Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmein paikkakunta, jossa olet viettänyt aikaa

Vierailija
21.06.2025 |

Edellinen ketju poistettiin jostain syystä! 

Aiemmissa ketjuissa on kysytty lähinnä niitä paikkakuntia, joissa on  asuttu. Nyt listaa saa laajentaa niihin kuntiin, jossa olet käynyt töissä, opiskellut, ollut etäsuhteessa, kakkoasunto, kesämökki.. vaatimus on se, että oikeasti tunnet kunnan palveluita muutenkin kuin ruokakaupan ja huoltoaseman, ja tiedät suunnilleen, missä jokin katu tai alue sijaitsee. Eli kesämökki ei riitä, jos käydään kunnassa vain ruokakaupassa. 

Rajaus sen takia, että moni kakku päältä kaunis mutta sisältä silkkoa. Voi vaatia pidempää asumista ja tutustumista, että ihmiset näyttävät todellisen karvansa ja erilaiset puutteet viihtyisyydessä tulevat tutuiksi. 

Aloitan: Forssa 

Ihmiset: Forssa on jossakin tilastossa ollut kärkipäässä kun on etsitty Suomen rasistisinta kuntaa. Ja onnettominta. En ole saanut apua, kun olen kysynyt reittiä, kaupassa ja tk:ssa palvelu todella tylyä. Kampaajalla huono leikkaus ja värjäys, tekijä apaattinen, ei kuunnellut yhtään. Outoa kettuilua muualta tulleille. Ihmiset raahustavat onnettoman näköisinä ja ovat jostain syystä myös huomattavan lyhyitä. Moni mies oli minua lyhyempi, olen siis keskipituinen nainen. Ei mitään hymyjä naapureille tai edes small talk yritystä. Ei lapsiperheitä katukuvassa. Hirveää selän takana puhumista! 

Palvelut: Kylpylä, joka itse asiassa on kiva. Ei juna-asemaa. Sijainti muutenkin huono jos haluaa matkustaa julkisilla. Ensin bussilla Turkuun tai Helsinkiin tai esim Riihimäelle, jossa sitten kulkuneuvon vaihto, jos haluaa lähteä vaikka pohjoisemmaksi. Forssan lähellä on kansallispuisto, siitä iso plussa. Muistaakseni siellä on ollut ilkivaltaa, ei yllätä. Ja suunnitelmia suon kuivaamiseksi eli puisto muuttuisi paljon. Kallista mutta huonotasoista palvelua esim kauneudenhoitoliikkeissä. Tylyä palvelua ei kuunnella asiakasta. Ei korkeakouluja ja paljon työttömyyttä.

Ympäristö: Kouvolaan verrattuna Forssa on ehkä vielä pahempaa neukkukuutio betoniviidakkoa. Kesällä on vähän nätimpää kun lähtee esim puistoon. Forssassa on vähän vehreitä ulkoilureittejä, nekin enemmän puistoa kuin oikeaa metsää. Jos pitää puistoista lenkkipolkuina niin sitten ok. Oikeita metsiä ei ainakaan keskustan lähellä ole eikä kilometrien säteellä moneenkaan suuntaan. Forssasta ei löydy kunnon rantoja keskustan läheltä, vain lampi, jonka rannalla ovat sitten kaikki ja lampi levää täynnä. 

Kulttuuri/ruoka: Paras ravintola lopetti. Jäljellä pizzeriat. Elokuvateatteri muistaakseni bio rex. Pieni, tunkkainen, ummehtunut, epämukavat penkit. Ei yhtään hyvää yökerhoa, vain omituisia räkälä paikkoja, joissa soi karaoke. 

Kaiken kaikkiaan viimeisiä paikkoja minne ikinä muuttaisin. Onneksi pääsin pois! 

Mitä kokemuksia teillä on? Pidetään ketju raatorehellisenä mutta asiallisena ettei poistu! 

Kommentit (413)

Vierailija
281/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesa. Vttu mikä persreikä. 

Samaa mieltä. Missään ei ole ollut niin tylyjä ihmisiä kuin Helsingissä. Samat sanat myös Espoosta ja Vantaalta. Ihan outoa sakkia. Onneksi olin vain käymässä.

Mikä helpotus oli päästä takaisin kotiin ja normaalien ihmisten pariin. 

Helsinkiläiset on ihmisraunioita. Ne on varttuneet niissä tuhannen oppilaan kouluissa. Tuskin on yhtään päivää sellaisessa, jolloin on mukava fiilis välitunnilla.

Vierailija
282/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan muutaman kerran vuodessa Forssan kautta länsirannikolla. Forssa vaikuttaa tosi ankealta, vaikka olen vain vaihtanut bussia siellä. Missä on Forssan keskusta? Onko keskusta linja-autoasema?

20 v sitten tuli käytyä Kärsämäellä, yötäkin. Eipä toiste ole mieli tehnyt. Jopa minun pieni kotikylä Pohjois-Karjalassa vaikutti 100 kertaa virkeämmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan muutaman kerran vuodessa Forssan kautta länsirannikolla. Forssa vaikuttaa tosi ankealta, vaikka olen vain vaihtanut bussia siellä. Missä on Forssan keskusta? Onko keskusta linja-autoasema?

20 v sitten tuli käytyä Kärsämäellä, yötäkin. Eipä toiste ole mieli tehnyt. Jopa minun pieni kotikylä Pohjois-Karjalassa vaikutti 100 kertaa virkeämmältä.

Olen käynyt ainakin 30 kertaa Forssassa etsimässä keskustaa ja ruokapaikkaa kun lapsilla on ollut ohjelmaa Eerikkilässä ja aikoinaan lähistöllä toimi myös yksi alihankkija jonka luona kävin palaverissa niin että meno- tai paluumatkalla pysähdyin Forssaan kahville tai lounaalle. 

Siellä on yksi valtava peltomarketti mutta itse Forssan keskusta on kesälläkin kyllä poikkeuksellisen ankea talvesta nyt puhumattakaan koska siellä ei ole oikein mitään. Jokikin olisi mutta en löytänyt senkään rannalta mitään kahviterassia.

Forssan Pick-Nick on kyllä aivan valtava tapahtuma kun kävijöitä taitaa olla kaksi kertaa Forssan kaupungin väkiluvun verran ja joskus nuorena yksi heppahöperö tyttö raahasi minut tuonne raveihin mistä on kyllä lämpimiä muistoja (ei tosin Forssan ansiosta) mutta nuo eivät kovin montaa päivää tuo elämää kaupunkiin.

Vierailija
284/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa jossain ääri uskonto kylässä kun ajettiin ohi . Hyi helvetti jos saatana on siellä päämaja.  

Vierailija
285/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkää

Siellä tehdään innolla töitä sen puolesta, että keskustan tienoo slummiutuisi entisestään. Ensin kauppakeskus (jossa on joka toinen liikepaikka tyhjänä) näivetti keskustasta mielenkiintoiset pikkuliikkeet pois. Sitten alettiin tunkea kerrostaloja vieri viereen niin lähekkäin, että hyvä jos välissä mahtuu kävelemään, maisemat suoraan naapurin makuuhuoneeseen.

Kaupungin johtoporukkaa kiinnostaa rock- tai elokuvafestivaalit, ei asukkaiden jokapäiväinen viihtyisyys.

Olin unohtaa Hyvinkään! Tämä on tosiaan Forssan jälkeen pahempi kuin Kerava. Torniosta ja Kemistä ei ole kokemuksia. Miten muuten Keminmaa, onko muuta yhteistä Kemin kanssa kuin samankaltainen nimi?

Kiinnostaa myös, miksi Pori, Järvenpää, Imatra, Joensuu ja Lappeenranta saaneet paljon mainintoja. Tuusulaa ei ole mainittu vaik...

Vilkas ja elävä keskusta? Ei, ei ole. Kauppakeskus on ihan saman kokoinen kuin tyyliin monen muunkin kaupungin keskustassa oleva kauppakeskus. Jättimäiset peltomarketit ovat asia erikseen. Keskusta olisi ihan tukossa liikenteeltä jos kauppakeskus olisi ison peltomarketin kokoinen. Jo parkkipaikatkin veisivät valtavasti tilaa. 

Keskustassa näkyy lähinnä eläkeläisiä, työttömiä ja päihdeongelmaisia. Varsinkin kun ei ole mitään puistoa, jonka syrjäisissä sopukoissa nämä viihtyisivät, joten pyörivät kaupungilla. Mitään pikkukahviloita, kulttuuria tai kivijalkaliikkeitä ei juuri ole. 

286/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perho. Voiko surkeampaa pikkukylään olla! Onkohan siellä vieläkään hotellia tai motelli, jossa voisi yöpyä? 

Vierailija
287/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemäki...oikea "persereikä"..

Vierailija
288/413 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki. Hektinen ja kireä ilmapiiri ja ihmiset, tosi paljon päihteidenkäyttäjiä, maa han muuttajia yms. katukuvassa, monessa paikassa paljon roskia ja töhryjä, rento, lupsakka ja rauhallinen tunnelma puuttuu, kunnon rauhallista luontoa vähän, pitkät välimatkat. Asuin Helsingissä elämäni ekat 29 vuotta ja nyt asunut Mikkelissä pari vuotta, paljon paremmin täällä Savossa viihtynyt. 

Vierailija
289/413 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk seutu 

Vierailija
290/413 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa

Vierailija
291/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkano, paarmat ja aika tyhjää. Suonenjoki, pakkomielteitä marjanpoimijoista. Hämeenlinnan keskusta hämmensi kolkkoudella joskus ja Porissa sama. Sekä Harjavalta. Aina riittää lisää paikkakuntia. Tampereella jyrinää teiden vieressä taloissa, vetävät rekoillakin asuntojen vierestä koko ajan.

Vierailija
292/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että moni pitää Järvenpäätä kauheana.Itse asunut vuodesta 2010 lähtien. Ainoa alue, mikä kyseisessä kaupungissa ei itseäni miellytä on Jamppa. Ehkä kaksi surkeinta paikkakuntaa, missä on tullut vietettyä aikaa ovat Eno ja Uimaharju. Todella nukahtaneita pieniä paikkakuntia Itä-Suomessa.

Vierailija
293/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämsä.

Vierailija
294/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä paskaa joka ikinen lause 

Vierailija
295/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että rasisteja Forssassa. Voi ei kuinka kamalaa. Se onkin asia mistä pitää eniten huolestua. 

Vierailija
296/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa, Kerava, Kemi, Pietarsaari

Vierailija
297/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohja

Vierailija
298/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesa. Vttu mikä persreikä. 

Samaa mieltä. Missään ei ole ollut niin tylyjä ihmisiä kuin Helsingissä. Samat sanat myös Espoosta ja Vantaalta. Ihan outoa sakkia. Onneksi olin vain käymässä.

Mikä helpotus oli päästä takaisin kotiin ja normaalien ihmisten pariin. 

Helsinkiläiset on ihmisraunioita. Ne on varttuneet niissä tuhannen oppilaan kouluissa. Tuskin on yhtään päivää sellaisessa, jolloin on mukava fiilis välitunnilla.

Aitoja stadilaisia parempia ei olekaan! (En ite ole.) Mutta Espoo, sinne on päässyt kasautumaan keskiluokkaisia pyrkyreitä, joilla ei aitoa sivistystä ole.

Vierailija
299/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkano, paarmat ja aika tyhjää. Suonenjoki, pakkomielteitä marjanpoimijoista. Hämeenlinnan keskusta hämmensi kolkkoudella joskus ja Porissa sama. Sekä Harjavalta. Aina riittää lisää paikkakuntia. Tampereella jyrinää teiden vieressä taloissa, vetävät rekoillakin asuntojen vierestä koko ajan.

Totta. Tampereelle tunnusomaista on meteli kaikissa muodoissaan. Aina on levotonta.

Vierailija
300/413 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teuva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi