Mihin maahan matkustaessa on tullut tunne, että haluaa jäädä sinne?
Pysyvästi. Ja oliko se rannikko vai sisämaa? Pieni vai iso paikka.
Kommentit (114)
Täältä kanssa ääni Islannille. Myös Japani ollut sellainen että voisi viihtyä kauemmin, mutta sinne integroituminen haasteellisempaa ja työkulttuurista paljon pahaa kuullut. En viihdy Suomessa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maa, vaan paikka: Rooma.
Tämä on vain turistiharhaa. Et viihtyisi siellä, jos joutuisit asumaan kaupungissa.
Niin totta. Roomassa voi käydä, ei siellä oikein muuten viihdy, tietty jos on töissä siellä niin pakkohan se olisi siellä asua. Olen monta kertaa käynyt kun asun 200 km päässä Roomasta. Firenzeenkään en menisi asumaan vaikka on upea kaupunki käydä silloin tällöin, tästä on sinne 100 km. Itse ihastuin Italiaan jo vuosikymmeniä sitten ja vietin suuren osan lomistani aina Italiassa, aina eri paikoissa pohoisesta etelään, rannikot ja sisämaa. Kävin tietty muuallakin lomilla mutta ei kolahtanut mikään niinkuin Italia ja nyt elän jo 15 vuotta Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Islanti mullakin.
Oon jo pitkään suunnitellut matkaavani Islantiin. Mikä siinä saaressa viehättää? Voitko suositella jotain erityistä paikkaa? Kuvien perusteella Reykjavik näyttää rumalta, mutta on saaressa varmasti oma taikansa kun niin moni kehuu paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Islanti mullakin.
Siellä tuuli niin paljon, että tuuli heitti mut ilmaan!! Koko ajan kamala stressi, koska auton ovista EI saanut päästää irti. Ne saattaa vääntyä selälleen jos päästät irti. Tun kallista ja kaupat auki n. 4h päivällä. Kaunista, jopa mystistä luontoineen, mutta silti ei kiitos.
Espanja, Kreikka , Pohjois-Italia erityisesti Gardajärvi sekä Comojärvi. Nykyään kakkosasunto Espanjassa.
Thaimaa Pattaya. Tarkemmin sanottuna siihen kahden kauniin naisen väliin oisin halunnut jäädä . Antoivat hyvin relaxoivaa jokothai kokothai hierontaa. Aa että.
Vierailija kirjoitti:
Biarritz. Meri, maisemat, ruoka
Meille Biarritz oli pettymys, ei oikein saatu siitä mitään irti. Ranta ihan ok, vanhakaupunki ihan ok. Pidin enemmän pienestä St-Jean-de-Luzista joka on siinä vieressä. Vanha kalastajakylä.
Tonnikalacarpacciota muistelen varmaan ikuisesti, se oli niin hyvää! Ja Axoa
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa Gotlanti. Kaunista, siistiä, leuto ilmasto.
Oli ennen Putlerin sekoiluja.
Jos sivuutettaisiin kaikki poliittiset ongelmat ja levottomuudet, niin Israel. Tykästyin siihen, että tavalliset ihmiset olivat fiksuja ja asiakaspalvelukulttuuri oli varsin samanlainen kuin Suomessa. Eli ei päällekäyvyyttä ja jatkuvaa tyrkkymyyntiä.
Totta, ja kuuluhan hyviin peruskäytöstapoihin muutenkin sanoa (edes) jotain positiivista maasta, jonne on itse vapaaehtoisesti matkustanut lomailemaan. Jos tuon aloittajan tarina on tosi, niin se kassahenkilö vastasi kyllä hänelle ihan oikein. Luulen kuitenkin, että tuo tarina on keksimällä keksitty.