Masentaa, olen ensimmäistä kertaa elämässäni työtön
Ihan luuseri olo, työhakemuksiin tullut vain hylkääviä vastauksia. Rahaakaan ei ole, että voisi tehdä jotain mieltä piristävää. En jaksa vaan makoilla kotona vaan haluan töihin :( 20 vuotta olen ollut työelämässä ja nyt näin.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se on kun tekee työstä koko elämän tarkoituksen.
Ei mulle työ ole mikään elämän tarkoitus. Haluan vaan rahaa, jotta voin vapaa-aikana elää sitä elämää muutenkin kuin istumalla kotona, syömällä kaurapuuroa ja käymällä kirjastossa. Elämä on ankeaa, kun ei ole rahaa.
T. Työtön
Tule pois sieltä kaupungista. Liha tulee metsästä, kala merestä, kasvikset omasta maasta. Kalalla voi ostaa kananmunia, jne Harrastukset, ystävät, jne.
T työtön
Miten saat ilmaiseksi kasviksia omasta maasta ja pidettyä kanoja? Metsästys ja kalastus eivät myöskään ole mitään kovin halpoja harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle työ ole mikään elämän tarkoitus. Haluan vaan rahaa, jotta voin vapaa-aikana elää sitä elämää muutenkin kuin istumalla kotona, syömällä kaurapuuroa ja käymällä kirjastossa. Elämä on ankeaa, kun ei ole rahaa.
T. Työtön
Tule pois sieltä kaupungista. Liha tulee metsästä, kala merestä, kasvikset omasta maasta. Kalalla voi ostaa kananmunia, jne Harrastukset, ystävät, jne.
T työtön
Minäkin muutin maalle, kun jäin työttömäksi. Perustin kotipalvelu-yrityksen ja nyt kalenteri onkin täyttynyt sopivasti ja sillä saa toimeentulon, kun ne kulut ovat pieniä. VPK harrastuksesta saa vielä vähän extraa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinulla on aikaa sille joka on se tärkein, itsellesi.
Hyvin todettu! Kannattaa ajatella asia niin että nyt tuli tauko työelämään, suhtaudu siihen mieluummin niin että asian oli tarkoitettukin näin. Nyt sulla on mahdollisuus miettiä mitä haluat elämältä, olisko alanvaihto ja / tai yrittäjäksi ryhtyminen vaihtoehtoja?
Työttömyys lienee niitä asioita, jotka voi tajuta paremmin silloin kun ne osuu ja tulee omalle kohdalle, eikä aina silloinkaan. On oman kokemuskeni peruteella eri asia olla työttömänä ansiosidoonaisella kuin työmarkkinatuen varassa ja oma lukunsa on myös he,joiden ihan liian pitkäaikaisesksi "tuloksi" on muodostunut toimeentulotuki...
Ehdottoman varmasti on kiinni siitäkin millaisessa ymäpäristössä ja kenestä oma lähipiiri muodostuu.
Esimerkiksi omaan lähipiiriini kuuluu heitäkin, joille on mahdoton ajatus, että joku hyvän koulutuksen ja vuosien työkokemuksen omaava voisi olla työttömänä pidemmän aikaa, jollei ole kuoleman sairas tai neliraajahalvaantunut, joka on samanaikaisesti aivokuollut. Mutta on myös heitä, joille työttömyys jaksot lyhyemmät tai pidemmät ovatmuodostuneet osaksi elämää kun työt ovat muodostuneet freelancerina hyvinkin epäsäännöllsiksi.
Tämän palsta päivystävän työttömien halveksian mielestä "oikeita työttömiä" ei edes ole olemassa vaan kaikki työttömät ovat vain täysin arvottomia ja syvästi halveksittavia otuksia, joita kohtaan hän jatkuvasti keksii ja esittää mitä vastenmielisempiä ja typerämpiä tölväisyjä.
Itse olen vakuuttunut siitäkin, että on paljossa harhaanjohtavaa puhua työttömyydestä Varmasti on heitäkin, jotka näkevät vaikaa voidakseen välttää työn tai minkä hyvänsä vastuunottamsien mutta heihin verrattuna on moninkertaisesti enemmän puutetta heistä, jotka olisivat valmiita ja halukkaita maksamaan tehdystä työstä asianmukaisena pidettävän palkan; hyväntekeväisyys työt ja harrasteluontaiset toimet (/työt) tai vaikka pihatalkoot etc ovat sitten ihan oma lukunsa mutta yhteistä niille on, ettei niillä poisteta työttömyyttä ja siitä johtuvia ongelmia ainakaan ilman, että ummistetaan samalla simät paljon isommilta ongelmilta .
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
T työtön
Miten saat ilmaiseksi kasviksia omasta maasta ja pidettyä kanoja? Metsästys ja kalastus eivät myöskään ole mitään kovin halpoja harrastuksia.
