Mikä ihmisiä vaivaa, kun he lähettävät Whatsapp -viestejä yöllä?
Huomasin nyt aamulla, että eräs henkilö oli lähettänyt minulle yöllä klo 01 viestin, jossa ihan vaan kysyy kuulumisiani, kun hän tietää, että olen nyt kesälomalla Helsingissä käymässä. Onneksi pidän aina yöllä puhelinta äänettömänä, niin en herännyt.
Eikö tuo ole vähän outoa, että yöllä lähetetään viestejä? Eikö tuonkin viestin olisi voinut lähettää vaikka aamulla klo 9? Entä jos olisin unohtanut laittaa puhelimen äänettömälle, niin minähän olisin herännyt siihen piippaukseen ihan turhaan. Tuntuu, että nykypäivänä ollaan oikeasti tosi itsekkäitä eikä yhtään ajatella muita.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan aina puhelimen yöksi äänettömälle ja lentotilaan osittain juurikin tästä syystä. Ja oletan että kaikki järkevät ihmiset tekevät myös näin, siksi saatan ihan hyvin lähetellä viestejä ihmisille keskellä yötä asian tullessa mieleen jotta saan sen pois mielestäni.
Kukaan järkevä ihminen ei laita puhelintaan lentotilaan yöksi, miksi laittaisi?
Montakin hyvää syytä. Tässä kaksi:
1) Kukaan, KUKAAN, ei pääse häiritsemään puhelintasi, vaikka jokin asetus olisi unohtunutkin pois päältä.
2) Lentotilassa akku ei kulu. Aamulla puhelimessa on sama prosentti akkua kuin nukkumaan mennessäsi, tai korkeintaan yksi vähemmän.Ethän sinä voi soittaa edes hätäpuhelua heti jos jotain tapahtuu. Äly hoi!
Puhut paskaa. EU vaatii, että kun
Minulla on ollut älypuhelin kohta pari vuotta, mutta en tiennyt ettei akku kulu lentotilassa. Kiitos tästä tiedosta, sille on käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huomannut sinun olevan vielä hereillä, eikä WA näytä kuka on linjoilla.
Siis että WA mahdollistaa sen muiden paikallaolon kyttäyksen, kamala ominaisuus.
Mitäs se haittaa. Mulla on WA aina päällä ja näkyy, ei ääntä, siitä on joku huomauttanut mutta soittaa voi tai laittaa tekstarin, ne katson. Yöllä on puhelin eri huoneessa. Pomokin joskus laittoi viestiä ennen iltavuoroa että kätkö hakemassa sitä ja tätä tai tää homma pitäs tehdä heti. Jos ei huvittanut, en ollut tietävinäni. Sanoin etten kyttää koko ajan puhelinta niinkuin jotkut. Oppi se soittamaan.
Miten se voi olla aina päällä? Eihän puhelimella voi sitten tehdä mitään muuta jos se on wa:ssa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkistan viestit tuntia ennen työvuoron alkua se voi maksaa ihmishengen.
Ne, jotka ovat oikeasti noin tärkeässä työssä, opetetaan jo perehdytysvaiheessa käyttämään työpuhelintaan oikein. Sillä ei koskaan hoideta yksityisasioita.
Eikä silloin lähetetä tekstiviestiä, jos jonkun henki on vaarassa.
Eikö sinulla ole miestä? Oletko mies vihaaja?
Kaikilla ei ole samanlainen vuorokausirytmi. Suurin osa meistä varmasti viettää yönsä pää tyynyssä, mutta on niitäkin jotka kukkuu yökaudet ja nukkuu päivät. Enkä nyt tarkoita heitä, jotka tekevät työskentelevät öisin, esim. vuorotyöläiset.
Suhtaudut sitten WA:piin samalla tavalla kuin lankapuhelimeen 😂
Ihan naurettavaa. Mistä kukaan voi tietää toisen nukkuma-aikoja?
Ap kuulostaa ihan veljentyttäreltäni, joka älypuhelimen saatuaan ja perheen WA-ryhmään liityttyään laittoi viestin, että "VOISITTEKO olla viestittelemättä ma-to-pe klo 8-14 ja ti-ke 9-13, ettei viestit häiritse oppitunneilla!" (tai miten sen tunnit nyt menikään.)
Kaikille on joku sellainen aika, jona ei viestien sovi tulla läpi. Minä esimerkiksi en tahdo viestejä kun olen vessassa, lounaalla tai palaverissa. Tällöin minulla ei sitten olekaan puhelinta mukana, ja se on äänettömällä siellä missä sattuu olemaan. Privaattipuhelin on työpäivän ajan äänettömällä kassin pohjalla enkä katso sitä kesken työajan. Ne, joiden täytyy saada minut hätätilanteessa kiinni, tietävät työnumeroni.
Minua häiritsisi tuo sinun kehottama kello yhdeksän viesti. Etenkin lomalla tykkään nukkua aamupäivisin ja herättäisit minut pari tuntia liian aikaisin. Olisit todella itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Häiriköijät täällä puolustelee. Olette ikäviä ihmisiä.
Laita puhelin äänettömälle turvenuija, kuinka vaikeaa se voi olla? Todennäköisesti kuvitellut että jos lomalla ja Helsingissä niin on voinut olla viihteelläkin.
Tutkitusti ihmiset nukkuvat paremmin, jos se puhelin on paitsi äänettömällä, myöskin kokonaan toisessa huoneessa. Fiksu ihminen hommaakin perinteisen herätyskellon heräämistä varten, jos on unestaan tarkka, kuten ap näyttää olevan.
Tai no, fiksu ihminen opettaa itsensä heräämään aina samaan aikaan ilman kelloakin. Sujuu helposti jos ymmärtää mennä ajoissa nukkumaan, mutta näin haastavia asioita emme sentään ap:lta ala vaatia.
Ihanaa on myös kun yön aikana on tykitetty Instan reelsejä ja kun et niitä katso ja kommentoi, tulee ihmettelyä. Aikuiset ihmiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka ovat oikeasti noin tärkeässä työssä, opetetaan jo perehdytysvaiheessa käyttämään työpuhelintaan oikein. Sillä ei koskaan hoideta yksityisasioita.
Eikä silloin lähetetä tekstiviestiä, jos jonkun henki on vaarassa.
Voihan tuo olla niin pätevä, että vainajatkin herää henkiin sen tekstiviestin merkkiäänellä.
Monet sukulaiseni heräävät aamulla töihin klo 5-6 ja laittavat silloin viestiä. Minulla on puhelin silloin äänettömällä, koska nukun työpäivinäkin 9:n. Yksi työkaverini menee nukkumaan kahdeksalta kuten hänen lapsensakin, koska hän tykkää treenata aamulla aikaisin. Ihmisillä on erilaisia aikatauluja ja jos ei tähän sopeudu niin pienessä asiassa kuin kännykän laittamisessa äänettömällä, on kyllä maailman itsepäisin junttura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä ihmettelen. Viestiä laitetaan 2.30 tai aamuyöllä 01.00-05.00 välillä ja kysellään jostakin asiasta johon halutaan lähes heti vastaus:D
Oletko kuullut känniviesteistä? Jotkut tyttkkää lähetellä ihmisille aamuyön pikkutunneilla kaikenlaista joutavaa viestiä. Jotkut tykkää myös soitella kännipuheluja. Mongertaa jotain sontaa, joska ei saa mitään selvää. Luuria korvaan ja känniviestittelijät / -soittelijat estoon.
Nykyään ei sentään tule taskupuheluja niinkuin ennen. Olin monen yhteystietolistalla ensimmäisenä A:lla alkavan nimeni takia ja niitä tuli aika usein mitä ihmeellisimpiin aikoihin.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla ihmisillä voi olla niin että haluaa kyllä saada itselleen tärkeät viestit heti joten ei haluaisi pitää puhelinta äänettömällä. Sitten kun jostain ryhmästä tuutataan viestiä läpi yön, niin siinä menee yöunet.
Jos haluaa pitää äänet päällä, voi käyttää seuraavia vaihtoehtoja:
- älä häiritse -tila, johon lisää poikkeukseksi ne numerot, joista viestit ja puhelut saa tulla läpi
- äänet päällä, mutta hiljentää ne "kilkattavat" WA-ryhmät
Kiitos tästä
Olen kyllä hiljentänyt ryhmät mutta pidän puhelimessa äänet yöllä lasteni vuoksi. Nuoria aikuisia ja olen luvannut olla saatavilla, jos esim yöelämässä tulee kyydintarvetta. Muutaman kerran sille on ollut tarvetta.
Sitten yksikin kaveri laittelee viestejä, vaikka tietää minulla olevan aikainen herätys. Hänen mielestä ei haittaa, kun pidän kuitenkin äänettömällä, kuten hän. Muutaman kerran olen sanonut, että mulla on äänet päällä ja kuulin viestin mutten jaksanut nousta katsomaan. Ei auta. Hän pitää äänettömällä, joten muutkin varmaan...
Älä häiritse tila, jossa vaan lasten puhelut pääsee läpi on just sitä mitä tarvitsen.
Boomeri N64v
"Minulla on ollut älypuhelin kohta pari vuotta, mutta en tiennyt ettei akku kulu lentotilassa. Kiitos tästä tiedosta, sille on käyttöä."
Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa. Voit esimerkiksi ladata Netflixistä offlineen sarjoja ja katsoa niitä lento tilassa. Tietenkin akku kuluu kun katsot videoita.
Jos laitat puhelimen lentotilaan ja et tee puhelimella yhtään mitään, tietenkään akku ei silloin kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan aina puhelimen yöksi äänettömälle ja lentotilaan osittain juurikin tästä syystä. Ja oletan että kaikki järkevät ihmiset tekevät myös näin, siksi saatan ihan hyvin lähetellä viestejä ihmisille keskellä yötä asian tullessa mieleen jotta saan sen pois mielestäni.
Kukaan järkevä ihminen ei laita puhelintaan lentotilaan yöksi, miksi laittaisi?
Montakin hyvää syytä. Tässä kaksi:
1) Kukaan, KUKAAN, ei pääse häiritsemään puhelintasi, vaikka jokin asetus olisi unohtunutkin pois päältä.
2) Lentotilassa akku ei kulu. Aamulla puhelimessa on sama prosentti akkua kuin nukkumaan mennessäsi, tai korkeintaan yksi vähemmän.Ethän sinä voi soittaa edes hätäpuhelua heti jos jotain tapahtuu. Äly hoi!
Minulla on ollut älypuhelin kohta pari vuotta, mutta en tiennyt ettei akku kulu lentotilassa. Kiitos tästä tiedosta, sille on käyttöä.
Tai kyllähän se kuluu, mutta aivan äärettömän vähän. Lentotilassa puhelin ei pidä yhteyttä verkkoon, ei siis käytä energiaa tukiaseman kanssa juttelemiseen, eivätkä ohjelmat tee jatkuvia statuspäivityksiä, joten ne menevät kaikki nukkumaan. Puhelimella ei ole mitään, mihin törsätä sähköä, ja yhtäkkiä akun kesto onkin kuin vanhoissa kunnon Nokioissa. Tätä ei tosiaan moni tiedä, vaikka tällä keinolla voi helposti lisätä merkittävästi akun kestoa, etenkin niillä alueilla, joilla kenttä on heikko, ja jossa kännykkä ja masto joutuvat nostamaan lähetystehoaan, kuluttaen näin enemmän sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten tarkista, jos se niin vaarallista on.
Olettavat ehkä, että puhelin on kiinni tai äänettömällä.
Tuleehan puhelimeen yöllä kaikenlaisia ilmoituksia esim. tarjolla olevista päivityksistä yms., ja yhtä lailla niihin voi herätä.