Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa, olen ensimmäistä kertaa elämässäni työtön

Vierailija
24.06.2025 |

Ihan luuseri olo, työhakemuksiin tullut vain hylkääviä vastauksia. Rahaakaan ei ole, että voisi tehdä jotain mieltä piristävää. En jaksa vaan makoilla kotona vaan haluan töihin :( 20 vuotta olen ollut työelämässä ja nyt näin.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli 48 vuotta työelämässä kun jäin ensimmäistä kertaa työttömäksi. Tiesin jo heti ettei töitä enää saa, 7 vuotta työttömänä, kohta eläkkeellä. Yritä vaan, olet vielä nuori, ehkä tärppää.

Vierailija
2/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mopo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on kun tekee työstä koko elämän tarkoituksen.

Vierailija
4/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin samassa tilanteessa on moni muukin eikä tähän tilanteeseen helpotusta ole näkyvissäkään. Kannattaa käyttää aikaansa tekemällä sellaisia mielekkäitä juttuja jotka eivät vaadi ihan valtavasti rahaa. Voit vaikka opiskella uutta kieltä, tehdä aivojumppaa ristikoita tekemällä, jne. Onko kotona jotain rästihommia esim. maalaustyötä jota voisit itse hoidella. Ei ainakaan kannata murehtia enempää tilannetta jolle ei voi nyt mitään. Suomessa on heikot talousajat.

Vierailija
5/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hengaillut koko elämäni. En päässyt työelämään ikinä.

Vierailija
6/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Vierailija
7/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee työstä elämäntarkoituksen? Työstä saadaan toimeentulo, elämä eletään muualla. Kyllä on tottavie yksinkertaista porukkaa täällä

Vierailija
8/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Peräsuolentähystäjä

Ap

Vierailija
9/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta oleT ollut työelämässä, eikä sulla ole rahaa? Miten sä oikein elit? Ylivarojen kuvitellen hyvin aikojen oleva ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? 

Vierailija
10/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Peräsuolentähystäjä

Ap

Mahtaa olla paskahommaa

Vierailija
11/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee työstä elämäntarkoituksen? Työstä saadaan toimeentulo, elämä eletään muualla. Kyllä on tottavie yksinkertaista porukkaa täällä

Pahinta työttömyydessä onkin se kunnollisen toimeentulon menetys. Tosin työlläkin toimeentulo on ruennut rapautumaan palkkojen jälkeenjääneisyyden ja työehtojen heikennysten sekä elinkustannusten hirvittävän kallistumisen seurauksena.

Vierailija
12/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään lohduttaa niin samassa tilanteessa on moni muukin eikä tähän tilanteeseen helpotusta ole näkyvissäkään. Kannattaa käyttää aikaansa tekemällä sellaisia mielekkäitä juttuja jotka eivät vaadi ihan valtavasti rahaa. Voit vaikka opiskella uutta kieltä, tehdä aivojumppaa ristikoita tekemällä, jne. Onko kotona jotain rästihommia esim. maalaustyötä jota voisit itse hoidella. Ei ainakaan kannata murehtia enempää tilannetta jolle ei voi nyt mitään. Suomessa on heikot talousajat.

Sitä voi olla passiivisena tilanteen vietävissä ja luoda itselleen sitä työtä. 

Vierailija
13/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hengaillut koko elämäni. En päässyt työelämään ikinä.

Ei se minunkaan elämä ole edennyt, kun ei ole ollut kuin pätkää.

- 90-luvulla syntynyt

Vierailija
14/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle työ ole mikään elämän tarkoitus. Haluan vaan rahaa, jotta voin vapaa-aikana elää sitä elämää muutenkin kuin istumalla kotona, syömällä kaurapuuroa ja käymällä kirjastossa. Elämä on ankeaa, kun ei ole rahaa.

T. Työtön

Vierailija
15/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotenkin tulet taloudellisesti toimeen niin älä stressaa, vaikka se kuulostaakin mahdottomalta. Käytä tämä aika itseesi, kuntoile, opiskele, tee mihin muuten ei olisi aikaa. Ihan turhaa soimaat itseäsi, been there, done that.

Vierailija
16/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta työttömyydessä onkin se kunnollisen toimeentulon menetys. Tosin työlläkin toimeentulo on ruennut rapautumaan palkkojen jälkeenjääneisyyden ja työehtojen heikennysten sekä elinkustannusten hirvittävän kallistumisen seurauksena.

No, eikä ole kun on suhteuttanut ne menonsa tuloihin niin että se elämä on mielekästä, kun elämä "yllättää". 

Vierailija
17/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet jo sitten työttömänä löytänyt vauva palstan. Masentaako palstan luvun jälkeen enemmän vai vähemmän...

Vierailija
18/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Kovasti tsemppiä ja kehotan etsimään edullisia harrastuksia.

Vierailija
19/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ollut heikot talousajat jo 30 vuotta.

-90-luvulla syntynyt

Vierailija
20/70 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle työ ole mikään elämän tarkoitus. Haluan vaan rahaa, jotta voin vapaa-aikana elää sitä elämää muutenkin kuin istumalla kotona, syömällä kaurapuuroa ja käymällä kirjastossa. Elämä on ankeaa, kun ei ole rahaa.

T. Työtön

Tule pois sieltä kaupungista. Liha tulee metsästä, kala merestä, kasvikset omasta maasta. Kalalla voi ostaa kananmunia, jne Harrastukset, ystävät, jne.

T työtön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi