Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni lokkeileva kaveri

Vierailija
27.06.2025 |

Heti alkuun täsmennys. En siis niinkään ole äreä kyseiselle lapselle, vaan enemmänkin tämän äidille. 

Lapsi 13vuotta, samanikäinen siis kuin meidän esikoinen. Lisäksi meillä alakouluun menevä toinen lapsi.

Ongelma se, että tämä kaveri on meillä päivittäin. Yleensä aamupäivästä lähtien, jolloin me aikuiset ollaan töissä. Kuopus on useimmiten mummolassa, ellei satu olemaan vapaata tai etäpäivää.

Tämä kaveri on kuin kotonaan. Syö meillä välipalaa, pari kertaa päivässä, tämän lisäksi lounaan ja aika usein jäisi  mielellään myös päivälliselle. 

Asiasta ollaan sanottu hänen äidilleen useampaan otteeseen. Hän suuttuu asiasta.

"Tehän käytte molemmat töissä, itse teen vaan keikkatyötä, eikös se kaveruus ole tärkeintä?!"

Jotenkin ärsyttävä tilanne. Ei haluaisi kaveria pihallekaan heittää. Mies on tehnyt tämän pari kertaa ruoka-aikaan kotona ollessaan. 

Kommentit (445)

Vierailija
441/445 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella en mä nyt vanhempia ihan yht äkkiä avuttomina pitäisi. Teinit kokeilee jatkuvalla syötöllä rajojaan ja täskin pätee se sanonta "kun kissa on poissa niin hiiret hyppii pöydällä". Aika usein vanhemmat ei ees tiedä mitä teinit puuhaa kun silmä välttää. Nyt sääntöjen rikkominen oli niin typerää ja selvää että jäivät siitä kiinni. Aika hyvin hommat menee kuitenkin jos tämä on ollut suurin ongelma teinin kanssa. Paljon on näitä lintsareita ja lusmuja jotka ei tee kotona yhtään mitään. Tässä se suuri probleema tais olla se ettei äiti ja isä voineet olla koko ajan vahtimassa mitä kotona tapahtuu. Teinit venytti lomalla pikkasen sääntöjä siinä se.

- Omat lapset jo aikuisia, lastensuojelun puolella aikoinaan 25 vuotta töissä. 

Vierailija
442/445 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sama kaveri tulee päivittäin ja lapsesi on Ok asian kanssa, niin voitko kääntää asian niin päin, että olet valmis tekemään uhrauksen oman lapsesi vuoksi. Ajattelet käänteisesti, että syömistä vastaan lapsi saa seuraa itselleen työpäivänne ajaksi. Illoista voit ottaa aikuisena vastuuta ja sanoa, että kyläily aika päättyy esim. klo 16. Itse en näe asiassa suurta ongelmaa ja meidän koti oli aikanaan auki kaikille lapsille (4 omaa lasta) ja syötettiin ja juotettiin kaikki siinä missä omatkin. Rahaa ei ollut paljon, kun olin kotihoidon tuella, mutta ihmeellisesti raha riitti ja kaikki tuli syötetyiksi. Ja kyllä meillä oli esikoisen kaveri joka tuli joka ikinen päivä ja söi meillä. Tuosta ajasta on vain hyviä muistoja! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/445 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sama kaveri tulee päivittäin ja lapsesi on Ok asian kanssa, niin voitko kääntää asian niin päin, että olet valmis tekemään uhrauksen oman lapsesi vuoksi. Ajattelet käänteisesti, että syömistä vastaan lapsi saa seuraa itselleen työpäivänne ajaksi. Illoista voit ottaa aikuisena vastuuta ja sanoa, että kyläily aika päättyy esim. klo 16. Itse en näe asiassa suurta ongelmaa ja meidän koti oli aikanaan auki kaikille lapsille (4 omaa lasta) ja syötettiin ja juotettiin kaikki siinä missä omatkin. Rahaa ei ollut paljon, kun olin kotihoidon tuella, mutta ihmeellisesti raha riitti ja kaikki tuli syötetyiksi. Ja kyllä meillä oli esikoisen kaveri joka tuli joka ikinen päivä ja söi meillä. Tuosta ajasta on vain hyviä muistoja! 

Minä vastaan ihan omasta puolestani (en ole AP). Mulle raskasta työpäivää tekevänä olisi varmaankin raskainta se, että kotona olisi joka päivä vieraita. Meille saavat lapsien kaverit tulla kylään, mutta sääntönä on se, että joskus ollaan vuoroin myös kavereilla, tai sään salliessa ihan pihalla. 

Vierailija
444/445 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole kaveruuttaa, vaan hyväksikäyttöä. Äiti opettaa lasta loisimaan toisten kustannuksella ja näyttää, että lousiminen toisten kustann6ksella on ok. Jos vihadtuu teille, lyökää ovi kiinni. Jokainen vanhwmpi on itse vastuussa 8mien lasten hyvinvoinnista ja kasvatuksesta. Ei ole tässä mitään suuttua. Jos olisi tilannen selvittänyt teille ja pyytänyt väliaikaista apua, olisi toinen juttu ollut. Mutta vielä suuttua no antakaa niillä suuttujille mahdollisuus elää oma elämää ja katsokoot itse, miten pärjäävät. Teidän lapselle on tämä kaveri vaan huonoksi esimerkiksi. Valikoot paremmin omat ystävät. 

Vierailija
445/445 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole kaveruuttaa, vaan hyväksikäyttöä. Äiti opettaa lasta loisimaan toisten kustannuksella ja näyttää, että lousiminen toisten kustann6ksella on ok. Jos vihadtuu teille, lyökää ovi kiinni. Jokainen vanhwmpi on itse vastuussa 8mien lasten hyvinvoinnista ja kasvatuksesta. Ei ole tässä mitään suuttua. Jos olisi tilannen selvittänyt teille ja pyytänyt väliaikaista apua, olisi toinen juttu ollut. Mutta vielä suuttua no antakaa niillä suuttujille mahdollisuus elää oma elämää ja katsokoot itse, miten pärjäävät. Teidän lapselle on tämä kaveri vaan huonoksi esimerkiksi. Valikoot paremmin omat ystävät. 

Lue sinäkin nyt vaikka tuo APn ratkaisu asiaan. Selittää asian tuossa edellisellä sivulla?