Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petolliset kausi 4 official

Vierailija
23.06.2025 |

Petollisten neljäs kausi alkaa jo syyskuussa 2025. Kaudella linnanherra Christoffer Strandberg on kutsunut Vanajanlinnaan entistä enemmän pelaajia: peräti 20 uskollista aloittaa pelin, joka kestää nyt myös pidempään kuin aiemmin. 

Petollisten päänmenoksi hän on juoninut aivan uudenlaiset lähtökohdat, jotka aiheuttavat ennennäkemätöntä epätietoisuutta ja tunnelman sähköistymistä petollisten kammiossa. 

Jännittävää. Veikkauksia kilpailijoista?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1896)

Vierailija
1841/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan strategin heittivät ulos..mitä neroutta. 

Vierailija
1842/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaitsu ja Viki tippuu vika jaksossa, emännät uskoo että pahuus voi asua vain miehissä, no aika usein asuukin. Naiset hihittelevät onnellisen emansipoituneina kuinka paha on saatu kitkettyä pois paratiisista. Annimari voittaa yksin. Just my opinion. 

Näin menee, tosin jos tiputtavan Kaitsun ensin, pitäisi kellojen soida, että toinen petollinen on nainen. Vai tuleekohan tässäkin Uk:n kaltainen käänne, etteivät finalistit paljasta pudotessaan, ovatko uskollisia vai ei..

Eikös niinpäin, että jos tiputtavat Vikin ensin, voisivat päätellä, että kolmas petollinen on todennäköisesti nainen. Tosin noiden naisten päättelykyvystä en löisi vetoa.

Ei vaan tämä on ihan mutua. Ei perustu yhtään mihinkään todennäköisyyksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Tuuren puheista  paistoi selvästi läpi, keitä muut uskolliset on, sehän sen sanoikin, että Annimari ja Viki on petollisia, ennen kuin Tuure itse äänestettiin ulos.

Jos ei uskolliset tuosta tajunneet, niin missä uskollisten hoksottimet on. 

Uskolliset koko ajan höpöttävät jollekulle, myös petollisille, minä luotan sinuun,  siis  missä asiassa luottaa. Vähän ihmetyttää.

Jöipä mieleen että syyllistyikö Tuure sääntörikkomukseen. Oli sanonut kameroiden ulkopuolella Kaitsulle että jos hän lähtee niin Annimari ja Viki on petolliset. 

Mistä tieto, että Tuure olisi noin sanonut Kaitsulle?

Eiköhhän toi ole ihan samaa kiusaamista ja mustamaalaamista jota harrastanut koko ketjun ajann. Tuotannon puolelta ja podcasteista tullut ilmi että Tuure osasi säännöt parhaiten. Ei varmasti ole toiminut väärin. Sen saa sanoa petollinenkin, kuten sanoi uusea mukinn, että jos mut murhataan ensi yönä  jos mut nyt pudotetaan e ja ne ovat petollisia, pankaa merkille. Kuuluu peliin jja onn luvallista. petollisilla taitaa olla kiellettyä sanoa vai että minä itse ole petollinenn. Kaikkiii mmuu käy, kutenn muuillakin.

Vierailija
1844/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jöipä mieleen että syyllistyikö Tuure sääntörikkomukseen. Oli sanonut kameroiden ulkopuolella Kaitsulle että jos hän lähtee niin Annimari ja Viki on petolliset. 

Ihan sääntöjen mukaista pelaamista oli Tuurelta eikä tehnyt mitään, mitä muissa Petolliset kausissa ei olis joku toinen Petollinen jo aiemmin tehnyt. Cristoffer on tästä myös puhunut, ainakin kahdessa podcast jaksossaan, kuinka ei voi käsittää noita perusteettomia syytöksiä Tuurea kohtaan ja täysin tyhjästä nyhjättyä kohua. Cristoferin mielestä mitään kohuttavaa ei ole tapahtunut tai kukaan käyttäytynyt huonosti, saatika sääntöjen vastaisesti. Ehkä hän sen tietää.

Tosiaan, myös Viki ja Annimari ovat sanoneet ihmisille, että Tuure on petollinen.

Vierailija
1845/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee vika jakso Ruutu+?

Vierailija
1846/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mato

Vierailija
1847/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato Ruudusta. 

Vierailija
1848/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15.11.

Vierailija
1849/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMato podcastissa:

"Täähän oli mulle hyvin mielenkiintoinen matka, ei ne pelitilannekuvaukset vaan kun oltiin syömässä tai tauolla, missä ei saa puhua pelistä vaan puhutaan kaikesta musta. Niin siellä oli tosi kivaa kuuunnella näitä nuorempia ja tutusta heidän maailmaansa joka on ihan eri kuin mun maailma on. Ihan niinkin toiselta planeetalta mulle ne ihmiset sitten mut se oli tosi mielenkiintoista ja opettavaista."

Hieno asenne, oikea asenne. Hyvä Mato!

Vierailija
1850/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Do you vow to keep your identity and the identity of your fellow players a secret?"

Ei ole valan vastaista sanoa "jos mä putoan niin x ja y ovat petollisia". Mutta se on pelin hengen vastaista. Miksei voisi sanoa "jos mä putoan niin sit sun kannattaa epäillä x:ää ja ehkä hivenen y:täkin".

Ei ole myöskään pelin hengen mukaista sanoa mitään mikä about tarkoittaa "jos mä tipun niin varmista, että x ja y eivät ainakaan voita". Koska lause muuttaa merkityksensä silloin, kun sanoja paljastuu petolliseksi. Se ei varmista x:ää ja y:tä petollisiksi, mutta hyvin paljon kuulostaa siltä kuin he olisivat petollisia.

Lause joka on pelin hengen mukainen riippumatta ovatko x ja y petollisia - tällaisia kannattaa käyttää.

Susannan "Teemu on petollinen, satavarma" olisivat petollisen sanomana sääntörikkomus, jos Teemu olisi petollinen.

Kaikilta osallistujilta tulisi kieltää vastaavanlaiset sanat, saletti, varppi, auringonvarma jne.

Vierailija
1851/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MMato podcastissa:

"Täähän oli mulle hyvin mielenkiintoinen matka, ei ne pelitilannekuvaukset vaan kun oltiin syömässä tai tauolla, missä ei saa puhua pelistä vaan puhutaan kaikesta musta. Niin siellä oli tosi kivaa kuuunnella näitä nuorempia ja tutusta heidän maailmaansa joka on ihan eri kuin mun maailma on. Ihan niinkin toiselta planeetalta mulle ne ihmiset sitten mut se oli tosi mielenkiintoista ja opettavaista."

Hieno asenne, oikea asenne. Hyvä Mato!

Oli ilo, että oli mukana. Fiksu ja mukava mies. 

Vierailija
1852/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tyhjäpäistä sakkia. 

Vierailija
1853/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Annimari Korte on todella raivostuttava  ihminen. Ärsyttävä.....ärsyttävä.

Vierailija
1854/1896 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelin hengen vastaista on myös sopia etukäteen ketä porukalla äänestetään.

Ja ihan vaikka mikä riippuen keneltä kysytään. Oli se Tuure näköjään sittenkin koko kauden kovin pelaaja, kun edelleenkään ei kenenkään muun pelaamisesta voi puhua kuin Tuuren. Tai no, eihän siellä kukaan muu juuri pelannutkaan. Tässä se nähdään, vain osaavat ja kovaa pelaavat kiinnostavat petollisissa. Onneksi oli Tuure <3

Vierailija
1855/1896 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä tätä naisten liittoa. Kyllä on menty sivuraiteille ja pahasti.

Vierailija
1856/1896 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi olla ns. tavisten kausi? Ihmiset eivät tunne toisiaan, joten ennakkokäsitystä ei ole ehtinyt muodostua. Lisäksi nämä siviilissä kaverit tuppaavat myös lyöttäytyä yhteen pelissä, jolloin menee puurot ja vellit sekaisin.

Vierailija
1857/1896 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussa-jakso

Tsiisus tuota kanalaumaa. Ihan totaalisesti mennään tunteella ja ilman mitään perusteluja. Luulin tuosta Jonsusta enemmän, mutta on pahin kaikista. Noitaenkelit my ass, tulee niin myötähäpeä jaksoa katsoessa. 

Annimari, aivan oikein, ottaa kaiken hyödyn irti itselleen naislaumasta. Ja tahallaan väärin ymmärtää Madon sanomisen, mikä on hyvää peliä petolliselta. 

Hyvin analysoitiin podissa kauden taktiikoita ja keskustelukulttuuria. Niin syvältä.

Vierailija
1858/1896 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvin pelannut, kukaan ei epäile. Eikös se ole pelin tarkoitus..voittaa

Vierailija
1859/1896 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole!  Todella järkevän oloinen. Ja hyväntahtoinen.  Jännä miten erilailla voi ihmiset nähdä. 

Vierailija
1860/1896 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ?   Hänhän pelaa , ja pelaa todella hyvin, tarkoitus on kai voittaa? Miinusta Annimari on viime kauden Janne Grönroosin ohella  ehkäpä paras kisaaja Suomen Petollisissa koskaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä