Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni lokkeileva kaveri

Vierailija
27.06.2025 |

Heti alkuun täsmennys. En siis niinkään ole äreä kyseiselle lapselle, vaan enemmänkin tämän äidille. 

Lapsi 13vuotta, samanikäinen siis kuin meidän esikoinen. Lisäksi meillä alakouluun menevä toinen lapsi.

Ongelma se, että tämä kaveri on meillä päivittäin. Yleensä aamupäivästä lähtien, jolloin me aikuiset ollaan töissä. Kuopus on useimmiten mummolassa, ellei satu olemaan vapaata tai etäpäivää.

Tämä kaveri on kuin kotonaan. Syö meillä välipalaa, pari kertaa päivässä, tämän lisäksi lounaan ja aika usein jäisi  mielellään myös päivälliselle. 

Asiasta ollaan sanottu hänen äidilleen useampaan otteeseen. Hän suuttuu asiasta.

"Tehän käytte molemmat töissä, itse teen vaan keikkatyötä, eikös se kaveruus ole tärkeintä?!"

Jotenkin ärsyttävä tilanne. Ei haluaisi kaveria pihallekaan heittää. Mies on tehnyt tämän pari kertaa ruoka-aikaan kotona ollessaan. 

Kommentit (445)

Vierailija
1/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V ittu näitä nykyajan vanhempia. Lapsen syömisestä tehdään ongelma.

Vierailija
2/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille äidille seuraavan kerran, että ruokaraha on määrän X € / päivä, tai muuten lapset saavat tavata muualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä koskaan syönyt kaverilla, odottelin pihalla tai huoneessaan kun kävi syömässä. 

Laita oma lapsi naapuriin syömään.

Vierailija
4/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, minuakin tuollainen ärsyttäisi! Onko kyseisen vanhemman ainoa lapsi? Mietin vaan, että onko heillä oikeasti hätä rahan ja ruuan suhteen? Jos näin on, niin tilanne vaikea. Itse ruokin lasteni kavereita koska tiedän, että he vastavuoroisesti syövät välillä heilläkin ja homma toimii puolin ja toisin. Ns. koko kylä kasvattaa. Jos olisi jokapäiväistä ja vain yksipuolista, palaisi omakin hermo. Entä jos sanoisit tälle teinille suoraan asiasta, etkä hänen äidilleen? Jotenkin rajaisit asiaa, vaikka niin että välipala meillä ok, mutta sopisiko jos kävisit kotona syömässä. Sen verran iso lapsi, että hänelle voi sanoa ja samalla kasvattaa.

Vierailija
5/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asiasta myös sille lapselle. 

Vierailija
6/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta ne teinit kokkaamaan ja pistä siivoamaan. Voivat olla hyödyksi. Jos ei kiinnosta niin lähtee varmaan kotiinsa. 

Vierailija
7/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsen vika mutta tosi ärsyttävää. Mä olin tollanen lapsi ja olin paljon parhaan kaverin luona mutta yleensä iltaisin ja sillon syötiin iltapalaa. No en syönyt enään sen jälkeen kun parhaan kaverin äiti oli ottanut pari kaljaa olohuoneessa ja lämmitettiin lihapiirakoita mikroon niin tää äiti , mikä oli mullekkin aina ollut kiltti tuli sanomaan kaverille että millon toi loinen lähtee? 

Muistan vieläkin ton kun eilisen, oli ihan hirveää.  Selvinpäin oli ollut aina mukava mulle ja yleensä jos joi niin joi olohuoneessa ja oltiin kaverin huoneessa itse ja pelailtiin koneella tai katsottiin telkkaria. 

Vierailija
8/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lapsellinen vuodatus.  Aikuinen äiti ei saa turpaansa auki ja tänne uikuttaa..   Oi miten avuton !!!!!!!!!!!

Vierailija
9/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille äidille seuraavan kerran, että ruokaraha on määrän X € / päivä, tai muuten lapset saavat tavata muualla. 

Ymmärrän idean tämän takana, mieheni jo kertaalleen teki näin. 

Itse en haluaisi kuitenkaan olla aiheuttamassa kitkaa lasten välille. 

Vierailija
10/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät voi olla välillä myös siellä kaverin kotona? Entä jos ehdotat lapsesi kaverille tai äidille, että ovat vuorotellen toistensa luona ja näin ollen välipalat ja muut tarjoamiset jakautuvat tasapuolisemmin. Mielelläni kyllä itse tarjoan välipaloja/ruokaa lapsen kavereille, ei sitä ruokaa koskaan niin niukasti tule tehtyä. Pidän myös huolen, että kaverikyläilyt menisivät kutakuinkin tasapuolisesti. Ei niin, että aina ollaan vain toisen luona.

Vierailija
11/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollainen lokkeileva lapsi ja tein sen päätöksen omia lapsia saadessani vaikka se aina tunnu oikealta asetun lapsen asemaan. 

Vierailija
12/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, minuakin tuollainen ärsyttäisi! Onko kyseisen vanhemman ainoa lapsi? Mietin vaan, että onko heillä oikeasti hätä rahan ja ruuan suhteen? Jos näin on, niin tilanne vaikea. Itse ruokin lasteni kavereita koska tiedän, että he vastavuoroisesti syövät välillä heilläkin ja homma toimii puolin ja toisin. Ns. koko kylä kasvattaa. Jos olisi jokapäiväistä ja vain yksipuolista, palaisi omakin hermo. Entä jos sanoisit tälle teinille suoraan asiasta, etkä hänen äidilleen? Jotenkin rajaisit asiaa, vaikka niin että välipala meillä ok, mutta sopisiko jos kävisit kotona syömässä. Sen verran iso lapsi, että hänelle voi sanoa ja samalla kasvattaa.

Mä olen tässä kyllä aika huono. Vaikka muuten rajaan hyvin paljon. 

Mies on tässä asiassa hyvinkin suora. Sanonut tälle teinille useamman kerran. 

Itse toivoisin, että aikuinen, eli äiti ymmärtäisi asian. 

Olisi kiva, että meidän mukula voisi myös syödä heillä joskus 

Vierailija
13/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilanne on ajautunut tuohon, että lapsi on aina teillä? Puhuta omaa lastasi myös että vierailut sovitaan myös kaverin kotiin ja ulos. Voit kieltää tietyt ajat milloin teille ei yksinkertaisesti tulla.

Omassa lapsuudessa ei kavereille ruokia tarjottu ellei oltu yökyläilystä sovittu. 

Vierailija
14/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä tuo on outoa , että se lapsi on teidän asunnossa *joka päivä* . Miksei sun lapsi ole koskaan sen lapsen kotona? Oikeastaan sen kaverin vanhempien pitäisi alkaa maksaa teille jotain elatusmaksuja.

Vierailija
15/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue ajatuksen kanssa. Lähinnä tuo lokkeilu taitaa olla ongelma, ja kaverin vanhemman haluttomuus kunnioittaa toisen perheen toivetta. 

Vierailija
16/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tän äidin kukkarosta pois!

Vierailija
17/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkun lapsella oli aikoinaan myös kaveri, jonka vanhemmat olivat alkoholisteja ja se tyttö oli tosi usein viikonloppuisin pe-illasta su-iltaan heidän kotonaan. Kerran sitten kun se tyttö olisi jo kolmatta perättäistä viikonloppua viettänyt heidän kotonaan, niin he valehtelivat , että ovat muka reissussa. 

Vierailija
18/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
19/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on menty 13 vuotta ilman sääntöjä miten kaverit saa tulla, jne? Ja nyt sua on alkanut ärsyttämään ja bufff ongelma katoaa yhdessä yössä, eli naiivisti luulit, että kerta sanomisesta asia ratkeaa? 

Vierailija
20/445 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä tuo on outoa , että se lapsi on teidän asunnossa *joka päivä* . Miksei sun lapsi ole koskaan sen lapsen kotona? Oikeastaan sen kaverin vanhempien pitäisi alkaa maksaa teille jotain elatusmaksuja.

Alkujaan tässä oli taustalla se, että meidän lapsi on allerginen kissoille, ja niitä tuossa perheessä on useampi. Muilla kavereillaan on kyllä kylässä.