Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tietää mitä ne tekevät,joiden mielestä tälläinen jäätävä kesäsää on jees eikä estä nauttimasta kesästä. Istuvat katsomassa Netflix

Vierailija
24.06.2025 |

Eivät ainakaa ui,veneile(venettä jossa hytti ei lasketa,puhun nyt pienestä soutuveneestä),,käy puistopiknikillä tai  mene huvipuistoon.

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomaan vielä kuukausi, joten ihan hyvät duuni ja lenkki-ilmat.

Vierailija
182/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä? Sulla on sentää toimintakykyä mennä sinne ulkomaille ja rahaa!!!!!!

Minun toimintakykyni rajoittuu siihen, että jaksan olla aktiivinen tunnin-pari päivässä. Viime viikolla reilut 9 tuntia.

2 kuukautta??? Kuumat ilmat voi alkaa ihan toukokuun alussa ja kestää sinne syyskuun ekalle viikolle eli 4 kk.

Ei se ole kurjaa se kuumuus, se on yhtä helvettïä!

Mieti vähän mitä kirjoittelet.

Toimintakykyä silloin kun olen poissa Suomesta. Suomessa sen pari kuukautta jos on lämmintä. Eli edelleenkin tuskia 10kk vuodesta on enemmän kuin vaikka sinun 4kk!!

Kumpi pahempi!? Yli 40v tehnyt huonokuntoisena niska limassa töitä että nyt lopulta saa muutaman kivuttoman kuukauden!! Voit tehdä saman, minulla ei ole ollut varaa maata kotona kivuista huolimatta vaan 2-4h yöunilla on menty 40v kun kivut on yöllä pahimmillaan. Jatkuva uupumus ja jäätävät kivut on aiheuttaneet myös vakavan masen

Niin? et näköjään sisäistä yhtään mitä kirjoitan. Minä olen 100% työkyvytön.

Eilen illalla sain onneksi käytyä kaupassa. Jaksamista oli rippunen, piti valita vienkö roskat vai pesenkö hampaat. Valitsin pestä hampaat. Roskat on ollut nyt 3-4 päivää viemättä, alkavat jo haista. Suihkussa olen käynyt viimeksi n kuukausi sitten eli rupean minäkin haisemaan. Se reilu tunti päivässä mitä jaksan olla jalkojen päällä menee ihan perusjuttuihin, kuten kotihommiin ja muuhun pikkunäpertelyyn. Meinaatko että tämä noin 20 vuoden makaaminen ei vitut'a? Minut on syrjäytetty yhteiskunnasta täysin, kun jätetään hoitamatta. Masentunut en ole vaan kettuuntunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee noita aloittajan mainitsemia asioita vaikka olisi erilainen sää.

Vierailija
184/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihaa laitellut kuntoon. Nyt on hyvä istuttaa perennoja, pensaita ja puita kun luonto hoitaa kastelun itse.

Kasvimaalla ja kasvihuoneessa puuhailen ja laitoin laatat pergolan keskelle.

Muutaman päivän päästä, kun lakkaa satamasta kunnostan pihahuonekalut: raavin pois maalit ja laitan öljyvalttia tilalle, niin ei tarvitse raapia maalia enää ikinä.

Koirien kanssa teen pitkiä lenkkejä metsässä ja olen alkanut jo katselemaan sieniäkin.

Ja odotan kuin kuuta nousevaa, että lapsenlapset tulee tänne viikoksi mummun hoiviin <3

Huono kesäsää on Suomessa asennekysymys.

Odotahan kun olet 4 seinän sisällä sadetta pitämässä niiden kullanmurujen kanssa! 3 päivässä kiipeävät seinille kun eivät pääse ulos leikkimään ja uimaan! Ei lasten kuulu maata sisällä pelaamassa pleikkaa tai tuijottamassa telkkaria mummon kanssa!

Ei lapsia sade haittaa! Onpa kyllä harmi, kun sokerista tehdyn vanhemman takia lapsilta jää maailma kokematta. Eivät koskaan saa tietää miltä kuulostaa sateen ropina sadetakin huppuun tai sateenvarjoon. Eivät näe, miten kastemadot möngertää koloistaan, miltä näyttää, kun sadepisarat tippuu puiden lehdiltä tai miten syöksytorvista syöksee täysillä vettä. Tai miten vesi virtaa pitkin asfalttia tai soratietä ja muodostaa puroja. Miltä sateessa tuoksuu. 

Vierailija
185/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lenkillä ja treenaan ulkosalilla. Paitsi jos sataa liikaa kuten tänään. Tänään siivoan ja opiskelen arabiaa, hepreaa ja norjaa. Mutta en minä tästä harmaudesta nauti. Jotain on kuitenkin tehtävä. 

Vierailija
186/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin joka ikisestä hetkestä, kun voi tehdä vaikka mitä tuupertumatta kuumuuteen ja olematta koko ajan hikinen. Aivan ihana kesä! Ja olen pieni ja hoikka, joten turha huutaa läskiä. 

187/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla edes ole Netflixiä. Ei ole ikinä ollutkaan. 

188/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pitkillä kävelylenkeillä.

Netflixiä minulla ei ole, mutta kieltämättä olo on kotonakin miellyttävämpi kun asunto on viileä. 

Vierailija
189/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tennistä tai padelia ulkokentällä

- luontopolkuja

- kalastus - pukeutumiskysymys, helteellä kala yleensä syö huonosti ja kyllä kalasteltiin tänäkin kesänä ihan puuveneestä lohta Tornionjoella alle 10 asteen lämpötiloissa, vaatetta päälle vaan. Tosi kivaa. 

- lenkkeilyä, paljon lenkkeilyä

- tapahtumissa käyntejä, pukeutumiskysymys sekä kysymys siitä että osaa varata paikan oikein jos on merkityt paikat. Lisäksi osa konserteista ja kesäteattereista on sisätiloissa tai teltassa. Kesäteattereissa on yleensä parempia esityksiä kuin tavallisessa ja joskus hintakin edullisempi, harrastelijat on oikeastaan parempia kuin ammattinäyttelijät

- sisävesiristeilyjä, jos haluaa olla ulkotilassa taas on pukeutumiskysymys, mutta ne on itse asiassa ihan kivoja sateella sisältäkin katsottuna

- lintutornit ja näköalatornit, ihan kivoja säällä kuin säällä kunhan ei ole liukasta, toki kuivalla säällä kivempiä mutta muulloinkin käy

- grillausta tai laavulla makkaranpaistoa (usein sen luntopolun yhteydessä) - helteellähän on  herkästi maastopalovaroitus jolloin hiiligrillin käyttö tai laavulla tulen teko on kielletty

- kaikenlaisia nähtävyyksiä löytyy luonnosta jos osaa etsiä, toki kuivalla säällä kivempi mutta hellettä ei siihen kaipaa

- uimaan pääsee halliin heinäkuuta lukuunottamatta ja tässä kaupungissa on  kylpylä auki koko kesän

jne. jne. 

Vierailija
190/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? et näköjään sisäistä yhtään mitä kirjoitan. Minä olen 100% työkyvytön.

Eilen illalla sain onneksi käytyä kaupassa. Jaksamista oli rippunen, piti valita vienkö roskat vai pesenkö hampaat. Valitsin pestä hampaat. Roskat on ollut nyt 3-4 päivää viemättä, alkavat jo haista. Suihkussa olen käynyt viimeksi n kuukausi sitten eli rupean minäkin haisemaan. Se reilu tunti päivässä mitä jaksan olla jalkojen päällä menee ihan perusjuttuihin, kuten kotihommiin ja muuhun pikkunäpertelyyn. Meinaatko että tämä noin 20 vuoden makaaminen ei vitut'a? Minut on syrjäytetty yhteiskunnasta täysin, kun jätetään hoitamatta. Masentunut en ole vaan kettuuntunut.

Niin lukee minullakin papereissa, 100%. Eipä se näin työeläkkeellä enää mitään merkitse, olisin tarvinnut lepoa ja kuntoutusta (ja lämpöä) jo vuosikymmeniä sitten. Mutta jätettiin hoitamatta

Vierailija
191/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia sade haittaa! Onpa kyllä harmi, kun sokerista tehdyn vanhemman takia lapsilta jää maailma kokematta. Eivät koskaan saa tietää miltä kuulostaa sateen ropina sadetakin huppuun tai sateenvarjoon. Eivät näe, miten kastemadot möngertää koloistaan, miltä näyttää, kun sadepisarat tippuu puiden lehdiltä tai miten syöksytorvista syöksee täysillä vettä. Tai miten vesi virtaa pitkin asfalttia tai soratietä ja muodostaa puroja. Miltä sateessa tuoksuu. 

Voi kuule, nyt kesäkuussakin kokeneet ja nähneet kaiken tuon lähes päivittäin! Ei se tarkoita että he silti nauttisivat siitä. Jos kysyy mikä on ihaninta niin lomat lämpimässä, uiminen, aurinko, jäätelö ja ulkoilu pikkuvaatteissa paljain varpain. 

Vierailija
192/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4v on pyöräillyt nyt ennätyspitkiä lenkkejä kun on halunnut ajaa lätäköistä. Ei häntä tunnu kiinnostavan sataako vai paistaako. Säänkestävät ulkoilukamppeet on toki.

Vierailija
193/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa ikkunasta ulos. Moniko näistä sadetta ja kylmyyttä rakastavista läskeistä todellisuudessa ulkoilee tuolla sateessa :D Niinpä.

Harmittaako koleat säät, niin etelän mies ei pääse pusikkoraiskaamaan vähäpukeisia naisia.

Vierailija
194/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% tykyvytön kylmästätykkäjä.

Onko siis niin, että kuumuus ei todellisuudessa vaikuttaisi mihinkään. Nyt kun on kylmää et pysty mihinkään ja jos on yli 20 et pysty mihinkään ja jos tulee helle eli yli 25 et pysty mihinkään.

Kuulostaa siltä, että kylmä on kiva sen takia sulle, että on vaan kivempi kun on kaikille vähän kurjempaa. Tuskin oikeasti mukava tavallinen huoneenlämpö 20 astetta ulkona  ilman vesisadetta olisi kovin paljoa sinunkaan elämää kurjistava juttu.

Vierailija
195/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin koska en tykkää helteistä, vaikka koko kesä tämmöstä

Vierailija
196/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankea on kyllä kesäsää. 12 astetta ja tuulee ja sataa. Kesäkuu on kohta taputeltu ja kohta on jo syksy. Tänään oli harmaata kuin marraskuussa. Vaikka en ole mikään hirmuhelteiden ystävä, niin olisihan se kiva saada välillä jotain lämpöä ja aurinkoa pitkän talven jälkeen. 

Itsellä vetää mieli matalaksi jatkuvalla sateella ja harmaudella. Vaikka teenkin kaikkea kivaa niin kaipa toiset taitavat reagoida säähän toisia helpommin. 

Vierailija
197/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä, sillä kesälomaa ei kertynyt lainkaan. Käyn myös lenkillä koiran kanssa ja viikonloppuisin läheisessä kansallispuistossa päivävaelluksilla. Sade ei haittaa, mutta ukkosella luen mieluummin kirjaa tai täytän sanaristikoita. TV: a en omista. 

Vierailija
198/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaa kotona peiton alla. 

Vierailija
199/199 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän