Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Helsingin keskusta on nykyään niin kuollut?

Vierailija
26.06.2025 |

Ihmetyttää, kun Tukholman meininkiä katselee, kuinka erilaista on kuin Helsingissä. Keskellä viikkoa hirveä määrä ihmisiä liikkeellä.

Miksei Helsingin keskusta ole enää houkutteleva? Johtuuko siitä, että kaikki liikkeetkin muuttaneet kauppakeskuksiin? Missä ihmiset nykyään liikkuu ja asioi? 

Kommentit (397)

Vierailija
81/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun pitää päästä sinne keskustaan autolla. En lähde sataa kilsaa ajamaan, että saan vaihtaa loppumatkasta bussiin tm. Ihan tarpeeksi oon tehnyt eläessäni työmatkaa julkisilla. Bussi-juna-metro-metro-juna-bussi. Ei kuule jaksa enää minkään haisevan sotkuisen paskaläjän takia. Kun koko matkaa en kuitenkaan julkisilla pääse. Suuntaan sitten vaikka ennemmin Tampereelle, joka vielä jotenkuten toimii. Tosin sielläkin oli tänä kesänä niin pahat tietyömaat, että en olisi mennyt, jos olisin tiennyt.

Minä. Keskusta. Auto. P e n s a. Kolmen päivän erikoisoperaattio.

Jankutus jatkuu 2027 asti. Sen jälkeen toivottavasti katoatte.

Vierailija
82/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä: käykää tutustumassa uudistettuun Finlandia-taloon ( itse en vielä ole käynyt). Siellä talon takana on kiva paikka lapsille puuhailla, samoin lasipalatsinaukiolla jotain lapsiystävällistä.Meri on pääasia Helsingissä, sitä,pitäisi enemmänkin päästä fiilistelemään. Ehkä kuljetuksia lähisaariin?

Lasipalatsinaukiolle ei pääse kuin jalkaisin. Siinä kohtaa on kaikki liikenne niin tukossa.

Ei sinne koskaan ole henkilöautolla päässytkään. Aikanaan siinä oli kyllä se iso linja-autoaseman kenttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kuollut? Ihmisvilinää siellä on vaikka sataisi vettä.

Vierailija
84/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen koronaa oli 3-4 kertaa enemmän.

Vierailija
85/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vIheRSEliTTäjÄkiN tuli palstalle lässyttämään spinnejään koska sanoillahan tuollainen vuosikausien tahallaan luotu katastrofi just korjaantuukin :D"

Vielä kun opit argumentoimaan omien näkemystesi puolesta ihan jollain faktoilla niin voimme palata asiaan.

Vierailija
86/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pääsi vielä 80-luvulla autolla kaupan oven eteen parkkiin. Muistan hyvin, kun olin silloin lapsi ja käytiin Hesan keskustassa shoppaamassa. Vielä 90-luvullakin parkkeerasin itse Stockan eteen autolla p-paikalle ulos, eikä maksanut paljon. Fillarinkin uskalsi vielä 90-luvulla jättää vaikka minne.

Vierailija
87/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin "ihmisvilinä". 😂😂😂

Vierailija
88/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykatujen mainoskuvat ja todellisuus on jyrkässä ristiriidassa keskenään.

Mainoskuvissa on aina aurinkoinen, tuuleton kesäpäivä, ihmiset on nuoria, hoikkia ja kauniita, yhtään puliukkoa ei niissä näy, yhtään rikottua esinettä ei näy, yhtään graffitia ei näy, yhtään roskaa ja oksennusta ei näy vaan kaikki on aina kliinisen puhdasta, jne.

Vierailija
89/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun pitää päästä sinne keskustaan autolla. En lähde sataa kilsaa ajamaan, että saan vaihtaa loppumatkasta bussiin tm. Ihan tarpeeksi oon tehnyt eläessäni työmatkaa julkisilla. Bussi-juna-metro-metro-juna-bussi. Ei kuule jaksa enää minkään haisevan sotkuisen paskaläjän takia. Kun koko matkaa en kuitenkaan julkisilla pääse. Suuntaan sitten vaikka ennemmin Tampereelle, joka vielä jotenkuten toimii. Tosin sielläkin oli tänä kesänä niin pahat tietyömaat, että en olisi mennyt, jos olisin tiennyt.

Minä. Keskusta. Auto. P e n s a. Kolmen päivän erikoisoperaattio.

Jankutus jatkuu 2027 asti. Sen jälkeen toivottavasti katoatte.

Joo. Nimenomaan pitää hoitua extempore ja parissa tunnissa. Ja ihan ulkoilmassa, ei missään tunneleissa. Hesan keskusta ei hoidu.

Vierailija
90/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukholman keskustassa on jopa Ikea. Helsingin keskustassa ei ole edes kunnon ruokakauppaa. Jotain ylikallista herkkua ei lasketa.

Sokoksen S-market on ja Kampissa K-Supermarket

Ja Postitalossa K-Supermarket, Graniittitalossa iso Lidl.. mutta maalainen tietää vain entisen Herkun 👍

Vierailija
91/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä: käykää tutustumassa uudistettuun Finlandia-taloon ( itse en vielä ole käynyt). Siellä talon takana on kiva paikka lapsille puuhailla, samoin lasipalatsinaukiolla jotain lapsiystävällistä.Meri on pääasia Helsingissä, sitä,pitäisi enemmänkin päästä fiilistelemään. Ehkä kuljetuksia lähisaariin?

Lasipalatsinaukiolle ei pääse kuin jalkaisin. Siinä kohtaa on kaikki liikenne niin tukossa.

Ei sinne koskaan ole henkilöautolla päässytkään. Aikanaan siinä oli kyllä se iso linja-autoaseman kenttä.

Joo mutta lähelle pääsi. Muistan vielä kun parkkeerasin tennispalatsin lähellekin kivuttomasti ilman, että tarvitsi kärsiä ruuhkista tai p-paikkojen puutteesta.

Vierailija
92/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko Stockmannin eteen pitäisi saada auto, että joku kokoomuslainen siellä kävisi? Minkä maan pääkaupungissa tällainen olisi mahdollista? Kyllähän siellä on valtavan tilava parkkihalli minne voi autonsa näppärästi pysäköidä. Stockallakin ensimmäinen parkkitunti on kaiken lisäksi kantiksille ilmainen. Ei Berliinissäkään KaDeWen eteen pysäköidä, mutta silti menee porskuttaa. Absurdi ajatuksin.

Vierailija
93/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan saariin kuljetusta vaikka kuinka paljon, en ymmärrä mitä ehdotat? Lisää vielä vai?

Vierailija
94/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"vIheRSEliTTäjÄkiN tuli palstalle lässyttämään spinnejään koska sanoillahan tuollainen vuosikausien tahallaan luotu katastrofi just korjaantuukin :D"

Vielä kun opit argumentoimaan omien näkemystesi puolesta ihan jollain faktoilla niin voimme palata asiaan.

Sinun argumenttisi oli se, ettet näe ongelmaa, minä totesin että argumenttisi on silkkaa psgaa. Selkiskö?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukholman keskustassa on jopa Ikea. Helsingin keskustassa ei ole edes kunnon ruokakauppaa. Jotain ylikallista herkkua ei lasketa.

Sokoksen S-market on ja Kampissa K-Supermarket

Ja Postitalossa K-Supermarket, Graniittitalossa iso Lidl.. mutta maalainen tietää vain entisen Herkun 👍

No itseasiassa se Herkku olikin aiemmin yksi syy käydä keskustassa. Siellä oli kaikenlaisia ihania elintarvikkeita, mitä ei muualta saanut. Nyt ei ole enää sitä Herkkuakaan. 

Vierailija
96/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen jotain niin sen voin tilata netistä. Miksi pitäisi itse liikkeissä käydä? Toki jos jotain ravintoloita haluaa kiertää, mutta käyn mieluummin jossain vähemmän hektisessä paikassa. 

Vierailija
97/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pääsi vielä 80-luvulla autolla kaupan oven eteen parkkiin. Muistan hyvin, kun olin silloin lapsi ja käytiin Hesan keskustassa shoppaamassa. Vielä 90-luvullakin parkkeerasin itse Stockan eteen autolla p-paikalle ulos, eikä maksanut paljon. Fillarinkin uskalsi vielä 90-luvulla jättää vaikka minne.

Siis mihin parkkeerasit? Siinähän olisi Manskun puolella potentiaalia ehkä max kuuteen autoruutuun. Niilläkö Stockmann sitten elää?

Vierailija
98/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummotunnelissa on hyvä meininki.

Puma outlet, ilman seuraa ei pääse ulos muutakuin ilmastointiputkea pitkin ryömimällä !

Vierailija
99/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkääs ajaa Manskulta Fredaa, Annankatua tm pitkin esim. Merimiehenkadulle, Tehtaankadulle tm. On aika vttumaista.

Vierailija
100/397 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meri = pieni paskainen lätäkkö, joka kuitenkin mahdollistaa ikuisen ja talvella hyisen tuulen.

Maailman suurin murtovesiallas, meret on muualla !