Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin maahan matkustaessa on tullut tunne, että haluaa jäädä sinne?

Vierailija
29.06.2025 |

Pysyvästi. Ja oliko se rannikko vai sisämaa? Pieni vai iso paikka. 

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza, Madeira, Sveitsin Geneve, Korfu, Kööpenhamina, Oslo, Wien, Budapest, Sardinia, Malta, Rooma näihin olisin voinut jäädä asumaan, tai olisi ihanaa jos olisi useampi koti maailmalla. Suomi on köyhälä ja ankea paikka asua. Täällä ei ole mitään, ei siis yhtään mitään verrattuna näihin paikkoihin mitä mainitsin. Poikani tulee täysi-ikäiseksi, en jää Suomeen, muutan pois. Tehkää muut samoin, Suomessa ei ole ihmisille mitään mahdollisuuksia eikä töitä. Täällä on kaikki ylikallista ruokakaupasta lähtien, ja pelkän ahneuden vuoksi ja näiden monopolien. 

Suomea mainostetaan että ollaan onnela ja olemme rikas maa, TÄMÄ KAIKKI ON PROPAGANDAA, samaa harrastetaan Venäjällä. 

Vierailija
62/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo nuorena, n. 30 vuotta sitten. Mutta ei enää. Koko kaupunki ja maa on sittemmin täysin muuttunut. Nyt kun olen käynyt, on tunnelma entisen mukavan ja positiivisen eloisuuden sijaan rähjäinen, hälisevä, ryysivä, turvattoman oloinen. 

Jaha, rassepersun piti tunkeutua ketjuun levittämään ropagandaansa. 👎👎👎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maa, mutta Lappi. Ihan kuin olisin tullut kotiin, käsittämätön tunne. Menen sinne joka talvi parin viikon lomalle ja heti kun sopiva työpaikka aukeaa, muutan sinne.

Vierailija
64/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jerusalem.

Vierailija
65/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen. 

Vierailija
66/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biarritz. Meri, maisemat, ruoka

Vierailija
67/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Englanti ja Skotlanti (maaseutu). Nykyään haaveilen jostain aurinkoisesta ja lempeän lämpimästä paikasta. Sellaisissa en kuitenkaan ole juurikaan matkustellut.

Vierailija
68/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanada, olen asunut siellä. Australia olen asunut siellä myös. Uusi-Seelanti, olen matkaillut ne saaret läpi. Kaikissa näissä maissa on ollut ihmiset ihania, maanläheisiä ja kun itse puhuu melkein natiivitasolla englantia niin elämä on helppoa. Asuin ja matkailin noi läpi ennen Koronaa, nyt en tiedä mikä tilanne noissa maissa on. Piikkipakko ainakin kaikissa näissä oli ja ihmiset aika veetuituneita tästä. Olen matkaillut paljon myös jenkeissä, en pidä kulttuurista enkä ihmisistä, kun ovat mielestäni näitä minäminä ihmisiä. Euroopassa ei ole tullut fiilistä että haluaisin asua jossain näissä maissa. Islanti, Irlanti ja Englanti näkemättä paitsi että Lontoo on toki koluttuna monta kertaa, mutta muuta Englantia en ole nähnyt.

Vierailija
69/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin rikas EU maa minne on varastettu kaikkien suomalaisten rahat EU:n toimesta

Vierailija
70/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen lämmin maa kun olen palannut lomalta Suomeen räntäsateeseen. Lähes tulkoon olen itkenyt paluulennolla kun täytyy palata sinne loskahelvettiin. Joo, ja tavoitteena on muuttaa pysyvästi pois Suomesta.

Vierailija
71/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Florida, Rarotonga. Nuorena halusin muuttaa Italiaan, nyt inhoan sitä.

Rarotonga? Sehän oli ihan kauhea pettymys :D Ei yhtään sellainen mitä kuvista voisi päätellä, ei kunnon upeita rantoja, kaikialla ränsistynyttä jne. Pienemmät lähisaaret oli upeita, mutta ei Rarotonga.

Vierailija
72/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävalta 

Turun saaristo

Ahvenanmaa 

Vierailija
73/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset on muuten todella herkkähipiäisiä omaa maara kohtaan. . Kun esim.  kassa kaupassa kyseli mitä olette tykänneet olla täällä ja rehellinen eurooppalainen kertoo mistä ei ole tykännyt ja mikä paremmin omassa maassa, tuli heti valitus: Mitä te sitten teette täällä. 

Onhan se nyt yleisiä hyviä käytöstapoja kertoa jotain positiivista toisen kotimaasta. Kai nyt jotain positiivista keksit? 

Vierailija
74/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maa, vaan paikka: Rooma.

Tämä on vain turistiharhaa. Et viihtyisi siellä, jos joutuisit asumaan kaupungissa.

Vierailija
75/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jokin rikas EU maa minne on varastettu kaikkien suomalaisten rahat EU:n toimesta

Siis Kreikka, Italia tai Espanja.

Vierailija
76/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani. 

Sieltä puuttuu jotain ikävää. En oikein hahmota mitä se on, mutta jonkinlaista rikkautta se uupuva varmaankin on. 

Vierailija
77/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jerusalem.

En ole koskaan käynyt, mutta itsellänikin on käynyt mielessä, että pitäisi muuttaa sinne ihan vain palestiinalaisia kiusatakseni.

Vierailija
78/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Korea näin hyvätuloisena on oikea paratiisi

Vierailija
79/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japani. 

Sieltä puuttuu jotain ikävää. En oikein hahmota mitä se on, mutta jonkinlaista rikkautta se uupuva varmaankin on. 

Japani ei kumartele kenellekään - siksi säilyttää hienon kulttuurinsa. USA ja Eurooppa on wokella mädätetty.

Vierailija
80/114 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaan länsirannikko

Ainakin tsunamin jälkeen sinne jäi monta länsimaalaistakin. Eivät ole koskaan tulleet takaisin.

Ainakin Aki antoi pikkusormensa ja se vei koko käden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän