Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita
On se hassua:
"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…
Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."
Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.
Kommentit (2759)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra A on itse kertonut olleensa koulukiusaaja. Yleensä aletaan kertomaan tämän kaltaisia asioita itsestä, kun pelätään sen esille tuloa. Joten parempi kertoa ensin itse ja mielummin niin, että oikeastaan olin itse uhri.
Anteeksi mitä? Koulukiusaaja? Olen ihan sanaton.
Tässä vähän faktaa
Jos ja jos eli ei pyydä kiusaamistaan oikeasti anteeksi eikä kadu.
https://www.hs.fi/nyt/art-2000002729071.html
Oikeasti tämä miten tämä juttu alkaa, niin aloin oikeesti vollaamaan. Miksi meillä on tämmöiset ihmiset isoimmissa vallankahvoissa? Ja tuo kuinka Harkimo kertoo IS:n jutussa, että pääsee kiusaajastaan eroon kunnolla vasta, kun kuolee, niin eikö yhtään vedä sanattomaksi tätä meidän presidenttiä? Leikkinyt ihmisten hengillä toisin sanoen.
HS:
" 'Se oli kaikista pahimpia hurjimuksia koulussa. Se oli pahimpia koulukiusaajia. Sellainen niinkuin mitä jengi pelkäsi.'
-Kuulin nuo sanat 2008 Alexander Stubbin vanhalta koulukaverilta."
Tämä liittyy presidenttiin, ei varsinaisesti tähän korruptiotapaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä sama olisi tapahtunut Usassa, että Trump olisi myötävaikuttanut poikansa työpaikkaan pääsyyn, ihmiset olis jo kaduilla.
Kannattaa muistaa, että UPI:a ylläpidetään verovaroin. Siellä on töissä 70 henkeä. UPI on saanut tänä vuonna aikaiseksi kokonaista seitsemän ohutta nippelipaperia. En uskalla esittää esittää tutkimuksiksi, en sinne päinkään.
Eiköhän Trump työllistä poikansa omassa imperiumissaan. Yksityinen sektori on ihan eri asia kuin verovaroin toimiva organisaatio.
Barron Trump tekee töitä kavereidensa kanssa perustamassaan yksityisrahoitteisessa firmassa. Se, jos isänsä tarjoaa omista rahoistaan pojalleen jotain, ei kuulu muille. Yhdysvaltain veronmaksajien rahoittamalla palkalla Trumpin poika ei tänä(kään) kesänä työskentele.
Sanoin tämän (Usa) esimerkkinä sen takia, että ihmettelin miten suomalaisia saa kuinka vain vedättää, mutta käännetään vain toinen poski. Hiljaa vain hyväksytään. Elikkä pointti oli, että on maita, joissa kansa lähtee helpommin vastarintaan. Suomen kansa on aikanaan alistettu ja meidän omat valtaapitävät käyttää sitä surutta hyväksi. Mikä on oikeastaan paljon pahempi kuin esimerkiksi vieraan vallan väärinkäytökset.
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta alkaa piirtymään aika erilainen kuva, mitä ainakin itselläni aiemmin oli. En yllättyisi jos tällä historialla olisi ollut taustahenkilönä tässä farssissa. Aika näyttää.
Joo, vaikka en Hjalliksesta pidä persoonana tai poliitikkona, teki minuun Elämäni biisissä kuitenkin suuren vaikutuksen, kun se Syvälle sydämeen sattuu olikin hänen biisinsä. Eikä kukaan sitä arvannut. Hän on saanut elämässään kaiken: rahaa, valtaa, perheen, nuoria kauniita naisia. Silti häntä jo eläkeikäisenä edelleen sattui kertoa, miten häntä oli kiusattu koulussa vuosikymmeniä sitten ja miten hän jäätyi, kun kiusaaja tuli kerran aikuisiällä vastaan.
Hjalliksen lapset ja veljenlapset sentään ovat ihan itse pärjänneet elämässään ilman mitään korruptiokesätyöpaikkoja.
