Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tietää mitä ne tekevät,joiden mielestä tälläinen jäätävä kesäsää on jees eikä estä nauttimasta kesästä. Istuvat katsomassa Netflix

Vierailija
24.06.2025 |

Eivät ainakaa ui,veneile(venettä jossa hytti ei lasketa,puhun nyt pienestä soutuveneestä),,käy puistopiknikillä tai  mene huvipuistoon.

Kommentit (199)

Vierailija
101/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen säässä kuin säässä, kuten myös uin. Tykkään viileistä vesistä. Puutarhassa kaikki kasvaa hyvin, kun ei ole hellettä eikä kuivuutta. Olen ollut mökillä, ja ensi viikolla lähdössä reissuun, jossa paljon retkeilyä luonnossa. Ihan hyvät säät tulossa, ei ole liian kuuma eikä sadakaan liikaa, säänmukaiset varusteet vain mukaan. 

Vierailija
102/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän sateen tuomasta rauhasta. Tarpeeksi kun sataa ei edes linnut laula, metsäneläimetkin ovat poteroissaan ihmisistä puhumattakaan. Metsässä ei kuulu muuta kuin askelten ääni ja sateen ropina. Ilmakin on raikas hengittää. Rakastan. <3 Myöhemmin tänä kesänä oon lähdössä telttailemaan Bodominjärvelle. Pressua vaan teltan päälle jos sataa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa ikkunasta ulos. Moniko näistä sadetta ja kylmyyttä rakastavista läskeistä todellisuudessa ulkoilee tuolla sateessa :D Niinpä.

Minä ulkoile, mutta mitä höpiset läskeistä?

Vierailija
104/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa ikkunasta ulos. Moniko näistä sadetta ja kylmyyttä rakastavista läskeistä todellisuudessa ulkoilee tuolla sateessa :D Niinpä.

Aivan, eli jos ei ole kaltaisesi itkupilli joka kuolee normaaliin kesäsateeseen, on pakosti läski. Et ole järin terävä.

Vierailija
105/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä juoksen marraskuussakin. Helteillä joutuu laittamaan rakkaimman harrastuksen tauolle. 

Muuten sitten salia, tennistä, tanssia, kavereita, kirjoja, telkkaria, nettiä, ruoan laittoa, kodin laittelua jne.. jne...

Vierailija
106/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä sää estää uimisen?? 😄 Ei todellakaan estä. Ollaan reissattu ympäri Suomea. Käyty luontoretkillä koirien kanssa, päiväpatikoinneilla, nähtävyyksissä, toreilla, ja siellä uimassa. On uitu järvissä, meressä ja useassa joessa. Tv:tä tai suoratoistoa ei ole katsottu kolmeen viikkoon.

PALJON parempi lomasää tämä on, kuin yli 25 asteen helteet, todella paljon. Tämä ei rajoita yhtään mitään, kun ihmisellä on vaatteet olemassa.

Vierailija
107/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten mielestä kesä on vain terassilla istumista, uimista ja ruskettumista. Ne haluavat lämpöä ja aurinkoa.

Toisten mielestä kesä on myös jotain muuta. Ihan turha kiistellä, kun erot on niin suuret.

Vierailija
108/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten mielestä kesä on vain terassilla istumista, uimista ja ruskettumista. Ne haluavat lämpöä ja aurinkoa.

Toisten mielestä kesä on myös jotain muuta. Ihan turha kiistellä, kun erot on niin suuret.

Mut hyvähän tätä on puida jokapäivä aamusta iltaan.

Vierailija
109/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras sää rakentaa. Ei tule hellekuolemaa ja itikoita ei ole yhtään!

Vierailija
110/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä möllöttelen sisällä, pyykkään ja siivoan. Huomenna menen käymään Ideaparkissa pizzalla ja alppiruusuja käyn ihastelemassa. Nyt alan syömään. 

Vierailija
111/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin uiminen on poissuljettua sateella ap? Kastuu joka tapauksessa. Itse olen juuri mökillä ja sauna lämpiämässä ja meinasin myös uida. Odotellessa luen kirjaa tai neulon sukkaa katetulla terassilla. Illalla leivon, katselen Netflixiä ja poltan takassa tulta. On hyvä myös opetella ihan vaan olemaan, rauhoittua itsensä ääreen.

Kaupungissa taas viettäisin loman sadepäiviä kulttuurin parissa: kävisin teatterissa, elokuvissa, konsertissa, museoissa, näyttelyissä jne. 

Vierailija
112/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateella luen kirjoja, muina aikoina teen puutarhatöitä. Ihanan viileää!

Vierailija
113/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset täältä Finnmarkista, missä myös on jäätävä kesäsää, mutta vähän eri tavalla. Itätuuli 8 m, puuskissa 12 m on paljon hankalampi kestää kuin sade, ja pilkkihaalarit ovat olleet paras kesävaate, kun yhteisvaikutus kylmän kesän kanssa on tuntuma +4. Mitään se ei oikeastaan estä tekemästä, vain varusteet ovat toisenlaiset kuin lämpimämpinä kesinä.

Vierailija
114/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä möllöttelen sisällä, pyykkään ja siivoan. Huomenna menen käymään Ideaparkissa pizzalla ja alppiruusuja käyn ihastelemassa. Nyt alan syömään. 

MÄ kävin äsken paskalla ja kattelen neukkukuution ikkunasta ulos.

Vierailija
115/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen ja liikun eri muodoissa joka päivä ja PALJON. Aivan ihana normaali suomalainen kesäsää on meneillään.

Vierailija
116/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin uiminen on poissuljettua sateella ap? Kastuu joka tapauksessa. Itse olen juuri mökillä ja sauna lämpiämässä ja meinasin myös uida. Odotellessa luen kirjaa tai neulon sukkaa katetulla terassilla. Illalla leivon, katselen Netflixiä ja poltan takassa tulta. On hyvä myös opetella ihan vaan olemaan, rauhoittua itsensä ääreen.

Kaupungissa taas viettäisin loman sadepäiviä kulttuurin parissa: kävisin teatterissa, elokuvissa, konsertissa, museoissa, näyttelyissä jne. 

Eri

En usko, että sade onkaan se pahin asia tässä säässä, mutta jos vesi on alle 15 asteista kuten ilmakin ei rannalla oikein viihdy.  Sade tuo sitten vielä oman lisähaasteensa kun kaikki vaatteetkin kastuu niin ei saa kuivaa ja lämmintä päälle uimisen jälkeen. Mun lapset on ainakin niin helposti kylmissään, ettei viitsi edes yrittää viedä noita rannalle tälläisessa säässä.

Vierailija
117/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ruokaa mökillä. Tällaisena kesänä voi jopa leipoa puu-uunilla ilman, että mökki kuumenee sietämättömän kuumaksi. Takkatulen ääressä voi nauttia olemisesta ilman jatkuvaa tekemistä. Ehtii nukkua päiväunet, kun ei koko ajan tarvitse puuhailla ulkona. Sateessa voi lenkkeillä koirien kanssa vedenpitävissä vaatteissa ja illalla nauttia rantasaunan lämmöstä ja uimisesta.

Vierailija
118/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan tyhmää valittaa säästä, koska sille ei mitään voi. PItää yrittää nauttia muista asioista. Kuten siitä, että ei ole 40 astetta lämmintä, niin kuin monessa paikassa nytin on. 

Sadetakkia vain päälle ja keräämään sieniä, nyt ovat puhtaita toukista, kun ei ole ollut kuumaa. Ja hyvät rahatkkin voi tienata.

Vierailija
119/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on monessa paikassa maailmassa paikoin 40 astetata. Kun olin p-karjalassa sinä kesänä kun oli pitkään jotain yli 35 astetta ja yöllökin 28, niin ei kyllä paljon unta saanut hikisenä pyöriskellessään. Päivällä keksittiin loma-aikaan kaikenlaisia asioita kauppaan, että edes ilmastoituun autoon pääsi välillä karkuun hellettä. Silloin ei ainakaan miellä ollut mitään ilmalämpöpumppuja tai muita jäähdyttimiä.

Kun lähti ilmastoidusta työpaikasta (laitteiden takia ei meidän oli jäähdytys), niin tuntui ulkona, kuin olisi saunaan mennyt.

Ei toki haittaisi, jos olisi normaali kesäsää, mutta tää on nyt tätä.

Vierailija
120/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luonto nauttii? perunat ei nouse naatille, orvokkien ym kasvu on jymähtänyt, hallaa lupaili. Joo kiva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi