Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säälitkö yksinäisiä vanhuksia hoitokodeissa

Vierailija
28.01.2023 |

jotka ovat yksinäisiä eikä kukaan käy katsomassa koska ovat itse olleet eläessä ilkeitä läheisilleen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli. En edes ajattele heitä. Miksi tekisin niin?

Vierailija
2/36 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sääli. En edes ajattele heitä. Miksi tekisin niin?

No, kun ovat vanhoja ja hauraita ja avuttomia.

Vierailija
4/36 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli ketju, jossa kauhisteltiin sen yhden herran liian pientä ruoka-annosta.

Nyt moititaan, miten hoivakodissa on liian isot annokset ruokaa, kun vanhukset lihovat liikaa.  Ja ei, ei heistä juuri liikunnalla ole laihtumaan, kun jotkut ei pääse sängystä ilman apua ja jotkut vielä rollaattorilla kulkevat.

Vierailija
5/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä en sääli ollenkaan. Muutenkin säälin enemmän niitä, jotka ovat huonokuntoisia ja yksinäisiä kotonaan, kun eivät ole saaneet hoivakotipaikkaa, vaikka olisi tarve. Vanhuksia elää kamalissa olosuhteissa neljän seinän sisällä, ihan täysin muutaman kerran päivssä pikaisesti käyvän hoivapalvelun ja ruokapalvelun turvin. Hoivakodissa on sentään ihmisiä ympärillä.

Vierailija
6/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua asia säälittä? Palvelutalot on ilmaisia kursseja ,joihin menet! Ryhdyt vanhukselle ystäväksi.Sama on kirkolla,sairaaloilla, Punasella ristillä.Kursittavat ihmisen ystäväksi yksinäiselle. Tee jotain säälitelysi lisäksi.Kirjotuksesi on sana helinää!

Vierailija
7/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itse ovat yksinäisyytensä aiheuttaneet.

Vierailija
8/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä pitäis tehdä? Hääriä ympärillä 24/7 ku herhiläinen? Ja reagoida heidän jokaiseen sanaansa ja pyyntöönsä kuin nöyrä palvelija kuninkaalleen vain koska on vanha? Ja ehkä yksinäinen. Viihdyttäköön toiset vanhat yksinäiset toisiansa.

Vierailija
9/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on muita vanhuksia seurana. Enemmän tosiaan käy sääli yksinään kotona asuvia. Opiskeluaikoina vuokrasin vanhan mummelin yläkerran ja kyllä hän valitti ja itki, kun ei poika perheineen juuri koskaan käyneet kylässä vaikka samassa kaupungissa asuivat. Tuli kyllä mummon puolesta paha mieli. Sitten hän sai sydärin ja kuoli, ja mietin, että parempi noin hänelle. Minä muutin sitten toisen mummon yläkertaan. 

Vierailija
10/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollaki huono omatunto

Vierailija
11/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli. Yksinäisyys voi olla valinta jo ennen hoivakotia - suojamuuri kus***itä vastaan. Toimii se siellä hoivakodissakin.

Vierailija
12/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli, jokainen itse tekee valintansa. Itse aion lähteä elämästä kun en pärjää enää kotona.

Vierailija
13/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhus pääsee hoitokotiin on hänen tilanteensa jo niin huono, ettei siinä ole ihan hirveästi merkitystä käykö kukaan läheinen  enää istumassa naama happamana hänen vuoteensa vieressä. Vanhuus on tila, jossa ihminen keskittyy pääasiassa ulostamiseen, syömiseen ja nukkumiseen.  Väsymys on se vaikein asia, jossa he vielä kamppailevat hereillä ollessaan.

Vierailija
14/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kyllä siihen on joku syy että on yksin. Joko ei ole ollut hyvä omille lapsilleen tai ei ole hankkinut lapsia. Silloin ihminen todennäköisesti haluaakin olla yksin ja on tyytyväinen siihen ettei vanhanakaan tarvitse nähdä ketään

Vierailija
15/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin enemmän niitä yksinäisiä vanhuksia, jotka asuvat kodissaan eivätkä pääse sieltä koskaan mihinkään.

Vierailija
16/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppia en säälisi enkä edes menisi katsomaan, mutta appi todennäköisesti sinne joutuukin lähiaikoina ja hänen luonaan käyn usein.

Vierailija
17/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eihän ne ole siellä yksinäisiä. Siellä on muut asukkaan ja hoitajat. Uskokaa tai älkää, niin hoitajat saattavat tuntea hyvinkin helliä tunteita hoitamiaan vanhuksia kohtaan ja heistä tulee ikään kuin ystävät näille vanhuksille.

Vierailija
18/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kukapa sen totuuden asiasta tietää,kuka on ilkeä

sivu

Vierailija
19/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yksinäisyyttä valittavat vanhukset eivät oikeasti ole yksinäisiä, vaan se "miksei kukaan koskaan käy"-valitus alkaa sillä hetkellä, kun omaisen auton takavalot lakkaavat näkymästä. Sitä se muistisairaus teettää, valitettavasti. 

Vierailija
20/36 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vanhenemalla kuten sinäkin