Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tietää mitä ne tekevät,joiden mielestä tälläinen jäätävä kesäsää on jees eikä estä nauttimasta kesästä. Istuvat katsomassa Netflix

Vierailija
24.06.2025 |

Eivät ainakaa ui,veneile(venettä jossa hytti ei lasketa,puhun nyt pienestä soutuveneestä),,käy puistopiknikillä tai  mene huvipuistoon.

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla kotona ja puuhailla rauhassa kaikkea <3 

Vierailija
122/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihaa laitellut kuntoon. Nyt on hyvä istuttaa perennoja, pensaita ja puita kun luonto hoitaa kastelun itse.

Kasvimaalla ja kasvihuoneessa puuhailen ja laitoin laatat pergolan keskelle.

Muutaman päivän päästä, kun lakkaa satamasta kunnostan pihahuonekalut: raavin pois maalit ja laitan öljyvalttia tilalle, niin ei tarvitse raapia maalia enää ikinä.

Koirien kanssa teen pitkiä lenkkejä metsässä ja olen alkanut jo katselemaan sieniäkin.

Ja odotan kuin kuuta nousevaa, että lapsenlapset tulee tänne viikoksi mummun hoiviin <3

Huono kesäsää on Suomessa asennekysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sairaus, jonka takia en kestä helteitä/kuumia ilmoja ( yli 20 astetta )

Siitä johtuen kuumina kesinä en pysty muuta kun makaamaan. Tällaisina ihanina kesinä pystyn elää normaalisti ja käymään kävelyillä, asunto ei kuumia jne. Pystyn tekemään asioita.

Bmi 20, joten ei auta laihdutus tähän.

Vierailija
124/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on sairaus, jonka takia en kestä helteitä/kuumia ilmoja ( yli 20 astetta )

Siitä johtuen kuumina kesinä en pysty muuta kun makaamaan. Tällaisina ihanina kesinä pystyn elää normaalisti ja käymään kävelyillä, asunto ei kuumia jne. Pystyn tekemään asioita.

Jos oikeesti ois sellainen sairaus, että yli 20 asteessa ei voi kun maata niin miten ihmeessä vois tehdä mitään sisätiloissa (ei kaupassakäyntiä tai teatteri- tai leffa- tai museokäyntejä), ja jos pystyt kotonasi jotain normaalisti tekemään niin sulla varmaan sitten on jäähdytyslaitteet jo olemassa niin, että jos ulkona on 22 niin et heti ole vuoteenomana vaan voit ihan kotona puuhastella kuten tähänkin asti. 

Vierailija
125/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn salilla, museoissa, lenkkeilen, opiskelen, luen ja pelaan videopelejä.

Nuo on talvihommia lenkkeilyä lukuunottamatta.

Kesällä olisi kiva tehdä kesäasioita

Vierailija
126/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä vesi on tottumiskysymys. Ei tarvii tehdä reikää jäähän kuitenkaan.

Käyn kyllä talvella avannossa kerran pari viikossa mutta kesällä haluan lämpimän järviveden ja aurinkoiset ihanat lämpimät aamut

2025 tasan 0

Vierailija
127/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihaa laitellut kuntoon. Nyt on hyvä istuttaa perennoja, pensaita ja puita kun luonto hoitaa kastelun itse.

Muutaman päivän päästä, kun lakkaa satamasta kunnostan pihahuonekalut: raavin pois maalit ja laitan öljyvalttia tilalle, niin ei tarvitse raapia maalia enää ikinä.

Koirien kanssa teen pitkiä lenkkejä metsässä ja olen alkanut jo katselemaan sieniäkin.

Ja odotan kuin kuuta nousevaa, että lapsenlapset tulee tänne viikoksi mummun hoiviin <3

Odotahan kun olet 4 seinän sisällä sadetta pitämässä niiden kullanmurujen kanssa! 3 päivässä kiipeävät seinille kun eivät pääse ulos leikkimään ja uimaan! Ei lasten kuulu maata sisällä pelaamassa pleikkaa tai tuijottamassa telkkaria mummon kanssa!

Vierailija
128/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinulla on vain n 2 kurjaa kuukautta vuodessa! 

Itsellä pari kipusairautta, en kestä kylmää, sadetta enkä tuulta. Vasta yli 25 lämmössä alkaa kivut hellittämään. Jos ei olisi mahdollisuutta olla kuukausia vuodesta ulkimailla kuolisin huonoon olooni Suomessa!

Tänävuonna vasta 1 sopiva päivä eli puoli vuotta (plus viimesyksystä 4kk) on ollut sopimatonta keliä minulle. En pysty olemaan talvella yhtään ulkona (ts min 6kk vuodesta)

Hyvähän sinun on!

Vierailija
129/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeesti ois sellainen sairaus, että yli 20 asteessa ei voi kun maata niin miten ihmeessä vois tehdä mitään sisätiloissa (ei kaupassakäyntiä tai teatteri- tai leffa- tai museokäyntejä), ja jos pystyt kotonasi jotain normaalisti tekemään niin sulla varmaan sitten on jäähdytyslaitteet jo olemassa niin, että jos ulkona on 22 niin et heti ole vuoteenomana vaan voit ihan kotona puuhastella kuten tähänkin asti. 

sisätiloissa kun menee yli 26/27 niin sen jälkeen en pysty muuta kuin makaamaan. Ja kun kämppä kerran kuumenee, niin se sitten kestää. Kun viilenee, niin menee vielä 3-4 päivää, että asunto viilenee.

En pysty muutenkaan käymään missään teatteri, leffa tai museoissa. Ei ole toimintakykyä niin paljoa. Kaupassa käyn yöaikaan, kun viileämpää tai tilaan noudon ja haen sen, yöllä.

Ulkona tosiaan pystyn käymään vielä 18-20 asteisessa illassa. Suora auringonpaiste yhdistettynä lämpöön on myrkkyä. Pilvinen on parempi.

Hellekesinä, mitä tässä nyt on ollut, olen vaan odottanut syksyä tulevaksi.

Julkista ei kiinnosta hoitaa millään tavalla ja yksityiselle ei ole rahaa, niin tilanne on jatkunut näin jo vuosia.

Vierailija
130/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sisätiloissa kun menee yli 26/27 niin sen jälkeen en pysty muuta kuin

Edelleenkin vain muutaman viikon ongelma Suomessa

Vierailija
131/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä. Sitten kun pääsen töistä, tee lisää töitä. No päätoimipaikalla on liiankin tehokas ilmastointi joten siellä saa olla villatakki vaikka ulkona olisi 30+astetta. Myös lomalla teen töitä, sillä minulla on sivutyö johon menee puolet vapaa-ajasta, mutta se ei kannata päätoimisena. 

Loma alkaa kolmen viikon kuluttua. Sitten kyllä voisi olla vähän lämpimämpää. En ui luonnonvesissä enkä käy piknikeillä kyllä koskaan. Huvipuistot ei kiinnosta. Yleensä osan lomasta käytän siihen että käyn suursiivoamassa lapsuudenkotini, pesen matot yms. Sitten pesen omat matot. Joinakin päivinä käydään vaelluksella ja lenkillä joka päivä parikin kertaa. Luen kyllä paljon lomalla, jos on lämmintä menen parvekkeelle, jos on kylmä tai kovin  kuuma, sitten sisällä.  Enkä ole ylipainoinen, koska liikun paljon. Ei ole venettä mutta kalassa käydään miehen kanssa rannalla aika paljon. 

Otan tietoisesti lomani aina marja-aikaan. Minun suunnittelutyössäni ei ole sijaista, koska minulla on omat projektit jotka ajoitetaan niin ettei deadlinea tule marja-aikaan, joten saan valita loma-aikani. Siellä marjametsässä meneekin iso osa lomasta. Siellä paras sää on noin 20 ja sopivasti tuulista ja kuivaa. Yksi tapahtuma on myös aina samaan aikaan. Kesäteattereissa käydään miehen kanssa myös siellä sun täällä.  Siellä nyt ei ole väliä vaikka olisi hellettäkin mutta kunhan on kuivaa pärjää. Sitten on noita museoita, mitkä ei ole talvisaikaan ollenkaan auki, osa on ulkoilma, osa sisämuseoita. Niitä on vielä käymättä ja osassa näyttelykin vaihtuu. 

Vierailija
132/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

131 miettii että ap on kovin mustavalkoinen, jos ei keksi muuta tekemistä kuin mainitsemansa tai telkkarin katsominen. Viestistäni jäi varmasti paljonkin lomatekemisiä pois, mutta en nyt jaksa kaikkea luetella kun pitää lähteä kauppaan. Luettelne myöhemmin ehkä lisää. 

Vierailija
133/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinulla on vain n 2 kurjaa kuukautta vuodessa! 

Itsellä pari kipusairautta, en kestä kylmää, sadetta enkä tuulta. Vasta yli 25 lämmössä alkaa kivut hellittämään. Jos ei olisi mahdollisuutta olla kuukausia vuodesta ulkimailla kuolisin huonoon olooni Suomessa!

Tänävuonna vasta 1 sopiva päivä eli puoli vuotta (plus viimesyksystä 4kk) on ollut sopimatonta keliä minulle. En pysty olemaan talvella yhtään ulkona (ts min 6kk vuodesta)

Hyvähän sinun on!

Hyvä? Sulla on sentää toimintakykyä mennä sinne ulkomaille ja rahaa!!!!!!

Minun toimintakykyni rajoittuu siihen, että jaksan olla aktiivinen tunnin-pari päivässä. Viime viikolla reilut 9 tuntia.

2 kuukautta??? Kuumat ilmat voi alkaa ihan toukokuun alussa ja kestää sinne syyskuun ekalle viikolle eli 4 kk.

Ei se ole kurjaa se kuumuus, se on yhtä helvettïä!

Mieti vähän mitä kirjoittelet.

Vierailija
134/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty kirppisksellä, maauimalassa, kahviloissa, museossa, ystävien ja sukulaisten luona kylässä. Ihan hyvin on tekemistä riittänyt! Itsekin kyllä lojuisin mieluiten kirjan ja eväiden kanssa rannalla, mutta on sitä muutakin ohjelmaa, kaupungissa ainakin 😉

Vierailija
135/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lämpötila ei oikein nouse yli 20 asteen, niin ei voi käyttää edes kesävaatteita. 

Sellainen 25 astetta olisi itselle ihan optimi kesäsää - eikä minua haittaa hellekään yhtään. Tykkään käydä kävelyillä, pyöräilemässä ja rannalla, istua terassilla, käydä jätskikioskilla ja uimarannalla ym. Itse en tykkää, jos pitää ympäri vuoden pitää takkia ja villasukkia, edes joskus voisi olla lämmin. Minä jaksan kyllä puuhailla vaikka mitä kuumallakin säällä,  auringosta saa energiaa ja iloa puuhasteluun. Kylmällä säällä tekee mieli vaan käpertyä sisälle peiton alle. 

Otan kyllä aina ilon irti jokaisesta aurinkoisesta päivästä jos vaan mahdollista, onneksi muutama päivä edes ollut sen verran lämmintä, että on voinut laittaa kesämekon päälle. Mutta enimmäkseen kylmää ja sateista tai tuulista.

Kyllä minä ulkoilen syksylläkin ja talvella, vaikka on kylmää ja pimeää ja sataa, mutta olisi se kivempaa jos edes kesällä olisi lämmintä ja aurinkoista. Ja uiminen ei ole mikään nautinto, niin kauan kun vesi on alle 20 asteista, kun ei sinne tee mieli edes mennä.

Vierailija
136/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen, pyöräilen, uin(kyllä! vaikka ap:n mielestä ketään ei ui), pelaan ystävien kanssa pesistä ja tennistä, oleilen, valokuvaan luontoa, käyn ulkotapahtumissa yms yms yms.

Vierailija
137/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotahan kun olet 4 seinän sisällä sadetta pitämässä niiden kullanmurujen kanssa! 3 päivässä kiipeävät seinille kun eivät pääse ulos leikkimään ja uimaan! Ei lasten kuulu maata sisällä pelaamassa pleikkaa tai tuijottamassa telkkaria mummon kanssa!

Olen eri mutta me kyllä ulkoillaan lasten kanssa sadesäässäkin. Tykkäävät pomppia lätäköissä.

Vierailija
138/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteitä ylistävät vain ne, joilla on ilmastointi. Tervetuloa esim. tänne 6. kerroksen yksiöön (noin 20 neliötä). Pitkillä hellejaksoilla ja lyhyemmilläkin puhutaan jo akuutista hengenvaarasta.

Vierailija
139/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kävelyllä tai pyöräilemässä, kitken lupiinia - ei muuten onnistuisi helteillä meikäläiseltä - istun sisällä maalaamassa vesiväreillä, kun kerrankin on riittävän viileää siinä huoneessa, jossa on paras valo. Tuon vikan kohdalla pitää lämpiminä kesinä odottaa syksyä tai sitten maalata huonossa valossa.

Vierailija
140/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsekin kyllä nauttisin aurinkoisesta säästä enemmän, mutta en anna sateen tai viileyden tulla esteeksi valoisasta ja vehreästä luonnosta nauttimiselle. Käyn joka päivä ulkoilemassa, kävelen metsäreittiä tai veden rantaa. Joskus kuuntelen äänikirjaa ja joskus luonnon ääniä. Aina on ihana olo kotiin palatessa. Jos tuli kylmä ja märkä niin siitä vaikka saunaan, hyvä olo tulee. 

Ulkoilen läpi vuoden joka päivä (pl. kun sairaana), se antaa oikeasti tosi paljon energiaa ja hyvää mieltä. Kyl varmasti olisin masentunut ja tympääntynyt jos olisin koko päivän tai pahimmillaan monta päivää putkeen vain sisällä. 

Kävin juuri ulkoilemassa ja alkoi vaan vituttaa kun vettä ropisee naamaan, tuli kylmä ja alkoi väsyttää tuo harmaa taivas. Kuinka moni tästä saa muka energiaa??

Kävin sateen jälkeen metsässä, ja mäkisessä maastossa tuli nopeasti niin lämmin, että takki oli pakko riisua. Sain energiaa, kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän