Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummo toi 5-vuotissynttäreille kissanpennun lahjaksi! Täysin käsittämätöntä!!!

Vierailija
26.03.2007 |

Siis kuvio se että oli viikonloppuna esikon 5-v synttärit. Mummo ja vaari kävivät ja toivat lapselle elävän kissanpennun lahjaksi! Siksi kun lapsi on sitä niin kauan toivonut, eihän lapselta voi kieltää sellaista mitä niin paljon haluaa ja lasten pitää tottua olemaan eläinten kanssa! Mitä ihmettä tässä voi tehdä, lapsi tietysti onnellinen kissasta mutta mua se niin raivostuttaa! Onneksi ei asuta kerrostalossa, vaan okt:ssa, mutta silti - en tykkää kissoista ja vanhenpani kyllä sen tietävät. Ei ole muita eläimiä meillä, joten tuosta tulee iso riesa jos se jää meille. Kertokaa hyvät ihmiset mitä voisin tehdä?????

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten tied' n, millaista on el' m' kissan kanssa. Jos joku todella ajattelemattomuuttaan antaisi lahjaksi lemmikin, saisi vied' sen takaisin mukanaan. Ei tulisi kuuloonkaan, ett' joku p' ' tt' isi vaan, ett' vied' ' niille koira tai kissa lahjaksi!!!! Meilt' l' htisi mirri takaisin mummolaan, pit' k' ' n siell' tai hankkikoon uuden kodin. Uskomatonta toimintaa!!!

Vierailija
22/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei tykkää kissoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten joku ei tykkää kissoista?

Vierailija
24/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minusta ne ovat kuvottavia ja saastaisia, nuolevat persettään, yök.

Lisäksi jos ottaa lemmikin perheeseen, voi sanoa hyvästit allergisille kavereille.

Ainakin meille ihmiset tärkeämpiä kuin saastaiset elukat.

Vierailija
25/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sano, että minun pitäisi päättää kissa-asia, sille on ihan sama. Se ei inhoa eikä tykkää, jos joku muu kissan hoitaa. Ajattelin sellaista vaihtoehtoa että jos pitäisi kissan kesän ajan ja syksyllä tekisi jotain, mutta mitä? Voisiko silloin vielä viedä takaisin mummolle? vai onko väärin lopettaa pentu sitten? Onhan tuo suloinen siitä ei pääse mihinkään mutta inhoan aikuista kissaa. Pelottaa että nyt totun siihen ja kohta on iso riesa.

Vierailija
26/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän itse suun panisitte jos teidän lapsi saisi lahjaksi vaikka tanskandogin tai käärmeen? Eihän sitä pois voi antaa ettei lapselle tai eläimelle tule paha mieli! Pettymykset kuuluvat osana elämään vaikka jokainen äiti varmasti haluaa lapsensa niiltä välttyvän. Silti päätös lemmikistä on tultava vanhemmilta, ei lapselta eikä varsinkaan isovanhemmilta!

Vierailija
27/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esimerkiksi minusta ne ovat kuvottavia ja saastaisia, nuolevat persettään, yök.

Lisäksi jos ottaa lemmikin perheeseen, voi sanoa hyvästit allergisille kavereille.

Ainakin meille ihmiset tärkeämpiä kuin saastaiset elukat.

eiks ihmisetkin nuole toisen persettä, ei omaa vaan toisen joka on mun mielestä vielä saastaisempaa!

niin että se siitä!

Vierailija
28/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot tosissas. Että pitäisit kesäkissan ja sen jälkeen lopettaisit. Just. Anna kissa nyt pois suosiolla, joko isovanhemmille tai eläinsuojeluyhdistykseen tms.

Vierailija
29/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on eläin, eikä sitä saa pompotella miten tykkää, että " katsellaan nyt ensin"

Ja mitäs lapsesi sitten! Ensin ne kiintyvät toisiinsa ja sitten äiti päättääkin lopettaa pennun. Hohhoijjaa!

Joko pidätte kissan, niin ett äse teillä pysyy tai sitten luovutat kissan pois NYT! Pentu pääsee vielä uuteen hyvään kotiin, mutta vanhempaa on vaikeampi sijoittaa, ja kissa tulee hyljätyksi, (kyllä, vaikka se onkin vain " saastainen elukka" ) mikä on aikuiselta ihmiseltä todella typerästi ja tökerösti tehty.

Vierailija
30/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan eläimiä mutta meidän elämäntyylimme ei rakasta eläimiä. Ensinnäkin minulla pitää aina olla siistiä, en halua että haisee eläimille saatika pissalle. Ja turha väittää ettei haise, kyllä haisee, siihen vaan tottuu jos asuu eläimen kanssa.

No sitten me matkustellaa pitkiä matkoja ja aikoja (mieheni suku on ulkomailla), niin mihin se eläin silloin laitetaan?

Ja viimeiseksi tulee se että mieheni kulttuurissa eläinten paikka on ulkona, eli hän ei voi edes ajatella että hänen kotonaan (sisällä) on eläin.

En myöskään halua lisää töitä itselleni, lasten hoito riittää sillä eläin tuo mukanaan paljon vastuuta.

Vierailija
31/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin kissan mummolaan ja hoitakoot ne, jotka sen hankkivatkin. Jos te aiotte pitää kissan, on teillä velvollisuus se hoitaa myös aikuisena kissanakin!

Vierailija
32/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä katsomassa. Itsekään en pidä kissoista vaikka meillä sellainen oli, kun olin lapsi. Kissat kuljettavat hiiriä jne. sisälle, piilottavat ne jonnekin ja syövät siellä, ööö... ne ovat myös kovin arvaamattomia, saattavat kehrätä hyristä ihanasti kun silittää, mutta äkkiarvaamatta iskeä kyntensä käteen- Muistan lapsena kuinka pelkäsin nousta meidän portaita, kun kissa vaani portaiden alla ja hylkkäsi jalkaan kiinni. Vanhemmiltasi oli täysin ajattelematonta antaa lapselle kissa lahjaksi ilman lapsen vanhempien lupaa.

Vierailija
34/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että vastuitaan ei tarvitse kantaa, toisia elollisia olentoja saa vapaasti käyttää hyväksi ja eläinten kaltoinkohtelu on sallittua. Näitä asioita tuskin haluat lapsellesi opettaa. Teet päätöksen kissasta tänään tai viimeistään huomenna ja sitten joko pidätte kissan, viette sen mummolaan tai eläinsuojeluyhdistykselle.

Vierailija
35/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies sano, että minun pitäisi päättää kissa-asia, sille on ihan sama. Se ei inhoa eikä tykkää, jos joku muu kissan hoitaa. Ajattelin sellaista vaihtoehtoa että jos pitäisi kissan kesän ajan ja syksyllä tekisi jotain, mutta mitä? Voisiko silloin vielä viedä takaisin mummolle? vai onko väärin lopettaa pentu sitten? Onhan tuo suloinen siitä ei pääse mihinkään mutta inhoan aikuista kissaa. Pelottaa että nyt totun siihen ja kohta on iso riesa.

Hyvä että olet kaiken hämmennyksen huolissasi myös kissasta. Yritä keskustella vanhempiesi kanssa, minusta kuulostaa järkevimmältä tuo vaihtoehto, että kissa muuttaisi mummolaan - hehän ovat eläimen hankkineet, kysymättä teiltä, kantakoot sitten vastuunsa myös. Jos haluatte pitää kissan kotonanne kesän yli ja sitten viedä mummolaan, sekään ei kuulosta pahalta, kissa sopeutuu varmasti kun se on vielä pentu. Aikuisen kissan kohdalla tilanne olisi jo mutkikkaampi. Sen sijaan lopettamista en suosittele missään tapauksessa, et varmaan halua lapsesi oppivan, että kissan pitäminen kesän ajan, kun se on vielä pieni ja söpö ja sopii kuvioon ja sen jälkeen lopettaminen, on arvokasta elävän olennon kohtelua. (Parempi tietysti sekin kuin perinteinen kesäkissan kohtalo, luontoon hylkääminen, mutta.)

Vierailija
36/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onks kissan jätökset maailman hirvein asia?

No ei. Ei ole ihmisen paska portaillakaan, mutta en minä sitäkään haluaisi. Kyllä aikuisilla ihmisillä on oikeus päättää. mitä elukoita kotiinsa ottavat ja on ihan eri juttu ottaa eläin omasta aloitteestaan kuin se, että joku tuo sen pyytämättä. Mummo taitaa olla maalta ja ajalta, jolloin kissat juoksivat pulivilleinä pitkin tiluksia ja hommasivat itse ruokansa hiirestämällä. Aika eri juttu nykyisin.

Kissa mummolle takaisin mahdollisimman pian.

Vierailija
37/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti eläinsuojeluyhdistystä - kunnasta riippuen saattavat suhtautua nihkeästi tämän kaltaisiin tapauksiin, jossa eläimellä periaatteessa on jo omistaja, vaikka vastentahtoinenkin. Näin ainakin täällä pk-seudulla. Toisaalta, tähän aikaan vuodesta voivat ottaakin kissan, kun ei ole pahin eläinsuojelun ns. sesonki (=kesä ja alkusyksy, kesäkissat), heillä voi hyvinkin olla tilaa. Kannattaa ainakin kysyä!

Vierailija
38/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaisi sinuna tehdä muuta kuin kiikuttaa kissan mummolle ja vaarille takaisin anteeksipyyntöjen kera. Saattavat nimittäin loukkaantua.

Mutta silläkin uhalla veisin pois. On mahdollista, että he tajuavat muutaman viikon päästä, miten onneton heidän ideansa oli ja ymmärtävät silloin teitäkin. Ja ehkä pyytävät itse anteeksi teiltä ja varsinkin lapselta.

Isovanhemmat ovat usein nostalgisia ja hankkivat sellaisia lahjoja, joita ennenkin hankittiin. Heidän sukupolvensa ei ole kuullutkaan kissan ulkoilurajoituksista, madotuksista, hiekanhoidosta - allergiatkin ovat jotain itsekeksittyjä höpinöitä... Siis pahimmillaan näin.

Älä ota itsellesi paineita selvittää lapsellesi mummon ja vaarin toimia. Anna heidän itse kertoa lapsellesi ajatuksenjuoksustaan ja mene väliin vasta sitten, jos selitykset alkavat mennä liian utopistisiksi tai moittia muita.

Karua meininkiä joskus omien vanhempien kanssa. Kattiparka.

Vierailija
39/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se saamaton äijäkin.

Eks vaan ,että syksyllä ap sitten ajattelee, että ei raaski tappa akissaa, vaan senhän voi kätevästi jättää johonkin metsään...siellä kissa läkiintyy ja kituu ja ap:lla on niin hyvä mieli kun ei tappanut kissaa ja lapsikin sai hyvän mielen.

VOi vittu että tollasia ihmisiä voi olla olemassa!

Vierailija
40/63 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän koska olen kysynyt äidiltäni joka inhoaa kissoja. Hän varmasti sanoisi jos meillä haisisi.

MITÄ VÄLIÄ ASUUKO OKTALOSSA? KISSAA EI SAA PÄÄSTÄÄ YKSIN ULOS! INCAT . FI / KISSASISALLE