UPI:n johtaja presidentti Stubbin pojan valinnasta: Totesivat ylivoimaisesti parhaaksi
https://yle.fi/a/74-20168671
En äänestä Stubbia seiraavissa vaaleissa. On niin erinomainen suku, että pärjäävät ilman minun tukeakin.
Kommentit (2159)
Vierailija kirjoitti:
Maltan tuskin odottaa, että Oliver kutsutaan A-studioon haastateltavaksi ulkopolitiikan asiantuntijana.
Ehkä jo tänä kesänä, kun Iro Särkkä on lomalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuosta yliopistosta on tosi vaikea saada Britanniassa mitään, ja varmaan muutenkin tahtoi kesäksi mamman lihapatojen ääreen kotiin. "
Britannia on sääty-yhteiskunta. Eiköhön äidin nimellä olisi auennut varsin moni ovi, vaikka yliopistokoulutusta ei olisi ollenkaan.
Mutta eihän äidin vanhemmat mitään yläluokka ole? Tavallisia työssäkäyviä. Ei ehkä tehtaan työntekiöitä mutta ihan verrattavissa Suomen ylempään keskiluokkaan, joita brittiperheet yleensä ovat.
Ovat opettajia. Poikansa ovat maanviljelijöitä.
Ai brittiperheet kuuluvat yleensä ylempään keskiluokkaan? Uusi tieto ainakin itselleni.
Tämän jutun mukaan 25 % kuului 12 vuotta sitten vakiintuneeseen keskiluokkaan. Perinteiseen työväenluokkaan kuului enää vain 14 %.
https://www.is.fi/tiede/art-2000000599832.html
Paljon on sittemmin vettä virrannut Thamesissa. Monella perheellä lienee sijoitus sittemmin ennemmin laskenut kuin noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb muuttui (perheineen) imagoltaan kertaheitolla siitä itsevarmasta ja edustavasta suoraan ylimieliseksi. Hieno veto, hyvin suoritettu.
Imago sai pohjoiskoreamaista tai jonkin muun vastaavan diktatuurin eksoottisen hajun ikuisesti kylkeensä. Ei kannata ihan heti alkaa suunnitella mitään valtakunnan ykkösperheen imagon varassa markkinoitavaa hajustesarjaa ainakaan, jos nyt sitten ei aio antaa sille nimeksi Lemu.
Luin ekaksi, että Lennu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hbl.fi/artikel/familjen-stubb-gav-oss-nepotismdebatten-vi-m…
Sisältöä myös suomenruotsalaisille maksumuurin takana
Luulisi RKP-medialle olevan ihan bisnes as usual, että suomenruotsalainen valitaan ohi pätevämmän suomenkielisen.
Jos siellä on jotain kaunaa perhettä kohtaan, kun ei valittu suomenruotsalaista tyttöä mammaksi? :o
Olen saanut opetusta CV:n laatimisesta sekä ulkolaiselta että suomalaiselta opettajalta. Molemmat toki kehottivat kirjoittamaan ceeveehen kaikki työn kannalta oleelliset saavutukset myös työkokemuksen lisäksi, mutta harrastuksia, armeijaa, oppilaskuntaa, kerhoja tai kilpailumenestystä tai muuta aktiivisuutta ei kuulunut kirjoittaa työkokemuksen alle, vaan sinne hakemuksen loppupäähän muun otsikon alle. Toki jos sitä työkokemusta ei vaan ole, niin on ollut pakko keksiä jotain. Eihän tuo Olli ollut kuitenkaan tehnyt työtä upseerina tai järkännyt bileitä esim. yksityisessä yrityksessä ja tulosvastuulla.
Tiedän miten Hiski ja upin hallitus voisivat keplotella tästä ulos. Sanovat että heillä on arvostettu myös hakijoiden palkatonta työtä. Ehkä vaan Hiski saa sitten potkut, mutta koko upia ei lakkauteta pilipalipuljuna.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän juniori mene jatkossa ulkomaille kesätöihin. Tuo nepo-kesätyö on vain ponnahduslauta.
Aivan selvästi. Siksi se piti NYT saada, että on ensi kesäksi cv:ssä näyttöä komeasta tittelistä ja työpaikasta. Nyt sillä cv:llä voi jo hakea parempiin paikkoihin Englannissa tai Euroopassa. Itse asiassa se cv on jo aika nätti. Armeija käytynä ja yksi hyvä duuni, ja tutkijaksikin voi jopa yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän miten Hiski ja upin hallitus voisivat keplotella tästä ulos. Sanovat että heillä on arvostettu myös hakijoiden palkatonta työtä. Ehkä vaan Hiski saa sitten potkut, mutta koko upia ei lakkauteta pilipalipuljuna.
Melkoinen läpivalaisu ja todennäköisesti remontti tuon Upin toimintaan vaaditaan. Ja tietenkin Haukkalan on jätettävä paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maltan tuskin odottaa, että Oliver kutsutaan A-studioon haastateltavaksi ulkopolitiikan asiantuntijana.
Ehkä jo tänä kesänä, kun Iro Särkkä on lomalla...
TV-esiintymisen asiantuntijana voisi sitten lisätä ceeveehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän juniori mene jatkossa ulkomaille kesätöihin. Tuo nepo-kesätyö on vain ponnahduslauta.
Aivan selvästi. Siksi se piti NYT saada, että on ensi kesäksi cv:ssä näyttöä komeasta tittelistä ja työpaikasta. Nyt sillä cv:llä voi jo hakea parempiin paikkoihin Englannissa tai Euroopassa. Itse asiassa se cv on jo aika nätti. Armeija käytynä ja yksi hyvä duuni, ja tutkijaksikin voi jopa yrittää.
Oliver hakee ensi kesäksi hoviin Willen kesälomittajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen läpivalaisu ja todennäköisesti remontti tuon Upin toimintaan vaaditaan. Ja tietenkin Haukkalan on jätettävä paikkansa.
Hiski voi ruveta Seinäjoen tangomarkkinoiden tj:ksi. Jotenkin toi nimi sopisi hyvin niihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä koskaan tietää, onko johonkin harjoittelupaikkaan tai työpaikkaan valittu "oikea" hakija. Kuka niitä kaikkia kyttää ja selvittelee. Mistä tiedetään, ovatko valinnan perusteet olleet hyvät vai huonot.
Ainakin mun aikaisempi työkokemus sai muut hiljenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb muuttui (perheineen) imagoltaan kertaheitolla siitä itsevarmasta ja edustavasta suoraan ylimieliseksi. Hieno veto, hyvin suoritettu.
Miksi? Eikö pojalla kuitenkin ollut myös täysi oikeus hakea paikkaa? Upihan tässä on mokannut itse. (ellei paljastu, että Stubbit olisivat painostaneet asiassa heitä jotenkin)
Kyllä presidentin olisi pitänyt tajuta ensinnäkin se eturistiriita, ja vieläpä antaa homman jatkua valintaan asti.
aikuisen lapsen työnhaku ei kuulu isin tai äidin tajuttavaksi vaan jälkikasvu hoitaa hommat itse.
Ajattelen myös itse näin. Ihan hyvin voi olla, että Stubb ei edes tiennyt poikansa hakevan paikkaa. Todennäköisesti tiesi, mutta
Jos poika harrastaa tiiviisti iskän kanssa triathlonia iskän urheiluseurassa, niin luuletko, ettei heillä ole puhevälit kunnossa? Vai mitä?
Noi Oliverin viestit kuulostaa niin Alexin sanelemilta, että jos eivät ole, niin poika ei ole vielä itsenäistynyt lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä koskaan tietää, onko johonkin harjoittelupaikkaan tai työpaikkaan valittu "oikea" hakija. Kuka niitä kaikkia kyttää ja selvittelee. Mistä tiedetään, ovatko valinnan perusteet olleet hyvät vai huonot.
Ainakin mun aikaisempi työkokemus sai muut hiljenemään.
Työpaikkoja hakee nykyään ihan uskomattomat multitalentit. On entistä ihan menestynyttä yrittäjää, julkisuudesta tuttuja, hienoja kouluja käyneitä, monta tutkintoa yliopistoista, kaikki kielet osaavia kielenkääntäjiä, entisiä huippu-urheilijoita, kaikki-tuntevat-supersosiaaliset jne. Työnantajat voivat vaan valita parhaimman parhaimpien joukosta.
Oliverhan on ollut loistovalinta julkiselle puolelle. Ei kunnolla vielä lukio-opintoja kummempia, ei mitään työkokemusta, märkäkorva tuskin osaa kyseenalaistaa mitään sekundatutkimusta tai laiskottelua työpaikalla. Mutta tuo hohtoa koko työpaikkaan jo ihan pelkällä isänsä nimellä.
Täähän on loistojuttu. Nyt on lupa hakea vaikka mitä duuneja mitä villeimmillä hakemuksilla ja mitä tuttavallisimmilla lähestymistavoilla.
Itse asiassa mun mielestä Stubbeissa on juuri sitä, mitä koko Suomen liian vaatimaton nöyrä kansa tarvitsee mallikseen. Röyhkeyttä, kyynärpäitä, itseluottamusta, julkeaa pintaliitoa, sliipattua ulkonäköä, tervettä liikunnallisuutta, hymyä ja hastalavistabeibi-elämänasennetta. Käännetään tääkin epäonnistuminen onnistumiseksi.
Ajatelkaa millä hyvällä asenteella ja miten muuten niin huonoilla eväillä toi iskäkin menestyy. Aivan kuin kaikki luksus ja menestys olisi hänelle jo luvattu etukäteen...
Ai brittiperheet kuuluvat yleensä ylempään keskiluokkaan? Uusi tieto ainakin itselleni.