Minua alkanut toden teolla ahdistaa tämä Pride vouhotus.
Mitä tehdä tän ahdistuksen kanssa? On ollut jo vuosia. Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja on ollut kaikennäköisiä kavereita. Ei siinä mitään mutta kun tää agenda on niin agg ressiivinen ja politisoinut.
Ei voi enää mitään viihteestä nauttia tai ylipäätän käydä edes kaupoilla kun joka paikassa on tää ns. Pride huntu päälle. Jopa kirkokin on uhan alle mennyt mukaan. Ei oo enää yhtäkään paikka missä tämä ideologia ole.
Tuntuu et asuis n Saksassa jossa on punaisia lippuja joka paikassa mihin katot.
Mua alkaa ahdistaa kuinka ylimitoitettu asia ja mitä se oikein ajaa?
Mulla on jopa syyllinen olo siitä että olen normaali perinteinen nainen. Koen että on vaikee olla sellainen nykyään.
Kommentit (782)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva ja nautin pridesta, mutta ymmärrän myös huolesi. En itsekään kaipaa yliampuvan näkyvää pride-hössötystä kaupungilla. Jos jossain on pride-tapahtuma, niin on hyvä, että siellä on sateenkaarilippu salossa, ja jos joku yritys tukee pridea, niin ok, mutta ei niitä kaikkialla tarvitse olla.
Silti, ap, uskon, että sulla myös nyt omat rajat sakkaa. Eli mikä sua tarkkaan pridessa ärsyttää? Mitä se aggressiivisuus on? Miten se sulle näkyy muuten kuin että tuo sateenkaariraita näkyy lipuissa ja mainoksissa?
Jos koet, että sun on vaikea olla oma itsesi, niin koetko, että sun pitäisi olla jotain muuta? Että susta tulee näkymätön omana itsenäsi kun oletkin vain "tavallinen" hetero? Miten voisit tulla näkyvämmäksi omassa elämässäsi, niin että minuutesi vahvistuisi?
Ai hitsi..nyt mulle aikuaa tuo tyyppi-sana :D Tätä kuulee myös päiväkodeissa. Että sillä on siis ihan uuskieli-merkityskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pridevouhotus lisääntyy vuosi vuodelta. Toivoisin että kaikki siihen liittyvä loppuisi.
Jotkut firmat luulevat että sateenkaaritouhulla on paljon kannatusta , mutta uskon että kannattajat ovat niin äänekkäitä että siitä voi saada sellaisen kuvan , vaikka se ei pidä paikkaansa.Tänä vuonna on maltillisempaa. Paljon vähemmän on näkynyt pride Helsingin kaduilla kuin vaikka pari vuotta aiemmin. Ja kun pride-viikko on pride-kuukausi, niin tapahtumatkin leviävät laajemmalle ajalle ja näkyvät siten vähemmän.
Miten pride edes tulee vastaan muuta kuin lipuissa ja mainoksissa, jos ei ole kohderyhmää?
Tuleehan tuo vaikka kirjastoissa.
Kirjastoissa voi olla turvallinen tila nykyään ja sateenkaarikirjat hyvin framilla nyt erikseen ja niitä vatun lippuja kaikkialla.
Ei minua kiinnostaisi nähdä näitä tuolla tavoin. Kestän kyllä että heillä on omat juttunsa mutta kun tuo nykyinen tapaa tunkea päälle on täysin mieletöntä. Typerää.
Ai mutta sellaisiahan meidän haluttiin olevankin. Vajukkeja, jotka lukevat sitä mitä käsketään. Nyt tässä kuussa sinun on nieltävä tätä ohjelmointia.
Jos kirjastot saadaan oikeasti paskittua aivopesu-uunojen politisoinnilla niin kai sitä on alettava harkittava vakavasti jotain erakoitumista ison kirjakokoelman kanssa pikkutien taakse.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pridevouhotus lisääntyy vuosi vuodelta. Toivoisin että kaikki siihen liittyvä loppuisi.
Jotkut firmat luulevat että sateenkaaritouhulla on paljon kannatusta , mutta uskon että kannattajat ovat niin äänekkäitä että siitä voi saada sellaisen kuvan , vaikka se ei pidä paikkaansa.
En tiedä muista, mutta meidän firmassa Pride-hypetys on jo hiipumaan päin. Tänä vuonna ei mitään krääsää jaossa siihen liittyen. Onneksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa, ite en törmää siihen missään. Ja työpaikallani on kuitenkin yksi lesbo. Olisiko kuitenkin vika sinun asenteessa.
Jos sinä et törmää johonkin, niin sitä ei ole olemassa? Aukoton logiikka :D
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään Helsingin Sanomissa kirjoittaa Oulun yliopiston sukupuolentutkimuksen laitoksen lehtori kummastellen miksi Pesäpalloliitto ei osallistu Prideen.
Huomenna ehkä joku kysyy samaa Kennelliitolta. Ylihuomenna Tuupajoen eläkeläiset Ry:ltä.
Erinomaisen hyvin joku oli kommenttikentässä verrannut tämän päivän ilmapiiriä ja keskustelua Priden ympärillä keskiajan katolisen kirkon inkvisitioon. Julkisissa kuulusteluissa tivataan uskollisuuttasi jollekin liikkeelle, asiassa joka on sydämen ja omatunnon asia, kuten uskontokin.
Sairasta. Tämän päivän "liberaalien" näkemys tasa-arvosta ja mielipiteenvapaudesta.
Vassut ja kommaritransut toivat taistolaisajat takaisin toverituomioistuimineen. Neuvostovastaisuus vaihtui Pride-vastaisuuteen ja transvastaisuuteen, jotka on eliminoitava hinnalla millä hyvänsä.
mitta täynnä jos vielä joku tulee lehtisiään tuputtamaan hakkaan ja potkin teholle. ei tahdo mennä näköjään muuten perille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään Helsingin Sanomissa kirjoittaa Oulun yliopiston sukupuolentutkimuksen laitoksen lehtori kummastellen miksi Pesäpalloliitto ei osallistu Prideen.
Huomenna ehkä joku kysyy samaa Kennelliitolta. Ylihuomenna Tuupajoen eläkeläiset Ry:ltä.
Erinomaisen hyvin joku oli kommenttikentässä verrannut tämän päivän ilmapiiriä ja keskustelua Priden ympärillä keskiajan katolisen kirkon inkvisitioon. Julkisissa kuulusteluissa tivataan uskollisuuttasi jollekin liikkeelle, asiassa joka on sydämen ja omatunnon asia, kuten uskontokin.
Sairasta. Tämän päivän "liberaalien" näkemys tasa-arvosta ja mielipiteenvapaudesta.
Vassut ja kommaritransut toivat taistolaisajat takaisin toverituomioistuimineen. Neuvostovastaisuus vaihtui Pride-vastaisuuteen ja transvastaisuuteen, jotka on eliminoitava hinnalla millä hyvänsä.
Näihin ei pidä taipua. Sen on riitettävä että jättäytyy pois ja jos joku on todella riittävän moukka kysyäkseen, pitää hänen tyytyä viimeistään vastaukseen "olemme poliittisesti sitoutumaton järjestö /yhtiö /yhteisö".
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tajua tätä: "Ei voi enää mitään viihteestä nauttia"? Miten pride näkyy viihteessä? Netflixissä tulee muutama sarja, joissa on homosisältöä, mutta se on häviävän pieni osa sitä palvelua. Yle areenassa on pari dokumenttia.
Tehän itse hyperventiloitte jostain oikeistolaisia naisia esittelevästä sarjasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas aletaan puhua siitä, miten mielenterveysongelmat on lisääntyneet ja kietoutuvat paljon näiden juuri Priden edustamien asioiden ympärille. Eikö tilanteen pitäisi olla parantunut, kun kaikki kukat saa kukkia ja ihmisten ei tarvitse olla kaapissa? Ehei, pahentunut vaan. Koska oikeasti ymmärretään, ettei lapsille ja nuorille pidä syöttää kaikenlaista "voit olla mitä haluat ja valita sen joka päivä" -ideologiaa, koska lapsen tai nuoren pitää kasvaa selkeässä karsinassa tullakseen terveeksi aikuiseksi. Ei vaihtoehtoja. Selkeä karsina.
Hyvä, että nostit esiin tärkeän aiheen. Sateenkaarinuoret kokevat monin verroin enemmän syrjintää ja kiusaamista kouluissa. Myös aikuisten tuki ja tietämys asioista eivät ole usein ajan tasalla. Tälle todella pitäisi tehdä jotain ja voit aloittaa itsestäsi.
Miten ajattelit sateenkaarityöpajojen, pimppipojista ja synnyttävistä menkkamiehistä jaappaamisen vähentävän kiusaamista ja syrjintää?
"Omalle lapselleni puhuttiin päiväkodissa jeesuksesta ja laulettiin virsiä, vaikka olin ilmoittanut ettemme kuulu kirkkoon eikä lapseni uskonnollisiin tilaisuuksiin osallistu. En silti jaksanut repiä pelihousujani, vaan päättelin, että sille hoitajalle aihe oli ilmeisen tärkeä. Ei lapseni kuitenkaan pilalle mennyt, eikä hänen tarvitse tynnyrissä olla muita ihmisiä kohtaamatta."
Transaivopesu litteän maan sukupuoliteorioilla ei ole vaaratonta. Kannattaa perehtyä sellaiseen ilmiöön kuin ROGD, jossa aiemmin täysin normaali nuori keksiikin olevansa transi kaveripiirin ja nettimaailman manipuloimana. Transuhommat leviävät sosiaalisen tartunnan kautta, kun lapsille istutetaan mieleen, että hänen mieltymyksensä, lelunsa, leikkinsä, vaatteensa, harrastuksensa, kiinnostuksenkohteensa ja persoonallisuudenpiirteet viittaavatkin vastakkaiseen sukupuoleen. Annetaan lasten kasvaa rauhassa ja leikkiä haluamillaan leluilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas aletaan puhua siitä, miten mielenterveysongelmat on lisääntyneet ja kietoutuvat paljon näiden juuri Priden edustamien asioiden ympärille. Eikö tilanteen pitäisi olla parantunut, kun kaikki kukat saa kukkia ja ihmisten ei tarvitse olla kaapissa? Ehei, pahentunut vaan. Koska oikeasti ymmärretään, ettei lapsille ja nuorille pidä syöttää kaikenlaista "voit olla mitä haluat ja valita sen joka päivä" -ideologiaa, koska lapsen tai nuoren pitää kasvaa selkeässä karsinassa tullakseen terveeksi aikuiseksi. Ei vaihtoehtoja. Selkeä karsina.
Hyvä, että nostit esiin tärkeän aiheen. Sateenkaarinuoret kokevat monin verroin enemmän syrjintää ja kiusaamista kouluissa. Myös aikuisten tuki ja tietämys asioista eivät ole usein ajan tasalla. Tälle todella pitäisi tehdä jotain ja voit aloittaa itsestäsi.
M
Kiusaaminen ja syrjintä = kehtaa ilmaista ääneen ettei usko uussukupuoliin, laputtamisiin ja lokerointeihin minkään aidon hyvän edistäjänä.
Mistä päästään että kun ei-uskovat saadaan määriteltyä vaarallisena uhkana heidät saadaan poistettua silmistä, tiloista, mediasta. ehkä jopa maailmasta - sillä perusteella että nämä aiheuttavat vaarallisen ja pelottavan uhan yhä päällekäyvemmälle, sanelevammalle ja siten yhdenmukaistavammalle sateenkaarifantasiahörhöilylle. Semmoista ihanaa oikeudenmukaisuutta.
Miksi niin monet heterot aina miettii homoja vain sen kautta että miten he harrastavat seksiä ja kenen kanssa? Eikö homoilla voi olla romantiikkaakin? Sitäkin ihmetellään kun on a seksuaaleja, jotka eivät halua seksiä? Tosi monta lesboa ja homoa on koetettu kääntää heteroksi, miksi? Sanotaan et et oo vaan saanut seksiä oikeanlaiselta mieheltä, miksi noin komea mies on homo? Miksi niin moni hetero kiusaa jos mies pukeutuu ja meikkaa miten haluaa? Keneltä se on pois? Mä uskon et jos ne heterot jotka kiusaavat vähemmistöjä, jättäisivät vähemmistöt rauhaan, niin pride loppuisi.
Minusta nämä kohut on liikkeen ja sen kannattajien kannalta äärimmäisen noloja.
Tulee mielikuva sellaisesta posket punaisena protestoivasta uhmaikäisestä kun päikkykaveri ei haluakaan hippaa vaan selata kuvakirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet heterot aina miettii homoja vain sen kautta että miten he harrastavat seksiä ja kenen kanssa? Eikö homoilla voi olla romantiikkaakin? Sitäkin ihmetellään kun on a seksuaaleja, jotka eivät halua seksiä? Tosi monta lesboa ja homoa on koetettu kääntää heteroksi, miksi? Sanotaan et et oo vaan saanut seksiä oikeanlaiselta mieheltä, miksi noin komea mies on homo? Miksi niin moni hetero kiusaa jos mies pukeutuu ja meikkaa miten haluaa? Keneltä se on pois? Mä uskon et jos ne heterot jotka kiusaavat vähemmistöjä, jättäisivät vähemmistöt rauhaan, niin pride loppuisi.
Sen takia että sateenkaaripellet aivan jatkuvasti tuovat aihetta esille itse koko ajan, kaikille ja kaiken aikaa. En ole ikinä nähnyt mitään joukkoa jotka kääntävät aina sukupuoliasiat esille, käyttäen niitä jopa aseena "muita" vastaan. Näitä juttuja on alettu työntämään lapsillekin, ihan kirjastoja myöten, jossa on lapsille suunnattuja osioita missä työnnetään tätä saastaa heille. Asetelma on aina sateenkaariporukka vastaan muu maailma ja jos et liity meihin, olet vihollinen.
Oli aate mikä hyvänsä, fanaatikkoja vastaan olen aina.
Vierailija kirjoitti:
Transit ja vihervassut tekevät nykyään tätä eheytystyötä. Tuputtavat lesboille transleidejä tyttökulleineen, joissa on kuulemma erilainen suutuntuma kuin miespeniksessä. Helsinki Pride järjestää naisteemaiset bileet, joihin penikset ovat tervetulleita. Homoja painostetaan transmiesten bonusreiän, eli emättimen suuntaan. Transmiehen kanssa homo voi harrastaa penistä vaginaan homoseksiä ja saada omia biologisia lapsia silleen homosti. Lisäksi homoseksuaalisia nuoria manipuloidaan ja painostetaan transiutukseen ja transheteroiksi. Mihin muuten ovat perinteiset butchlesbot hävinneet, transmiehiksikö?
Kun en kiinnitä asiaan huomiota ei se ärsytäkään.
Eihän seksuaalisuus Herran pieksut nyt ole koko elämä.
Nyky-yhteiskunta pomppii kuin vieterinukke keskenkasvuisten ehdoilla. Mutta kun kaikki haluaa olla niin nuoria. Niin aikuiset mielipiteet on vaiennettu medioista aika tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta nämä kohut on liikkeen ja sen kannattajien kannalta äärimmäisen noloja.
Tulee mielikuva sellaisesta posket punaisena protestoivasta uhmaikäisestä kun päikkykaveri ei haluakaan hippaa vaan selata kuvakirjaa.
Jep. Jokaisella on oikeus tukea vähemmistöjä haluamallaan tavalla tai olla tukematta ilman julkista painostusta ja häpäisemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun en kiinnitä asiaan huomiota ei se ärsytäkään.
Koskeeko sama Purraa, Satosta, persuja, kokkareita ja perskokkareita käsitteleviä aiheita? Voisitko käydä antamassa saman vinkin niissä ketjuissa.
Kyllä minäkin olen kiinnittnyt huomiota viihdeohjelmien jatkuvaan juoma kourassa esiintymiseen. Ja juon itse kyllä mielestäni maltillisesti, en sylje lasiin, enkä pelkää viinapirua.
Kas kun olimme molemmat täysin erilaisesta näkökulmasta kiinnittäneet huomiota samaiseen silmään pistävään asiaan. Olisiko mitenkään mahdollista, että myös tämä vähemmistöjen alleviivaaminen pistää samalla lailla silmään, vaikkei asiasta niin kovin mielipidettä olisikaan?