Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokainen lapsi haluaisi oikeasti olla vanhempiensa ainokainen!

Vierailija
27.03.2007 |

Tuli mieleen, kun tuossa toisessa ketjussa väitettiin, että sisar on parasta, mitä lapselleen voi antaa. Niinhän me vanhemmat mielellämme ajattelemme, mutta kyllä arki on osoittanut ihan toista. Jatkuvaa kinastelua ja tappelua lastenhuoneessa. Jos toinen saa jotain, pitää toisenkin vaatia heti samanlaista tai mieluummin vähän parempaa. Kateus on päällimmäinen tunne, mitä sisarukset tuntevat toisiaan kohtaan. Äitinä tuntee itsensä koko ajan riittämättömäksi, kun kaksi natiaista vaatii huomiota itselleen ja vain itselleen!

Jos olisin tämän kaiken tiennyt yksilapsisena, en ehkä olisi tehnyt toista lasta ollenkaan!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos on 60- vuotiaana yksinäinen eikä siitä, että on ainoa lapsi. Itse olen nyt vähän päälle 40- vuotias ja nään sisaruksiani toki muutaman kerran vuodessa ja ihan ok väleissä ollaan. Sisaruksia tärkeämpiä minulle kuitenkin on omat ystäväni, joita näen usein, puhutaan puhelimessa, reissataan koko perheen voimin tai vaan naisporukassa jne. Ihmiset ei vaan viitsi panostaa ystävyyssuhteiden luomiseen.

Sinullahan on kuitenkin sisaruksia (vaikka näetkin heitä harvoin), et tiedä miltä tuntuu jos on ainoa lapsi ja sisaruksia ei ole. Se on erilaista yksinäisyyttä kuin ystävien puute. Sisaruus on eri luonteista kuin ystävyys (vaikka varmasti jollekulle ystävät voivat olla tärkeämpiä kuin sisarukset).

Vierailija
2/47 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko se sitten terveellistä, on toinen kysymys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuopus on aina liian pieni/nuori ja tyhmä, oli hän sitten minkä ikäinen hyvänsä. Vaikka aikuinen nainen.

Isoveljeni mielestä minulla on vieläkin leikkilapsi ja leikkimies ja leikin kotia.

Vierailija
4/47 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen onnellinen sisaruksistani :) Myös ne kinat opettavat ja koulivat, ei kaiken tarvitse olla silkkiä vaan

Vierailija
5/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina mene niin kuin ajattelisi; meillä ei myöskään ole ollut mustasukkaisuutta, kiitos Anna Wahlgrenille ;)

Vierailija
6/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla itselläsi sisaruksia? Minulla itselläni on sisko ja olen erittäin onnellinen siitä asiasta.

Kyllä meilläkin lapset nahistelevat keskenään, mutta en usko, että silti luopuisivat toisistaan.

Vierailija
7/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sisko, ja kohta kolme lasta, tunnen monia sisaruksia, enkä ole koskaan kuullut mitään noin typerää.

Vierailija
8/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sisko, ja kohta kolme lasta, tunnen monia sisaruksia, enkä ole koskaan kuullut mitään noin typerää.

Vierailija
9/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jokainen ainokainen toivoo itselleen sisarusta,ja on kateellinen isompana kaikille niille joilla sisaruksia on

Vierailija
10/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin sen verran vanha jo, että vanhempani ovat yli 80-vuotiaita ja ovat kovastikin avun tarpeessa. Äiti sairastaa alzheimerin tautia ja on kullan arvoista, että minulla on sisar ja veli joiden kanssa voimme keskustella vanhempien tilanteesta ilman että tarvitsee yksin päättää heidän asioistaan.

Ja toivoin usein lapsena, että minulla olisi vielä pikkusisko tai veli, kun itse jäin kuopuksen asemaan.

Vierailija
11/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en kyllä pysty allekirjoittamaan väitettäsi. Itse olen nelilapsisesta perheestä ja kyllähän sitä joskus lapsena kadehti ainoita lapsia, mutta nyt aikuisena sisarukset perheineen ovat tärkeimpiä ihmisiä maailmassa.

Vierailija
12/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten ei kyllä! Missäs muualla sosiaalisia taitoja olisi parempi harjoitella kuin kotona sisarusten kanssa? Sehän tarkoittaa juuri riitaa ja huutoa aika-ajoin, mutta esim. koulussa on helpompaa, kun särmiä on jo vähän hiottu. Uskon ehdottomasti sisaruuden olevan positiivinen juttu.

Vierailija
13/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta muuten ei kyllä! Missäs muualla sosiaalisia taitoja olisi parempi harjoitella kuin kotona sisarusten kanssa? Sehän tarkoittaa juuri riitaa ja huutoa aika-ajoin, mutta esim. koulussa on helpompaa, kun särmiä on jo vähän hiottu. Uskon ehdottomasti sisaruuden olevan positiivinen juttu.

Vierailija
14/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerron, että opettajana olen päässyt tutustumaan aika hyvinkin lukuisiin ainoisiin lapsiin. Ja sitä olen täällä kotona ihmetellyt, että ovatpa oikeasti ihania tapauksia kaikki!! Eli eivät näyttäisi ennakkoluulot ainokaisista ainakaan näiden kymmenien lasten kohdalla pitävän paikkansa. Sitä en tietenkään tiedä, kaipaisivatko nämä ainokaiset kovasti sisarusta, enpä ole mennyt kysymään.

Vierailija
15/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alituisesti minua simputettiin!

Vierailija
16/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vetäytyvää ja yksinään viihtyvää tyyppiä, jota mm. kavereiden yllätysvierailut ärsyttivät. Jos olisin sisaruksen saanut, olisin varmaan ollut koko ajan eristyksissä lukko ovessa- en tänäkään päivänä pidä ajatuksesta, että lapselle pitäisi automaattisesti hommata sisko tai veli.

Vierailija
17/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vasta nyt yli kolmikymppisenä olen havahtunut, että olenpas muuten tosi itsekäs. Olen miettinyt, miten voinkin olla, kolmilapsisen perheen kuopuksen luulisi oppineen jakamaan. Mutta mitä vielä, olen päinvastoin niin kasvanut siihen, että mitään et saa, ellet kauheasti taistele kaiken eteen. Ja jos jotain itsellesi saat, myös toden totta pidät sen itselläsi. Ja muita et paljon mieti.

On mun miehellä ollut kestämistä mun kanssa!

Vierailija
18/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lto ja 3 lapsen äiti-

Vierailija
19/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan yhdellä meistä oli ollut lapsena oma huone. Tämä oman huoneen omistaja lisäsi mielelläni olisin sen siskon tai veljen kanssa jakanut jos sellainen olisi ollut. Ja me muut totesimme onneksi oli sisarus, jonka kanssa jaoimme huoneen.

Vierailija
20/47 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri äsken, että xxx on hänen kaveri. tappelevat paljon keskenään, mutta rakkautta on paljon ja ollaan ne parhaimmat kaverukset.