Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmein paikkakunta, jossa olet viettänyt aikaa

Vierailija
21.06.2025 |

Edellinen ketju poistettiin jostain syystä! 

Aiemmissa ketjuissa on kysytty lähinnä niitä paikkakuntia, joissa on  asuttu. Nyt listaa saa laajentaa niihin kuntiin, jossa olet käynyt töissä, opiskellut, ollut etäsuhteessa, kakkoasunto, kesämökki.. vaatimus on se, että oikeasti tunnet kunnan palveluita muutenkin kuin ruokakaupan ja huoltoaseman, ja tiedät suunnilleen, missä jokin katu tai alue sijaitsee. Eli kesämökki ei riitä, jos käydään kunnassa vain ruokakaupassa. 

Rajaus sen takia, että moni kakku päältä kaunis mutta sisältä silkkoa. Voi vaatia pidempää asumista ja tutustumista, että ihmiset näyttävät todellisen karvansa ja erilaiset puutteet viihtyisyydessä tulevat tutuiksi. 

Aloitan: Forssa 

Ihmiset: Forssa on jossakin tilastossa ollut kärkipäässä kun on etsitty Suomen rasistisinta kuntaa. Ja onnettominta. En ole saanut apua, kun olen kysynyt reittiä, kaupassa ja tk:ssa palvelu todella tylyä. Kampaajalla huono leikkaus ja värjäys, tekijä apaattinen, ei kuunnellut yhtään. Outoa kettuilua muualta tulleille. Ihmiset raahustavat onnettoman näköisinä ja ovat jostain syystä myös huomattavan lyhyitä. Moni mies oli minua lyhyempi, olen siis keskipituinen nainen. Ei mitään hymyjä naapureille tai edes small talk yritystä. Ei lapsiperheitä katukuvassa. Hirveää selän takana puhumista! 

Palvelut: Kylpylä, joka itse asiassa on kiva. Ei juna-asemaa. Sijainti muutenkin huono jos haluaa matkustaa julkisilla. Ensin bussilla Turkuun tai Helsinkiin tai esim Riihimäelle, jossa sitten kulkuneuvon vaihto, jos haluaa lähteä vaikka pohjoisemmaksi. Forssan lähellä on kansallispuisto, siitä iso plussa. Muistaakseni siellä on ollut ilkivaltaa, ei yllätä. Ja suunnitelmia suon kuivaamiseksi eli puisto muuttuisi paljon. Kallista mutta huonotasoista palvelua esim kauneudenhoitoliikkeissä. Tylyä palvelua ei kuunnella asiakasta. Ei korkeakouluja ja paljon työttömyyttä.

Ympäristö: Kouvolaan verrattuna Forssa on ehkä vielä pahempaa neukkukuutio betoniviidakkoa. Kesällä on vähän nätimpää kun lähtee esim puistoon. Forssassa on vähän vehreitä ulkoilureittejä, nekin enemmän puistoa kuin oikeaa metsää. Jos pitää puistoista lenkkipolkuina niin sitten ok. Oikeita metsiä ei ainakaan keskustan lähellä ole eikä kilometrien säteellä moneenkaan suuntaan. Forssasta ei löydy kunnon rantoja keskustan läheltä, vain lampi, jonka rannalla ovat sitten kaikki ja lampi levää täynnä. 

Kulttuuri/ruoka: Paras ravintola lopetti. Jäljellä pizzeriat. Elokuvateatteri muistaakseni bio rex. Pieni, tunkkainen, ummehtunut, epämukavat penkit. Ei yhtään hyvää yökerhoa, vain omituisia räkälä paikkoja, joissa soi karaoke. 

Kaiken kaikkiaan viimeisiä paikkoja minne ikinä muuttaisin. Onneksi pääsin pois! 

Mitä kokemuksia teillä on? Pidetään ketju raatorehellisenä mutta asiallisena ettei poistu! 

Kommentit (413)

Vierailija
241/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahti on aliarvostettu. Ei paskempi mesta.

Tämä!!!! 

Vierailija
242/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petäjävesi. Siellä ei ole mitään, ehkä sivulla luontoa vähän, jos pääsee ryteiköstä. Hiljaisuus tai opiskelijoiden hulina, valtatie ja junarata. Jos haluat pitkästyä kuoliaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi on ahdistavuudessaan ykkönen. Perämeren hyinen tuuli, ränsistyneet talot, umpimieliset kemiläiset. 

Vierailija
244/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki. 

Mikä Seinäjoella oli pielessä? Muuttamassa parin kk päästä että tietää mihin varautua

Vierailija
245/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järvenpää menee heittämällä pahimmaksi.

Aika kova jos ohittaa täällä mainintoja eniten saaneet: Forssa, Helsinki, Vantaa, Kemi, Tornio ja Oulu... Joku rannikkokaupunki myös saanut paljon mainintoja. 

Vierailija
246/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilijärvi, ihmiset vaan tuijottaa kuin olisi taivaasta tupsahtanut.

Vierailija
247/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeita:

- Huittinen, siellä ei ole oikein mitään, ja rakennuskanta keskustassa niitä ankeimpien vuosien elementtikuutioita ja -laatikoita

- Pori, jotenkin ihan valtavan junttimainen ja aggressiivisen oloinenkin paikka

- Salo ankea ja ruma, täynnä eläkeläisiä, ei mitään tekemistä

- Nykyinen asuinpaikkani Helsinki. Enemmistö, kuten minäkään, ei asuta niissä kantakaupungin jugend-kortteleissa, vaan lähiöissä, ja nämä on kyllä rumia ja masentavia paikkoja. Kauheat ruuhkat aina kun pitää mennä joka paikkaan. Jopa 50 km säteellä olevat ulkoilumaastot on usein ruuhkaisia, jos on vähänkään siedettävä sää. Keskustassa olisi kaikenlaista palvelua, mutta ei ne minua niinkään enää kiinnosta, nuorena kiinnosti yöelämä, mutta ei enää 20 vuoteen. Ravintoloissa syömisestäkin on hohto jo ajat sitten mennyt. Eli mulle kaupungin annista ei ole juuri mitään iloa, mutta haittaa on ruuhkista, betonikuutiokolosseista jollaisessa itsekin asun (ei varaa sinkkuna muuhun), jatkuvasta liikenteen metelistä...

Vierailija
248/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori. Ihmiset äkkivääriä ja väkivaltaisia. Parvekkeelta syljettiin päälle Pori jazzin aikaan. Outo uho päällä kaiken aikaa ja jatkuvaa puhetta siitä, miten ei kannata tulla Poriin jos ei vit tuilua kestä tai osaa.

Vierailija
249/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran Forssassa viikon vuokramökillä, ja kyllä uskon täysin ap:n aloituksen. Siellä ei ollut kerta kaikkiaan MITÄÄN. Mökki sentään oli ok ja maisemat siinä, mutta siis se "keskusta". Mikähän siinä on, että monessa maassa, Suomea köyhemmässäkin, pienet kylät ja kaupungit on usein erityisen viehättäviä, mutta täällä ne on erityisen ankeita. Rakennettu niitä 1960-1980-luvun neuvostokuutioita täyteen ja on vain karun näköistä.

Vierailija
250/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaani. Kävin intin siellä - parasta Kajaanissa oli se, että sieltä pääsi pois! :)

Laitoin tuon saman joskus toiselle palstalle, niin mode kuittasi: Parasta Iisalmessa on uusi ohikulkutie.:)))

(asuin kylläkin Kuopiossa).

Vierailija
251/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kuortane 

Mikä erityisesti? En tiedä Kuortaneesta mitään muuta paitsi sen, että siellä pidetään yleisurheilun SM-kisoja 😅 

Kuortane on kaunis pikku kaupunki ja yleisurheilun mekka. Ainut vika on se ylileveä kuortanelaasten murre ja itse kuortanelaaset. Sanonta onkin "kuortane ilman kuortanelaisia olisi paratiisi"

Vierailija
252/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolaa parjataan turhaan. Ihmiset kivoja. Sekä Poria. Suurin osa asiallisia vähän juroja. Kemiläisetkin on ihan mukavia ja mutkattomia. Mikä vika Porvoossa? Kiva kaupunki 30min Helsinkiin. Ihmiset ihan ok vaikka aika sulkeutuneita. 

Loimaa

Loimaa

Loimaa

Kotiseutu ylpeitä piilohulluja joita en edes laske ihmisiksi. Eivät osaa ku kehua itseään ja haukkua muita. Alastarolaiset on olevinaan jotain maan eliittiä. Yksikään Loimaalainen ei kykenisi matkustamaan yksin ulkomaille nauttimaan lomasta. Käyttäytyvät kun olisivat miehen omaisuutta. Asenne ku 50 luvulla. Jos olet perheetön oot virheellinen! Ollaan jumalia, kun ollaan kaiken keskellä. Jos olet muualta, niin vain tuolla käydään käsiksi mitä täällä teet. 

Olen melkein 20v tätä maata kiertänyt tätä maata ja 2kk Loimaa oli ihan oma lukunsa. Vastaavia on kyllä muttei nuin pahoja. I ns esti niitä vaivaa. 

Vierailija
253/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki. 

Lapua ja Seinäjoki. Perusteluja ei taida tarvita....

Itseäni kyllä kiinnostaisi

Vierailija
254/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikka on pieni ja siellä on vain yhdet liikennevalot.

Kukaan ei osaa autoa, vaikka moni luulee niin. On yleistä, että peräänajoja sattuu koska ajajat pysähtyy keskelle risteystä, milloin mistäkin syystä. 

Nuorten harrastus (ja vähän vanhempienkin) on yrittää ajaa muualta tulevien päälle. 

Siellä paikataan hampaatkin itse, koska kukaan lääkäri ei halua sinne. Valelääkäreitä on muutama. Jos niille menee ne vetää väärän hampaan pois. 

Terveyskeskuksessa on valelääkäreillä helpot olot. Potilas lähetetään kotiin ja sanotaan, ettei sinua mikään vaivaa. 

Siellä joko kuulutaan lahkoon tai sitten on parempi poistua. Laholaisten lapsilla on oikeus varastaa kaupoista, koska he ovat parempaa väkeä. 

Siellä ei vedet lämpene koskaan ja talvella uidaan vain avannossa. 

Ihmiset on raatorehellisesti hirveimpiä olioita maan päällä. 

Siellä

Mikäs mukava paikka tämä mahtaa olla? Muistaakseni Forssassa on yhdet liikennevalot 🤣 Samoin Pieksämäellä... mutta kumpikaan ei ole mikään lahkolaispaikka? Joku Pohjanmaan kunta? 

Vierailija
255/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jämsänkoski. 

En ole ikinä käynyt. Kerros vähän lisää! 

Vierailija
256/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssa, kui sattukaan.

Summa summaarum lyhyesti.

Itsekeskeisiä sisäänpäin lämpiäviä nuukaniiloja. 

Vierailija
257/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran Forssassa viikon vuokramökillä, ja kyllä uskon täysin ap:n aloituksen. Siellä ei ollut kerta kaikkiaan MITÄÄN. Mökki sentään oli ok ja maisemat siinä, mutta siis se "keskusta". Mikähän siinä on, että monessa maassa, Suomea köyhemmässäkin, pienet kylät ja kaupungit on usein erityisen viehättäviä, mutta täällä ne on erityisen ankeita. Rakennettu niitä 1960-1980-luvun neuvostokuutioita täyteen ja on vain karun näköistä.

Mä jouduin vielä työn puolesta kohtaamaan ihan kamalan työilmapiirin. En päässy yhtään mukaan työporukkaan. Tein tehtäviä yksin joita harjoittelijan ei olis pitäny tehdä yksin. Katosi innostus koko alaa kohtaan. Tapasin myös muiden alojen edustajia ja koko aikana tapasin yhden avoimen ja mukavan työntekijän! 

Forssassa on hyvää se kylpylä, Vesihelmi. Olen itse aina pitänyt paikasta. Mun exä oli Forssan lähikunnasta lähtöisin ja se oli itse asiassa jotenkin vapautuneempi paikka! Ihan maaseutua mutta siellä oli mukavampia ihmisiä. Tuli tervetullut olo. Forssassa ei koskaan... 

Vierailija
258/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forssa, kui sattukaan.

Summa summaarum lyhyesti.

Itsekeskeisiä sisäänpäin lämpiäviä nuukaniiloja. 

Pakko kysyä että mitä olit tehnyt joutuaksesi tuonne? Vankilat voisi purkaa ja lähettää rikolliset Forssaan... kyllä rikollisuus laskisi tämän rangaistuksen pelossa! 

Vierailija
259/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomi.

Vierailija
260/413 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä ahdistava ja vähän pelottaba tunnelma, levotonta, narkkareita, känniläisiä ja yleistä sekoilua keskustassa. Eikä ole mikään kaunis kaupunki vaikka onkin järven rannalla.

Ai, itselle Jyväskylä on aina ollut paikka, mihin voisin muuttaa. Olen pitänyt siitä enemmän kuin esimerkiksi Tampereesta. Itsestäni keskusta on ihana, koska tietylle kadulle ei voi tulla autolla. Kivijalkaliikkeet kukoistavat kun on paljon jalankulkijoita. Ilmapiiri on minusta tosi rento. Yöelämä on paljon parempi kuin Tampereella! Itse en ole ikinä pitänyt Tampereesta. Kallis, ruuhkainen, liian iso, sekava (en löytänyt edes pankkiautomaattia keskustasta) ja hintataso vsin nousee. Luontoa liian vähän, vaikka onkin puistoja. Itse olen kohdannut Tampereella yhtä töykeää porukkaa kuin Helsingissä. Jyväskylässä on loistavat kulkuyhteydet joka suuntaan ja iloisia ihmisiä. Jyväskylään muuttaa joka ilmansuunnasta ja siellä ollaan totuttu muualta tuleviin. Järkevä hintataso. 

Olen kuullut, että kuntapolitiikassa Jyväskylä on huono esimerkki. Epämääräistä ja laitontakin päätöksentekoa. Tampereesta en osaa sanoa. 

Jyväskylän keskusta on Turun jälkeen Suomen kauneimpia ja luontoa on joka suuntaan kävelymatkan päässä. Lähiö Pupuhuhta kannattaa kiertää kaukaa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi