Tiesitkö että pallosalaman olemassaoloa ei ole voitu tieteellisesti todistaa eikä osoittaa miten se on edes mahdollinen?
Sellaista ei fysiikan lakien mukaan, sellaisena kuin me ne tunnemme, voi syntyä.
Kommentit (200)
Olen nähnyt pallosalamia Italiassa. Maistettiinkin, hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt pallosalaman myös, toisen ihmisen kanssa.
Kerran noin 50v sitten skidinä pelattiin futista kentällä ja sitten alkoi ukkostaa ja mentiin joukolla katoksen alle pitelemään sadetta. Sitten taivaalle ilmestyi pallosalama. Se oli punainen, jonka reunat räiskyivät. Lenteli taivaalla muutamia sekunteja. Kokoa ja etäisyyttä oli mahdoton päätellä, koska taivaalla ei ollut vertailupistettä. Joku peliporukasta oli aikaisemmin nähnyt pallosalaman ja selvensi mitä tuli nähtyä. Sanoi myös, että piipaaautojen ääntä pitäisi tapahtuman jälkeen kuulua ja näin myös kävi.
Mä näin lapsena avaruusaluksen leijailemassa pihani yllä.
Mikä tuossa on niin ihmeellistä. Se on salaman esiintyvyyden muoto, ei sen kummempaa. Harvinainen kylläkin. Kun sen on kerran nähnyt niin tietää ja on aivan sama mitä muut sanovat tai ajattelevat.
Hain tubesta hakusanoilla ball lightning. Kyllä siellä oli useampi video. Osasta kyllä vaikea sanoa, mitä valoja lienevät. Mutta entä tämä?
Vastaa tosi paljon mun kaverin kuvausta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on niin ihmeellistä. Se on salaman esiintyvyyden muoto, ei sen kummempaa. Harvinainen kylläkin. Kun sen on kerran nähnyt niin tietää ja on aivan sama mitä muut sanovat tai ajattelevat.
Kyllähän pitäisi pystyä tieteellä selittämään miten se pallosalama muodostuu. Salama on jännitteen potentiaali eron purkautumisen aiheuttama, miten se sähkö pystyisi leijailemaan tyhjässä pallona?.
Äitini äiti oli istunut tuvan keinutuolissa pallosalaman ilmestyttyä hänen syliinsä kieppumaan. Oli kuulemma huiskinut valoilmiötä paniikissa ja se oli hävinnyt. Näin kertoi tilannetta silmät pyöreinä seurannut äitini.
Vierailija kirjoitti:
Äitini äiti oli istunut tuvan keinutuolissa pallosalaman ilmestyttyä hänen syliinsä kieppumaan. Oli kuulemma huiskinut valoilmiötä paniikissa ja se oli hävinnyt. Näin kertoi tilannetta silmät pyöreinä seurannut äitini.
😂 tämmöisiä nämä kohtaamiset ovat aina väitetysti olleet, ovat myös seuranneet murhanhimoisesti ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän pitäisi pystyä tieteellä selittämään miten se pallosalama muodostuu. Salama on jännitteen potentiaali eron purkautumisen aiheuttama, miten se sähkö pystyisi leijailemaan tyhjässä pallona?.
Yksi ehdotus on plasma jonka salama on kuumentanut. Pallosamia on nähty nimenomaan ukonilmalla kun salama on iskenyt.
Vierailija kirjoitti:
Hain tubesta hakusanoilla ball lightning. Kyllä siellä oli useampi video. Osasta kyllä vaikea sanoa, mitä valoja lienevät. Mutta entä tämä?
Miksi postaat näitä tekoälyllä tuotettuja paskavideoita?
Vierailija kirjoitti:
Olikohan hänelle tullut oireita? Mun kaverille kävi niin, että hän makasi sohvalla ja pallosalama tuli haljenneesta hellanlevystä ja meni hänen vartaloaan pitkin. Hän sai tosi pitkään rytmihäiriöitä ukkosella sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan hänelle tullut oireita? Mun kaverille kävi niin, että hän makasi sohvalla ja pallosalama tuli haljenneesta hellanlevystä ja meni hänen vartaloaan pitkin. Hän sai tosi pitkään rytmihäiriöitä ukkosella sen jälkeen.
Miksi näissä pallosalamasaduissa se pallosalama aina jahtaa ihmisiä? Laittakaa lääkityksenne kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä pallosalamasaduissa se pallosalama aina jahtaa ihmisiä? Laittakaa lääkityksenne kuntoon.
Jahtaa? Mistä sä keksit tuon jahtaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Video on tekoälyllä tehty. Näkee tuosta yleisestä pehmeydestä, varjoista ja mm. autojen vanteista.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kuullut kolmelta ihmiseltä henkilökohtaisen todistuksen pallosalamasta.
Moni henkilökohtaisesti todisti Kuikka-Koposen hypänneen ja hävinneen hevosen peräaukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Salaman isku ja valonvälähdyksen aiheuttama jälkikuva silmissä voisi hyvinkin olla uskottava selitys.
Jos juoksee karkuun niin ilmavirran mukana voi pallosalama tulla perässä.
Ei ole niin pitkä ilmiö että kerkeäisi kuvata, eikä ole kuvaaminen ensimmäisenä mielessä kun pallosalama tuli antennin johdon reiästä ja pyöri ja rätisi lattialla olevan vauvan vieressä.
Ennen oli pitkän sähkölinjan päässä viimeinen talo kallion päällä niin silloin tuli 3 kertaa pallosalama sisälle niin että näin sen.
Mummo veti myös puoleensa pallosalamoita ja meni aina rintamamiestalon vintinportaisiin suojaan ukkosella.
Vierailija kirjoitti:
Jos pallosalama olisi todellinen, siitä olisi näinä kännykkä aikoina jo valtavasti kuvia. Ei ole edes tilastollisesti mahdollista ettei olisi osunut sellaista mihinkään kameraan.
Tämä riidankylväjä ei tee työkseen muuta kun vänkää täällä joka ketjussa. Välillä hän jopa tynnustaa että hänestä on vain mukava kiusata. Säälittävää.
Lapsenvahtini sai palovammoja kesämökin sisälle tulleesta pallosalamasta 80luvulla.
Ei ole mikään urbaanilegenda vaikka ihmiset ei ekana soittaisikaan kymmenen uutisiin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenvahtini sai palovammoja kesämökin sisälle tulleesta pallosalamasta 80luvulla.
Ei ole mikään urbaanilegenda vaikka ihmiset ei ekana soittaisikaan kymmenen uutisiin.
Vai kumminkin sammui rööki kädessä ja piti keksiä peitetarina?
Jos pallosalama olisi todellinen, siitä olisi näinä kännykkä aikoina jo valtavasti kuvia. Ei ole edes tilastollisesti mahdollista ettei olisi osunut sellaista mihinkään kameraan.