Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrankin riisipuuro onnistui hyvin Kiehu-maidolla!

Vierailija
24.12.2023 |

Ei palanut pohjaan ja hyvää oli puuro. Heräsin jo puoli kuusi, joten aamupala oli äsken. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten puuron saa keitettyä pohjaan? Liian kuuma hella?

Mä kiehautan ensin riisit vedessä ja sitten lisään maidon. Kun se kiehuu laitan hella 2:lle ja unohdan tunniksi siihen. Kerran pari käyn hämmentämässä ja pienennän lämmön 1:lle. Ei tarvitse porista, kypsyy kyllä

Vierailija
2/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään kiehua tarvii, tavan rasvainen maito on ok. Ap on mainoksen uhri :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaahan taas maatuskat sata muka viisasta neuvoa puuron tekemiseen... 

Vierailija
4/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälä, Pälä, Pälä, päääää.... Määkkikikääää siitä puurosta... Huoohhh... 

Vierailija
5/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu olen jakanut netissä tietoa miten riisipuuro onnistuu aina eikä pala pohjaan. Tarvitset kaksi kattilaa. Sen missä kiehautat veden ja riisit. Sitten toisen isomman johon laitat ensimmäisen kiehuvaan ns. vesihauteeseen. 

Vierailija
6/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi kenenkään neuvoja. Käytän aina kiehu maitoo. Laitan illalla yöksi riisit kattilaan vesitilkkaan likoon ja tilkka suolaa. Ammulla ne ovat turvonneet imien veden. Lisään kiehu maidon, rkl voita ja levy ykkösellä hauduttelen välillä sekottaen.

Vierailija
7/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

What!! Miten riisipuuron saa pohjaan palaan? Olen keittänyt 35 vuoden ajan riisipuuron vesivaipallisessa kattilassa ja kertaakaan ei ole palanut pohjaan.

Vierailija
8/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka joulu olen jakanut netissä tietoa miten riisipuuro onnistuu aina eikä pala pohjaan. Tarvitset kaksi kattilaa. Sen missä kiehautat veden ja riisit. Sitten toisen isomman johon laitat ensimmäisen kiehuvaan ns. vesihauteeseen. 

Tänä aamuna keitin puuron vesihauteessa ja olihan vaivatonta.

Vierailija
9/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudekattilassa onnistuu aina ilman mitään kiehumaitoja.

Vierailija
10/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What!! Miten riisipuuron saa pohjaan palaan? Olen keittänyt 35 vuoden ajan riisipuuron vesivaipallisessa kattilassa ja kertaakaan ei ole palanut pohjaan.

Jos ei ole tuollaista kattilaa niin isompaa kattilaa voi käyttää vesihauteena. Joku puuron pohjaan polttaja ehti jo alanuolittaa neuvoa. Ei tziisus mitä porukkaa hah, hah.

Vierailija
11/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän aina riisipuuron veteen ja lisään lopuksi kuohukerman ja annan hautua. Helpoin ja paras.

Vierailija
12/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teflonkattila,  ei pala pohjaan, haudutan kypsäksi, välillä sekoitan ja hyvää tulee.

Vierailija
13/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä Kiehumaidolla ei ole onnistunut?

Sanajärjestys!

Vierailija
14/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sekä vesihaudekattila että teflonkattila, helpompi ja helpoin tapa keittää riisipuuro on kiehumaito + teflonkattila. Ei oikestaan voi epäonnistua, alkuu vaatii sekoittamista mutta kun maito alkaa hiljalleen kiehahdella niiin sitten vaan pienellä lämmöllä tunti ja pari kertaa tunnin aikana sekoitamista. Niin ja suolat heti keitinveteen jo alussa, lopussa vaan hienosäätöä suolan suhteen.

Vierailija
15/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiinkään ole kuullut haudutuskattilasta? Ikinä ei ole riisipuuro epäonnistunut. Uusavuton, vai mitä ihmettä?

Vierailija
16/16 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaahan taas maatuskat sata muka viisasta neuvoa puuron tekemiseen... 

Tässä yksi: keitä ensin riisit vedessä melkein kypsiksi. Lisää sitten kuohukermaa niin, että alkaa näyttää puurolta ja hauduta kypsäksi. Vasta loppuvaiheessa lisää tarvittaessa maitoa, jos näyttää olevan liian sakeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä