Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua alkanut toden teolla ahdistaa tämä Pride vouhotus.

Vierailija
24.06.2025 |

Mitä tehdä tän ahdistuksen kanssa? On ollut jo vuosia. Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja on ollut kaikennäköisiä kavereita. Ei siinä mitään mutta kun tää agenda on niin agg ressiivinen ja politisoinut.

Ei voi enää mitään viihteestä nauttia tai ylipäätän käydä edes kaupoilla kun joka paikassa on tää ns. Pride huntu päälle. Jopa kirkokin on uhan alle mennyt mukaan. Ei oo enää yhtäkään paikka missä tämä ideologia ole.

Tuntuu et asuis n Saksassa jossa on punaisia lippuja joka paikassa mihin katot.

Mua alkaa ahdistaa kuinka ylimitoitettu asia ja mitä se oikein ajaa?

Mulla on jopa syyllinen olo siitä että olen normaali perinteinen nainen. Koen että on vaikee olla sellainen nykyään.

Kommentit (782)

Vierailija
301/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, usko pois: meitä konservatiivisia ja perinteisesti ajattelevia naisia on vielä olemassa, varmasti enemmän, kuin julkisuuden luoman kuvan perusteella näyttäisi olevan. Valtamediassa ei vain tuoda perinteisesti ajattelevien naisten näkökulmaa juurikaan esiin.

Täällä ollaan!

T: 41-vuotias kristitty nainen

Vierailija
302/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huutavat vihaa ja fobiaa 365 pvä/vuodessa , kuukauden ajan marssivat ja tunkevat joka paikkaan järjestöihin,kouluihin,päiväkoteihin,, lapsille valehdellaan että ovat eri sukupuolta jos esim poika tykkää pinkistä,punaisesta ja tyttö tykkää olla poikamainen ja poikien leikistä. "

Ihanko oikeasti se noin näkyy sinun omassa elämässäsi? Hieman epäilen. Luultavasti vähemistöt eivät näy sitten millään tavalla arjessasi. Ei kyllä näy minunkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, usko pois: meitä konservatiivisia ja perinteisesti ajattelevia naisia on vielä olemassa, varmasti enemmän, kuin julkisuuden luoman kuvan perusteella näyttäisi olevan. Valtamediassa ei vain tuoda perinteisesti ajattelevien naisten näkökulmaa juurikaan esiin.

Täällä ollaan!

No ahdistaako sinua jos joku elää tai ajattelee eri tavalla kuin sinä?

Vierailija
304/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva ja nautin pridesta, mutta ymmärrän myös huolesi. En itsekään kaipaa yliampuvan näkyvää pride-hössötystä kaupungilla. Jos jossain on pride-tapahtuma, niin on hyvä, että siellä on sateenkaarilippu salossa, ja jos joku yritys tukee pridea, niin ok, mutta ei niitä kaikkialla tarvitse olla.  

Silti, ap, uskon, että sulla myös nyt omat rajat sakkaa. Eli mikä sua tarkkaan pridessa ärsyttää? Mitä se aggressiivisuus on? Miten se sulle näkyy muuten kuin että tuo sateenkaariraita näkyy lipuissa ja mainoksissa? 

Jos koet, että sun on vaikea olla oma itsesi, niin koetko, että sun pitäisi olla jotain muuta? Että susta tulee näkymätön omana itsenäsi kun oletkin vain "tavallinen" hetero? Miten voisit tulla näkyvämmäksi omassa elämässäsi, niin että minuutesi vahvistuisi? 

Vierailija
305/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tajua tätä: "Ei voi enää mitään viihteestä nauttia"? Miten pride näkyy viihteessä? Netflixissä tulee muutama sarja, joissa on homosisältöä, mutta se on häviävän pieni osa sitä palvelua. Yle areenassa on pari dokumenttia.

Vierailija
306/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pridevouhotus lisääntyy vuosi vuodelta. Toivoisin että kaikki siihen liittyvä loppuisi. 

Jotkut firmat luulevat että sateenkaaritouhulla on paljon kannatusta , mutta uskon että kannattajat ovat niin äänekkäitä että siitä voi saada sellaisen kuvan , vaikka se ei pidä paikkaansa.

Tänä vuonna on maltillisempaa. Paljon vähemmän on näkynyt pride Helsingin kaduilla kuin vaikka pari vuotta aiemmin. Ja kun pride-viikko on pride-kuukausi, niin tapahtumatkin leviävät laajemmalle ajalle ja näkyvät siten vähemmän. 

Miten pride edes tulee vastaan muuta kuin lipuissa ja mainoksissa, jos ei ole kohderyhmää?

Vierailija
307/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ollaan!

No ahdistaako sinua jos joku elää tai ajattelee eri tavalla kuin sinä?

Sama kysymys sulle, vai huudatko vain fobiaa ja vihaasi ja menet häiriköimään suviseuran tapahtumiin?

Vierailija
308/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huutavat vihaa ja fobiaa 365 pvä/vuodessa , kuukauden ajan marssivat ja tunkevat joka paikkaan järjestöihin,kouluihin,päiväkoteihin,, lapsille valehdellaan että ovat eri sukupuolta jos esim poika tykkää pinkistä,punaisesta ja tyttö tykkää olla poikamainen ja poikien leikistä. "

Ihanko oikeasti se noin näkyy sinun omassa elämässäsi? Hieman epäilen. Luultavasti vähemistöt eivät näy sitten millään tavalla arjessasi. Ei kyllä näy minunkaan.

Älä viitsi. Nehän menee kouluihin puhumaan ja on noita setapajoja yms. Et voi olla noin tyhmä ethän?

Vierailija
309/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva ja nautin pridesta, mutta ymmärrän myös huolesi. En itsekään kaipaa yliampuvan näkyvää pride-hössötystä kaupungilla. Jos jossain on pride-tapahtuma, niin on hyvä, että siellä on sateenkaarilippu salossa, ja jos joku yritys tukee pridea, niin ok, mutta ei niitä kaikkialla tarvitse olla.  

Silti, ap, uskon, että sulla myös nyt omat rajat sakkaa. Eli mikä sua tarkkaan pridessa ärsyttää? Mitä se aggressiivisuus on? Miten se sulle näkyy muuten kuin että tuo sateenkaariraita näkyy lipuissa ja mainoksissa? 

Jos koet, että sun on vaikea olla oma itsesi, niin koetko, että sun pitäisi olla jotain muuta? Että susta tulee näkymätön omana itsenäsi kun oletkin vain "tavallinen" hetero? Miten voisit tulla näkyvämmäksi omassa elämässäsi, niin että minuutesi vahvistuisi? 

Mun lapsen ala-asteen opettaja alkoi ekana koulupäivänä kertoa, kuinka heillä on pride-lippu ja koulussa kaikki tyypit on sallittuja, koska sukupuolia ei enää ole. Lapsia ei enää kutsuta tytöiksi ja pojiksi, vaan tyypeiksi, koska pride.

Oikeasti, jos tämä ei ole melkoista propagandaa, jota mun lapselle tyrkytettiin koko viime vuosi, niin mikä sitten on? 

Vierailija
310/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki Pridella on tulossa nyt lauantaina puistojuhla, jossa on mm. Kinky Forest ja Lasten alue.

Kiitos tiedosta. Onpa fiksua, että näille on eri alueet. Hienosti mietitty ja toteutettu 👍

Vierailija
311/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas aletaan puhua siitä, miten mielenterveysongelmat on lisääntyneet ja kietoutuvat paljon näiden juuri Priden edustamien asioiden ympärille. Eikö tilanteen pitäisi olla parantunut, kun kaikki kukat saa kukkia ja ihmisten ei tarvitse olla kaapissa? Ehei, pahentunut vaan. Koska oikeasti ymmärretään, ettei lapsille ja nuorille pidä syöttää kaikenlaista "voit olla mitä haluat ja valita sen joka päivä" -ideologiaa, koska lapsen tai nuoren pitää kasvaa selkeässä karsinassa tullakseen terveeksi aikuiseksi. Ei vaihtoehtoja. Selkeä karsina. 

Vierailija
312/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskas aletaan puhua siitä, miten mielenterveysongelmat on lisääntyneet ja kietoutuvat paljon näiden juuri Priden edustamien asioiden ympärille. Eikö tilanteen pitäisi olla parantunut, kun kaikki kukat saa kukkia ja ihmisten ei tarvitse olla kaapissa? Ehei, pahentunut vaan. Koska oikeasti ymmärretään, ettei lapsille ja nuorille pidä syöttää kaikenlaista "voit olla mitä haluat ja valita sen joka päivä" -ideologiaa, koska lapsen tai nuoren pitää kasvaa selkeässä karsinassa tullakseen terveeksi aikuiseksi. Ei vaihtoehtoja. Selkeä karsina. 

Hyvä, että nostit esiin tärkeän aiheen. Sateenkaarinuoret kokevat monin verroin enemmän syrjintää ja kiusaamista kouluissa. Myös aikuisten tuki ja tietämys asioista eivät ole usein ajan tasalla. Tälle todella pitäisi tehdä jotain ja voit aloittaa itsestäsi.

Vierailija
313/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen ala-asteen opettaja alkoi ekana koulupäivänä kertoa, kuinka heillä on pride-lippu ja koulussa kaikki tyypit on sallittuja, koska sukupuolia ei enää ole. Lapsia ei enää kutsuta tytöiksi ja pojiksi, vaan tyypeiksi, koska pride.

Oikeasti, jos tämä ei ole melkoista propagandaa, jota mun lapselle tyrkytettiin koko viime vuosi, niin mikä sitten on?

Ihan järkyttävää toimintaa. Kouluissa tämä touhu pitäisi ehdottomasti kieltää.

Vierailija
314/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pride kiinnostaa aiheena ihan saman verran kuin vaikka pörssikurssit, tilastotiede, derivaatat, neulominen, biljardi, purjehdus.. ja hirveän monet muut asiat. Eli ei ollenkaan. En silti koe tarvetta millään tavoin dissata ihmisiä, joille joku näistä tuntuu tarpeelliselta ja tärkeältä. Silloinhan asia nimenomaan olisi minulle merkityksellinen.

Kannattaa siis miettiä mistä ahdistus kumpuaa. Onko vaikka tullut pysähdyttyä somessa aiheen äärelle paljon. Silloinhan sitä tulee verkkokalvoille koko ajan lisää. Silloin voi tehdä muutoksia klikkailemalla, ettei aihe kiinnosta minua.

Vierailija
315/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen ala-asteen opettaja

Omalle lapselleni puhuttiin päiväkodissa jeesuksesta ja laulettiin virsiä, vaikka olin ilmoittanut ettemme kuulu kirkkoon eikä lapseni uskonnollisiin tilaisuuksiin osallistu. En silti jaksanut repiä pelihousujani, vaan päättelin, että sille hoitajalle aihe oli ilmeisen tärkeä. Ei lapseni kuitenkaan pilalle mennyt, eikä hänen tarvitse tynnyrissä olla muita ihmisiä kohtaamatta.

Vierailija
316/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaankin bi ja tukahduttanut sen puolen itsestäsi. Se selittäisi ahdistuksen. 

Tuli mullekin mieleen. 

Normaalisti jos joku ei kiinnosta itseä, niin sen vaan ohittaa. Varsinkaan kun pride-ihmiset ei esim. saarnaa kadulla kuten uskovaiset ja yritä käännyttää ketään. 

Vierailija
317/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pride kiinnostaa aiheena ihan saman verran kuin vaikka pörssikurssit, tilastotiede, derivaatat, neulominen, biljardi, purjehdus.. ja hirveän monet muut asiat. Eli ei ollenkaan. En silti koe tarvetta millään tavoin dissata ihmisiä, joille joku näistä tuntuu tarpeelliselta ja tärkeältä. Silloinhan asia nimenomaan olisi minulle merkityksellinen.

Kannattaa siis miettiä mistä ahdistus kumpuaa. Onko vaikka tullut pysähdyttyä somessa aiheen äärelle paljon. Silloinhan sitä tulee verkkokalvoille koko ajan lisää. Silloin voi tehdä muutoksia klikkailemalla, ettei aihe kiinnosta minua.

Luettelit läjän asioita joista et tiedä edes mitä ne tarkoittaa. Voisin veikata että priden merkitys maailman toiminnalle on paljon paljon pienempi kuin vaikka derivaatan tai tilastotieteen. Ja sillä mitä sinä olet noista itse mieltä ei ole merkitystä koska sinunkaan mielipiteelläsi ei ole merkitystä, varsinkin kun se näyttää perustuvan siihen että olet pihalla asioista.

Ja ei, jos kertoo ettei ole kiinnostunut prideen osallistumisesta edes liputtamalla ei tarkoita että vastustaisi prideä. Tuo prideläisten pakkotuputus taas synnyttää sitä aitoa halua vastustaa prideä, kuten luultavasti on tarkoituskin. Noi priden kaltaiset aktivistiklubithan elää vastakkainasettelusta eli on pakko olla joku taho jonka kimppuun hyökätä ja samalla saada itselle jotain lisästatusta tai mainetta ja valtaa kun omat mielivaltaisetkin vaatimukset on pakko toteuttaa tai tulee rangaistus.

Pride kyllä näkyy netissä ja viihteessä joka puolella vaikkei sitä haluaisi seuratakaan kun vaikka duolingot, disneyt ja muut striimipalvelut, weppisivut, järjetön määrä wannabe-aktivisteja sun muita poseeraajia ja eri firmojen sivut julistaa mukanaoloaan hyvin huomattavissa olevilla tavoilla näihin aikoihin. Ei tuossa ole mitään "klikkaa tästä jos et halua nähdä pride banneria" vaihtoehtoja tarjolla. Eli turha väittää että tuota voisi olla näkemättä kun sen näkyvyys alkaa olla kaikenkattavaa. Ja kuten näemme, osallistumaan käytännössä pakotetaan joten mikä mahtaa olla tuon klubin todellinen kannatus ilman tuota pakotusta. 

Vierailija
318/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaankin bi ja tukahduttanut sen puolen itsestäsi. Se selittäisi ahdistuksen. 

Joo ehkä jotain tuollaista?

Itse tällaisena ihan tosi heterona ja naisellisena naisena en yhtään ymmärrä tuollaista, että mukamas "normaalilla, perinteisellä naisella" olisi jotain hätää :D Maailmahan on päinvastoin tehty meille, siinä missä vielä enemmän "normaaleille" miehille. 

Mitään, mitä me ns. normaalit naiselliset heteronaiset tehdään, valitaan, ollaan jne. ei kyseenalaista kukaan missään, paheksu yhtään tai MITÄÄN. Meidän ei tarvitse puolustella oikeuttamme olla olemassa ollenkaan tai pelätä ulkopuolisuutta, syrjintää tms. lähtökohtaisesti missään. Voidaan olla ihan rennosti ja avoimesti sitä mitä ollaan, ei tarvitse ikinä miettiä tuomitseeko joku, koska ei tuomitse.

Pidän naurettavana tuollaisia ulinoita, kuin aloituksessa. 

No siis, kyllähän naisetkin saa kaikkea skeidaa päälleen siitä mitä tekevät siksi, että ovat naisia (eli miesten seksuaalisen halun kohteita). Ja sitten kun toimivat sitä halua vastaan, saavat paskaa päälleen. 

Vierailija
319/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä, millaisia suhteita mulle tuntemattomien ihmisten välillä on tms, mutta asian tuputtaminen häiritsee. Tytyärelläni on kavereina lesboja ja trans-ihmisiä. Samantekevää.

Mutta miksi sitä tuputetaan liikaa. Prideä pitää olla jopa kaupungintalon lipputangossa. Miksi jotain aatetta pitää olla yhteisessä lipputangossa. Miksi sitä yhtä eika monia muita aatteita. 

Häiritsee myös elokuvissa ja sarjoissa kaikki aatteiden tuputtaminen. Esim, että Lumikkina ei ollutkaan tyttö, jolla oli hyvin valkea iho, kuten sadussa. Tai että eurooppalaisia menneitä kuningasperheitä esittää eriväriset näyttelijät. Anna-kirjoihin perustuvaan sarjaan olikin laitettu ihan muuta kuin kirjoissa eli homosuhde jollain pojalla mukaan. 

Vierailija
320/782 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osallistu Prideen mutta ei mulla sitä mitään vastaankaan ole. En ole myöskään kokenut, että se häiritsisi millään tavalla. Tuntuu että ap vain etsii ärsyyntymisen syitä tyhjästä.. 

Sama. Pride ei näy elämässäni oikeastaan mitenkään. Toki siitä voi olla uutisia tai somessa jotain, mutta jos ja kun minua kiinnostaa aihe yhtä paljon kuin vaikkapa RALLI josta uutisoidaan myös säännöllisesti ja on ralli-ihmisiä jotka päivittää asioitaan someen jne., niin laitan Prideen yhtä paljon huomiota kuin ralliaiheisille jutuille, eli enpä juuri yhtään.

Näin se normaaleilla ihmisillä menee. Ap:lla on joku ongelma asian suhteen. Mikä?

No ei, ap on trolli kun ei ole asiasta enempää avautunut.