Ilmaiseksi?
Tsemppiä! Olin kans kerran vuoden työttömänä. Ansiosidonnaista ja vahempainrahaa sain vajaa 40.000€ vuodessa ja lisäksi 40.000€ pääomatuloja, oli mukava rokulivuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
T työtön
On totta, että molemmat harrastukset voivat vaatia paljon rahaa, mutta on myös mahdollista minimoida kuluja, tekemällä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys lienee niitä asioita, jotka voi tajuta paremmin silloin kun ne osuu ja tulee omalle kohdalle, eikä aina silloinkaan. On oman kokemuskeni peruteella eri asia olla työttömänä ansiosidoonaisella kuin työmarkkinatuen varassa ja oma lukunsa on myös he,joiden ihan liian pitkäaikaisesksi "tuloksi" on muodostunut toimeentulotuki...
Ehdottoman varmasti on kiinni siitäkin millaisessa ymäpäristössä ja kenestä oma lähipiiri muodostuu.
Esimerkiksi omaan lähipiiriini kuuluu heitäkin, joille on mahdoton ajatus, että joku hyvän koulutuksen ja vuosien työkokemuksen omaava voisi olla työttömänä pidemmän aikaa, jollei ole kuoleman sairas tai neliraajahalvaantunut, joka on samanaikaisesti aivokuollut. Mutta on myös heitä, joille työttömyys jaksot lyhyemmät tai pidemmät ovatmuodostuneet osaksi elämää kun työt ovat muodostuneet freelancerina hyvinkin epäsäännöllsiksi.
Tämän palsta päivystävän työttömien halvek
Ansiosidonnainen on kutistettu nyt niin pieneksi, että ainakin minä joudun hakemaan sen päälle toimeentulotukea vaikka vasta yksi porrastus on tehty. Bruttopalkka mulla oli reilu 3 000 euroa.
T. Työtön
Itse liityin aikoinaan Stadin Aikapankki ryhmään. Voi tehdä sellaisia asioita, mitä osaa tai mitkä kiinnostaa ja samalla myös pyytää itselleen jotain mitä tarvitsee. Itse viihdyin ja sain mielekästä tekemistä ja nähdä muita. Suosittelen. Tai jokin ystäväpalvelu ryhmä, jossa autat vanhuksia ym. Tai antaa apua tietotekniikka ongelmiin ym. Maailma on täynnä tekemistä, jos ei halua olla vain kotona neljän seinän sisällä.
Anna kissalle tai koiralle koti. Kodittomia on ympäri suomen eläinsuojelu-yhdistyksissä. Taatusti saat seuraa, pyyteetöntä rakkautta, tekemistä, sisältöä ja liikuntaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Anna kissalle tai koiralle koti. Kodittomia on ympäri suomen eläinsuojelu-yhdistyksissä. Taatusti saat seuraa, pyyteetöntä rakkautta, tekemistä, sisältöä ja liikuntaa elämääsi.
Oletko hullu? Ei todellakaan ole työttömällä varaa pitää lemmikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
T työtön
On totta, että molemmat harrastukset vo
Kalastuksen ja metsästyksen kallius on myytti. Ei ole vain yhdenlaista kalastusta tai metsästystä.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse liityin aikoinaan Stadin Aikapankki ryhmään. Voi tehdä sellaisia asioita, mitä osaa tai mitkä kiinnostaa ja samalla myös pyytää itselleen jotain mitä tarvitsee. Itse viihdyin ja sain mielekästä tekemistä ja nähdä muita. Suosittelen. Tai jokin ystäväpalvelu ryhmä, jossa autat vanhuksia ym. Tai antaa apua tietotekniikka ongelmiin ym. Maailma on täynnä tekemistä, jos ei halua olla vain kotona neljän seinän sisällä.
Kela ja työkkäri katsoo hyvin herkästi työlliseksi jos tekee yhtään mitään. Tuet lähtee, menetät asuntosi ja joudut kadulle palkinnoksi siitä että teki jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Et kuitenkaan rakasta rahaa tarpeeksi? Suomessa meinaat rikastuminen on helpompaa kuin seksiseuran saaminen minkän tahansa puolueen risteilyllä.
Lohdutuksens voin sanoa, että voit päästä olemaan vielä monta kertaa uudelleenkin työttömänä jos pitkään saat elää. Vaikeintahan tuossa toki on löytää se uusi pesti josta saa taas pian fudut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ja työkkäri katsoo hyvin herkästi työlliseksi jos tekee yhtään mitään. Tuet lähtee, menetät asuntosi ja joudut kadulle palkinnoksi siitä että teki jotain.
myytti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myytti
Ei ole.
Nyt sinulla on aikaa sille joka on se tärkein, itsellesi.