Mihin maahan matkustaessa on tullut tunne, että haluaa jäädä sinne?
Pysyvästi. Ja oliko se rannikko vai sisämaa? Pieni vai iso paikka.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Norja. Erityisesti silmää miellyttää Lofootit.
Siellä ei taida olla maahanmuuttajia...
Islanti. Minulle sopiva ilmasto ja olen islanninhevosharrastaja.
Andorra, San Marino, Skotlanti ja Tsekki.
Sekä Espanjan, että Italiann pohjoisosissa on jotain ihanaa, voisin jäädä. Myös Itävalta on hieno.
Mua viehätti hirveästi Sisilian rappioromanttinen tunnelma. Kaikki on ihanan ränsistynyttä ja vähän vinksin vonksin, mutta jotenkin hyvällä tavalla. Pystyin helposti kuvittelemaan itseni sinne asumaan ja nauttimaan kiireettömästä elämästä ja sisilialaisesta tunnelmasta.
Seychelleille olisin voinut jäädä asumaan, Praslinin saarelle erityisesti.
USA Alaska ehdottomasti. Mihin vuodenaikaan tahansa. Aivan mahtavan upea osavaltio. Aina yhtä innoissaan sinne lähdössä ja aina vaikeampaa sieltä kotiin lähteä. Ehkä vielä joskus jään sinne pysyvästi.
Thaimaa,Filippiinit,Singapore,Japani,Kiina, Etelä-Korea,Myanmar,Sri-Lanka,Taiwan.
T,vientipuolen DI.
Naimisissa .
Skotlanti ja Ylämaat yleensäkin.Olo on kuin sinne olisi kuulunut aina.Asuin nuorena Edinburghissa mutta sielu lepäsi rauhallisemmassa alueella..Aberdeen tsi Isle of Skye kutsuu.
NYC, Miami ja Losi. Jo viikon reissu riittää siihen että tuntee itsensä paikalliseksi ja suomen kielikin unohtuu <3
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiset on muuten todella herkkähipiäisiä omaa maara kohtaan. . Kun esim. kassa kaupassa kyseli mitä olette tykänneet olla täällä ja rehellinen eurooppalainen kertoo mistä ei ole tykännyt ja mikä paremmin omassa maassa, tuli heti valitus: Mitä te sitten teette täällä.
Tästä aina varoitetaan matkakirjoissa, vissiin totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiset on muuten todella herkkähipiäisiä omaa maara kohtaan. . Kun esim. kassa kaupassa kyseli mitä olette tykänneet olla täällä ja rehellinen eurooppalainen kertoo mistä ei ole tykännyt ja mikä paremmin omassa maassa, tuli heti valitus: Mitä te sitten teette täällä.
Tästä aina varoitetaan matkakirjoissa, vissiin totta.
Myös suomalaiset aina miettii, että mitähän ne meistä ajattelee
Olin teini vuonna 1996. Olimme Gran Canarialla Inglesissä. Sinne teki mieli jäädä. Sydän särkyi kun lähdettiin ja palattiin hyiseen tuiskuun.
Vierailija kirjoitti:
Mua viehätti hirveästi Sisilian rappioromanttinen tunnelma. Kaikki on ihanan ränsistynyttä ja vähän vinksin vonksin, mutta jotenkin hyvällä tavalla. Pystyin helposti kuvittelemaan itseni sinne asumaan ja nauttimaan kiireettömästä elämästä ja sisilialaisesta tunnelmasta.
Kävin myös siellä muutaman kerran ja ihastuin tunnelmaan, elämään ja tapoihin siellä. Ruoka oli älyttömän hyvää. Mietin mennä sinne eläkkeellä asumaan mutta siinä oli iso mutta se, että vaikka osaan italiaa niin se sisilialainen murre on kyllä hyvin erilaista ja sitä puhutaan siellä paljon varsinkin pienemmissä paikoissa. Maisemat me meri huikean kauniita.
Norja. Erityisesti silmää miellyttää Lofootit.