Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita

Vierailija
30.06.2025 |

On se hassua:

"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…

Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."

Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.

Kommentit (2807)

Vierailija
2381/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexilla on kivi kengässään. Sen nimi on Oliver.

Mitenkään päin tuota mustaa, joka Oliveriin liittyy, ei voi pestä demokraattisessa maassa valkoiseksi. 

Vierailija
2382/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettelisi lainkaan jos vielä paljastuisi että tuon kuminaaman kansliasta olisi lähtenyt viestejä UPI:n suuntaan kun hakuprosessia laitettiin käyntiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ottanut paikkaa vastaan siinä vaiheessa, kun saisin tietää, että minua pidemmälle kouluttautuneet ja pidemmän työkokemuksen omaavat on ohitettu ja olen saanut paikan isäni takia. En olisi pystynyt paikkaa vastaanottamaan, koska olisin kokenut sen epäreiluksi, ei minun ansiokseni ja minua olisi hävettånyt.

Mutta Stubbin poika otti paikan vastaan.

Se kertoo tästä pojasta paljon.( ei mitään hyvää).

Vierailija
2384/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että isä Alex haluaa suojella poikaansa, koska  Hiski tuli luvanneeksi, että poika saa paikan ennen kuin haku aukeni 6.3. Tuskinpa Oliver haki edes muuta kesätyöpaikkaa tai harjoittelupaikkaa.  Veikkaan siis, että UPI oli ainoa paikka, jota Oliver muodollisesti haki.

Milloin Exeterin yliopiston virallinen päätös stipendistä  tuli?  Ennen vai jälkeen harjoittelun alkua?

Vierailija
2385/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver Stubb on aikuinen. Hän on hyödyntänyt isänsä kontakteja ja saanut työpaikan muilla ansioilla kuin omillaan. Hyvä että media tutkii ja pitää ääntä asiasta, tällaista korruptiota pitää tehdä näkyväksi vaikka Isä Stubb tietysti haluaisi edistää jälkikasvun etua vain kulisseissa. Opportunistinen Alex ei tietenkään näe asiassa mitään väärää, on itsekin venyttänyt totuutta mm. valehtelemalla ammattinimikkeen presidenttivaaleissa. 

Vierailija
2386/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävää korruptiota. Maassa, jossa sitä ei pitäisi olla.

Hävetkää Upin spedet.

Vierailija
2387/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hejsanmaiju

Vierailija
2388/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitähän poikkeavan ylivertaista Oliver teki kesäharjoittelunsa aikana, mihin muut työyhteisöön sopeutumattomat eivät olisi yltäneet?

Han kejti Dolcegustå kapselkaffea jåka pejvä kajckile personalile Upp-pissa ja kirrjåiti erilajsia fixu texteje åt ajnakin Maiju och mun parras kavveri Husku Hauckula. Han on klaaranut tådela låjstava tavala hannen harrjåjtelu.   H. Petter von Folk

PS

Mun parras kaverri Husky Hauckula saj postenista åmat ridkläder från Schweiz. Han voj alåjta nu mun stallpojkeninna jås han saa kengän Upp-pista i september. 🐴👍

Vierailija
2389/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää Upin spedet.

Oikeusasiamies määrää syytteet nostettaviksi.

Vierailija
2390/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb aika erikoinen kommentti. Ensinnäkin hän on tuonut lapsiaan julkisuudessa esille, toiseksi oliver ei ole lapsi, kolmas kyseessä julkinen asia josta pitää keskustella. 

Mielestäni on ylipäätään outoa että stubb otti asiaan presidentti kantaa. Aika erikoista 

Vierailija
2391/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb aika erikoinen kommentti. Ensinnäkin hän on tuonut lapsiaan julkisuudessa esille, toiseksi oliver ei ole lapsi, kolmas kyseessä julkinen asia josta pitää keskustella. 

Mielestäni on ylipäätään outoa että stubb otti asiaan presidentti kantaa. Aika erikoista 

Toivoo että asia menisi jotenkin pois.

Vierailija
2392/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median pitää seurata tätä huolella.

Vierailija
2393/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Maiju!

Vierailija
2394/2807 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejsan!

Vierailija
2395/2807 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2396/2807 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitähän poikkeavan ylivertaista Oliver teki kesäharjoittelunsa aikana, mihin muut työyhteisöön sopeutumattomat eivät olisi yltäneet?

Han kejti Dolcegustå kapselkaffea jåka pejvä kajckile personalile Upp-pissa ja kirrjåiti erilajsia fixu texteje åt ajnakin Maiju och mun parras kavveri Husku Hauckula. Han on klaaranut tådela låjstava tavala hannen harrjåjtelu.   H. Petter von Folk

PS

Mun parras kaverri Husky Hauckula saj postenista åmat ridkläder från Schweiz. Han voj alåjta nu mun stallpojkeninna jås han saa kengän Upp-pista i september. 🐴👍

Lannan luonti on varmasti rehellisempää duunia 😂

Vierailija
2397/2807 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää Upin spedet.

Oikeusasiamies määrää syytteet nostettaviksi.

Se on kyllä tosi harvinaista.  UPI on turha suojatyöpaikka, koska samaa tutkimustyötä tekevät yliopistot, esim. Nato-osaaminen on  taatusti korkeatasoisempaa Maanpuolustuskorkeakoulussa.   Kyseenalaistan UPI:n pöhöttyneen organisaation, tutkimustyön ja rahoituksen kokonaisuudessaan.

Vierailija
2398/2807 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kolme pointtia.

Vierailija
2399/2807 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliver Stubb on aikuinen. Hän on hyödyntänyt isänsä kontakteja ja saanut työpaikan muilla ansioilla kuin omillaan. Hyvä että media tutkii ja pitää ääntä asiasta, tällaista korruptiota pitää tehdä näkyväksi vaikka Isä Stubb tietysti haluaisi edistää jälkikasvun etua vain kulisseissa. Opportunistinen Alex ei tietenkään näe asiassa mitään väärää, on itsekin venyttänyt totuutta mm. valehtelemalla ammattinimikkeen presidenttivaaleissa. 

Onko presidentin perheellä diplomaattipassit joilla pääsee poistumaan muita ennen lentokoneesta ja muutenkin lentokentällä pääsee asioimaan nopeanmin sekä nauttimaan diplomaattisesta koskemattomuudesta. 

Vierailija
2400/2807 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ärsyttävää kun poikaansa kritisoidaan. Perhettä pitäisi ainoastaan kehua, eikä kritiikkiä täydelliseen perheeseen tulisi kohdistaa.

Ketju on lukittu.