Uusperhe ja kesän reissut
Alan epäillä olevani vain harvinaisen hankala tapaus, ankeaa tuntea tälläsiä tunteita mitä nyt käyn läpi. Tilanne on tämä: minulla 2 lasta, joiden isä ei tekemisissä heidän kanssaan omasta tahdostaan. Sitten on avomies, jolla yksi lapsi edellisestä suhteestaan.
Asumme yhdessä, miehen tytär meillä viikonloppuisin pe-su.
Minua on alkanut risomaan epätasa-arvo lasten kesken. Mieheni tytär on onnekkaasti varakkaasta suvusta, jossa jokainen hellii ja huomioi häntä, vie matkoille, huvipuistoihin, kaikki on aina uusinta uutta ja kallista. Hän oli juuri särkänniemessä.
Sitten minun lapseni. Olen ainoa joka huolehtii heidän virikkeistä, vie puistoon, uimaan, retkille. Oltiin suunniteltu huvipuistoreissua tälle kesälle, kun mieheni nyt ilmoitti että haluaa että tyttärensä tulee myös mukaan. Minua alkoi ärsyttämään se, koska seuraan sivusta kaikkia hänen tyttären hotelli ym reissuja joita järkkää koko suku mieheni mukaan lukien, ja omieni viihdykkeet on vain yksin minun harteilla.
Olen varmaan lapsellinen kun haluaisin tehdä jonkun reissun vain "me", mieheni ja minun lapset. Kuitenkin myös kustannan ja järjestän kaiken mitä lapsiini tulee, mies maksaa vain tyttärensä menot, ja tämä on minulle ok. Silti olen vain yksi ihminen ja koen etten pysty ikinä antamaan lapsilleni samaa mitä mieheni tytär saa jatkuvasti. Heillä on joka viikko laatuaikaa kahdestaan yksi päivä. Minä yritän riittää kaikille yksin koko viikon. Mies ei siis käy lasten kanssa puistossa tai muutakaan, ellei hänen oma lapsensa ole mukana. Vain silloin hän innostuu tekemään jotain jos saa lapsensa mukaan.
Olenko ihan typerä kun tälläisestä pahoitan mielen?
Suren lasteni puolesta kun heillä ei ole isää joka rakastaisi heitä ja huomioisi heitä. Ei suvun tukea ja apua, mutta ennen kaikkea isää joka heidät hyväksyisi ja haluaisi heille aina vain parasta.
Kommentit (96)
Edellinen jatkaa, että minä.siis matkustan lapseni kanssa.
Eli siis teidän uusioperheessäkö ainoastaan miehesi haluaa, että sinun ja hänen lapsilleen muodostuisi jonkinlainen keskinäinen suhde sisaruspuolina? Älä hyvä aikuinen kadehdi lapsen saamaa varallisuutta. Kyllä se aika ja läheisyys on rahaa tärkeämpää.
Lakkaa kadehtimasta miehesi lasta . Olet jo vienyt häneltä isän ja tuonut omat lapsesi tilalle. Hänen äitinsä ja sukunsa yrittävät tätä aukkoa paikata ja hyvittää. Et voi olla kuin käki, työntää miehen oman lapsen ulos pesästä ja tyrkyttää miehelle omiasi tilalle. Taloudelliset edut voivat olla laiha lohdutus tälle lapselle. Lakkaa huomioimasta ja vertailemasta tällaisia asioita, koska silloin saat myös lapsesi kadehtimaan häntä ja siitä olisi eniten vahinkoa omille lapsillesi.
Mielestäni et ole hankala tapaus, vaan tuntuuhan tuo näin sivullisestakin erikoiselta miten miehesi muuttuu isäksi vain tyttäresi käyntien aikana. En usko, että miehesi tyttären hyvä elintaso on se pahin ongelma, vaan se ettei mies ole teille oikein olemassa osana sinun ja lastesi elämää. Joudut hoitamaan kaiken yksin, vaikka lapset ovat olleet miehen ensi tapaamisestä hyvin tärkeä osa sinua. Mies ikään kuin elää vain sinun kanssasi ja lapsesi ovat hänelle vain välttämätön paha?
Tottakai haluaisit lapsillesi kaiken maailman hyvän, jota et voi heille järjestää, mutta miehen tytär saa. Se on asia, joka tapahtuu onneksi muualla kuin teidän kotonanne. Ehkä järkevintä olisi keskittää ajatuksesi vain tyttären vierailuihin teillä ja puhua miehelle avoimesti, rehellisesti miten haluat yhteisessä kodissanne sellaisen ohjelman kuin mihin sinulla on varaa. Tavallisia asioita, joissa rahalla ei ratkaista mikä huvittaisi kaikkia lapsia.
TUntuu kuin mies potisi syyllisyyttä tyttären vuoksi Tosin tiedän muitakin uusioperheitä, joissa mies ei osaa suhtautua naisen lapsiin ja fokusoi kaiken omaan, biologiseen lapseensa. Osoittaa kypsymättömyyttä ja kyvyttömyyttäkin elää uusioperheessä.
Sinun ei tarvitse rakastaa miehesi lasta tai miehesi sinun lapsiasi, mutta oikeudenmukaisen kohteluan ansaitsee jokainen lapsi. Myös miehesi tytär kuuluu sinun elämääsi halusit tai et. On helppo kanavoida parisuhteenne ongelmat tyttöön kuin kohdata mies, jonka pitäisi sopia asiat sinun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma on liittynyt nimenoman tasa-arvoon. Miehen lapset saavat äidiltään ns. Kaiken. Minun lasteni isä on pihi. Se aiheutti närää minun lapsissani.
Tuossa ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Ihmiset toimivat erilailla ja siihen heillä on kaikki oikeus. Se, että jonkun muun lapset saavat enemmän kuin sinun lapset ei ole sinun lapsilta pois. Joku muu ei pakosti saa sitäkään mitä sinun lapset saavat, joten kannattaa keskittyä pelaamaan niillä korteilla mitä itselle on jaettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma on liittynyt nimenoman tasa-arvoon. Miehen lapset saavat äidiltään ns. Kaiken. Minun lasteni isä on pihi. Se aiheutti närää minun lapsissani.
Tuossa ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Ihmiset toimivat erilailla ja siihen heillä on kaikki oikeus. Se, että jonkun muun lapset saavat enemmän kuin sinun lapset ei ole sinun lapsilta pois. Joku muu ei pakosti saa sitäkään mitä sinun lapset saavat, joten kannattaa keskittyä pelaamaan niillä korteilla mitä itselle on jaettu.
Ongelma on se, että lapsi itse katsoo, että se ei ole tasa-arvoista, vaikka aikuinen näkee asian niin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Me eletään uusperheessä, ja tämä toimii koska ollaan sovittu, että kaikilla pitää olla sama elintaso.
Ai miten se toimii esim. aloittajan perheessä?
Jos avomiehen lapsi käy isovanhempiensa kanssa viikon reissussa ulkomailla niin pitääkö aloittajan vaatia omia vanhempiaan viemään myös aloittajan lapset viikon reissulle? Jos heillä ei ole aikaa/varaa niin pitääkö avomiehen kieltää oman lapsensa reissuun lähteminen? Vai vaatisiko aloittaja avomiehensä lapsen isovanhemmat ottamaan myös omat lapsensa tuolle reissulle mukaan?
Tottahan perheen keskeiset menot täytyy olla samat, mutta näin se vain uusperheessä menee jos lapsilla on taloudellisesti eri lähtökohdat ja ympärillään sukua, joka mahdollistaa enemmän.
Yhdessäolo ja rakkaus on tärkeämpää kuin matkat ja muu materia!!
- isänsä etälapsi kärsii erossaolosta ja siitä, ettei aidosti yhteistä arkea ole, sitä ei mikään materia voi korvata.
Moni muistaa lapsuudestaan täysin ilmaiset yhdessäolon hetket, esim. luonnossa liikkuminen, mummolassa käyminen, yhteinen suosikkiohjelmien katselu, ruuanlaitto, saunominen, lautapelien pelaaminen, pihaleikit, kirjastossa, rannalla, ongella käynti yms.
Museot, näyttelyt, ilmaiskonsertit, monet nähtävyydet yms. myös usein halpoja kohteita - kun vain etsii ja käyttää mielikuvitusta, näkee vähän vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että lapsi itse katsoo, että se ei ole tasa-arvoista, vaikka aikuinen näkee asian niin kuin sinä.
Mikään ei mene tasan tässä maailmassa - etälapsi ei elä yhteistä arkea isänsä kanssa, muistuta tästä lapsiasi. Opeta heitä myös arvostamaan rakkautta materiaa enemmän ja iloitsemaan myös toisen ihmisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestäni järkyttävää, että et halua miehen tytärtä mukaan. Muuten kyllä ymmärrän, että tuntuu kurjalta omien lasten puolesta.
Meillä vähän samantapainen tilanne, eli niin, että miehen lapsi on vuoroviikoin ja minun lapseni aina meillä. Miehen lapsi saa luonnollisesti paljon enemmän huomiota, koska on vain joka toinen viikko ja oma lapseni sen ymmärtää. Miehen lapsi matkustaa äitinsä kanssa todella paljon, joten ei halua koskaan lähteä meidän kanssa enää mihinkään. Harmi on siinä se, että mieheni ei halua, että minun lapseni on mukana, jos hänen lapsensa ei ole, vaan haluaisi matkustaa vain minun kanssani kahden tai sitten molempien lasten kanssa.
Itselläni ei ole varaa matkustaa sekä lapseni kanssa että mieheni kanssa ja koska oma lapseni ei pääse toisen vanhempansa kanssa koskaan mihinkään, olen valinnut sen, että matkustaa lapseni kanssa. Siis mies olisi tietysti tervetullut mukaan, mutta ei halua, jos
Onpa sairaita kuvioita NAUTTIKAA nyt siitä "uusperheestänne"!!
Uusperhe on niiden juttu, jotka eivät tykkää tasa-arvosta ja tasapuolisuudesta.
Uusperhe ei ole mikään perhe! Nauti nyt kun erosit.
Vierailija kirjoitti:
Uusperhe on niiden juttu, jotka eivät tykkää tasa-arvosta ja tasapuolisuudesta.
Niin paljon kuin tasa-arvosta ja rakenteellisesta epätasa-arvosta tänä päivänä puhutaankin, uusperheen rakenteellista epätasa-arvoa ei tunnisteta.
Haloo, kaikki (vasemmisto)liberaalinaiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ymmärrä, että hänen äitinsä ja isänsä vastaavat hänen kuluistaan? Silloin ei kannata mennä yhteen asumaan kenenkään kanssa, etenkään varakkaamman, jolla on jo lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni et ole hankala tapaus, vaan tuntuuhan tuo näin sivullisestakin erikoiselta miten miehesi muuttuu isäksi vain tyttäresi käyntien aikana. En usko, että miehesi tyttären hyvä elintaso on se pahin ongelma, vaan se ettei mies ole teille oikein olemassa osana sinun ja lastesi elämää. Joudut hoitamaan kaiken yksin, vaikka lapset ovat olleet miehen ensi tapaamisestä hyvin tärkeä osa sinua. Mies ikään kuin elää vain sinun kanssasi ja lapsesi ovat hänelle vain välttämätön paha?
Tottakai haluaisit lapsillesi kaiken maailman hyvän, jota et voi heille järjestää, mutta miehen tytär saa. Se on asia, joka tapahtuu onneksi muualla kuin teidän kotonanne. Ehkä järkevintä olisi keskittää ajatuksesi vain tyttären vierailuihin teillä ja puhua miehelle avoimesti, rehellisesti miten haluat yhteisessä kodissanne sellaisen ohjelman kuin mihin sinulla on varaa. Tavallisia asioita, joissa rahalla ei ratkaista mikä huvittaisi kaikkia laps
Erikoista on ainoastaan se, että ap:n mies ei huolehdi omasta lapsestaan.
Olisi silkkaa kusipäisyyttä olla ottamatta miehen lasta mukaan. Ei kai se jumalauta sen lapsen vika ole ettei kaikki mene tismalleen tasan.
No etkö sinä AP voi matkustaa vain omien lastesi kanssa? Ei ole sun avomiehen tehtävä alkaa leikkiä isää sun lapsille.
Olen varmaan lapsellinen kun haluaisin tehdä jonkun reissun vain "me", mieheni ja minun lapset.
Olet kuin paha äitipuoli on fiktiivisissä tarinoissa. Haluaisit elää sadussa, jossa ei ole säröä, jota kutsutaan lapseksi.
Minunkin mielestäni järkyttävää, että et halua miehen tytärtä mukaan. Muuten kyllä ymmärrän, että tuntuu kurjalta omien lasten puolesta.
Meillä vähän samantapainen tilanne, eli niin, että miehen lapsi on vuoroviikoin ja minun lapseni aina meillä. Miehen lapsi saa luonnollisesti paljon enemmän huomiota, koska on vain joka toinen viikko ja oma lapseni sen ymmärtää. Miehen lapsi matkustaa äitinsä kanssa todella paljon, joten ei halua koskaan lähteä meidän kanssa enää mihinkään. Harmi on siinä se, että mieheni ei halua, että minun lapseni on mukana, jos hänen lapsensa ei ole, vaan haluaisi matkustaa vain minun kanssani kahden tai sitten molempien lasten kanssa.
Itselläni ei ole varaa matkustaa sekä lapseni kanssa että mieheni kanssa ja koska oma lapseni ei pääse toisen vanhempansa kanssa koskaan mihinkään, olen valinnut sen, että matkustaa lapseni kanssa. Siis mies olisi tietysti tervetullut mukaan, mutta ei halua, jos minun lapseni on mukana ja tämä taas tuntuu minusta pahalta.
Eli vaikeuksia on.