Mies aikoo jättää mut kun oon lihonnut!!!
Tämä on ihan kauheeta kun en voi painolleni mitään. Ollaan oltu yhdessä 11 vuotta ja kolme lasta. Alettiin olla kun oltiin 17 ja 18.
Ymmärrän et mies on tyytymätön kun oon lihonu enkä pysty tekeen niitä asioita mitä aikaisemmin ja on muutakin sairautta esim jalat ja nivelrikko, selkä, diabetes ym. Oon sairas enkä jaksa liikkua niinkun nuorempana.
Mut mies on alkanu ihan oudoksi ja puhuu asioita mitä tollanen perus juntura suomalainen mues ei normaalisti ees tiedä. Niinkun mun elämänhsllinnasta ja mielenterveydestä. Oon ihan varma et joku syöttää hänelle näitä juttuja varmaan sen sisko joka on käyny sairaanhoitaja kouluja ja inhoo mua.
Mä en tiedä mitä mun pitäis tehä?!?! Oon kuiteskin ihan sama ilonen ihminen kun tavattiin?!?
Kommentit (171)
Joo, joo, taas tää sama tyyppi, kirjoittelee keksimiään juttuja palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Meet vesijumppaan, joogaan, eräleirille vaellusretkelle, ratsastusleirille, ym
Minkä takia pitää hulluna harrastaa laihdutus mielessä kun ensin se syöminen pitää saada kuntoon, jos vedät litran jäätelöä muun syömisen lisäksi niin saat vaeltaa metsissä aamusta iltaan ja sit tekonivelkauppaan.
Jestas mikä teinix-kirjoitus kolmekymppiseltä naiselta. "Alettiin olee" ja "en voi tälle mitään". No kukas sitten voi? Tuon ikäisenä jo nivelrikko ja diabetes, eli ylipainoa on siis ja Paljon. Syö vähemmän, se on just niin yksinkertaista. En minäkään jaksaisi katsella laiskaa ja paisuvaa puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet aterioista kasviksia, lautasmalli. Aamiainen, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Kannattaa kokeilla. Kaloreita n. 1600-1800.
Ehkä 1800 on liikaa, mutta aluksi sekin voi toimia, jos on paljon ylipainoa. - sama
Ei ole liikaa. Vaikka tavoittelisi hoikuutta. Parempi syödä enemmän ja monipuolisesti. Keho jaksaa silloin myös liikkua ja pysyä liikkeessä. Huomattavasti parempi kuin nämä kitudieetit. Ihmisen ei kannattaisi mennä alle 1500 kalorin, sillä sen jälkeen on todella vaikea saada kaikkia ravintoaineita. Ja vajaaravitsemus maksaa aivan jäätävän paljon Suomelle koko ajan. Harmi, että siitä puhutaan niin vähän.
Jos ei laihdu tuolla 1500-1800 niin aineenvaihdunnassa on jotain pielessä ja sitä voi kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolet aterioista kasviksia, lautasmalli. Aamiainen, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Kannattaa kokeilla. Kaloreita n. 1600-1800.
Laihduttaja ei tasan tarvitse viittä ateriaa päivässä. Ei tarvitse myöskään normaalipainoinen perusjamppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ykköstyypin diabetes ollut 45v, on hyvä hoitotasapaino. Mutta Antti Heikkilä on minusta diabeetikolle ihan roskaa. Ei ole edes diabeteslääkäri. Parempia ohjeita saa Diabetesliitolta.
Totta, leipää ja pullaa vain kitusiin ja insuliinipiikkiä perään, neuvovat sitten ajallaan miten pärjäät neuropatiajalkoinesi. Heikkilän ohjeet ovat sitä millä korkeaa verensokeria hoidettiin ennen insuliinin keksimistä kun valintana oli joko kuolla tai pitää ruokavaliolla verensokeri alhaalla.
Jos Heikkilää ei usko niin menee juutuubiin ja kirjoittaa hakuun insuliiniresistentti niin alkaa aukeamaan että mailmalla on jo paljon tutkittua tietoa aiheesta. Ei se rasva vaan sokeri se on joka sairastuttaa.
Aloittaja on joko jälkeenjäänyt tai 14-vuotias poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 1800 on liikaa, mutta aluksi sekin voi toimia, jos on paljon ylipainoa. - sama
Ei ole liikaa. Vaikka tavoittelisi hoikuutta. Parempi syödä enemmän ja monipuolisesti. Keho jaksaa silloin myös liikkua ja pysyä liikkeessä. Huomattavasti parempi kuin nämä kitudieetit. Ihmisen ei kannattaisi mennä alle 1500 kalorin, sillä sen jälkeen on todella vaikea saada kaikkia ravintoaineita. Ja vajaaravitsemus maksaa aivan jäätävän paljon Suomelle koko ajan. Harmi, että siitä puhutaan niin vähän.
Jos ei laihdu tuolla 1500-1800 niin aineenvaihdunnassa on jotain pielessä ja sitä voi kasvattaa.
Luuletko että mies hoitaa lapset ja päästää lenkille? Hah!
Vierailija kirjoitti:
Mun vaimo sanonut heti suhteen alussa ettei sitten tykkää lihavista miehistä ja olen asian kanssa ihan ok.
Hoidatko kolme lasta, teet ruoat ja oot raksalla yhtäaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää hulluna harrastaa laihdutus mielessä kun ensin se syöminen pitää saada kuntoon, jos vedät litran jäätelöä muun syömisen lisäksi niin saat vaeltaa metsissä aamusta iltaan ja sit tekonivelkauppaan.
Luuletko että mies kustantaa naiselle omat dieettiruoat? Tuossa on pointti että nainen on kotiorjana kolmen lapsen kanssa, eihän se minnekään vaellukselle pääse! Ainoa ilo on syöminen. Miehetkin laihtuu armeijassa.
Vierailija kirjoitti:
Huh, mikä asenne kolmekymppisellä: "En voi painolleni mitään." Kyllä voit. 40 kg:n ylipainolla se vaan on aluksi hankalaa, mutta mieti terveyttäsi ja elämäsi laatua. Vaivat senkun lisääntyvät, kun on ylipainoa ja ikää alkaa tulla. Diabeteshoitaja neuvoo oikean ruokavalion ja annoskoot. Nykyään on näitä laihduttavia diabeteslääkkeitäkin, joihin saat tuolla ylipainolla ja diabeteksellä kelakorvattavuudenkin.
Luuletko että mies maksaa dieettiruoat ja lääkkeet?
Jätin myös lihavan vaimoni, koska katsoin että sopimuksemme ei ollut enää voimassa. Kaikki oli hälle niin vaikeaa, perusliikkuminen, arki, matkat pyöri aina mussuttelun ympärillä. Rahaa meni aivan tolkuttomasti herkkuihin ja isompiin vaatteisiin. Olen nyt onnellisesti parisuhteessa terveen, kauniin naisen kanssa. Miettikää leidit ja katsokaa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei kelpaa niin se on heippa. Miksi haluat olla ihmisen kanssa joka on noin mulkero? Jos minä en ole sellainen kun mieheni haluaa niin hän tietää missä on ovi ja siitä pääsee ulos ja pois.
Niin että on ok olla millanen ryhävalas vaan sohvalla makaamassa suupielet rasvassa ja piereskellä kollareissa? Voi teitä naislapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että mies kustantaa naiselle omat dieettiruoat? Tuossa on pointti että nainen on kotiorjana kolmen lapsen kanssa, eihän se minnekään vaellukselle pääse! Ainoa ilo on syöminen. Miehetkin laihtuu armeijassa.
Mitkä ihmeen "dieettiruuat"? Syömisen saa kuntoon oikealla ruualla ilman dieetti merkintää.
Mä liikun paljon, rakastan syödä paljon ja lihon melko helposti. Elämä on vähän jatkuvaa tsemppaamista ja muutaman kilon pudottelua säännöllisesti.
En voisi enää olla mieheni kanssa jos hän lihoisi paljon, on suunnilleen normaalipainoinen. En oleta hänen pitävän mua viehättävänä jos lihon tolkuttomasti. Näytän hyvältä alasti, hän katsoo mua edelleen ihastellen ja halukkaana. Ja näin sen kuuluu avioliitossa olla.
Mulla on myös 3 lasta ja se ei ole mikä syy lihoa. Kyllä raskauskilot saa pois kun katsoo elintapojaan.
Haluan käydä välillä yhdessä liikkumassa tai vaikka ruskaretkillä enkä kestäisi puuskuttavaa kumppania joka sanoisi ettei jaksa kiivetä enempää tunturin rinnettä. Siis jos ei jaksais omien elintapojen vuoksi, tietenkin ymmärrystä riittää oikeille, ei elintapasairauksille.
Siis... Ymärränkö oikein,ylikiloja tullut ilmeisesti joku 50 alle kolmekymppiselle? Nyt jo sairauksia seurana? Ja Ap "ei voi mitään" tälle?
Ja nyt mies on teidän mielestä kohtuuton, kun alkanut puhua elämänhallintaongelmasta ja mielenterveydestä? Eikö se nyt tästä juuri näytä olevan kyse...
En koskaan tule ymmärtämään miksi niin monen käsitys rakkaudesta on se, että toisen pitää vain hyväksyä kaikki hyvä ja paha, viisaus ja typeryys, mutta MINÄHÄN EN ITSEÄNI SINUN MIELIKSI MUUTA! Toki pelkästään toisen vuoksi ei kannatakaan, mutta itselläni ainakin on ihana mies, ja tietysti haluan pysyä myös viehättävänä, jotta hänen on jatkossakin helppo rakastaa. Hänellä ihan sama.
Eikä todennäköisesti kuollakaan ennen aikojaan.
50 kiloa ei ole vähän, eikä ole enää vain raskauden tuomia muutoksia, ihan eri kuin nappaisit vaikka kymmenen kiloa elämän varrelta.
Vierailija kirjoitti:
Yritä pienentää annoskokoja ja syödä kasvispainotteisemmin. Jos liikunta ei muuten houkuttele etsi tinderillä panokaveri. Vähän pulskemmasta Doriksesta pitäviä miehiä löytyy ja seksi on kivaa liikuntaa, Minulla ainakin toimii. On lähtenyt n. kilo kuukaudessa.
Viriili nuori panokaveri myös virkistää mieltä ja korjaa hormonitoimintaa niin, ettei ole nälkä niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, mikä asenne kolmekymppisellä: "En voi painolleni mitään." Kyllä voit. 40 kg:n ylipainolla se vaan on aluksi hankalaa, mutta mieti terveyttäsi ja elämäsi laatua. Vaivat senkun lisääntyvät, kun on ylipainoa ja ikää alkaa tulla. Diabeteshoitaja neuvoo oikean ruokavalion ja annoskoot. Nykyään on näitä laihduttavia diabeteslääkkeitäkin, joihin saat tuolla ylipainolla ja diabeteksellä kelakorvattavuudenkin.
Luuletko että mies maksaa dieettiruoat ja lääkkeet?
Diettiruoat, mitä ne on??
Ei miehen eikä ulkonäön takia, vaan oman terveyden ja jaksamisen takia, oman ja lasten elämänlaadun takia pitäisi ehdottomasti mennä lääkärin puheille, pyytää apuja laihtumiseen.
Sellainen ajattelutapa, ettei voi lihomiselle mitään, tai että omasta mielestä joku muu juonittelee aloittajaa vastaan, kun puoliso patistaa laihtumaan, kuulostaa mielenterveysongelmalta.
Jos ylipaino on jo sairastuttanut ja huonontanut elämänlaatua, omaa ja lasten ( ei jaksa touhuta lasten kanssa, diabetes 2, nivelrikkoa) eikä ole ollut kiinnostusta hakea apua asiaan, niin onhan se silloin elämänhallintaongelma.
Jokainen on itse vastuussa omasta hyvinvoinnistaan. Apua kannattaa hakea. Jos puoliso ei tue omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtimista, (esim katso muksujen perään, jotta pääsee vaikkapa uimaan ja vesijumppaan, loistavaa liikuntaa nivelrikkoiselle) niin mitä semmoisella puolisolla tekee?