Mies aikoo jättää mut kun oon lihonnut!!!
Tämä on ihan kauheeta kun en voi painolleni mitään. Ollaan oltu yhdessä 11 vuotta ja kolme lasta. Alettiin olla kun oltiin 17 ja 18.
Ymmärrän et mies on tyytymätön kun oon lihonu enkä pysty tekeen niitä asioita mitä aikaisemmin ja on muutakin sairautta esim jalat ja nivelrikko, selkä, diabetes ym. Oon sairas enkä jaksa liikkua niinkun nuorempana.
Mut mies on alkanu ihan oudoksi ja puhuu asioita mitä tollanen perus juntura suomalainen mues ei normaalisti ees tiedä. Niinkun mun elämänhsllinnasta ja mielenterveydestä. Oon ihan varma et joku syöttää hänelle näitä juttuja varmaan sen sisko joka on käyny sairaanhoitaja kouluja ja inhoo mua.
Mä en tiedä mitä mun pitäis tehä?!?! Oon kuiteskin ihan sama ilonen ihminen kun tavattiin?!?
Kommentit (171)
Kolmekymppinen mies ei halua ryhtyä omaishoitajaksi. Kummallista ja vastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet aterioista kasviksia, lautasmalli. Aamiainen, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Kannattaa kokeilla. Kaloreita n. 1600-1800.
Laihduttaja ei tasan tarvitse viittä ateriaa päivässä. Ei tarvitse myöskään normaalipainoinen perusjamppa.
Miksei? Ihan normaalia on syödä nämä luetellut ateriat, jolloin energiataso pysyy tasaisena pitkin päivää ja liiallista nälkää ei pääse syntymään.
Kun noudattaa VHH:ta niin energiatasot pysyy tasaisena eikä nälkäpiikkejä synny. Edesmennyt anoppi otti aina pullansiivun kun energiat laski, oli kyllä melkoista vuoristorataa ja pullaa kului. Kolme ateriaa riittää aikuiselle hyvin kun ne koosta oikein ja välttää sokeripiikkejä.
Aika paljon nuorissa naisissa 20-30 on lihavuutta. Sitten laitellaan tatuoinnit, rakennekynnet, tekoripset ja ylisuuret huulitäytteet muka kaunistamaan eikä tehdä mitään varsinaiselle ongelmalle eli liialle ylipainolle. Esimerkiksi naapuri on tällainen ja hänen kanssaan on vaivaannuttavaa keskustella kun huulitäytteet on liioitellun suuret. Ei kaunista. Ei puutu kuin tupakanpoltto seuraavaksi. Hyi hel
Kysyn vaan että kuka maksaa tämän naisen laihdutuslääkkeet, joita monet nyt ehdottavat. Kela korvaa ne diabeetikolle vain, jos painoindeksi on yli 35, mitä se ei välttämättä ap:n tapauksessa ole. Ei mulla vaan olisi ollut kotiäitinä varaa ostella sellaisia. Oxempicit sun muut maksaa alk. 100€/kk eikö niin? Ymmärrän ap:ta. Paino on vaikea saada putoamaan niin kauan kuin tuntee olonsa uupuneeksi. Uni pitää saada ensin kuntoon ja stressi pois. Vasta sitten laihtuminen sujuu. Tai näin ainakin oma lääkärini sanoi. Äidit, jotka täällä kehuskelee sillä kuinka paino on aina lähtenyt synnytyksen jälkeen sais mennä itseensä. Kaikki lapset ei ole yhtä helppoja.
Nyt ap joutuu valitsemaan haluaako pitää miehensä vai kilonsa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vaan että kuka maksaa tämän naisen laihdutuslääkkeet, joita monet nyt ehdottavat. Kela korvaa ne diabeetikolle vain, jos painoindeksi on yli 35, mitä se ei välttämättä ap:n tapauksessa ole. Ei mulla vaan olisi ollut kotiäitinä varaa ostella sellaisia. Oxempicit sun muut maksaa alk. 100€/kk eikö niin? Ymmärrän ap:ta. Paino on vaikea saada putoamaan niin kauan kuin tuntee olonsa uupuneeksi. Uni pitää saada ensin kuntoon ja stressi pois. Vasta sitten laihtuminen sujuu. Tai näin ainakin oma lääkärini sanoi. Äidit, jotka täällä kehuskelee sillä kuinka paino on aina lähtenyt synnytyksen jälkeen sais mennä itseensä. Kaikki lapset ei ole yhtä helppoja.
On se kumma kun ennen vanhaan onnistui laihduttaa maalaisjärjellä ja kotikonstein vaan ei enää. Kaikkeen jotkut vippaskonstit ja mielummin yhteiskunnan maksettavaksi niin ettei itse tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jätin myös lihavan vaimoni, koska katsoin että sopimuksemme ei ollut enää voimassa. Kaikki oli hälle niin vaikeaa, perusliikkuminen, arki, matkat pyöri aina mussuttelun ympärillä. Rahaa meni aivan tolkuttomasti herkkuihin ja isompiin vaatteisiin. Olen nyt onnellisesti parisuhteessa terveen, kauniin naisen kanssa. Miettikää leidit ja katsokaa peiliin.
Tää on alkoholismiin verrattavaa. Pullo tai pulla vie mistä eikä päinvastoin. Herätkää ihmiset!!!
Vierailija kirjoitti:
Tuo 100€/kk tulee säästönä vähempänä ruan kulutuksena, lääkehän hillitsee syömistä, vähemmän syömistä vähemmän ruokakauppalaskuja. Lääke maksaa itsensä takaisin.
Hän ei eroa. Mutta hän ajattelee, että muut pitävät häntä nolona, kun hänellä on lihava vaimo. Siksi hän puhuu sinulle rumasti lihavuudestasi. Pahinta hänelle on se, että hän oikeasti rakastaa sinua, mutta "mitä ne muut ajattelevat?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 100€/kk tulee säästönä vähempänä ruan kulutuksena, lääkehän hillitsee syömistä, vähemmän syömistä vähemmän ruokakauppalaskuja. Lääke maksaa itsensä takaisin.
Älä nyt viitsi. Sopivalla ravinnolla saa saman vaikutuksen kuin lääkkeellä. Eikä tarvii maksaa satasta kuussa. Eikä se ruoka paljon maksa.
No ei ihme kun et osaa edes kirjoittaa oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet aterioista kasviksia, lautasmalli. Aamiainen, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Kannattaa kokeilla. Kaloreita n. 1600-1800.
Laihduttaja ei tasan tarvitse viittä ateriaa päivässä. Ei tarvitse myöskään normaalipainoinen perusjamppa.
Miksei? Ihan normaalia on syödä nämä luetellut ateriat, jolloin energiataso pysyy tasaisena pitkin päivää ja liiallista nälkää ei pääse syntymään.
Kun noudattaa VHH:ta niin energiatasot pysyy tasaisena eikä nälkäpiikkejä synny. Edesmennyt anoppi otti aina pullansiivun kun energiat laski, oli kyllä melkoista vuoristorataa ja pullaa kului. Kolme ateriaa riittää aikuiselle hyvin kun ne koosta oikein ja välttää sokeripiikkejä.
No minulle ei ainakaan riitä VHH eikä 3x päivässä syöminen, teen fyysistä seisomatyötä ja lisäksi vapaa-ajalla harrastan liikuntaa. Haluan syödä kevyesti ja kohtuullisen kokoisia annoksia. En syö välipalaksi mitään pullahöttöä vaan esim. maitorahkaa, jotta saan riittävästi proteiinia ruokavaliostani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun ennen vanhaan onnistui laihduttaa maalaisjärjellä ja kotikonstein vaan ei enää. Kaikkeen jotkut vippaskonstit ja mielummin yhteiskunnan maksettavaksi niin ettei itse tarvitse tehdä mitään.
Eihän ennen ollut lihavia? Aina tätä keskusteluissa mainostellaan, miksi silloin olisi pitänyt kenenkään laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelit paljo sairauksia ja kremppoja mistä kärsit.
Laskin että olet 28 vee. Olet nuori vielä.
Ihan oman terveytesi takia niin yritä pudottaa painoa.
Hae apua lääkäriltä jos tarpeeksi korkea bmi niin lääkitys tai leikkaus mahdollinen.
Voit alottaa dietistillä käynnillä.
Itselleni oli dietistillä käynti silmänavaaja. Söin liian suuria annoksia. Liian vähä vihanneksia/vihreetä.
"Dietisti" kuulostaa epäpätevältä. Ravitsemusterapeutti on oikea osoute
Olin lasteni isän kanssa yhdessä ikävuodet 19-31, hän alkoi lihoa nopeasti ja paljon noin 25-vuotiaana. Olin huolissani sekä hänen terveydestään, jaksamisestaan ja kyllä, pidin häntä myös vähemmän viehättävänä. En vain osannut ottaa näitä asioita hänen kanssaan tarpeeksi asiallisesti ja rakentavasti esille. Lasteni isä sai diabeteksen ja kolesterolilääkkeet, kärsi uniapneasta ja masentui, mutta ei ollut halukas tekemään itselleen mitään.
Erosimme muista syistä, mutta nyt 7 vuotta eron jälkeen hän on lihonut edelleen, kävely näyttää vaivalloiselta ja kipeäältä, ja hän vaikuttaa todella surulliselta ja masentuneelta. Vaikkemme ole enää yhdessä, tuntuu pahalta kun kerran niin rakas ihminen voi silminnähden huonosti.
Laihduta. Nykyään läskeys on puhdas valinta, kun on tehokkaat laihdutuslääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vangittu lasten kanssa kotiin olemaan iloinen niin miten voi urheilla?
Miten lasten kanssa on vangittu kotiin? Ei kukaan pakota kotiin jäämään. Lisäksi suurin merkitys painonpudotuksessa on ruokavaliolla. Miksi tätä ei vieläkään jotkut suostu tajuamaan? Liikunta sitten tukee tätä painonpudotusta ja myös kotona pystyy liikkumaan.
Vaadi ositus. Muista!
Sulle kuuluu puolet kaikesta. Mitä sä tekisit idiootilla, joka ei edes rakasta sinua vaan on käyttänyt sinua runkkaamiseen?
Tuo aloituksesi kuulostaa kyllä vakiopenan tyttöilyulinalta. Pena ei pääse yli siitä että syntyi pissaletkun kanssa.
Mitä tuollaisella miehellä kukaan tekee?
Ota rahat ja puoli valtakuntaa ja juokse. Ansaitset parempaa. Sun elämä alkaa nyt, kun lapset lentää pesästä ja tuhkamuna syrjäytyy loppuiäkseen. Etsiköön muiden luuserien kanssa Tinderistä instamissiä :D