Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pohdintaa väitteestä "jos rakastat, et petä"

Vierailija
24.06.2025 |

Törmäsin taas somessa tällaiseen väitteeseen, johon moni uskoo 100% mustavalkoisesti. Itse olen taipuvainen ajattelemaan toisin. Olen pettänyt kumppaniani, jota uskon kuitenkin vilpittömästi rakastavani. 

Toivon, että eri mieltä olevat kykenisivät lukemaan koko tekstini ja miettimään hetken näkökulmiani, ennenkuin tulevat huutamaan kuinka hirveä olen.

Ensinnäkin; pettäminen ei sinänsä ole välttämättä mielestäni mitään kumppanilta pois. Toki jos pettäminen aiheuttaa ärtymystä, mielipahaa, etääntymistä, terveysriskejä, niin silloin kyllä, mutta mitä haittaa siitä oikeasti on toiselle? Mielestäni se on täysin pettäjän oma asia. Sama kuin kävisi jossain muussa omassa harrastuksessaan. Parhaimmassa tapauksessa puuhassa piristyy, niinkuin muissakin mukavissa harrastuksissa, ja sitä kautta piristynyt ja elämäänsä tyytyväinen ihminen on parempi puoliso myös omalle kumppanilleen.

Toisekseen; uskon että pettämisen tuomitsevat henkilöt ovat niitä, joihin ensihuuma, ihastuminen ja jännitys eivät vaikuta positiivisesti. Helppokos silloin on tuomita muut ja olla itse uskollinen. 

Toisille, kuten itselleni, jännitys, ihastuminen ja ensihuuma aiheuttavat aivan valtavan positiivisen ryöpsähdyksen useiksi kuukausiksi. Muutun energiseksi, piristyn, elämä tuntuu mahtavalta. Vaikea keksiä mitään muuta asiaa, josta saisi näin mahtavan fiiliksen. Ehkä laskuvarjohyppy pääsee lähelle, mutta senkin tuoma hyvänolonryöppy kestää vain pari päivää..!

On helppo tuomita ihmisiä asioista jotka itselle ovat helppoja välttää. Minäkään en esimerkiksi ylensyö enkä tuhlaa rahojani, koska en saa kummastakaan toiminnasta kummoistakaan mielihyvää. Minun olisi siis hyvin helppo moittia niitä, jotka sortuvat jompaankumpaan. 

Väitteeni saa haastaa, ja toivoisinkin sitä, mutta toivon myös perusteluita enkä pelkkää parjaamista ilman että minun esittämiäni perusteluita on yhtään pohdittu. Kiitos niille jotka tähän kykenevät.

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu panna useita naisia.

Vierailija
202/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse petin rakastamaani ihmistä, koska eräs henkilö kiristi minulta seksiä. En siis halunnut harrastaa seksiä hänen kanssaan, mutta siinä tilanteessa koin sen pienemmäksi pahaksi kuin toisen vaihtoehdon. Lopulta pettämisestä ei ollut mitään hyötyä, koska kiristäjä ei tehnyt niin kuin oli luvannut, vaan juuri päinvastoin.

Ja lankesit. .

Tuohan on melkein kuin raiskaus. Ei voi verrata johonkin kiusaukseen, joka saa jonkun "lankeamaan".

Jos minua kiristetään, saa kiristää. Kun veitsi on kaulalla, voi olla, että alistun. Sitten voidaan verrata raiskaukseen. 

No se on helppo sanoa, ennen kuin on kiristyksen kohteena. Tosin emme tiedä millä tavalla tuossa tapauksessa on kiristetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa.  Toisen ihmisen esineellistäminen saa aikaan tämän että oma eroottisuus vähenee, sitä enemmän mitä karkeampi on.

Pettäminen on aina myös itseltä pois, eikä ketään voida pitää väkisin suhteessa loputtomiin.

Vierailija
204/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin paljastaa erään pettävän miehen. Heillä on mahtava kulissiliitto. Harmillista että naiset ovat niin sinisilmäisiä. Kyseessä on hyvin kaunis pari. 

Vierailija
205/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan tekee hiton kipeää,kun putoat unelmien tornista maahan asti. Petetty ei välttämättä ole edes epäillyt mitään,siinä menee palasiksi.

Tämä. Omien pilvilinnojen ja haaveiden rikkoutuminen tekee hiton kipeää, kun ei pysty hyväksymään sitä, että toinen ihminen on toinen ihminen eikä oman minän jatke.

Johonkin pitää pyst myös luottamaan kun lähdetään parisuhteeseen.Jos et kykene sitoutumaan niin pysy perkele sinkkuna.Turha sitä on toista myös rikkoa omien halujen vuoksi.

Vierailija
206/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on myös totta että ne ketkä tietoisesti on mukana pettämisessä voi olla tietoisesti pahoja aikeita satuttaa toisen kumppania ja saada mahdollisia muita etuja itselleen.

Vierailija
207/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se, että olen ylipäätään läheisemmin kanssakäymisessä vastakkaisen sukupuolen kanssa vain vaimoni kanssa on oleellista. Erityisesti tämä pätee seksielämään. Silloin se on suhteessa erityinen juttu ja seksi tapahtuu kunnolla myös tunnetasolla. Näin koko parisuhde on elämässä ykkönen lapsien ohella

Vierailija
208/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisen määritelmä on se, että tekee muuta kuin on sovittu. Pettää voi muutenkin kuin harrastamalla sivusuhteita, ja ne kaikki ovat väärin. 

Mässäilijä ja tuhlari satuttavat "riippuvuuksillaan" itseään, pettäjä toista ihmistä.

Joten sinkkuus ja avoin suhde ovat ainoat suoraselkäiset vaihtoehdot kaltaisellesi ensihuuman perässä juoksijoille.

Vierailija
209/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksen rakkaus puolisoon muistuttaa paremminkin toveruutta. Useat pinnalliset ihastukset yrittävät korvata sitä, että mitään syvää kokemusta liitostaan ei saa. Siihen päälle tuo epärehellisyyden silaus, voisit saada elämältä enemmän jos muuttaisit kurssia. Eikä tarvitsisi selitellä.

Vierailija
210/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämisen määritelmä on se, että tekee muuta kuin on sovittu. Pettää voi muutenkin kuin harrastamalla sivusuhteita, ja ne kaikki ovat väärin. 

Mässäilijä ja tuhlari satuttavat "riippuvuuksillaan" itseään, pettäjä toista ihmistä.

Joten sinkkuus ja avoin suhde ovat ainoat suoraselkäiset vaihtoehdot kaltaisellesi ensihuuman perässä juoksijoille.

Nimenomaan. Miksi on niin vaikea katsoa peiliin ja tunnustaa olevansa itsekäs ja kaikkea muuta kuin rakastava puolisoaan kohtaan. Pettäminen on yksi sumutusmuoto, missä sanat ja teot eivät kohtaa. Uhri ei vain edes välttämättä ymmärrä olevansa sumutuksen kohteena, jos kumppani hukuttaa huomionosoituksiin palatessaan vieraasta sängystä kotiin. Tuo vaatii myös melkoista paatuneisuutta, että pystyy kohtelemaan toista ihmistä noin.

Vierailija
211/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on myös totta että ne ketkä tietoisesti on mukana pettämisessä voi olla tietoisesti pahoja aikeita satuttaa toisen kumppania ja saada mahdollisia muita etuja itselleen.

Olen jo eronnut mutta aikoinaan pettämiskuvioon joutuneena sain kokea, kuinka kakkosnainen oli pahansuopa ja oikeasti ilkeä. Kakkonen fiilisteli petturuudella ja mollasi minua, nauroi epäonnelleni ja avoimesti nautti osallisuudestaan parisuhteen rikkomiseen. Kakkonen oli aikamoinen kilarisekopää, mustasukkainen ja epävarma, lähetti silloiselle miehelleni kymmeniä viestejä iltaisin. Miehenikin haukkui kakkosen moneen otteeseen. Ihme kuvio. Sittemmin erosivat hekin. Itse erottuani ihmettelin, miten en huomannut, että petturi mieheni oli samanlainen kilarisekopää. Eihän mies olisi muuten noin pahansuopaa kakkosta kelpuuttanut. 

Pettäjä antaa tilaa ja energiaa suhteen ulkopuolisille tuoden samalla ulkopuolisen energian sihteeseen. Tämä pakostakin vaikuttaa myös petettyyn.

Vierailija
212/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on petetyltä pois. Energia, pettämiseen ja pettämisen suunnitteluun käytetty aika, tunteet, jotka kohdentuvat suhteen ulkopuoliseen, ovat kumppanilta pois. Kannattaisi käyttää kaikki aika ja energia kumppaniin, jotta suhde kukoistaisi. 

Vierailija
213/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kuka voi väittää, etten rakasta kumppaniani? Kuka voi määritellä asian, ja varsinkin toisen puolesta? Olen ollut kumppanini kanssa jo hyvin pitkään. Viihdyn hänen kanssaan ja hän minun. Meillä on hauskaa yhdessä. Halailemme, koskettelemme jne joka päivä. Haluan hänelle hyvää, olla tukena tarvittaessa, auttaa häntä, kehua, olla apuna. Olemme ystävällisiä, kohteliaita ja kunnioittavia toisiamme kohtaan. Ymmärrän ettei hän ole täydellinen, kuten en minäkään, ja annan anteeksi hänelle epätäydellisyytensä kuten hänkin minulle."

Sinäkö olet pettänyt ja hän on antanut anteeksi? 

Jos olet pettänyt, etkä kertonut, niin aika turha väittää, että kumppani hyväksyy tekosi. Tekopyhää väittää olevansa apuna ja tukena, jos itse on rikkonut toista vastaan. 

Vierailija
214/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on petetyltä pois. Energia, pettämiseen ja pettämisen suunnitteluun käytetty aika, tunteet, jotka kohdentuvat suhteen ulkopuoliseen, ovat kumppanilta pois. Kannattaisi käyttää kaikki aika ja energia kumppaniin, jotta suhde kukoistaisi. 

Ja erityisesti pettäjä varastaa petetyltä valinnan mahdollisuuden elää sellaisessa parisuhteessa kuin hän haluaa. Tuosta ei saa rakkautta filosofioimalla ja besserwisseröinnillä millään. Ap:lla on kieroutunut käsitys rakkaudesta.

Vierailija
215/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta näyttää puuttuvan empatia. En lukenut muita viestejä kuin aloituksen, mutta kysymys: olisiko sinulle ok että puolisosi pettäisi sinua? Miltä se tuntuisi?

Vierailija
216/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan sinisilmäisesti osa on sitä mieltä, että suhde on heti pilalla jos jompikumpi pettää. Vaikka se voi nimenomaan antaa aivan valtavaa lisäbuustia. On taas parempi ja itsevarmempi olo myös omassa suhteessa. Se on kuin raikas tuulahdus arjen keskellä, minkä voimalla taas jaksaa olla paras puoliso. Vähän kuin hyvä reissu omien ystävien kanssa, vaikkakin potenssiin sata. Eivät kaikki voi suhteessaan huonosti, vaikka haluaisivat muutakin välillä.

- mikään ei estä täysin sukupuolitautien tarttumista. Sinust on ok vaarantaa oman puolison sukupuoliterveys pettämisellä?

- yleensä se että sinä saat rakkaan tuulahduksen pettämisestä saa puolison instituution huutamaan apua. Eli hän kärsii tilanteesta kun tajuaa että jotain väärin vaikka ei tiedä mikä on väärin

- mitäs sitten kun puolison ystävä tai vaikka sisko näkee sinut pettämässä. Rukoiletko heitä olemaan hiljaa asiasta ja osaltaan pettämään puolisosi luottamuksen

- kun jäät pettämisestä kiinni niin todennäköisesti saat kunnon raikkaan tuulahduksen ja pethe hajoaa, lapset kärsii ja puoliso kärsii. Pahimmillaan puoliso ei enää ikinä kykene parisuhteeseen ja muissakin ihmissuhteissaan voi olla ongelmia luottaa (esim veljeni ei petetyksi joutumisen jälkeen enää halunnut koskaan uutta suhdetta)

- lapset joutuvat kärsimään puolisosi suuresta surusta, teidän erosta, kulkemisesta kahden kodin väliä jne

Ja kaikki vain yhden pettäjän takia!!!!

Vierailija
217/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Seksi on intiimeintä ja ihaninta mitä voit tehdä toisen ihmisen kanssa

-Seksi on kuuluu lähtökohtaisesti vain parisuhteen sisälle ellei muusta ole sovittu

-Pettäminen rikkoo luottamuksen peruuttamattomasti

-Petetyn itsetunto ja sukupuoli-identiteetti saavat ison kolauksen joka ei koskaan täysin parane, kerran petetty, aina petetty.

-Kondomikaan ei suojaa 100% oireettomilta sukupuolitaudeilta ja hpv-tartunnoilta

-Pettäminen on todella itsekästä oman mielihyvän tavoittelua

T. Petetty

Vierailija
218/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa se vakka löytäisi kantensa.Kaikki olisivat onnellisia.

Vierailija
219/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä rakastun, en edes ajattele muita siinä mielessä, mutta ymmärrän, että jotkut voivat olla erilaisia.

Jos on hyvin seksivetoinen ihminen, voi tuntea halua ilman tunteita.

Ei se silti muuta sitä, että jos rakastaa, ei halua loukata toista, ja pettäminen on niin suuri loukkaus, että turha selitellä.

Vierailija
220/240 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle luottamus-käsite on ilmeisen vieras, joten kanssasi on tästä turha keskustella.

Luottamusta on monenlaista. Vaikka olen pettänyt/petän jatkossakin, olen hyvin luotettava ja vastuullinen ihminen.

Hahahaha!

Pidän salaisuudet, maksan tunnollisesti laskut ja teen työni, läheiseni voivat luottaa apuuni ja että teen sen, mikä sovitaan tehtäväksi, ajoissa ja hyvin. 

Sinun kanssasi mikään sovittu ei pidä. Ethän osaa edes olla kumppanisi kanssa tuottamatta hänelle potentiaalisesti aineksia jopa murhenäytelmään. En tiedä mikä paatti olet, mutta useita tulee mieleen.

Ap