Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummo toi 5-vuotissynttäreille kissanpennun lahjaksi! Täysin käsittämätöntä!!!

Vierailija
26.03.2007 |

Siis kuvio se että oli viikonloppuna esikon 5-v synttärit. Mummo ja vaari kävivät ja toivat lapselle elävän kissanpennun lahjaksi! Siksi kun lapsi on sitä niin kauan toivonut, eihän lapselta voi kieltää sellaista mitä niin paljon haluaa ja lasten pitää tottua olemaan eläinten kanssa! Mitä ihmettä tässä voi tehdä, lapsi tietysti onnellinen kissasta mutta mua se niin raivostuttaa! Onneksi ei asuta kerrostalossa, vaan okt:ssa, mutta silti - en tykkää kissoista ja vanhenpani kyllä sen tietävät. Ei ole muita eläimiä meillä, joten tuosta tulee iso riesa jos se jää meille. Kertokaa hyvät ihmiset mitä voisin tehdä?????

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole itse syönyt, oletko sinä?

En kuitenkaan halua että meidän lasten hiekkalaatikossa on kenenkään ulostetta. Pienet lapset kun laittaa kaiken suuhun. Pissa on vielä pehempaa kun sitä ei näe :(

No meille hommattiin suoja hiekkalaatikkoon, kun jotkut pöljät ei tuijota kuin omaan napaan :(

Vierailija
42/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanpennuista on kova pula, kuten meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se haise, jos vaan laatikon pitää puhtaana.

Lapsen kehitykselle voi olla jopa hyväksi jos saa huolehtia elävästä olennosta. Tietysti aikuiset ovat loppupeleissä vastuussa kissasta.

Kissa kannattaa antaa pois jos sitä ei halua huolehtia. Ja se pitää antaa pois HETI! Mitään kesäkissoja ei todellakaan saa pitää.

Ja jos et pysty kuvittelemaan miltä lapsesta tuntuu kissan pois antaminen kun hän on siihen kerennyt kiintyä, niin ole aika tunteeton ihminen.

T:2 kissan omistaja

Vierailija
44/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Laitappa ilmoitus Suomi24:n torin lahjoitetaan tai myydään kissoja palstalle. Kissanpennuista on kova pula, kuten meillä.

Suomi24, Keltainen pörssi ym. ilmoituksissa ei ole muuta vikaa kuin se, että niiden kautta ei pääse mitenkään takuuseen siitä, millaiseen kotiin kissa joutuu. Varmaan suurin osa sitäkin kautta kissan hankkivista ihmisistä on aivan säällisiä ihmisiä (eli tämä ei nyt ollut kohdennettu mitenkään sulle 45), mutta sitten on joukossa niitäkin, jotka hankkii ravintoa kuristajakäärmeelleen tms. Varsinkin jos kissan lahjoittaa ilmaiseksi. Eläinsuojeluyhdistys on parempi vaihtoehto, he pitävät huolta että kissa pääsee kunnolliseen kotiin.

Vierailija
45/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimassa/parhaimmassa tapauksessa kissat elää 20 vuotta...

Mutta jos matkustelette paljon ni mun mielestä ei välttämättä oo hyvä idea pitää kissaa. Tai ainaki vaadit vanhempiasi ottaamaan kissan joka kerran hoitoon. Kyllähän niidenkinon täytynyt tietää kissaa tuodessa, että miehesi suku asuu ulkomailla ja siellä käytte paljon.

Eikä 5 vuotias osaa vielä hoitaa kissaa. Vie vamhemmillesi ja sano, että katsotte kolmen vuoden päästä josko kissa muuttaisi takaisin teille.

Vierailija
46/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän epätoivoisiakin yrityksiä. :( Mummolaan ei ole kovin hyvä kun on pieni kerrostaloasunto ja ovat paljon matkoilla. Mutta niillä on paljon kavereita jotka voisi kyllä katsoa matkojen ajan, kavereillä on kissoja joten seuraa olisi. Lapsi muuten kyllä kiintyy jo 2 päivässä, sen trauma tulee olemaan suuri. :(

Vierailija
47/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt sanoa heti EI, kun kissa tuotiin ovesta sisään. Silloin ei ole ketään vielä kissaan kiintynyt tms. Itse rakastan eläimiä ja pidän erityisesti kissoista,( joita muuten pidän hyvin helppohoitoisina), mutta meillekään ei kukaan tuo eläimiä ilman perheen yhteistä päätöstä.

Olet antanut tilanteen mennä liian pitkälle vetkuttelemalla. Kamalinta mitä olen kuullut on ajatuksesi kesäkissasta, eli ajattelitko tosiaan antaa lapsellesi kuvan, että eläimen elämä ei ole kunnioittamisen arvoista. Ainakaan lapsesi ei opi vastuuta, jos tilanteen muututtua epämukavaksi (kissan kasvettua isoksi eikä enää niin söpöksi) pistetään asia pois silmistä. Hävetkää tuollaiset vanhemmat!

Vierailija
48/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittaan " rakastuisit" siihen pikku kissaan :)

Vierailija
49/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko viet vanhempies luo tai annat muualle. Kissanpentu kärsii kun muksus sitä " kouluttaa" . ja jos itsekin olet noin lapsen tasolla, että mietit kesäkissan pitoa, niin toivottavasti kukaan ei enää ikinä tuo sulle mitään eläintä!

Vierailija
50/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko viet vanhempies luo tai annat muualle. Kissanpentu kärsii kun muksus sitä " kouluttaa" . ja jos itsekin olet noin lapsen tasolla, että mietit kesäkissan pitoa, niin toivottavasti kukaan ei enää ikinä tuo sulle mitään eläintä!

Vierailija
51/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten turhaan mietit mummon asunnon kokoa! Ja matkojen ajaksi sen voi viedä KISSAHOITOLAAN! Tai hommata hoitajan kotiin! JOTEN MIKSI TEET KÄRPÄSESTÄ HÄRKÄSEN?! Ja jos vielä kauan mietit, niin PIDÄTTE KISSAN ITSE SISÄKISSANA OMAKOTITALOSSANNE! Ja matkojen ajaksi viet kissan hoitolaan!

Vierailija
52/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vähän epätoivoisiakin yrityksiä. :( Mummolaan ei ole kovin hyvä kun on pieni kerrostaloasunto ja ovat paljon matkoilla. Mutta niillä on paljon kavereita jotka voisi kyllä katsoa matkojen ajan, kavereillä on kissoja joten seuraa olisi. Lapsi muuten kyllä kiintyy jo 2 päivässä, sen trauma tulee olemaan suuri. :(

Aivan varmasti asia ratkeaa jollain tavalla! Tietysti mitä pikemmin sen parempi, nyt alkaa olla jo kiire, mutta muitakin vaihtoehtoja on kuin nuo epätoivoiset. Isovanhempien kavereiden varaan ei paljoa kannata laskea, siinä on äkkiä kaverisuhteet koetuksella, jos jatkuvasti on vaivaamassa yksiä ja samoja ihmisiä kissansa kaitsemisella. Tosin itsepähän ovat isovanhemmat soppansa keittäneet. Ja kyllä kissa kerrostaloasuntoonkin mahtuu. Luuri käteen ja soitto sinne eläinsuojeluyhdistykseen! Hop!

Eikä lapsesi tuosta mitään traumatisoidu, höpö höpö. Ainakin vanhempana ymmärtää asian ja osaa arvostaa sitä, että toimitte oikein ja kannoitte asiaankuuluvan vastuun eläimestä!

Vierailija
53/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kissa täytyy pitää.

Ei todellakaan toiselle voi tuoda lemmikkiä, ainakaan etukäteen sopimatta, ihan älytön ajatus. Vie kissa vanhemmillesi ja he voivat hoitaa eteenpäin jos eivät pysty hoitamaan. Selitä lapselle asia ja lupaa vaikka joku muu juttu lohdutukseksi, kun lahjaa ei voi ottaa vastaan.

Vierailija
54/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa kissa mahdollisimman pian pois.

Sano vanhemmillesi,että ottavat tai viekää se sinne mistä vanhempasi kissan olivat saaneet.

Kissa ei ole helppohoitoinen jos sen haluaa kunnolla hoitaa.

Mulla oli kissa 19 vuotta ja sitten jouduttiin sen sairaiden takia lopettamaan.

Olette lähes 20 vuotta siinä kiinni.

Ja miten allergiat?

Tosi ajattelematon teko kyllä vanhemmiltasi, anteeksi vain.

Pidä tiukka linja ja selitä vanhemmillesi,että ette pidä kissaa.

Ja mitä lapsen pettymiseen tulee niin lasten on myös pettymyksiä kestettävä ja mitä ilmeisemmin myös vanhempiesi.

Vierailija
55/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilalle.

Kaverillani on ollut kissa ja ja voi pojat minkänäköinen on heidän sohvansa ja tuolinsa.

Kissa on kynsillään pilannut ne täysin.

Eikä siis tahallaan raapinut niitä vaan sai joskus sellaisia kohtauksia,että juoksi pitkin kämppää ja " liukui" sohvia pitkin.

Vierailija
56/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä, että on tyhmää antaa lapselle lahjaksi lemmikkieläin kysymättä lupaa vanhemmilta. Mutta paha mieli tulee lapsenne puolesta, jos joutuu nyt luopumaan kissasta. Itse sain kissanpennun syntymäpäivälahjaksi joskus alle 10-vuotiaana, ja olin kyllä ikionnellinen! Ja jos joku nyt sattuisi meidän pojalle tuomaan jonkun lemmikin lahjaksi, niin olisin varmaan ihan iloinen siitäkin, koska pidän eläimistä ja varmaan meille jossain vaiheessa jokin lemmikki tulisi kuitenkin.

Vierailija
57/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kaksi kissaa. Toinen niistä pissaa ja kakkaa kylppärin lattiakaivon viereen kaikista hyvistä yrityksistämme huolimatta. Ja haju on helvetillinen.

Toinen raapii huonekaluja ja seiniltä tapetteja. Uusista huonekaluista on turha haaveilla vielä vuosiin ennen kuin aika tuosta kissasta jättää.

Mihinkään ei voi lähteä kuin maksimissaan yhdeksi yöksi kun ei ole ketään joka haluaisi katteja tulla hoitamaan. Haluaisin edes joskus päästä matkustamaan.

Jos ei itse ole halunnut ottaa kissaa hoitaakseen niin sen aiheuttamia harmeja voi olla aika vaikea sietää. Kun niitä on aika ajoin vaikea sietää vaikka on ehdoin tahdoin kissan ottanutkin.

Vierailija:

Kissaa ei todellakaan ole vaikeaa hoitaa

Vierailija
58/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikuta kissa heti takaisin. Ei ole sinun migreenisi pohtia, mitä kissalle tekevät.

Vierailija
59/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hoitajia joita voi palkata. :O On myös hoitopaikkoja joihin kissoja voi viedä. :O Samoin on koirille.

Kuinka kukaan voi enää vuonna 2007 edes harkita kesäkissan pitoa??!! Mikä helvetin kuuro ja sokea, tynnyrissä kasvanut idiootti ap oikein on?? En jaksa säästellä sanojani enää, kesäkissan pitäjät hirteen vaan itse.

Vierailija
60/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sietää kissoja jotka kuseksii sisälle. Hyi helvetti, onneks mun vanhemmat ei oo noin idiootteja.