Millainen toimenpide on valvottu virtsanäyte?
Sain lähetteen tuonne verikokeiden yhteydessä. Mites tuo käytännössä toimii? Vähän hirvittää :D
Kommentit (10)
Naapurin kaisalla siniset on silmät ja helekutin komia persusta
Menet erikseen ilmoitettuun vessaan antamaan näytteen. Vessassa on ikkuna, jonka toisella puolella on henkilö valvomassa näytteen antoa ja jolle näytepurkki annetaan. Muuten toimit samalla tavalla kuin muutenkin näytettä annettaessa.
Joku katsoo että pissaat purkkiin etkä kaada pullosta jonkun muun pissaa
Vähän riippuu labrasta, jossa otetaan. Meillä näytteenotto wc:n ja labran välinen luukku pidetään auki ja ollaan labran puolella "kuulolla". Näin varmistetaan, ettei näytteen antaja laimenna virtsaa. Toki hommaan kuuluu muitakin kommervenkkejä, mutta oletan, että aloittajaa jännittää näytteen antaminen jos joku seisoo vieressä. Näin ei siis ole vaan valvonta tapahtuu hienovaraisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu labrasta, jossa otetaan. Meillä näytteenotto wc:n ja labran välinen luukku pidetään auki ja ollaan labran puolella "kuulolla". Näin varmistetaan, ettei näytteen antaja laimenna virtsaa. Toki hommaan kuuluu muitakin kommervenkkejä, mutta oletan, että aloittajaa jännittää näytteen antaminen jos joku seisoo vieressä. Näin ei siis ole vaan valvonta tapahtuu hienovaraisesti.
Joo tuota vähän mietinkin sen jännittämiseen kanssa. Muutenkin normi ei-valvottu näytteen anto on haastavahko ja vaatii keskittymistä 😂
Ap
Täällä sai valita, että kurkkiiko sieltä luukusta vai katsooko kameran kautta. Valitsin kameran. Näin ei itse nähnyt niitä, joten vähän helpompaa minusta.
Vierailija kirjoitti:
Menet erikseen ilmoitettuun vessaan antamaan näytteen. Vessassa on ikkuna, jonka toisella puolella on henkilö valvomassa näytteen antoa ja jolle näytepurkki annetaan. Muuten toimit samalla tavalla kuin muutenkin näytettä annettaessa.
Kyllä mä olen antanut valvotun pissanäytteen siten, että hoitaja oli samassa (isossa inva-) vessassa yhtä aikaa kanssani. Eli riippuu vähän siitä paikasta, missä näyte annetaan.
Todella tympeä. Kävin työpaikan tulotarkastuksessa huumetestissä, se siis oli automaattisesti kaikilla uusilla työntekijöillä. Minulla ei ole mitään salattavaa, mutta se kuseminen oli hankalaa kun on ujopissi ja siellä ikkunaluukun takana kyttäsi näytteenottaja. Ja asenne oli muutenkin aika tyly, mikä ei varsinaisesti helpottanut asiaa. No sain jotenkin puserrettua vähän kusta siihen purkkiin niin pääsin siitä. Mutta ei kivaa.
Hoitaja kyttää sen verran ettet lorota pullosta jonkun muun virtsaa purkkiin.