Kiusaajapressan kermapyllypoika ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, vaikka en Hjalliksesta pidä persoonana tai poliitikkona, teki minuun Elämäni biisissä kuitenkin suuren vaikutuksen, kun se Syvälle sydämeen sattuu olikin hänen biisinsä. Eikä kukaan sitä arvannut. Hän on saanut elämässään kaiken: rahaa, valtaa, perheen, nuoria kauniita naisia. Silti häntä jo eläkeikäisenä edelleen sattui kertoa, miten häntä oli kiusattu koulussa vuosikymmeniä sitten ja miten hän jäätyi, kun kiusaaja tuli kerran aikuisiällä vastaan.
Täydennän vähän tästä sivusta:
Hjalliksen lapset ja veljenlapset sentään ovat ihan itse pärjänneet elämässään ilman mitään korruptiokesätyöpaikkoja, jotka olisi rahoitettu veroeuroilla.
Kiusaajapressan kermapyllypoika ei pärjää, vaan veronmaksajat maksaa palkkakustannukset suurimmalta osin, jos väitetty reilun tonnin stipendi Exeterin yliopistosta on edes totta.
Lisäksi veroeuroja on kulunut, kun mm. UPI on laatinut lausuntoja tästä ylivertaisesta nepobabysta, ja
tulee kulumaan, kun laillisuusvalvojat joutuvat käymään läpi kaikki tähän liittyvät kantelut jne. jne.
Ne palkkakulut on vain pieni osa veroeuroilla maksettavista kustannuksista, mitä tämä rekrytointi on aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra A on itse kertonut olleensa koulukiusaaja. Yleensä aletaan kertomaan tämän kaltaisia asioita itsestä, kun pelätään sen esille tuloa. Joten parempi kertoa ensin itse ja mielummin niin, että oikeastaan olin itse uhri.
Tässä vähän faktaa
"Olin aika epävarma poika, joka yritti omalla käyttäytymisellään korjata epävarmuutta ja sitä kautta voi hyvinkin olla, että on ollut joku ihminen elämän varrella, joka on kokenut, että minä olen ollut se kiusaaja. Se on väärin. Sitä ei saa tehdä, Stubb sanoi."
Siis aivan maailman pahin pelko olisi, että oma koulukiusaaja olisi yhtäkkiä presidentti, etkä voisi muuta kuin niellä. Itseäni ei ole koulukiusattu, mutta parasta kaveria on ja se ei päättynyt hyvin .
Ei sen nuoruudenkuvat kyllä miltään epävarman koulupojan kuvilta näytä. Ehta itseänsä täynnä oleva ylisliipattu juppi niissä jokaisessa komeilee. Nettiin vain hakusanoiksi "Stubb nuoruus", niin löytyy monta potrettia todisteeksi. Kaukana epävarmuudesta jokainen kuva. Kehonkielikin on itsevarmuutta uhkuvan ryhdikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän faktaa
"Olin aika epävarma poika, joka yritti omalla käyttäytymisellään korjata epävarmuutta ja sitä kautta voi hyvinkin olla, että on ollut joku ihminen elämän varrella, joka on kokenut, että minä olen ollut se kiusaaja. Se on väärin. Sitä ei saa tehdä, Stubb sanoi."
Siis aivan maailman pahin pelko olisi, että
Katso, näitä on hyvä käyttää. Motivoitunen ja epävarma. Milläs todistat. Erittäin itsevarma ja valtava tarve hienosteluun, minun mielipiteeni. Onko muokannut nimeään, onko alunperin ollut Kai-Göran. Kai kuten isoisänsä, eikä suinkaan Cai. Tie vaikka olisi Alexander itse keksitty nimi. Erittäin erikoinen nimi 60-luvun nimeksi.
Totta. Syytä osoittaa mieltä kuitenkin aina toisinaan on. Ranskassa tästä olisi tullut jo opiskelijamellakoita.
Tämä on totta, jos Haukkala olisi juristi, olisi ehkä ainakin onnistunut peittelemään tämän taitavammin.
Nyt on sitten tunnettu pelle.
Onkohan siellä Ulkopoliittisessa instituutissa nyt kiva työilmapiiri, kun kaikki syyttelevät tutkinnnoissa toisiaan?
Minusta on käsittämätöntä ettei tästä tule seuraamuksia. Tämähän on selkeästi rakenteellista korruptiota. Hyöty toki melko pieni, mutta periaatteellisesti hyvin hämärä kuvio.
Oliver on eilen sunnuntaina menestynyt hyvin Turku challenge 2025 triathlon kisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaaminen kuulu hyvinkin. Kyse ei ole mistään nuoruuden epävarmuudesta vaan ihan perusluonteesta. Ihan hyvin jatkumoa arvopohjaiselle realismille, jossa ensin tulee oma etu, sitten perheen etu ja kolmanneksi kavereiden ja vaalirahoittajien etu.
Vierailija kirjoitti:
Oliver on eilen sunnuntaina menestynyt hyvin Turku challenge 2025 triathlon kisoissa.
On varmaan jaksanut tänään olla reippaana töissä keittämässä kahvia ja skannaamassa asiakirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on käsittämätöntä ettei tästä tule seuraamuksia. Tämähän on selkeästi rakenteellista korruptiota. Hyöty toki melko pieni, mutta periaatteellisesti hyvin hämärä kuvio.
Eihän tähän ole tarvittu kuin yhden pointin puhelu ja kaikki muu on ollut teatteria. #hejsanmaiju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaaminen kuulu hyvinkin. Kyse ei ole mistään nuoruuden epävarmuudesta vaan ihan perusluonteesta. Ihan hyvin jatkumoa arvopohjaiselle realismille, jossa ensin tulee oma etu, sitten perheen etu ja kolmanneksi kavereiden ja vaalirahoittajien etu.
Epävarma, ei todellakaan. Antaa hienostelevan ja ylimielisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarma, ei todellakaan. Antaa hienostelevan ja ylimielisen vaikutelman.
Ja jos noin skarpin ihmisen sisin on hauras tai epävarma, niin aletaan jo lähenteleen narsismia, missä ulkokuori ja puitteet hiotaan särmättömiksi, millä suojellaan narsistin heikosti kehittynyttä minää.
Ja sen haluan sanoa, että kaikilla meillä on omat haavamme ja ollaan etuiltu jonoissa yms. Mutta se, että ollaan hiiren hiljaa eikä myönnetä virhettä, niin se on patologista. Kuinka heikko voi olla, että ei reilusti sano, että "olemme perheen kanssa keskustelleet ja tulleet siihen tulokseen, että pyydän että rekryprosessi hoidetaan uudelleen ja mahdollisimman pikaisesti. " Tai että: "kyllähän sitä on tullut ihan huolella mokailtua yläasteella ja pyöritty poikaporukoissa rehvastellen. Niistä on jo aikaa, mutta myönnän, että on ison itsereflektion paikka."
Rahallinen hyöty harjoittelusta Stubbeille on yksi kanankakka tai yläastehommat eivät henkilön uralla etenemistä ole haitanneet. Mutta se, että ei kommentoida mitään tai vähätellään koulukiusaamistaustaa niin se kertoo ihmisen persoonallisuudesta jotain. Laittaa myös pohtimaan, että jos jonkun noin 2 tonnin harkkapalkan eteen ollaan valmiita vaikenemaan kuin muuri, niin miten hän toimii oikeasti jos on jokin isompi lahjus tarjolla?????
Barron Trump tekee töitä kavereidensa kanssa perustamassaan yksityisrahoitteisessa firmassa. Se, jos isänsä tarjoaa omista rahoistaan pojalleen jotain, ei kuulu muille. Yhdysvaltain veronmaksajien rahoittamalla palkalla Trumpin poika ei tänä(kään) kesänä työskentele.