hyvinkin olla, että on ollut joku ihminen elämän varrella, joka on kokenut, että minä olen ollut se kiusaaja. Se on väärin. Sitä ei saa tehdä, Stubb sanoi."
Siis aivan maailman pahin pelko olisi, että oma koulukiusaaja olisi yhtäkkiä presidentti, etkä voisi muuta kuin niellä. Itseäni ei ole koulukiusattu, mutta parasta kaveria on ja se ei päättynyt hyvin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nythän se on yrittänyt kiemurrella vastuusta syyttämällä jotain hyödyllisiä tampioita, eli niitä muka varsinaisia valitsijoita.
Näitä Harri Mikkolaa, Matti Pesua ja Iro Särkkää on tosiaan käytetty hyväksi. Hyödyllisiä i-alkuisia siinä tapauksessa. Jos tietoisesti ja omasta tahdosta toimineet, niin pahempi juttu. Mutta joka tapauksessa heidän uskottavuutensa ja Upin maine on romutettu.
Tämä.