Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo jättää mut kun oon lihonnut!!!

Vierailija
28.06.2025 |

Tämä on ihan kauheeta kun en voi painolleni mitään. Ollaan oltu yhdessä 11 vuotta ja kolme lasta. Alettiin olla kun oltiin 17 ja 18.

Ymmärrän et mies on tyytymätön kun oon lihonu enkä pysty tekeen niitä asioita mitä aikaisemmin ja on muutakin sairautta esim jalat ja nivelrikko, selkä, diabetes ym. Oon sairas enkä jaksa liikkua niinkun nuorempana.

Mut mies on alkanu ihan oudoksi ja puhuu asioita mitä tollanen perus juntura suomalainen mues ei normaalisti ees tiedä. Niinkun mun elämänhsllinnasta ja mielenterveydestä. Oon ihan varma et joku syöttää hänelle näitä juttuja varmaan sen sisko joka on käyny sairaanhoitaja kouluja ja inhoo mua.

Mä en tiedä mitä mun pitäis tehä?!?! Oon kuiteskin ihan sama ilonen ihminen kun tavattiin?!? 

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kolme yhteistä lasta. Arvatenkin osa painosta on tullut lasten myötä. Ei miehen saisi kehdata sanoa, että jättää lihomisen takia. Voimia ja tsemppiä sinulle! Jos yhtään on motivaatiota, niin ala laihduttaa, lääkärin tuella.

Vierailija
62/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita vähähiilihydraattinen ruokavalio. Paino putoaa, verenpaine laskee ja verensokeriarvot normalisoituvat. 

Toisille sopii, ei kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vanhanaikaisen kaloriteeman voisi jo unohtaa. Kuulun itsekin näihin, joka olen jo vuosia syönyt 1200-1500 kcal/vrk. Ja olen silti BMI 35. Olen pitkä, lihaksiakin on ,liikun 2-3 krt/vk, syön kasvispainotteisesti, nuorena olin hoikka. Iän myötä kroppa vaan muuttuu, paino kertyy mahan/keskivartalon alueelle. Miehillä myös. Mielestäni näitä kansanterveys ohjeita pitäisi viimeinkin jo muuttaa, keski-ikäinen, ei fyysistä työtä tekevä nainen ei todellakaan tarvitse 2000 kcal päivässä, vaan sanoisin että jos haluaa laihtua, liikutaan meikäläisen tasolla jossain 800-1100 kcal välissä. ja se on aika vähän. Itse olen valinnut niin ,että ihmisten mielipiteistä viis, syön mitä tahdon,koska en tavoittele miss Suomi titteliä. Pääasia että elämä on muuten hyvää. Paskat kumppanit joutaa laittaa luiskaan.

Vierailija
64/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on kolme yhteistä lasta. Arvatenkin osa painosta on tullut lasten myötä. Ei miehen saisi kehdata sanoa, että jättää lihomisen takia. Voimia ja tsemppiä sinulle! Jos yhtään on motivaatiota, niin ala laihduttaa, lääkärin tuella.

Lääkärin tuella, jos lääkäri on ajan tasalla. Minulle lääkäri ehdotteli kaiken maailan diabetes-lääkkeitä. Siis pistoja. Olen neulakammoinen. Ja muutenkin kuulosti pimeeltä lääkitä itseään siten, et on huono olo koko ajan, eikä ruoka maistu. Olin hyvässä vauhdissa sulamon kanssa. Olin käyttänyt sit muutaman kuukauden ja onnistunut LISÄÄMÄÄN kaloreita ohjeen mukaan. Ja laihtuminen oli alkanut siten, et ystävätkin sen huomasivat. Mutta kun lääkäri ei tätä uskonut, lopulta puhui mut aloittamaan orlistaatin käytön. Laihtuminen loppui samantien.

Vierailija
65/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto kunniaan. Sano sille miehellesi, ettet voi kohdella minua näin, olen synnyttänyt sinulle kolme lasta. 

Vierailija
66/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vanhanaikaisen kaloriteeman voisi jo unohtaa. Kuulun itsekin näihin, joka olen jo vuosia syönyt 1200-1500 kcal/vrk. Ja olen silti BMI 35. Olen pitkä, lihaksiakin on ,liikun 2-3 krt/vk, syön kasvispainotteisesti, nuorena olin hoikka. Iän myötä kroppa vaan muuttuu, paino kertyy mahan/keskivartalon alueelle. Miehillä myös. Mielestäni näitä kansanterveys ohjeita pitäisi viimeinkin jo muuttaa, keski-ikäinen, ei fyysistä työtä tekevä nainen ei todellakaan tarvitse 2000 kcal päivässä, vaan sanoisin että jos haluaa laihtua, liikutaan meikäläisen tasolla jossain 800-1100 kcal välissä. ja se on aika vähän. Itse olen valinnut niin ,että ihmisten mielipiteistä viis, syön mitä tahdon,koska en tavoittele miss Suomi titteliä. Pääasia että elämä on muuten hyvää. Paskat kumppanit joutaa laittaa luiskaan.

Samaa mieltä muuten, paitsi kaloreiden osalta. Tiedän usean ystävän, jotka syövät oikeasti liian vähän. Tyyliin aamupala ja yks ruoka. Ja silti ovat ylipainoisia. Ylipainon ylläpito ei vaadi mitään paljoa. Jos keho ei kuluta, se kuluttaa aina vaan vähemmän, kun kalorit lasketaan alespäin. Koska meidän kehot ovat oppineet säästämään aina, kun ravintoa on vähän. 

Vierailija
67/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkosyötetäänkö sinua vai miksi et voi painollesi mitään?

Tai, onko lapsena pakkosyötetty tai tuputettu? Silloin tuhotaan kyky tietää milloin on kylläinen.

Vierailija
68/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku mulla on raskaat luut ja koko ajan nälkä. Tarvii sipsuja ja nameja!

Vierailija
69/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet aterioista kasviksia, lautasmalli. Aamiainen, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Kannattaa kokeilla. Kaloreita n. 1600-1800.

Vierailija
70/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet aterioista kasviksia, lautasmalli. Aamiainen, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Kannattaa kokeilla. Kaloreita n. 1600-1800.

Ehkä 1800 on liikaa, mutta aluksi sekin voi toimia, jos on paljon ylipainoa. - sama

Vierailija
71/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Pelkäät lääkäreitä jotka auttavat? Oletko masentunut? Vaikuttaa vahvasti siltä. Nuori ihminen ja kuolema kolkuttaa ovella.  Nyt äkkiä lääkäriin, aloitat laihdutuksen niin että voit elää lopun elämää sillä ruokavaliolla. Mieti miten käy lapsille jos huomenna kuolet?

Vierailija
72/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Jos olet 17v ollut normaalipainoinen kymmenessä vuodessa et ole kehittänyt noita sairauksia. 

Vierailija
73/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko sä olet lihonut? Alle 30v. ja nivelrikkoa, diabetesta jne. Herranen aika. Mä olin melkein 40kg ylipainoinen lähes viisikymppisenä ennen kuin sain kilojen suunnan muuttumaan. Silti nivelet pelasi edelleen ja verensokeritkin oli kunnossa. Toki varmaan viime hetkellä tein muutoksen, mutta vaivaluettelosi kuulostaa todella huolestuttavalta ja se ei selity kuin aivan tajuttomalla ylipainolla. 

Vierailija
74/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sama mies kuin,

Puoliso ei pyytänyt väitöskirjatilaisuuteen

.?

Vierailija
75/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo sanonut heti suhteen alussa ettei sitten tykkää lihavista miehistä ja olen asian kanssa ihan ok. 

Vierailija
76/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu tällaisiin lääkäreihin kun Antti Heikkilä ja Ari Miettinen. Ovat todella osaavia näissä mainitsemissasi ongelmissa. Diabetes on ihan mahdollista parantaa elämäntapa muutoksella.Ja ennenkuin kivitys alkaa niin totean että on ihan oma kokemus. Kaksi vuotta täysin lääkkeetön vaikka kovasti väitettiin että diabetes on loppuelämän sairaus

Vierailija
77/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulta tarkistettu ferritiini, sokeriarvot ja kilpirauhasarvot (tsh, t4v)? Vaikuttavat merkittävästi jaksamiseen. Oot kuitenkin vielä alle 30, niin yleensä sillon jaksaa vielä hyvin. 

Sulla on myös pakosta insuliiniresistenssi (jokaisella ylipainoisella on), niin hyötyisit todnäk vhh-ruokavaliosta ja/tai pätkäpaastosta.

Itse oon sitä mieltä, et jos painoa on +-100kg, niin kehossa täytyy olla jotain pahasti pielessä. Mulla jo 80kg painon taustalta löytyi raudanpuute, dvit puute, b12 puute, laiska kilpirauhanen ja insuliiniresistenssi. Nykyään oon normaalipainonen, mut toki pitää katsoa mitä syö. Silti en enää liho 1500kcal energiamäärällä kuten aiemmin, kun oli noi puutokset yms pahana.

Voit olla oikeassa. Olen jo paaaljon vanhempi ja ollut ylipainoinen ihan koko ikäni. Missään vaiheessa missään tutkimuksissa ei ole tullut ilmi mitään ongelmaa m

Jos kukkaro kestää, labroista voi selvitä jotain. Esim. Puhdin paketti nimellä "Raskautta suunnittelevan laboratoriopaketti" on aika hyvä kokonaisuus. Ja ei tarvi olla raskaana tuota ottaakseen, mut tossa vaan hyvät kokeet. (Jos ferritiini alle 100, niin rautakuurille viitearvoista huolimatta. Raudanpuute hidastaa kilpirauhasta. )

Ja sit vhh-ruokavalio ja/tai pätkäpaasto voi auttaa.

Funktionaalisella puolella tutkivat kilpirauhasen tarkemmin, myös T3 ja rt3-arvot. Eli voi löytyä vajastoiminta, mikä ei julkisella tai ns tavallisella lääkärillä löydy .

En oikeen muuta osaa neuvoa.

Jos voit muuten hyvin ja jaksat hyvin, tukka pysyy päässä ja energiaa on, niin kyse voi olla ihan vaan tuosta insuliiniresistenssistä. Ja siihen se vhh ja/tai pätkäpaasto auttaa.

Vierailija
78/171 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
79/171 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se mies on huolissaan vaimon terveyden takia ja antaa kunnon palautetta että tulisi herätys varsinkin jos jo alle kolmekymppisenä alkaa olla haittoja ja rajoitteita liikkumisessa. Täällä osa pitää miestä mulkerona kun hän yrittää saada vaimoansa ja lastensa äitiä huolehtimaan terveydestään, eli pitäis vaan antaa puolison lihoa vaikka jalat menis alta.

Vierailija
80/171 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta hyvä ihminen,tavalla tai toisella,läski on yhhyh hyi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi