Haluaisin tietää mitä ne tekevät,joiden mielestä tälläinen jäätävä kesäsää on jees eikä estä nauttimasta kesästä. Istuvat katsomassa Netflix
Eivät ainakaa ui,veneile(venettä jossa hytti ei lasketa,puhun nyt pienestä soutuveneestä),,käy puistopiknikillä tai mene huvipuistoon.
Kommentit (199)
Käyn museoissa, teen käsitöitä, saunon, järjestelen kotia, teen puutarhatöitä, samoilen metsässä, luen kirjoja, kahvittelen katetulla terassilla, teen kukkakimppuja maljakoihin, käyn lenkillä, näen ystävien kanssa ja katson elokuvia sekä nukun. Sateella nukuttaa hyvin. Lisäksi leivon ja teen ruokaa. Nautin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla on sairaus, jonka takia en kestä helteitä/kuumia ilmoja ( yli 20 astetta )
Siitä johtuen kuumina kesinä en pysty muuta kun makaamaan. Tällaisina ihanina kesinä pystyn elää normaalisti ja käymään kävelyillä, asunto ei kuumia jne. Pystyn tekemään asioita.
Bmi 20, joten ei auta laihdutus tähän.
Onneksi sinulla on vain n 2 kurjaa kuukautta vuodessa!
Itsellä pari kipusairautta, en kestä kylmää, sadetta enkä tuulta. Vasta yli 25 lämmössä alkaa kivut hellittämään. Jos ei olisi mahdollisuutta olla kuukausia vuodesta ulkimailla kuolisin huonoon olooni Suomessa!
Tänävuonna vasta 1 sopiva päivä eli puoli vuotta (plus viimesyksystä 4kk) on ollut sopimatonta keliä minulle. En pysty olemaan talvella yhtään ulkona (ts min 6kk vuodest
se, että sinä et ole kuullut, ei tarkoita etteikö niin voi olla.
Ota kipulääkettä tai muuta sinne ulkomaille pysyvästi. Vaikutat rasittavalta henkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla on sairaus, jonka takia en kestä helteitä/kuumia ilmoja ( yli 20 astetta )
Siitä johtuen kuumina kesinä en pysty muuta kun makaamaan. Tällaisina ihanina kesinä pystyn elää normaalisti ja käymään kävelyillä, asunto ei kuumia jne. Pystyn tekemään asioita.
Itsellä pari kipusairautta, en kestä kylmää, sadetta enkä tuulta. Vasta yli 25 lämmössä alkaa kivut hellittämään. Jos ei olisi mahdollisuutta olla kuukausia vuodesta ulkimailla kuolisin huonoon olooni Suomessa!
Tänävuonna vasta 1 sopiva päivä eli puoli vuotta (plus viimesyksystä 4kk) on ollut sopimatonta keliä minulle. En pysty olemaan talvella yhtään ulkona (ts min 6kk vuodest
En ole ikinä kuullut mistään sairauksista joissa potilas muka kärsii yli 20 asteen lämpötiloissa.
Ilo olla sivusta avuksi: esimerkiksi kilpirauhassairaudet. - Hashimoto, kesät Norjassa, just in case.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihaa laitellut kuntoon. Nyt on hyvä istuttaa perennoja, pensaita ja puita kun luonto hoitaa kastelun itse.
Kasvimaalla ja kasvihuoneessa puuhailen ja laitoin laatat pergolan keskelle.
Muutaman päivän päästä, kun lakkaa satamasta kunnostan pihahuonekalut: raavin pois maalit ja laitan öljyvalttia tilalle, niin ei tarvitse raapia maalia enää ikinä.
Koirien kanssa teen pitkiä lenkkejä metsässä ja olen alkanut jo katselemaan sieniäkin.
Ja odotan kuin kuuta nousevaa, että lapsenlapset tulee tänne viikoksi mummun hoiviin <3
Huono kesäsää on Suomessa asennekysymys.
Odotahan kun olet 4 seinän sisällä sadetta pitämässä niiden kullanmurujen kanssa! 3 päivässä kiipeävät seinille kun eivät pääse ulos leikkimään ja uimaan! Ei lasten kuulu maata sisällä pelaamassa pleikkaa tai tuijottamassa telkkaria mummon kanssa!
Ihan kuin sisätiloissa ei muuta voi tehdä kuin pelata pleikkaa tai katsoa telkkaria. Laiskuus huipussaan vanhemmilla ja vieläpä ulkoistavat viihdyttämisenkin mummon kontolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänävuonna vasta 1 sopiva päivä eli puoli vuotta (plus viimesyksystä 4kk) on ollut sopimatonta keliä minulle. En pysty
Bingo
se alkuperäinen
Kyllä minä uin, olen uinut mökillä toukokuusta asti. Kotona jaksaa normaalia paremmin tehdä pihatöitä, mökilläkin on tekemistä.
Sade toki vähän haittaa, viileys ei niinkään.
Sateella voi sitten tehdä käsitöitä ja ristikoita sekä lukea, ja toki voi katsella elokuviakin.
Juoksu ja muut kovat treenit. Nukkuminen.
Tykkään silti enemmän helteestä.
n45
Hyvä? Sulla on sentää toimintakykyä mennä sinne ulkomaille ja rahaa!!!!!!
Minun toimintakykyni rajoittuu siihen, että jaksan olla aktiivinen tunnin-pari päivässä. Viime viikolla reilut 9 tuntia.
2 kuukautta??? Kuumat ilmat voi alkaa ihan toukokuun alussa ja kestää sinne syyskuun ekalle viikolle eli 4 kk.
Ei se ole kurjaa se kuumuus, se on yhtä helvettïä!
Mieti vähän mitä kirjoittelet.
Toimintakykyä silloin kun olen poissa Suomesta. Suomessa sen pari kuukautta jos on lämmintä. Eli edelleenkin tuskia 10kk vuodesta on enemmän kuin vaikka sinun 4kk!!
Kumpi pahempi!? Yli 40v tehnyt huonokuntoisena niska limassa töitä että nyt lopulta saa muutaman kivuttoman kuukauden!! Voit tehdä saman, minulla ei ole ollut varaa maata kotona kivuista huolimatta vaan 2-4h yöunilla on menty 40v kun kivut on yöllä pahimmillaan. Jatkuva uupumus ja jäätävät kivut on aiheuttaneet myös vakavan masennuksen mutta ei vaan saanut helpotusta mistään, lääkkeet kun ei tähän auta!
Käyn kalassa, ulkoilutan koiraa ja piha on loistokunnossa, kun ei tarvi kökkiä sisällä jäähdytetyissä tiloissa!
Voisi pikkaisen lämpimämpääkin olla, mutta pääasia ettei ole yhtä kamala käristyksen tilnne kuin etelä-euroopassa. Tämä on kuitenkin ihan jees ulkoiluun ja pihahommiin, jos nyt ei vaan joka päivä sataisi vettä.
Eikä ole vaan Euroopassa kamala tilanne tällä hetkellä vaan myös Jenkkilässä kärsitään aivan kamalista helteistä! Ollaan iloisia, että ollaan kesäkuusta selvitty näin ja nyt jos se kuumuus vyöryy vielä tännekin, ei sitä tarvitse kestää kuin max kuukauden ajan.
Ja ap:n kysymykseen vastaus, että nämä ilmat ovat olleet ihan parhaita ulkoiluun ja aktiiviseen touhuamiseen, ainoastaan sademäärä saisi olla päivisin vähäisempää.
se, että sinä et ole kuullut, ei tarkoita etteikö niin voi olla.
Ota kipulääkettä tai muuta sinne ulkomaille pysyvästi. Vaikutat rasittavalta henkilöltä
Elimistö ei enää kestä kipulääkkeitä mutta kyllä, syön niitä kun on äärimmäinen pakko.
Muuttaisin (koti on jo) mutta lasten perheet on Suomessa ja mieskin vielä töissä.
Vähemmästäkin muuttuu elämä hankalaksi kun on jatkuvia kipuja. Toivon sinulle vastaavaa kokemusta jotta ymmärryksesi kasvaa kun aikuistut!
Ihan kuin sisätiloissa ei muuta voi tehdä kuin pelata pleikkaa tai katsoa telkkaria. Laiskuus huipussaan vanhemmilla ja vieläpä ulkoistavat viihdyttämisenkin mummon kontolle.
Vanhemmat käy töissä, ehkä ihan uusi juttu sinulle??
Käyn 8h töissä, masturboin, katselen leffoja, käyn kävelylenkillä n. 3 kertaa viikossa, masturboin, selailen Vauva palstaa ja Redditiä, tissuttelen. Mitä merkitystä sillä säällä on?
Kaikkea mitä nyt ulkona voi tehdä, mm. sitä mainitsemaasi soutuveneilyä (on siinä kyllä pieni moottori), miten sade sitä haittaa? Kala syö parhaiten sateella.
Puistopiknikit, terassit ja auringonottorannat ei kiinnosta, vaiko olisi mikä helle.
Vierailija kirjoitti:
He istuvat sisällä.
Naurettavia vastauksia ketjussa "käyn rannalla uimassa" - jatkuvalla kaatosateella ja 10 asteessa, niin varmaan käytkin.
Huomaa, että näillä sisällä kökkijöillä ei ole mitään ymmärrystä meidän ulkoilmaihmisten elämästä.
No kuule, joka kerta kun meillä mökillä lämpiää sauna - ja se lämpiää usein - käyn myös rannassa uimassa. Jos nyt ei ukkosta ole, eikä ole vielä ollut.
Koiran kanssa käydään myös lenkillä, oli sää mikä hyvänsä. Ulkoilu on pukeutumiskysymys.
Viileys ei haittaa mitään, jatkuva kaatosade haittaisi enemmän, joskaan ei uimista eikä lenkkeilyä. Muttei jatkuvaa kaatosadettakaan ole ainakaan täällä ollut. Juhannus oli meillä ihan nätti.
Mitä tuo säästä raivoaminen muille oikein auttaa???
Vierailija kirjoitti:
He istuvat sisällä.
Naurettavia vastauksia ketjussa "käyn rannalla uimassa" - jatkuvalla kaatosateella ja 10 asteessa, niin varmaan käytkin.
Huomaa, että näillä sisällä kökkijöillä ei ole mitään ymmärrystä meidän ulkoilmaihmisten elämästä.
Käyn uimassa. Katsos kun sitä kaatosadetta ei ole joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea mitä nyt ulkona voi tehdä, mm. sitä mainitsemaasi soutuveneilyä (on siinä kyllä pieni moottori), miten sade sitä haittaa? Kala syö parhaiten sateella.
Puistopiknikit, terassit ja auringonottorannat ei kiinnosta, vaiko olisi mikä helle.
Ja piti vielä lisätä, että kun ei ole ollut vielä yhtään jäätävää päivää tänäkään kesänä. Ei edes tänään, vaikka vettä tulee kuin aisaa. +15 ei ole jäätävä. Poutapäivinä lämpötila on ollut +18-20 ja suorassa auringonpaisteessa on ihan kuumat oltavat.
Vierailija kirjoitti:
Samoja asioita kuin lämpöisessäkin kesäsäässä. Tapaan ystäviä ja sukulaisia, teen hyvää ruokaa ja esim. pitkät kiireettömät aamupalat ovat lomalla yksi parhaita juttuja, lämmitän rantasaunaa, grillaan ( meillä grillataan ympäri vuoden, on pihassa kota), käyn metsässä pitkillä kävelyillä, kerään kukkakimppuja. Ja käyn pienillä päiväreissuilla Suomessa, näissä aina jokin kiinnostava museokohde.
Rannalla ja varsinkaan auringossa en ole koskaan viihtynyt, enkä huvipuistoissakaan. Onneksi myöskään lapseni ei välittänyt niistä ( pääsi kyllä niihin, mutta ei ollut fani)
Yksi reissukin on varattu, mutta sitäkään ei säiden puolesta tosiaankaan, vaan suuntautuu Britanniaan.
Täällä Britanniassa on ollut tosi kuuma kesä, monta päivää jo +30 eli varautukaa siihen että hellettä saattaa olla :D
Kasvatat siis seuraavaa sukupolvea joka ei voi mennä ulos kun sataa. Onneksi oma ipana ei ollut herkkänahkainen enkä minä. Hyppikää seinille sitten.