Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua alkanut toden teolla ahdistaa tämä Pride vouhotus.

Vierailija
24.06.2025 |

Mitä tehdä tän ahdistuksen kanssa? On ollut jo vuosia. Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja on ollut kaikennäköisiä kavereita. Ei siinä mitään mutta kun tää agenda on niin agg ressiivinen ja politisoinut.

Ei voi enää mitään viihteestä nauttia tai ylipäätän käydä edes kaupoilla kun joka paikassa on tää ns. Pride huntu päälle. Jopa kirkokin on uhan alle mennyt mukaan. Ei oo enää yhtäkään paikka missä tämä ideologia ole.

Tuntuu et asuis n Saksassa jossa on punaisia lippuja joka paikassa mihin katot.

Mua alkaa ahdistaa kuinka ylimitoitettu asia ja mitä se oikein ajaa?

Mulla on jopa syyllinen olo siitä että olen normaali perinteinen nainen. Koen että on vaikee olla sellainen nykyään.

Kommentit (782)

Vierailija
321/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva ja nautin pridesta, mutta ymmärrän myös huolesi. En itsekään kaipaa yliampuvan näkyvää pride-hössötystä kaupungilla. Jos jossain on pride-tapahtuma, niin on hyvä, että siellä on sateenkaarilippu salossa, ja jos joku yritys tukee pridea, niin ok, mutta ei niitä kaikkialla tarvitse olla.  

Silti, ap, uskon, että sulla myös nyt omat rajat sakkaa. Eli mikä sua tarkkaan pridessa ärsyttää? Mitä se aggressiivisuus on? Miten se sulle näkyy muuten kuin että tuo sateenkaariraita näkyy lipuissa ja mainoksissa? 

Jos koet, että sun on vaikea olla oma itsesi, niin koetko, että sun pitäisi olla jotain muuta? Että susta tulee näkymätön omana itsenäsi kun oletkin vain "tavallinen" hetero? Miten voisit tulla näkyvämmäksi omassa elämässäsi, niin että minuutesi vahvistuisi? 

Mun lapsen ala-asteen opettaja

Ei alkanut.

Vierailija
322/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskas aletaan puhua siitä, miten mielenterveysongelmat on lisääntyneet ja kietoutuvat paljon näiden juuri Priden edustamien asioiden ympärille. Eikö tilanteen pitäisi olla parantunut, kun kaikki kukat saa kukkia ja ihmisten ei tarvitse olla kaapissa? Ehei, pahentunut vaan. Koska oikeasti ymmärretään, ettei lapsille ja nuorille pidä syöttää kaikenlaista "voit olla mitä haluat ja valita sen joka päivä" -ideologiaa, koska lapsen tai nuoren pitää kasvaa selkeässä karsinassa tullakseen terveeksi aikuiseksi. Ei vaihtoehtoja. Selkeä karsina. 

Hyvä, että nostit esiin tärkeän aiheen. Sateenkaarinuoret kokevat monin verroin enemmän syrjintää ja kiusaamista kouluissa. Myös aikuisten tuki ja tietämys asioista eivät ole usein ajan tasalla. Tälle todella pitäisi tehdä jotain ja voit aloittaa itsestäsi.

En ole se, jolle vastaat. On kuitenkin olemassa lukuisia ihmisiä, jotka myös katuvat sukupuolenkorjaustaan. Heitä syrjitään pride-piireissä eikä haluta puhua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä, millaisia suhteita mulle tuntemattomien ihmisten välillä on tms, mutta asian tuputtaminen häiritsee. Tytyärelläni on kavereina lesboja ja trans-ihmisiä. Samantekevää.

Mutta miksi sitä tuputetaan liikaa. Prideä pitää olla jopa kaupungintalon lipputangossa. Miksi jotain aatetta pitää olla yhteisessä lipputangossa. Miksi sitä yhtä eika monia muita aatteita. 

Häiritsee myös elokuvissa ja sarjoissa kaikki aatteiden tuputtaminen. Esim, että Lumikkina ei ollutkaan tyttö, jolla oli hyvin valkea iho, kuten sadussa. Tai että eurooppalaisia menneitä kuningasperheitä esittää eriväriset näyttelijät. Anna-kirjoihin perustuvaan sarjaan olikin laitettu ihan muuta kuin kirjoissa eli homosuhde jollain pojalla mukaan. 

Se on siis tuputtamista etta elokuvista ja sarjoista tehdaan myos versioita joissa on muita kuin ei-valkoihoisia ja heteroita?

Vierailija
324/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva ja nautin pridesta, mutta ymmärrän myös huolesi. En itsekään kaipaa yliampuvan näkyvää pride-hössötystä kaupungilla. Jos jossain on pride-tapahtuma, niin on hyvä, että siellä on sateenkaarilippu salossa, ja jos joku yritys tukee pridea, niin ok, mutta ei niitä kaikkialla tarvitse olla.  

Silti, ap, uskon, että sulla myös nyt omat rajat sakkaa. Eli mikä sua tarkkaan pridessa ärsyttää? Mitä se aggressiivisuus on? Miten se sulle näkyy muuten kuin että tuo sateenkaariraita näkyy lipuissa ja mainoksissa? 

Jos koet, että sun on vaikea olla oma itsesi, niin koetko, että sun pitäisi olla jotain muuta? Että susta tulee näkymätön omana itsenäsi kun oletkin vain "tavallinen" hetero? Miten voisit tulla näkyvämmäksi omassa elämässäsi, niin että minuutesi vahvistuisi? 

Mun lapsen ala-asteen opettaja alkoi ekana koulupäivänä kertoa, kuinka heillä on pride-lippu ja koulussa kaikki tyypit on sallittuja, koska sukupuolia ei enää ole. Lapsia ei enää kutsuta tytöiksi ja pojiksi, vaan tyypeiksi, koska pride.

Oikeasti, jos tämä ei ole melkoista propagandaa, jota mun lapselle tyrkytettiin koko viime vuosi, niin mikä sitten on? 

Tää sukupuoli-huuhaa on tosi rasittavaa. 

t. seksuaalivähemmistöön kuuluva, jolle sukupuolella on väliä

Vierailija
325/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pride kiinnostaa aiheena ihan saman verran kuin vaikka pörssikurssit, tilastotiede, derivaatat, neulominen, biljardi, purjehdus.. ja hirveän monet muut asiat. Eli ei ollenkaan. En silti koe tarvetta millään tavoin dissata ihmisiä, joille joku näistä tuntuu tarpeelliselta ja tärkeältä. Silloinhan asia nimenomaan olisi minulle merkityksellinen.

Kannattaa siis miettiä mistä ahdistus kumpuaa. Onko vaikka tullut pysähdyttyä somessa aiheen äärelle paljon. Silloinhan sitä tulee verkkokalvoille koko ajan lisää. Silloin voi tehdä muutoksia klikkailemalla, ettei aihe kiinnosta minua.

Luettelit läjän asioita joista et tiedä edes mitä ne tarkoittaa. Voisin veikata että priden merkitys maailman toiminnalle on paljon paljon pienempi kuin vaikka derivaatan tai tilastotieteen. Ja sillä mitä sinä olet noista itse mieltä ei ole merkitystä koska sinunkaan mielipiteelläsi ei ole m

Okei, no jos tässä jotain puolia on pakko valita, niin sitten liityn pride-ihmisiin minäkin. Tähän saakka olin kyllä ihan aidosti ohittanut koko teeman. En ole nähnyt kyseisiä sateenkaaribannereita ja -mainoksia, koska en ole kiinnittänyt niihin huomiota. Ihan kuten en kiinnitä huomiota niihin pörssikursseihin, vaikka niitäkin vilisee hyvin monessa paikassa, jos niitä haluaa nähdä. Sitä saa mitä vahvistaa. 

Vierailija
326/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä, millaisia suhteita mulle tuntemattomien ihmisten välillä on tms, mutta asian tuputtaminen häiritsee. Tytyärelläni on kavereina lesboja ja trans-ihmisiä. Samantekevää.

Mutta miksi sitä tuputetaan liikaa. Prideä pitää olla jopa kaupungintalon lipputangossa. Miksi jotain aatetta pitää olla yhteisessä lipputangossa. Miksi sitä yhtä eika monia muita aatteita. 

Häiritsee myös elokuvissa ja sarjoissa kaikki aatteiden tuputtaminen. Esim, että Lumikkina ei ollutkaan tyttö, jolla oli hyvin valkea iho, kuten sadussa. Tai että eurooppalaisia menneitä kuningasperheitä esittää eriväriset näyttelijät. Anna-kirjoihin perustuvaan sarjaan olikin laitettu ihan muuta kuin kirjoissa eli homosuhde jollain pojalla mukaan. 

Pride-turistit ja luova luokka, jossa homous ja transius on valtaväestöä yleisempää, tuo rahaa kaupungille. Siksi kaupunginkin kannattaa olla mukana ja liputtaa. 

Vierailija
327/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jolle vastaat. On kuitenkin olemassa lukuisia ihmisiä, jotka myös katuvat sukupuolenkorjaustaan. Heitä syrjitään pride-piireissä eikä haluta puhua. 

Minkälaista toimintaa teillä siellä pride-piireissä on? Tuntevatko kaikki siis toisensa vähintäänkin etäisesti? Kiinnostaa, kun itse en tiedä kenenkään tuttavani kuuluvan pride-piireihin, enkä siis ollut niistä edes tietoinen. 

Vierailija
328/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pride kiinnostaa aiheena ihan saman verran kuin vaikka pörssikurssit, tilastotiede, derivaatat, neulominen, biljardi, purjehdus.. ja hirveän monet muut asiat. Eli ei ollenkaan. En silti koe tarvetta millään tavoin dissata ihmisiä, joille joku näistä tuntuu tarpeelliselta ja tärkeältä. Silloinhan asia nimenomaan olisi minulle merkityksellinen.

Kannattaa siis miettiä mistä ahdistus kumpuaa. Onko vaikka tullut pysähdyttyä somessa aiheen äärelle paljon. Silloinhan sitä tulee verkkokalvoille koko ajan lisää. Silloin voi tehdä muutoksia klikkailemalla, ettei aihe kiinnosta minua.

Luettelit läjän asioita joista et tiedä edes mitä ne tarkoittaa. Voisin veikata että priden merkitys maailman toiminnalle on paljon paljon pienempi kuin vaikka derivaatan tai tilastotieteen. Ja sillä mitä sinä olet noista itse mieltä ei ole m

Okei, no jos tässä jotain puolia on pakko valita, niin sitten liityn pride-ihmisiin minäkin. Tähän saakka olin kyllä ihan aidosti ohittanut koko teeman. En ole nähnyt kyseisiä sateenkaaribannereita ja -mainoksia, koska en ole kiinnittänyt niihin huomiota. Ihan kuten en kiinnitä huomiota niihin pörssikursseihin, vaikka niitäkin vilisee hyvin monessa paikassa, jos niitä haluaa nähdä. Sitä saa mitä vahvistaa.

Ja minkähän sanoman nyt oikeasti harhoissasi luulet viestiväsi jos prideen liittymisesi johtuu vain ja ainoastaan tarpeestasi trollata jotakuta jota et edes tunne :D

Vierailija
329/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee myös elokuvissa ja sarjoissa kaikki aatteiden tuputtaminen. 

Kyllä. Esimerkiksi alkoholikulttuuria tupututetaan jatkuvasti sarjoissa ja elokuvissa. Hyvin harvassa aihetta ei edes sivuta. Kyllä se pistää tällaisen raittiin alkoholistin silmään todella pahasti, että noinko syvällä olemme noinkin haitallisessa, jopa vaarallisessa kulttuurissa.

Olet varmasti valveutuneena ihmisenä kiinnittänyt huomion ihan samaan. Vai onko sittenkin niin, että näemme ympärillämme sitä, mikä itseämme jotenkin erityisesti (tietoisesti tai tiedostamatta) koskettaa?

Vierailija
330/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on siis tuputtamista etta elokuvista ja sarjoista tehdaan myos versioita joissa on muita kuin ei-valkoihoisia ja heteroita?

Kyse on siitä että miksi pitäisi? Ei tuossa taide edellä ainakaan mennä jos mekaanisesti vaan rusketetaan koko näyttelijäkaarti, tai naisetetaan.

Harvemmin nuo edes menestyy kun leffoissa katsoja pitää enemmän siitä että tehdään leffaa taide edellä eikä joku mekaaninen dei-poseeraus. Ja jälkeenpäin sitten kiukutellaan että katsojat on kaikki nasserasseja kun tuota tyhmästä syystä tehtyä konversioleffaa ei kukaan halunnut katsoa. 

Vierailija
331/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee myös elokuvissa ja sarjoissa kaikki aatteiden tuputtaminen. 

Kyllä. Esimerkiksi alkoholikulttuuria tupututetaan jatkuvasti sarjoissa ja elokuvissa. Hyvin harvassa aihetta ei edes sivuta. Kyllä se pistää tällaisen raittiin alkoholistin silmään todella pahasti, että noinko syvällä olemme noinkin haitallisessa, jopa vaarallisessa kulttuurissa.

Olet varmasti valveutuneena ihmisenä kiinnittänyt huomion ihan samaan. Vai onko sittenkin niin, että näemme ympärillämme sitä, mikä itseämme jotenkin erityisesti (tietoisesti tai tiedostamatta) koskettaa?

Näin. Raskaana ollessa tai sitä yrittäessä näkee raskaana olevia tai vauvoja kaikkialla. Itse kehonsa kanssa kamppaillessaan tarkkailee muidenkin kehoja. Kun oma koira kuolee, huomaa kaikki ulkona liikkuvat koirat. Harkitsemme juuri asuntoauton ostoa, joten arvata saattaa mihin huomio liikenteessä kohdistuu. Jos tuntuu, että kaikkialla on pelkkää sateenkaarta, on se selkeästi asia, mikä oman huomion vangitsee.

Vierailija
332/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä voit rauhassa mennä naisten pukuhuoneeseen, ei sun ole pakko mennä sinne unisex-pukuhuoneeseen, tajuatkos?

Ja entäs vessassa? Sinähän menet sinne omaan koppiisi asioille ja pistät oven lukkoon? Ei se transmies, -nainen, homo, lesbo, bi tai panseksuaali tunge sinne koppiin sinun kanssasi kuten eivät heterotkaan. 

Mitä ihmettä sä horiset?"

Dille. Itsemäärittely tekee kaikista sukupuolitetuista tiloista unisex-tiloja oikein lainvoimalla. Ei ole mitään laillisesti pätevää keinoa estää peniksellisen henkilön pyörimistä naisten ja tyttöjen intiimitiloissa, vessoissa, pukkareissa ja pesutiloissa. Jos naisella voi olla penis ja henkilö ilmoittaa olevansa nainen, niin kaikki tilat ovat unisex.

Vierailija
333/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Annatko esimerkin paikasta, missä on muutettu naisten pukkarit unisex-pukkareiksi? Viime viikolla hotellissa oli naisten saunavuoro ja erikseen miesten sauna vuoro. Toisessa hotellissa saunaosastot oli jaettu sukupuolen mukaan. Kaupungin liikuntapaikoissa pukkarit on jaettu sukupuolen mukaan."

Translain uudistus yleiseksi sukupuolenvaihtolaiksi tekee kaikista tiloista unisex-tiloja. Naisen paperit voi hommata omalla ilmoituksella ilman transdiagnoosia tai aiettakaan transhoitoihin, eikä henkilökunnalla ole valtuuksia tarkistaa kenenkään papereita. Kerro ihmeessä, millä juridisesti pätevällä keinolla peniksellinen henkilö voidaan torpata naisten tiloista syyllistymättä syrjintärikokseen tai vihapuheeseen? Tasa-arvolakikin suojelee sukupuolen ilmaisua ja sukupuoli-identiteettiä.

Vierailija
334/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pride-turistit ja luova luokka, jossa homous ja transius on valtaväestöä yleisempää, tuo rahaa kaupungille. Siksi kaupunginkin kannat

Tuo on kyynistä pinkkipesua ja rahanahneutta. Vähemmistöt tarvitsevat aitoja toimia ympäri vuoden, eikä mitään liputusta kerran kesässä ja "we speak gay" -tarroja.

Vierailija
335/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, usko pois: meitä konservatiivisia ja perinteisesti ajattelevia naisia on vielä olemassa, varmasti enemmän, kuin julkisuuden luoman kuvan perusteella näyttäisi olevan. Valtamediassa ei vain tuoda perinteisesti ajattelevien naisten näkökulmaa juurikaan esiin.

Täällä ollaan!

T: 41-vuotias kristitty nainen

No ahdistaako sinua jos joku elää tai ajattelee eri tavalla kuin sinä?

Setailu ja transtuputus eivät jää ajattelun tasolle. Juurihan radio-ohjelmakin yritti painostaa pesäpalloseuraa Pride-liputtamaan. Punavihreissä piireissä on mahdoton kritisoida miesten päästämistä naisten tiloihin ja naisten kilpaurheiluun. Punavihreät puolueet ovat asettaneet lasten transiuttamisen jopa poliittisiin tavoitteisiinsa.

Vierailija
336/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huutavat vihaa ja fobiaa 365 pvä/vuodessa , kuukauden ajan marssivat ja tunkevat joka paikkaan järjestöihin,kouluihin,päiväkoteihin,, lapsille valehdellaan että ovat eri sukupuolta jos esim poika tykkää pinkistä,punaisesta ja tyttö tykkää olla poikamainen ja poikien leikistä. "

Ihanko oikeasti se noin näkyy sinun omassa elämässäsi? Hieman epäilen. Luultavasti vähemistöt eivät näy sitten millään tavalla arjessasi. Ei kyllä näy minunkaan.

Setan litteän maan sukupuoliteoriat on ujutettu opetussuunnitelmiin ja oppimateriaaleihin, kaikki nämä pimpilliset pojat, naiseksi kasvavat pojat, miestamponit ja synnyttävät miehet. Tunnustuksellinen tuputus, elotollot, sateenkaarityöpajat, drag queen -satutunnit ja poliittiset ideologiat eivät kuulu kouluihin ja kirjastoihin.

Vierailija
337/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa, ite en törmää siihen missään. Ja työpaikallani on kuitenkin yksi lesbo. Olisiko kuitenkin vika sinun asenteessa. 

Vierailija
338/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noku Amerikassakii...Kaikki sairas apinoidaan jostain syystä sieltä.

Vierailija
339/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vouhotus? Jätä lehtijutuista ahdistuminen vähän vähemmälle. Ole vielä ikänä edes nähnyt pride kulkuetta, vaikka niitä on järkkäilty ties kuinka kauan.

Vierailija
340/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään Helsingin Sanomissa kirjoittaa Oulun yliopiston sukupuolentutkimuksen laitoksen lehtori kummastellen miksi Pesäpalloliitto ei osallistu Prideen.

Huomenna ehkä joku kysyy samaa Kennelliitolta. Ylihuomenna Tuupajoen eläkeläiset Ry:ltä.

Erinomaisen hyvin joku oli kommenttikentässä verrannut tämän päivän ilmapiiriä ja keskustelua Priden ympärillä keskiajan katolisen kirkon inkvisitioon. Julkisissa kuulusteluissa tivataan uskollisuuttasi jollekin liikkeelle, asiassa joka on sydämen ja omatunnon asia, kuten uskontokin.

Sairasta. Tämän päivän "liberaalien" näkemys tasa-arvosta ja mielipiteenvapaudesta.