Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja kesän reissut

Vierailija
29.06.2025 |

Alan epäillä olevani vain harvinaisen hankala tapaus, ankeaa tuntea tälläsiä tunteita mitä nyt käyn läpi. Tilanne on tämä: minulla 2 lasta, joiden isä ei tekemisissä heidän kanssaan omasta tahdostaan. Sitten on avomies, jolla yksi lapsi edellisestä suhteestaan.

Asumme yhdessä, miehen tytär meillä viikonloppuisin pe-su.

Minua on alkanut risomaan epätasa-arvo lasten kesken. Mieheni tytär on onnekkaasti varakkaasta suvusta, jossa jokainen hellii ja huomioi häntä, vie matkoille, huvipuistoihin, kaikki on aina uusinta uutta ja kallista. Hän oli juuri särkänniemessä.

Sitten minun lapseni. Olen ainoa joka huolehtii heidän virikkeistä, vie puistoon, uimaan, retkille. Oltiin suunniteltu huvipuistoreissua tälle kesälle, kun mieheni nyt ilmoitti että haluaa että tyttärensä tulee myös mukaan. Minua alkoi ärsyttämään se, koska seuraan sivusta kaikkia hänen tyttären hotelli ym reissuja joita järkkää koko suku mieheni mukaan lukien, ja omieni viihdykkeet on vain yksin minun harteilla.

Olen varmaan lapsellinen kun haluaisin tehdä jonkun reissun vain "me", mieheni ja minun lapset. Kuitenkin myös kustannan ja järjestän kaiken mitä lapsiini tulee, mies maksaa vain tyttärensä menot, ja tämä on minulle ok. Silti olen vain yksi ihminen ja koen etten pysty ikinä antamaan lapsilleni samaa mitä mieheni tytär saa jatkuvasti. Heillä on joka viikko laatuaikaa kahdestaan yksi päivä. Minä yritän riittää kaikille yksin koko viikon. Mies ei siis käy lasten kanssa puistossa tai muutakaan, ellei hänen oma lapsensa ole mukana. Vain silloin hän innostuu tekemään jotain jos saa lapsensa mukaan.

Olenko ihan typerä kun tälläisestä pahoitan mielen?

Suren lasteni puolesta kun heillä ei ole isää joka rakastaisi heitä ja huomioisi heitä. Ei suvun tukea ja apua, mutta ennen kaikkea isää joka heidät hyväksyisi ja haluaisi heille aina vain parasta. 

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä voi nyt ajatella kuinka paljin kukin saa. Tytär kuuluu myös perheeseen, eikä häntä voi sulkea pois. Varsinkin, kun mies maksaa hänen menonsa.

Vierailija
22/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäpuoleni kohteli minua ja hänen biologista lastaan täysin samalla tavalla. Meillä sama äiti. Myös äitini ja hänen eron jälkeen jatkettiin yhteydenpitoa (olivat 18v yhdessä).

Teetkö sinä mitään kolmistaan miehesi ja hänen lapsensa kanssa, vähän samalla tavalla kuin haluaisit oman lapsesi kanssa tehtävän? Samalla tavalla miehesi saattaa haluta että olisitte vain te..

Omasta mielestäni olette joko perheenä kokonaan yhdessä tai sitten jokainen omien biologisten lastensa kanssa ja hoitaa heitän asiansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me eletään uusperheessä, ja tämä toimii koska ollaan sovittu, että kaikilla pitää olla sama elintaso.

Te perheenä voitte sopia, mutta lapsen toinen vanhempi saa käyttää rahaa lapseensa vaikka kuinka paljon. 

Juu juu, tuo on otettu huomioon. Eihän kaikki mene tarkalleen tasan, mutta kuten sanoin; elintaso on sama. Siis esimerkiksi kesälomamatkalle pääsee kaikki. Huvipuistoon pääsee kaikki. Risteilylle pääsee kaikki.

Jos joku tarvitsee uuden puhelimen, automaattisesti ei uusita kaikkien luureja. Mutta ei mene niin, että yhdelle aina uusinta ja kaikki härpäkkeet päälle. Vaatteet, harrastukset, vapaa-ajan rahankäyttö; näissä on yritetään olla mahdollisimman tasapuolisia.

Vierailija
24/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällainen "minä en sitten osallistu millään tavalla sinun lapsesi elämään vaikka asumme yhdessä"- ajattelu kovinkin yleistä parisuhteissa?

Mä olen jotenkin aina pöljänä ajatellut että jos menen kimppaan naisen kanssa jolla ennestään lapsia, niiden kanssa ollaan ikäänkuin ne olisi "omia". Eli kohtelu, elintaso, harrastukset ym samanvertaiset kaikilla.

M43

Onko sinulla omia lapsia? Miten usein näet heitä? 

Vierailija
25/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö miehen tyttären käytöksessä jotenkin se, että on ns.kaiken saanut kerma p e r s e. Muakin häiritsee joissain sukulaislapsissa se, että hyväosaisuus näkyy käytöksessä.

Vierailija
26/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ex miehesi on idiootti, se ei ole miehesi tai hänen lapsensa syytä. 

Vierailija
27/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole kyse siitä, paljon mies käyttää rahaa lapsiinsa, vaan paljon lapsen suku käyttää rahaa.

Ap:lla ei ole yhtään mitään sanottavaa siihen, miten miehen suku rahojansa käyttää (jos ne asiat on miehelle ok).

Vierailija
28/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän nämä uusperheet ovat. Naisen lapsi/lapset kuuluu ilmanmuuta perheeseen. Miehen lapsi/lapset on ulkopuolinen ja sotkee perheen dynamiikkaa. Suljetaan ulos tasa-arvoon vedoten. Tasa-arvoista kenelle?

Vierailija
29/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat, että viettäisitte aikaa perheenä: sinä, lapsesi ja miehesi. Oletko koskaan ikinä viettänyt aikaa peheenä: sinä, miehesi ja miehesi lapsi? Ilman että sinun lapsesi on mukana varastamassa huomiota tältä lapselta?

Vierailija
30/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe ei ole mikään perhe! Mitäs erosit vaikka olit luvannut että "kunnes kuolema erottaa". Makaa ny, itse olet pedannut.

Vierailija
31/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se mies ole niin kiinnostunut kuin omista lapsistaan. Ymmärrettävää. Jokainen varmaan on aina päävastuussa juuri omista lapsistaan. Suhteen alussa varmaan olisi hyvä selvittää tuokin asia.

-lapseton

Vierailija
32/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies haluaa lomamatkalle oman lapsensa kanssa eikä vain sinun lastesi! Hän viettää jo nyt enemmän aikaa sinun lastesi kuin oman lapsensa kanssa. Ja ajattelitko tosissasi, että lapsen äiti ei saa lomailla lapsensa kanssa vain siksi, kun sinun eksä ei halua tavata omia lapsiaan? 

Vierailija
33/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällainen "minä en sitten osallistu millään tavalla sinun lapsesi elämään vaikka asumme yhdessä"- ajattelu kovinkin yleistä parisuhteissa?

Mä olen jotenkin aina pöljänä ajatellut että jos menen kimppaan naisen kanssa jolla ennestään lapsia, niiden kanssa ollaan ikäänkuin ne olisi "omia". Eli kohtelu, elintaso, harrastukset ym samanvertaiset kaikilla.

M43

Minulla taas ei käy edes mielessä, että pitäisi maksaa exän uusperheen lasten lomat. Tämän omani (tai siis yhteisen) lapsen voin viedä Roomaan tai Lissaboniin, mutta ei todellakaan tasa-arvon vuoksi oteta uusperheen muita lapsia mukaan. 

Kohtelu, elintaso, harrastukset jne. eivät ole samanvertaisia, koska minulla on rahaa, exällä ja uudella perheellään ei. Siksi lapseni elintaso eroaa huomattavasti siitä, mitä isän luona on. Viikko-viikko -systeemissä hän köyhäilee joka toinen viikko ja joutuu luopumaan aika paljosta, jotta uusperheessä kaikki olisivat tyytyväisiä.

Arvaapa kahdesti, haluaako 10v tyttö joka toinen viikko kuulla siitä, että hänen pitää jakaa äidin antamat viikkorahat uusperheen kahdelle muulle lapselle, koska näiden isä ei anna viikkorahoja eikä äidillä ole varaa. Exä taas katsoo, että lasten tasa-arvoinen kohtelu on sitä, että otetaan yhdeltä ja annetaan muille.

Vierailija
34/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko, että nykyinen miehesi alkaa lapsillesi isäksi henkisesti, taloudellisesti ja fyysisesti? Vai haluatko, että uusi miehesi on isänä lapsillesi vain henkisesti ja edelleen sinä maksat kaiken teidän reissuihin liittyvät? 

Jos miehen suku järjestää miehen lapselle erilaisia kesäjuttuja niin miten se on sinuun ja lapsiisi liittyvä asia? Itse en tätinä ja kummitätinä ikimaailmassa ottaisi uusperhekuvion lisälapsia mukaan minun ja sukuni lapsien menoihin. En mä ole mikään hyväntekeväisyyslaitos vieraille lapsille. Olen hyvin toimeentuleva, lapseton nainen ja siihen on syynsä, mutta myös seurauksensa. Mun kapasiteetti ei riitä vahtimaan lisälapsia tai ei ole mielenkiintoa edes maksaa tai järjestää lisähuoneita reissulla joillekin vieraille, mielestäni se on sen lisäperheen lapsien vanhempien vastuulla järjestää. Jos minun sukulainen tai kummilapsen vanhempi on mukana siinä niin antaa olla, jos ei ole niin ei ole, ei ole mun asiani. 

Vierailija
35/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Minulla taas ei käy edes mielessä, että pitäisi maksaa exän uusperheen lasten lomat. Tämän omani (tai siis yhteisen) lapsen voin viedä Roomaan tai Lissaboniin, mutta ei todellakaan tasa-arvon vuoksi oteta uusperheen muita lapsia mukaan. 

Kohtelu, elintaso, harrastukset jne. eivät ole samanvertaisia, koska minulla on rahaa, exällä ja uudella perheellään ei. Siksi lapseni elintaso eroaa huomattavasti siitä, mitä isän luona on. Viikko-viikko -systeemissä hän köyhäilee joka toinen vii

Exäsi on pahasti sekaisin. On rikos viedä lapsen rahoja. 

Vierailija
36/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet typerä ja ahne. Ahnehdit miehesi lapsen saamia matkoja jne. 

Se ei myöskään ole nykyisen avomiehesi syytä tai korjattava asia, ettei exäsi halua olla lastenne elämässä. 

Ymmärrän sua ap. Uusperheessä on vaikeaa, kun usein uusi puoliso ei käyttäydy siten kuin lapsen oikea vanhempi lapsia kohtaan. Ei siis vaivaudu viihdyttämään bonuslapsiaan ollenkaan. Itse en tässä tilanteessa tämmöistä olettanut edes, joten se ei tuntunut pahalta.

Se kyllä kirpaisi, kun mieheni lapsille varakkaat vanhemmat/isovanhemmat osteli kallita tavaroita, mitä en omilleni halunnut ostaa, esim uudet iphonet joka 2. vuosi.

Nyt kun lapset aikuisia, enää ei niinkään väliä. Usein olen kuitenkin ajatellut, että puoliso kannattaisi hankkia samasta tuloluokasta kuin itse on, säästyy monelta mielipahalta.

Vierailija
37/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Kohtelu, elintaso, harrastukset jne. eivät ole samanvertaisia, koska minulla on rahaa, exällä ja uudella perheellään ei. Siksi lapseni elintaso eroaa huomattavasti siitä, mitä isän luona on. Viikko-v

Ei, se on uusperheen lasten samanarvoista kohtelua ja tasa-arvoa. Samassa perheessä ei saa lapsilla olla elintasoeroja.

Vierailija
38/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperhe ei ole mikään perhe! Mitäs erosit vaikka olit luvannut että "kunnes kuolema erottaa". Makaa ny, itse olet pedannut.

Mistä päättelit, että AP erosi? Vaikka kuinka lupaat, että "kunnes kuolema erottaa" niin millä estät toista lähtemästä. Eroamiseen ei tarvita toisen suostumusta. Parerit voi täyttää itsekseen. Ei tarvita mitään perusteita, uskottomuutta tai muuta, riittää ettei itse halua jatkaa liitossa. Postittaa paperit ja muuttaa uuteen osoitteeseen.

Mitään en tiedä APn tilanteesta tai menneestä. Halusin vain korostaa sitä, että itsekseen voi vannoa ja päättää mitä vain. Toisesta et voi varmasti tietää. Vaikka mitä lupaisi. Jos joskus olisit ollut parisuhteessa saattaisit ymmärtää tämän.

Vierailija
39/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Kohtelu, elintaso, harrastukset jne. eivät ole samanvertaisia, koska minulla on rahaa, exällä ja uudella perheellään ei. Siksi lapseni elintaso eroaa

Missä samassa perheessä, kun yksi lapsista näkee isäänsä vain viikonloppuisin ja kaksi muuta ei ollenkaan. Siinä on lähinnä kahden aikuisen parisuhde, loput ovat bonuksia tavalla tai toisella. 

Vierailija
40/96 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluatko, että nykyinen miehesi alkaa lapsillesi isäksi henkisesti, taloudellisesti ja fyysisesti? Vai haluatko, että uusi miehesi on isänä lapsillesi vain henkisesti ja edelleen sinä maksat kaiken teidän reissuihin liittyvät? 

Jos miehen suku järjestää miehen lapselle erilaisia kesäjuttuja niin miten se on sinuun ja lapsiisi liittyvä asia? Itse en tätinä ja kummitätinä ikimaailmassa ottaisi uusperhekuvion lisälapsia mukaan minun ja sukuni lapsien menoihin. En mä ole mikään hyväntekeväisyyslaitos vieraille lapsille. Olen hyvin toimeentuleva, lapseton nainen ja siihen on syynsä, mutta myös seurauksensa. Mun kapasiteetti ei riitä vahtimaan lisälapsia tai ei ole mielenkiintoa edes maksaa tai järjestää lisähuoneita reissulla joillekin vieraille, mielestäni se on sen lisäperheen lapsien vanhempien vastuulla järjestää. Jos minun sukulainen tai kummilapsen vanhempi on mukana siinä niin antaa olla, jos ei ole niin ei ole

Ihan samaa mieltä. Ei kenenkään tarvitse varautua rahoinensa siihen, että yllättäen tupsahtaakin bonuslapsia liuta lisää. Omat riittää. Eikä siitä voi kukaan suuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi