Mikä ihmisiä vaivaa, kun he lähettävät Whatsapp -viestejä yöllä?
Huomasin nyt aamulla, että eräs henkilö oli lähettänyt minulle yöllä klo 01 viestin, jossa ihan vaan kysyy kuulumisiani, kun hän tietää, että olen nyt kesälomalla Helsingissä käymässä. Onneksi pidän aina yöllä puhelinta äänettömänä, niin en herännyt.
Eikö tuo ole vähän outoa, että yöllä lähetetään viestejä? Eikö tuonkin viestin olisi voinut lähettää vaikka aamulla klo 9? Entä jos olisin unohtanut laittaa puhelimen äänettömälle, niin minähän olisin herännyt siihen piippaukseen ihan turhaan. Tuntuu, että nykypäivänä ollaan oikeasti tosi itsekkäitä eikä yhtään ajatella muita.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä ihmettelen. Viestiä laitetaan 2.30 tai aamuyöllä 01.00-05.00 välillä ja kysellään jostakin asiasta johon halutaan lähes heti vastaus:D
Oletko kuullut känniviesteistä? Jotkut tyttkkää lähetellä ihmisille aamuyön pikkutunneilla kaikenlaista joutavaa viestiä. Jotkut tykkää myös soitella kännipuheluja. Mongertaa jotain sontaa, joska ei saa mitään selvää. Luuria korvaan ja känniviestittelijät / -soittelijat estoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huomannut sinun olevan vielä hereillä, eikä WA näytä kuka on linjoilla.
Siis että WA mahdollistaa sen muiden paikallaolon kyttäyksen, kamala ominaisuus.
Sen voi estää oman WA:n asetuksista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jauhat etkä kerro sitä ihmiselle itselleen. Mikä_sinua_oikein_vaivaa?
Ryhmiä on moneen, ei kaikki ole hlökohtaista seuranpitoa.
Menen kolmelta nukkumaan ja herään 11. En minäkään syyttele ihmisiä, jotka laittavat viestejä seitsemältä aamuyöllä. Pidän puhelimen äänettömällä.
Vierailija kirjoitti:
Saathan sen merkkiäänen asetuksistayöksi pois. Lähettäjä on voinut tarkoittaa että luet viestin sitten joskus kun sinulle sopii. Laittanut valmiiksi niin ei itse unohda
No eipä olisi tullut isoa vahinkoa, vaikka olisi unohtanutkin lähettää tuon "tärkeän" viestin.
Olisit AP iloinen, että joku haluaa kysellä kuulumisia ja on kiinnostunut siitä miten sinulla menee. Kaikenlaisia mielensäpahoittajia!
Jospa tuo lähettäjä nukkuu klo 9? Ja totta tuo, että äänet voi laittaa pois päältä. Ei mikään ongelma nykypuhelinten aikana.
Itsellä on eräs naisystävä, oli joskus ihan mukavaa ajanviettoa yhdessä satunnaisesti. Hän muutti kauemmas mutta alkoi muistaa minua ensin öillisillä soitoillaan ja nykyään viesteillä joten äänettömälle on puhelin laitettava yöksi. Joskus sitten soittaa jopa päivällä kun olen huomauttanut että ei kiitos yöllä. Työelämästä erkaantunut, mökkihöperöitynyt puheista päätellen. Alkoa ja tupakkaa menee, vuorokaudenajat on menneet sekaisin... Esimerkiksi tämmöinen tapaus voi olla.
Ryhmät ovat juuri sellaisia, joissa näkyy ihmisten erirytmisyys. Mutta ei hätää, voit laitta whatappissa häiritsevät ryhmät äänettömälle, ja asia on sillä kunnossa.
Itse joudun pitämään puhelimessa äänet läpi yön, koska minulle tulee hälytysviestejä, joihin on reagoitava heti. Mutta noilla whatapp-ryhmien äänetön-asetuksilla olen saanut yöt rauhoitettua hälytyksiä lukuunottamatta. Enää ei tule turhia herätyksiä.
Jotkut ihmiset suuttuvat siitäkin jos niille lähettää sähköpostia klo 21 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olisit AP iloinen, että joku haluaa kysellä kuulumisia ja on kiinnostunut siitä miten sinulla menee. Kaikenlaisia mielensäpahoittajia!
Voi voi miten empaattista, mutta yleensä ne kiinnostuneet haluaa jotain omaksi hyödykseen.
Ap valittaa viestin lähettäjän itsekkyyttä ja samalla itsekkäästi ajattelee, että viestin lähettäjän olisi pitänyt laittaa itselleen kello soimaan kesälomallaan, jotta olisi voinut laittaa viestin ap:lle klo 9.
Monissa wa-ryhmissäni osa porukasta viestii puolen yön aikaan, osa varhain aamulla. Menisi viestiminen aika hankalaksi, jos pitäisi kaikkien muiden aikatauluja miettiä koko ajan.
Ex miesystävä laittelin aina kännissä yöllä viestejä. Piti laittaa estot päälle häiriköinnistä.
Häiriköijät täällä puolustelee. Olette ikäviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Menen kolmelta nukkumaan ja herään 11. En minäkään syyttele ihmisiä, jotka laittavat viestejä seitsemältä aamuyöllä. Pidän puhelimen äänettömällä.
Mielenkiintoinen työaika. Seitsemän on aamua, ei aamuyötä. Menen nukkumaan noin 23 ja herään kello 8- 9 ja seitsemältä voi soittaa, ei haittaa se on normaali aika herätä. Omille kavereille olen sanonut ettei kello 20 jälkeen tarvi soitella jos ei ole henki kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset suuttuvat siitäkin jos niille lähettää sähköpostia klo 21 jälkeen.
Tuo on kyllä minusta outoa. Siis jos suuttuu. Eihän niitä sähköposteja lueta välttämättä edes joka päivä. Sähköposti on sama kuin kirjeposti ennen, hitaaseen viestimiseen sopiva juttu.
' ' Voi hitsi, olit lähettänyt viestin yöllä ja minulla on ilmoituksetkin poissa nukkuminen-tilassa joten en ole huomannut viestiäsi ollenkaan. ' '
Vierailija kirjoitti:
Olisit soittanut sille klo 6 ja kertonut kuulumisia.
Tai viiden aikaan aamukahvia keitellessä ennen töihin lähtöä. Ja työmatkalla jos ei vastaa. Tämä on hyvä neuvo.
Onko sairautesi ADHD?