Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja kesän reissut

Vierailija
29.06.2025 |

Alan epäillä olevani vain harvinaisen hankala tapaus, ankeaa tuntea tälläsiä tunteita mitä nyt käyn läpi. Tilanne on tämä: minulla 2 lasta, joiden isä ei tekemisissä heidän kanssaan omasta tahdostaan. Sitten on avomies, jolla yksi lapsi edellisestä suhteestaan.

Asumme yhdessä, miehen tytär meillä viikonloppuisin pe-su.

Minua on alkanut risomaan epätasa-arvo lasten kesken. Mieheni tytär on onnekkaasti varakkaasta suvusta, jossa jokainen hellii ja huomioi häntä, vie matkoille, huvipuistoihin, kaikki on aina uusinta uutta ja kallista. Hän oli juuri särkänniemessä.

Sitten minun lapseni. Olen ainoa joka huolehtii heidän virikkeistä, vie puistoon, uimaan, retkille. Oltiin suunniteltu huvipuistoreissua tälle kesälle, kun mieheni nyt ilmoitti että haluaa että tyttärensä tulee myös mukaan. Minua alkoi ärsyttämään se, koska seuraan sivusta kaikkia hänen tyttären hotelli ym reissuja joita järkkää koko suku mieheni mukaan lukien, ja omieni viihdykkeet on vain yksin minun harteilla.

Olen varmaan lapsellinen kun haluaisin tehdä jonkun reissun vain "me", mieheni ja minun lapset. Kuitenkin myös kustannan ja järjestän kaiken mitä lapsiini tulee, mies maksaa vain tyttärensä menot, ja tämä on minulle ok. Silti olen vain yksi ihminen ja koen etten pysty ikinä antamaan lapsilleni samaa mitä mieheni tytär saa jatkuvasti. Heillä on joka viikko laatuaikaa kahdestaan yksi päivä. Minä yritän riittää kaikille yksin koko viikon. Mies ei siis käy lasten kanssa puistossa tai muutakaan, ellei hänen oma lapsensa ole mukana. Vain silloin hän innostuu tekemään jotain jos saa lapsensa mukaan.

Olenko ihan typerä kun tälläisestä pahoitan mielen?

Suren lasteni puolesta kun heillä ei ole isää joka rakastaisi heitä ja huomioisi heitä. Ei suvun tukea ja apua, mutta ennen kaikkea isää joka heidät hyväksyisi ja haluaisi heille aina vain parasta. 

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilultahan tuo kuulostaa. Ainakin lapsesi tulevat huomaamaan hyvissä ajoin olevansa isättömiä b luokan kansalaisia. 

Vierailija
2/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerä ja ahne. Ahnehdit miehesi lapsen saamia matkoja jne. 

Se ei myöskään ole nykyisen avomiehesi syytä tai korjattava asia, ettei exäsi halua olla lastenne elämässä. 

Vierailija
4/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hoida lapsiasi? Ei he miehellesi kuulu.124

Vierailija
5/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olwn elänyt uusperheessä, molemmilla omia lapsia, ei yhteisiä. 

Suurin ongelma on liittynyt nimenoman tasa-arvoon. Miehen lapset saavat äidiltään ns. Kaiken. Minun lasteni isä on pihi. Se aiheutti närää minun lapsissani. 

En osaa neuvoa. Sellaista se on. Minä olen joutunut nostamaan omaa tasoani, jotta minun lapseni yltävät edes joltain osin samaan. Onneksi mieheni ymmärtää tämän.

Vierailija
6/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerä. Lapsen kadehtiminen on lähinnä alhaista. 

Vierailija
7/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eletään uusperheessä, ja tämä toimii koska ollaan sovittu, että kaikilla pitää olla sama elintaso.

Vierailija
8/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun muutitte yhteen, teitkö miehelle selväksi minkälaisen roolin hänen haluat ottavan? 

Vierailija
9/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mikä on tasa-arvoa? Onko se tasa-arvo, että te viette kaikki lapset kerran vuodessa ulkomaille? 

Eli lopputuloksena miehen lapsi pääsee ulkomaille 2bkertaa vuodessa ja sinun lapsesi 1 kerran vuodessa.

vai onko se tasa-arvoa, että molemmat lapset pääsevät ulkomaille 1 kerran vuodessa? Sinun lapsesi sinun kanssasi ja miehen lapset oman äitinsä kanssa.

Väitän, että jos lapsilta kysytäön, niin jälkimmäinen,

Vierailija
10/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta, ikävä sellainen on se, ettei miehelläsi ole velvollisuuksia sinun lapsiasi kohtaan.  Lasten oman isän homma olisi toimia kuten miehesi, mutta kurjempi asia ettei häntä asia kiinnosta.

Sen verran kannattaa katsoa peiliin, että jos haluat "eriyttää" miehesi lapsen elämästänne (vain "me" ilman miehen lasta huvipuistoon) ei liene ihme jos miestä ei 'kiinnosta' olla sinun lapsiesi kanssa (ellei oma muksu ole mukana). Lyöty tavallaan kiilaa nk. Meidän Perheeseen, jos siihen ei sinusta sitten kuulukaan se miehen lapsi.

Jos suunnittelisitte YHDESSÄ kaikki 5 vaikka kivan Särkkä-päivän --> mies oppii että Perheenä tässä mennään, ja joskus kun hänen lapsi ei ole paikalla, saattaa tehdä joskus sinun lapsien kanssa myös jotain. Mutta jos koko ajan asenne on se, että hänen lapsi on Perheessä vain 'vieraileva tähti' --> Mies varmaan (alitajuisesti!) suhtautuu sinun lapsiisi niin, että teillä 3:lla on omat jutut (joissa ehkä joskus mukana) ja hänellä ja lapsellaan omat 2:n jutut, joissa sinä/lapsesi joskus mukana -=Ei koe että olette "yksikkö".

Vierailija
11/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me eletään uusperheessä, ja tämä toimii koska ollaan sovittu, että kaikilla pitää olla sama elintaso.

Te perheenä voitte sopia, mutta lapsen toinen vanhempi saa käyttää rahaa lapseensa vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
12/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, ne muutamat kerrat kun olen yrittänyt pitää tasa-arvoa yllä, mieheni on kimpaantunut minulle.

Huolehdin myös siitä ettei omien lasteni välillä ole suosimista, jos joku pääsee tänään ja muut ei, huomenna se yksi ei pääse uudelleen. 

Ap

Vierailija
13/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen lapsen vika, jos hänen lähtökohdat ovat paremmat kuin sinun lapsillesi, turhaan sitä pienelle kostat. Voittehan tehdä jonkun muun reissun pienemmällä porukalla tuon koko perheen yhteisen reissun lisäksi, jos se siitä on kiinni?

Itse suunnittelen uusperheessä kesälle aina yhden reissun vain minulle ja lapsille (kaikki lapset tässä perheessä ovat minun, miehellä on vain meidän yhteinen lapsi). Itse sen kustannan omasta taskustani, puoliso tai eksä tai mummu ei tietenkään kustannuksiin osallistu. Sitten teemme yhden reissun vain puolison ja yhteisen lapsemme kanssa ja yhden reissun, jossa on mukana koko perhe. Kaksi viimeistä maksamme miehen kanssa lähtökohtaisesti 50/50, mutta minä maksan siellä tietysti isompien lasteni ylimääräiset ostokset ym.

Ja nyt ei ole kyse mistään ulkomaanreissuista vaan muutaman päivän kotimaan jutuista.

Vierailija
14/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta, ikävä sellainen on se, ettei miehelläsi ole velvollisuuksia sinun lapsiasi kohtaan.  Lasten oman isän homma olisi toimia kuten miehesi, mutta kurjempi asia ettei häntä asia kiinnosta.

Sen verran kannattaa katsoa peiliin, että jos haluat "eriyttää" miehesi lapsen elämästänne (vain "me" ilman miehen lasta huvipuistoon) ei liene ihme jos miestä ei 'kiinnosta' olla sinun lapsiesi kanssa (ellei oma muksu ole mukana). Lyöty tavallaan kiilaa nk. Meidän Perheeseen, jos siihen ei sinusta sitten kuulukaan se miehen lapsi.

Jos suunnittelisitte YHDESSÄ kaikki 5 vaikka kivan Särkkä-päivän --> mies oppii että Perheenä tässä mennään, ja joskus kun hänen lapsi ei ole paikalla, saattaa tehdä joskus sinun lapsien kanssa myös jotain. Mutta jos koko ajan asenne on se, että hänen lapsi on Perheessä vain 'vieraileva tähti' --> Mies varmaan (alitajuisesti!) suhtautuu sinun lapsiisi niin, että teillä 3:lla on omat jutut (joissa

Eihän tässä ole kyse siitä, paljon mies käyttää rahaa lapsiinsa, vaan paljon lapsen suku käyttää rahaa.

Vierailija
15/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli jos sinun lasten isä eikä suku vie lapsiasi mihinkään niin sitten ei vie miehenkään suku miehen lapsia ? 

Aloittaja on todella outo, mies haluaa lapsensa mukaan ja aloittaja ei koska on mustasukkainen lapsen suvusta. Pitäisikö aikuistua ? 

Vierailija
16/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkoituksesi yrittää supistaa isän ja lapsen yhteistä aikaa samaan kuin lastesi isän aika omien lastesi kanssa? Sekö olisi reilua? Miksi vertaat lapsiasi miehen lapseen? He eivät ole keskenään mitään sukua.

Vierailija
17/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäreilultahan tuo kuulostaa. Ainakin lapsesi tulevat huomaamaan hyvissä ajoin olevansa isättömiä b luokan kansalaisia. 

Kaikista etuoikeuksista huolimatta itse päädyit ö-luokkaan.

Vierailija
18/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te perheenä voitte sopia, mutta lapsen toinen vanhempi saa käyttää rahaa lapseensa vaikka kuinka paljon. 

Ei ap voi säädellä mitä varoja lapsen isä omaan lapseensa käyttää. Ap huolehtii omistaan. 

Vierailija
19/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällainen "minä en sitten osallistu millään tavalla sinun lapsesi elämään vaikka asumme yhdessä"- ajattelu kovinkin yleistä parisuhteissa?

Mä olen jotenkin aina pöljänä ajatellut että jos menen kimppaan naisen kanssa jolla ennestään lapsia, niiden kanssa ollaan ikäänkuin ne olisi "omia". Eli kohtelu, elintaso, harrastukset ym samanvertaiset kaikilla.

M43

Vierailija
20/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii, ne muutamat kerrat kun olen yrittänyt pitää tasa-arvoa yllä, mieheni on kimpaantunut minulle.

Huolehdin myös siitä ettei omien lasteni välillä ole suosimista, jos joku pääsee tänään ja muut ei, huomenna se yksi ei pääse uudelleen. 

Ap

Miehen lapsi näkee omaa isäänsä kovin harvoin. Ja sekin näyttää olevan sinulle liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan