Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisiä vaivaa, kun he lähettävät Whatsapp -viestejä yöllä?

Vierailija
25.06.2025 |

Huomasin nyt aamulla, että eräs henkilö oli lähettänyt minulle yöllä klo 01 viestin, jossa ihan vaan  kysyy kuulumisiani, kun hän tietää, että olen nyt kesälomalla Helsingissä käymässä. Onneksi pidän aina yöllä puhelinta äänettömänä, niin en herännyt.

Eikö tuo ole vähän outoa, että yöllä lähetetään viestejä? Eikö tuonkin viestin olisi voinut lähettää vaikka aamulla klo 9? Entä jos olisin unohtanut laittaa puhelimen äänettömälle, niin minähän olisin herännyt siihen piippaukseen ihan turhaan. Tuntuu, että nykypäivänä ollaan oikeasti tosi itsekkäitä eikä yhtään ajatella muita.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun kaikki ystävät ja sukulaiset on niin fiksuja etteivät lähettele viestejä öisin. Jos joskus tulisi yöllä viesti, se olisi varmasti joku tärkeä asia, eikä mikään mitä sulle kuuluu -viesti.

Vierailija
62/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yölähettäjällä ei tule mieleenkään, että jollain on yöllä äänet päällä, kun valtaosalla on yöllä äänettömällä.

No mitäs on. Puhelimen asetuksista voi määrittää että muut numerot paitsi se yksi tärkeä on äänettömällä. Jos siis päivystää tai jotain. Se, että ap ei osaa käyttää puhelintaan on hänen ongelmansa.

Lienet yli 60 v ja kohta eläkkeelle jäämässä? Pikkasen pudonnut kelkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yölähettäjällä ei tule mieleenkään, että jollain on yöllä äänet päällä, kun valtaosalla on yöllä äänettömällä.

No mitäs on. Puhelimen asetuksista voi määrittää että muut numerot paitsi se yksi tärkeä on äänettömällä. Jos siis päivystää tai jotain. Se, että ap ei osaa käyttää puhelintaan on hänen ongelmansa.

Lienet yli 60 v ja kohta eläkkeelle jäämässä? Pikkasen pudonnut kelkasta.

Vanhuusrasisti, käy ottamassa botoksit. 

Vierailija
64/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä ihmettelen. Viestiä laitetaan 2.30 tai aamuyöllä 01.00-05.00 välillä ja kysellään jostakin asiasta johon halutaan lähes heti vastaus:D 

Meni liiottelun puolelle!

Vierailija
65/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestejä pystyy ajastaa. Järkevä kaveri olisi ajastanut viestin seuraavalle päivälle kello 12ksi.

Miten? En ole löytänyt tuollaista toimintoa. Samoin ihmettelin sähköpostin osalta, että miten ihmeessä sähköposti ajastetaan.

Ja aiemmin facebookissa oli julkaisuille ajastusmahdollisuus, mutta sekin poistui pari vuotta sitten.

Todellakin käyttäisin ajastusta paljon, jos sellainen olisi mahdollista.

Vierailija
66/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huomannut sinun olevan vielä hereillä, eikä WA näytä kuka on linjoilla. 

Siis että WA mahdollistaa sen muiden paikallaolon kyttäyksen, kamala ominaisuus. 

Pystyy estämään

Vierailija
67/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu viestintäetiketti olevan hukassa. Minusta on epäkohteliasta olettaa toisten puhelinasetusten olevan kohdillaan, jos ei oikeasti tiedä miten asia on.

Minulla on työnumero ja yksityisnumero. Joskus joku soitti minulle työasioissa siinä 19-20 pintaan ja kuivasti totesin, etten pidä tähän aikaan tulevista työpuheluista, viestien lähettäminen on ok. Soittaja vaan totesi että eipäs hän ajatellutkaan asiaa, itse kun juuri on ajelemassa töistä kotiin. 

Itsekin teen päivystystyötä, mutta jätin toteamatta että no sopii mulle tällanenkin järjestely, mutta pidäpä puhelimessa äänet päällä kun soitan sinulle ajellessani työkeikalta kotiin su-ma yönä klo 3.

Vierailija
68/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tuntuu viestintäetiketti olevan hukassa. Minusta on epäkohteliasta olettaa toisten puhelinasetusten olevan kohdillaan, jos ei oikeasti tiedä miten asia on.

Minulla on työnumero ja yksityisnumero. Joskus joku soitti minulle työasioissa siinä 19-20 pintaan ja kuivasti totesin, etten pidä tähän aikaan tulevista työpuheluista, viestien lähettäminen on ok. Soittaja vaan totesi että eipäs hän ajatellutkaan asiaa, itse kun juuri on ajelemassa töistä kotiin. 

Itsekin teen päivystystyötä, mutta jätin toteamatta että no sopii mulle tällanenkin järjestely, mutta pidäpä puhelimessa äänet päällä kun soitan sinulle ajellessani työkeikalta kotiin su-ma yönä klo 3.

Ja lisään vielä että puhelu tuli siis tosiaan yksityisnumeroon, sillä työkännyni oli luonnollisesti kiinni.

Vierailija
69/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin äskettäin tekstiviestiin klo 05.30 jossa yhteiseen työprojektiin osallistuva henkilö pyysi minua työvuoroni, joka alkoi klo 13, jälkeen jättämään tietyn jutun valmiiksi hänelle. Hänen työvuoro alkoi klo 18. Heräsin viestiin ja en vieläkään ymmärrä mitä tuo ihminen oikein ajatteli vai ajatteliko mitään. Lisäksi kysymys oli ihan vähäpätöisestä asiasta.

Kyllä, annoin palautetta ja laitoin kyseisen henkilön viestit äänettömälle kosak tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta kun hän lähettää viestejä hyvin aikaisin aamlla vaikka olen hänelle sanonut ettei hän niin tekisi. Nyt sitten tuli mitta täyteen.

Teit itsestäsi ihan pellen palautteesi kanssa. Normaaleilla ihmisillä on jo vuosikaudet ollut puhelimen viestiäänet hiljennettynä tai koko luuri äänettömällä. Sulla on varmaan näppäinäänetkin päällä, kun etusormella tökit näyttöä?

Työn takia en pysty pitämään viestejä äänettömällä. Tämän olen kertonut kyseiselle ihmiselle ja pyytänyt ettei hän lähettäisi viestejä ennen klo 08.00. Vaihtoehtona olen sanonut että minun on pakko laittaa hänen viestinsä äänettömälle jos hän edelleen laittaa viestejä varhain aamulla. Siitä hän ei pidä koska en välttmättä huomaa hänen viestejään tarpeeksi nopeasti. Ja kysymys oli ihan vapaaehtoistyöstä josta hän lähetti viestin joka koski että siirtäisin yhden tavaran 50 cm eri paikkaan kuin normaalisti.

Vierailija
70/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin äskettäin tekstiviestiin klo 05.30 jossa yhteiseen työprojektiin osallistuva henkilö pyysi minua työvuoroni, joka alkoi klo 13, jälkeen jättämään tietyn jutun valmiiksi hänelle. Hänen työvuoro alkoi klo 18. Heräsin viestiin ja en vieläkään ymmärrä mitä tuo ihminen oikein ajatteli vai ajatteliko mitään. Lisäksi kysymys oli ihan vähäpätöisestä asiasta.

Kyllä, annoin palautetta ja laitoin kyseisen henkilön viestit äänettömälle kosak tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta kun hän lähettää viestejä hyvin aikaisin aamlla vaikka olen hänelle sanonut ettei hän niin tekisi. Nyt sitten tuli mitta täyteen.

Teit itsestäsi ihan pellen palautteesi kanssa. Normaaleilla ihmisillä on jo vuosikaudet ollut puhelimen viestiäänet hiljennettynä tai koko luuri äänettömällä. Sulla on varmaan näppäinäänetk

Työn takia en pysty pitämään viestejä äänettömällä. Tämän olen kertonut kyseiselle ihmiselle ja pyytänyt ettei hän lähettäisi viestejä ennen klo 08.00. Vaihtoehtona olen sanonut että minun on pakko laittaa hänen viestinsä äänettömälle jos hän edelleen laittaa viestejä varhain aamulla. Siitä hän ei pidä koska en välttmättä huomaa hänen viestejään tarpeeksi nopeasti. Ja kysymys oli ihan vapaaehtoistyöstä josta hän lähetti viestin joka koski että siirtäisin yhden tavaran 50 cm eri paikkaan kuin normaalisti.

Voi hyvä luoja :D Kuinka vaikeaa on tarkistaa puhelimesta vaikka tuntia ennen työvuoroa, että onko tullut jotain viestejä? Ihmettelen syvästi miten olet edes saanut työpaikan, kun olet noin avuton.

Vierailija
71/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot oikeassa. Kyllä hemmetti harmittaa herätä kesken unien eikä sitten saa unta välttämättä heti. Jotkut jopa soittelee pitkin päivää. Itsekkäitä ollaan. Myös rappukäytävässä puhutaan ääneen ja kolistellaan. Tampataan mattoja, leikataan nurmea ja jopa nauretaan tai lapset itkevät, vaikka pitäisi saada nukkua, että jaksaa töissä. Esim klo 18 jälkeen olis sopiva aika soittaa ja laittaa viestejä ja puhua ääneen kerrostalossa. Teen yötyötä enkä voi ymmärtää, mikä ihmisiä vaivaa? Outoa että toisen nukkumisaikaan pitää häiritä ja laittaa viestejäkin.

Vierailija
72/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus huipussaan! Koettakaa opetella luurin käyttö! Olen 69 v., eikä minulla helise koskaan väärään aikaan tai väärässä paikassa. En myöskään tarkista, mihin kellonaikaan viestit on lähetetty.

Vierailija
73/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain työpaikoissa voi saada äkkihälytyksiä töihin vaikka vapaapäivältä.

Vierailija
74/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät enää halua ajatella muita. Missään asiassa. Itsekkyys ja itsekeskeisyys on saanut valtaa ihan räjähdysmäisesti. 

Vierailija
75/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkistan viestit tuntia ennen työvuoron alkua se voi maksaa ihmishengen. 

Vierailija
76/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä lailla, oikein varajeesus paikalla.

Vierailija
77/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka ovat oikeasti noin tärkeässä työssä, opetetaan jo perehdytysvaiheessa käyttämään työpuhelintaan oikein. Sillä ei koskaan hoideta yksityisasioita.

Vierailija
78/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan aina puhelimen yöksi äänettömälle ja lentotilaan osittain juurikin tästä syystä. Ja oletan että kaikki järkevät ihmiset tekevät myös näin, siksi saatan ihan hyvin lähetellä viestejä ihmisille keskellä yötä asian tullessa mieleen jotta saan sen pois mielestäni.

Kukaan järkevä ihminen ei laita puhelintaan lentotilaan yöksi, miksi laittaisi?

Montakin hyvää syytä. Tässä kaksi:

1) Kukaan, KUKAAN, ei pääse häiritsemään puhelintasi, vaikka jokin asetus olisi unohtunutkin pois päältä.

2) Lentotilassa akku ei kulu. Aamulla puhelimessa on sama prosentti akkua kuin nukkumaan mennessäsi, tai korkeintaan yksi vähemmän.

Ethän sinä voi soittaa edes hätäpuhelua heti jos jotain tapahtuu. Äly hoi!

Puhut paskaa. EU vaatii, että kun soitetaan 112, puhelin ottaa itsensä automaattisesti pois lentotilasta. Samalla lailla kuin vaaditaan, että 112:een pitää voida soittaa ilman SIMiä. Tämä nyt luulisi olevan itsestään selvää kenelle tahansa. Äly hoi!

Vierailija
79/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä whatsapp sovellusta pakko käyttää? Itsellä ei ole ja viestejä ei tule.

Vierailija
80/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on netti päällä läpi yön?