Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisiä vaivaa, kun he lähettävät Whatsapp -viestejä yöllä?

Vierailija
25.06.2025 |

Huomasin nyt aamulla, että eräs henkilö oli lähettänyt minulle yöllä klo 01 viestin, jossa ihan vaan  kysyy kuulumisiani, kun hän tietää, että olen nyt kesälomalla Helsingissä käymässä. Onneksi pidän aina yöllä puhelinta äänettömänä, niin en herännyt.

Eikö tuo ole vähän outoa, että yöllä lähetetään viestejä? Eikö tuonkin viestin olisi voinut lähettää vaikka aamulla klo 9? Entä jos olisin unohtanut laittaa puhelimen äänettömälle, niin minähän olisin herännyt siihen piippaukseen ihan turhaan. Tuntuu, että nykypäivänä ollaan oikeasti tosi itsekkäitä eikä yhtään ajatella muita.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huomannut sinun olevan vielä hereillä, eikä WA näytä kuka on linjoilla. 

Siis että WA mahdollistaa sen muiden paikallaolon kyttäyksen, kamala ominaisuus. 

Sen saa asetuksista pois.

Vierailija
42/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin äskettäin tekstiviestiin klo 05.30 jossa yhteiseen työprojektiin osallistuva henkilö pyysi minua työvuoroni, joka alkoi klo 13, jälkeen jättämään tietyn jutun valmiiksi hänelle. Hänen työvuoro alkoi klo 18. Heräsin viestiin ja en vieläkään ymmärrä mitä tuo ihminen oikein ajatteli vai ajatteliko mitään. Lisäksi kysymys oli ihan vähäpätöisestä asiasta.

Kyllä, annoin palautetta ja laitoin kyseisen henkilön viestit äänettömälle kosak tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta kun hän lähettää viestejä hyvin aikaisin aamlla vaikka olen hänelle sanonut ettei hän niin tekisi. Nyt sitten tuli mitta täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huomannut sinun olevan vielä hereillä, eikä WA näytä kuka on linjoilla. 

Siis että WA mahdollistaa sen muiden paikallaolon kyttäyksen, kamala ominaisuus. 

Mitäs se haittaa. Mulla on WA aina päällä ja näkyy, ei ääntä, siitä on joku huomauttanut mutta soittaa voi tai laittaa tekstarin, ne katson. Yöllä on puhelin eri huoneessa. Pomokin joskus laittoi viestiä ennen iltavuoroa että kätkö hakemassa sitä ja tätä tai tää homma pitäs tehdä heti. Jos ei huvittanut, en ollut tietävinäni. Sanoin etten kyttää koko ajan puhelinta niinkuin jotkut. Oppi se soittamaan.

Vierailija
44/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä ihmettelen. Viestiä laitetaan 2.30 tai aamuyöllä 01.00-05.00 välillä ja kysellään jostakin asiasta johon halutaan lähes heti vastaus:D 

Kysykääpä itse tuttaviltanne/kavereiltanne/ystäviltänne.

Vierailija
45/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin äskettäin tekstiviestiin klo 05.30 jossa yhteiseen työprojektiin osallistuva henkilö pyysi minua työvuoroni, joka alkoi klo 13, jälkeen jättämään tietyn jutun valmiiksi hänelle. Hänen työvuoro alkoi klo 18. Heräsin viestiin ja en vieläkään ymmärrä mitä tuo ihminen oikein ajatteli vai ajatteliko mitään. Lisäksi kysymys oli ihan vähäpätöisestä asiasta.

Kyllä, annoin palautetta ja laitoin kyseisen henkilön viestit äänettömälle kosak tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta kun hän lähettää viestejä hyvin aikaisin aamlla vaikka olen hänelle sanonut ettei hän niin tekisi. Nyt sitten tuli mitta täyteen.

Niin. Työasiat hoidetaan työajalla, muu on ylityötä. Jos on erikseen sovittu muuta niin se on eri asia ja korvausta vastaan tietysti. Aina tarvii pitää puolensa.

Vierailija
46/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tyypi. Täysin rajaton.

Poistaisin tuollaisen tuttavapiiristäni kokonaan.

Sinäkin rajattomana lähettelet päivällä viestejä ihmisille, jotka nukkuvat tehtyään yötyötä. 

Vierailija
47/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan sen merkkiäänen asetuksistayöksi  pois. Lähettäjä on voinut tarkoittaa että luet viestin sitten joskus kun sinulle sopii. Laittanut valmiiksi niin ei itse unohda 

Juuri tämä erilaisissa tekstiviesteissä on niin kätevää: kirjoittaja kirjoittaa ne aikanaan, ja vastaanottaja lukee ne aikanaan. Nou problem. Ongelma syntyy vasta siinä tapauksessa, että lähettäjä alkaa kytätä ja vaatia pikaista vastausta.

Vierailija
48/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi yritätte kontrolloida muiden tekemisiä, kun paljon helpommalla pääsette käyttämällä puhelimen ja sovellusten asetuksia niin, että teillä on hyvä olla.

Tehkää se mikä on teidän käsissänne sen sijaan, että yritätte saada muut toimimaan teidän tahtonne mukaan.

Vierailija
49/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika turha asia valittaa tällaisesta

Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei vaivaa yhtään mikään vaan olettaa, että ihmiset osaavat laittaa kännykkänsä äänettömälle silloin, kun eivät halua tulla häirityksi. Mä laitan aina yöksi äänettömälle ja usein myös silloin, jos lähden tapaamaan ystäviäni tai ihan vaikka vaan hammaslääkäriin tms. Muutama viikko sitten oli taloyhtiön yhtiökokous ja silloinkin laitoin kännykän äänettömälle. Mulla kävi jonkin aikaa niin, että unohdin laittaa herättyäni äänet taas päälle, mutta sitten älysin, että tosta luurista voi laittaa äänet pois haluamakseen ajaksi eli vaikka 9 tuntia. Sitten äänet palautuu itsekseen 9 tunnin päästä. 

Vierailija
51/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölähettäjällä ei tule mieleenkään, että jollain on yöllä äänet päällä, kun valtaosalla on yöllä äänettömällä.

Vierailija
52/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestejä pystyy ajastaa. Järkevä kaveri olisi ajastanut viestin seuraavalle päivälle kello 12ksi.

Vierailija
53/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama sille toiselle osapuolelle kun vastaat hänelle aamulla klo 9, hän nukkuu silloin. Jos odotatte että viestittelette vain kun kumpikin valveilla ja saatavilla, niin ette viestittele ikinä.

Vierailija
54/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit itsestäsi ihan pellen palautteesi kanssa. Normaaleilla ihmisillä on jo vuosikaudet ollut puhelimen viestiäänet hiljennettynä tai koko luuri äänettömällä. Sulla on varmaan näppäinäänetkin päällä, kun etusormella tökit näyttöä?

Vierailija
55/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan aina puhelimen yöksi äänettömälle ja lentotilaan osittain juurikin tästä syystä. Ja oletan että kaikki järkevät ihmiset tekevät myös näin, siksi saatan ihan hyvin lähetellä viestejä ihmisille keskellä yötä asian tullessa mieleen jotta saan sen pois mielestäni.

Kukaan järkevä ihminen ei laita puhelintaan lentotilaan yöksi, miksi laittaisi? Ethän sinä voi soittaa edes hätäpuhelua heti jos jotain tapahtuu. Äly hoi!

Vierailija
56/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Oletus on, että jos nukkuu, luuri on äänettömällä eikä viesti häiritse yöuntasi. Ilmeisesti olet niin tyhmä, ettet osaa laittaa sitä älä häiritse-tilaan. Olet edelleen henkisesti lankapuhelinajassa.

Tyttäreltä tuli kasa viestejä tänään aamuneljältä. Johtuupi siitä, että hän on reissannut puoli vuotta ympäri Itä-Eurooppaa ja joutui auringon nousun aikaan ekaa kertaa rajatarkastukseen. Oli kuulemma jännää kun kaikkien paperit ja matkatavarat pengottiin. Rikolliset ja huumeet kulkee Flixbussilla varsinkin öisin, joten niitä on hyvä välillä tarkastaa.

Huomasin viestit aamulla herätessäni, koska PUHELIMENI ON HILJENNETTY YÖKSI.

Usein laitan itsekin viestin yöllä lapsilleni, jos en saa unta ja jotain juolahtaa mieleeni. 

Vierailija
57/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin yötilassa öisin. Äänet päällä öisin vain valikoimistani puhelinnumeroista tuleviin puheluihin, eli lapset ja puoliso. Tietävät tämän.

Jotenkin olettaisin, että ihmiset älyäisivät vastaavia toimintoja käyttää, varsinkin jos piipitys häiritsee.

Vierailija
58/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus?

Vierailija
59/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saathan sen merkkiäänen asetuksistayöksi  pois. Lähettäjä on voinut tarkoittaa että luet viestin sitten joskus kun sinulle sopii. Laittanut valmiiksi niin ei itse unohda 

Juuri tämä erilaisissa tekstiviesteissä on niin kätevää: kirjoittaja kirjoittaa ne aikanaan, ja vastaanottaja lukee ne aikanaan. Nou problem. Ongelma syntyy vasta siinä tapauksessa, että lähettäjä alkaa kytätä ja vaatia pikaista vastausta.

Siinähän kyttää. Hänellä silloin ongelma on, ei mulla.  Päivystys on erikseen ja siitä sovitaan etukäteen ja maksetaan päivystyslisät. Ap on outo reliikki. Kuin ne, jotka ei pysty olemaan vastaamatta tuntemattoman numeron soittoon vaikka ruudussa näkyy Todennäköisesti häirikkö. Yksinäiset vastaa heti, oli kello mitä hyvänsä. Kai ne toivoo että joku välittää niistä.

Vierailija
60/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävän paljon draamaa irtoaa  näinkin isosta asiasta. Jos et halua, että yöllä häiritään, niin laita äänet pois yöksi. Mm tuollaista tilannetta varten koko ominaisuus on uskoakseni olemassa.