Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita

Vierailija
30.06.2025 |

On se hassua:

"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…

Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."

Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.

Kommentit (2758)

Vierailija
1941/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliver on eilen sunnuntaina menestynyt hyvin Turku challenge 2025 triathlon kisoissa.

On varmaan jaksanut tänään olla reippaana töissä keittämässä kahvia ja skannaamassa asiakirjoja.

Paljonko on mahtanut olla konkreettisesti työpaikalla?

Vierailija
1942/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herr v Falk, jag inte hört från Er idag än, är allt bra?

Jo hejsan vaann! 👋

Mine ållen ålut vehhän vapaala ja seglannut mun purrjävennen kansa skärgårdenissa med min familj. Allt är bra, no worry! Snart är det dags för kräftskiva, rappujuhla ån tass kåhta! 👍 🦞🍽🦞    H. Petter von Folk (segelbåtissa )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliver on eilen sunnuntaina menestynyt hyvin Turku challenge 2025 triathlon kisoissa.

On varmaan jaksanut tänään olla reippaana töissä keittämässä kahvia ja skannaamassa asiakirjoja.

Ehkä hän on sairauslomalla, kuten maassa maan tavalla kuuluu olla oman julkisuusmokan jälkeen? 

Vierailija
1944/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on sairauslomalla, kuten maassa maan tavalla kuuluu olla oman julkisuusmokan jälkeen? 

Häntä on varmasti ohjeistettu toimimaan näin. Tai sitten hän pääsee tekemään etätöitä esim. Naantalin-mökiltä. 

Vierailija
1945/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa laihasti lohduttava ajatus on, että sitten joskus kun Alexander Stubbin presidenttikausi on ohi, niin hän ei enää pääse korkeampaan asemaan Suomessa. Hänen ainoa tiensä on siis alaspäin. Sitten joskus. Aikaisintaan vähän alle viiden vuoden päästä. Lieköhän koskaan uhrannut ajatustakaan sille faktalle. Epäilen. 

Vierailija
1946/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hejsanmaiju

Etovaa korruptiota.

Vierailija
1947/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa laihasti lohduttava ajatus on, että sitten joskus kun Alexander Stubbin presidenttikausi on ohi, niin hän ei enää pääse korkeampaan asemaan Suomessa. Hänen ainoa tiensä on siis alaspäin. Sitten joskus. Aikaisintaan vähän alle viiden vuoden päästä. Lieköhän koskaan uhrannut ajatustakaan sille faktalle. Epäilen. 

Sama

Vierailija
1948/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on käsittämätöntä ettei tästä tule seuraamuksia. Tämähän on selkeästi rakenteellista korruptiota. Hyöty toki melko pieni, mutta periaatteellisesti hyvin hämärä kuvio.

Miten niin ei tule seuraamuksia?

Vierailija
1949/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on käsittämätöntä ettei tästä tule seuraamuksia. Tämähän on selkeästi rakenteellista korruptiota. Hyöty toki melko pieni, mutta periaatteellisesti hyvin hämärä kuvio.

Kyllä niitä vielä tulee. Kiltissä Suomessa 13 kantelua yhdestä ja samasta tapauksesta on omanlaisensa pieni ennätys sinänsä. Tässä vaiheessa on vasta heinäkuu, joten vielä on lomakausi. Odotellaan vain tulevaa syksyä ja talvea rauhassa. Ja ensi vuotta. Ei tämän asian puinti ihan hetkessä lopu, ja hyvä niin. 

Vierailija
1950/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
1951/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä vielä tulee. Kiltissä Suomessa 13 kantelua yhdestä ja samasta tapauksesta on omanlaisensa pieni ennätys sinänsä. Tässä vaiheessa on vasta heinäkuu, joten vielä on lomakausi. Odotellaan vain tulevaa syksyä ja talvea rauhassa. Ja ensi vuotta. Ei tämän asian puinti ihan hetkessä lopu, ja hyvä niin. 

Oikeassa olet. Ei tämän puinti saa loppua ennen kuin seuraamukset on lyöty tiskiin. Miten yhteiskunta muuten muuttuisi paremmaksi?

Vierailija
1952/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä liittyy presidenttiin, ei varsinaisesti tähän korruptiotapaukseen.

Koulukiusaaminen kuulu hyvinkin. Kyse ei ole mistään nuoruuden epävarmuudesta vaan ihan perusluonteesta. Ihan hyvin jatkumoa arvopohjaiselle realismille, jossa ensin tulee oma etu, sitten perheen etu ja kolmanneksi kavereiden ja vaalirahoittajien etu.

Valtiolla näitä virka lehmiä lienee kertynyt vuosien kuluessa paljonkin. Elättäjät ei enää jaksa niitä kustantaa, kun tluöottavat tjyöt vähenee kansalta. 

Vierailija
1953/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa olet. Ei tämän puinti saa loppua ennen kuin seuraamukset on lyöty tiskiin. Miten yhteiskunta muuten muuttuisi paremmaksi?

Olisi kyllä järkytys, jos laillisuusvalvoja ei näkisi tässä mitään huomautettavaa yhdenvertaisuuslain ja/tai julkisuuslain näkökulmasta, kun kerrankin rakenteellinen korruptio tulee näin näkyväksi.  Jos näin käy, olemme menossa rankalla tavalla kohti luokkayhteiskuntaa.

Vierailija
1954/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tämä tapaus tulee myös tutkijoiden suurennuslasin alle

https://yle.fi/a/7-10081439

Artikkeli ja sen haastattelu on ruotsiksi, mutta helppo kääntää Google kääntäjällä

Vierailija
1955/2758 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.Ihme, jos yliopistojen ylioppilaskunnat ja muut opiskelijajärjestöt eivät lukukauden alkaessa tähän reagoi.

Vierailija
1956/2758 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hejsanmaiju

Vierailija
1957/2758 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä milloin nämä korruption rukkasina käytetyt Mikkola, Pesu ja Särkkä tulee julkisuuteen omine näkemyksineen.

Nythän Hiski Haukkala on yrittänyt pelastaa itsensä vedoten siihen, että mainittu kolmikko teki päätökset.

Vierailija
1958/2758 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös oma vähän salaisempi spostiosoite Upin sisällä. Terv Töölöstä.

Vierailija
1959/2758 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä minua keittää. Minua keittää se, että opiskelijoilla, tai kellä tahansa, saattaa olla äärimmäisen niukkaa. Raha ei riitä ruokaan, eikä asuntoon. 1800 euron palkka kuukaudessa saattaa olla pelastus. Saat ruokaa, voit maksaa asutosi. Mutta tälläiset asiat ei kiinnosta. Paikka annetaan sille, joka sitä vähiten tarvitsee. Oliko edes eilen työpaikalla? En ymmärrä, että on paljon ihmisiä, jotka eivät näe tässä mitään väärää. Minä olisin lähtenyt vastaavassa tilanteessa ulos. Antanut paikkani toiselle. Mutta sitten on näitä minä-minä-minä-minä-minä-minä ihmisiä, jotka haluavat koko ajan mulle, mulle, mulle, mulle, mulle.mulle.

Vierailija
1960/2758 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä minua keittää. Minua keittää se, että opiskelijoilla, tai kellä tahansa, saattaa olla äärimmäisen niukkaa. Raha ei riitä ruokaan, eikä asuntoon. 1800 euron palkka kuukaudessa saattaa olla pelastus. Saat ruokaa, voit maksaa asutosi. Mutta tälläiset asiat ei kiinnosta. Paikka annetaan sille, joka sitä vähiten tarvitsee. Oliko edes eilen työpaikalla? En ymmärrä, että on paljon ihmisiä, jotka eivät näe tässä mitään väärää. Minä olisin lähtenyt vastaavassa tilanteessa ulos. Antanut paikkani toiselle. Mutta sitten on näitä minä-minä-minä-minä-minä-minä ihmisiä, jotka haluavat koko ajan mulle, mulle, mulle, mulle, mulle.mulle.

Ei tämä nyt mihinkään tarveharkintaan liity, vaan siihen että pätemätön hakija valittiin päteviä lainvastaisesti syrjien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan