Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UPI:n johtaja presidentti Stubbin pojan valinnasta: Totesivat ylivoimaisesti parhaaksi

Vierailija
19.06.2025 |

https://yle.fi/a/74-20168671 

En äänestä Stubbia seiraavissa vaaleissa. On niin erinomainen suku, että pärjäävät ilman minun tukeakin.

Kommentit (2159)

Vierailija
1981/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Oliver ainakin löi nimensä läpi. Nyt puoli Eurooppaa jo tietää hänen nimensä. Viis millä konstilla. Näin se nykyaikana menee. Kim Kardashian löi läpi seksivideolla, ja vieläpä matkien Pamela Andersonia.

Vierailija
1982/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se poju on saanut aikaiseksi työpaikassaan? Onko ollut ylivoimainen menestys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän juniori mene jatkossa ulkomaille kesätöihin. Tuo nepo-kesätyö on vain ponnahduslauta.

Aivan selvästi. Siksi se piti NYT saada, että on ensi kesäksi cv:ssä näyttöä komeasta tittelistä ja työpaikasta. Nyt sillä cv:llä voi jo hakea parempiin paikkoihin Englannissa tai Euroopassa. Itse asiassa se cv on jo aika nätti. Armeija käytynä ja yksi hyvä duuni, ja tutkijaksikin voi jopa yrittää.

Exeterin yliopisto, missä opiskelee, on niin keskinkertainen, että se tulee jo esteeksi. Miksi ei mennyt Oxfordiin? Eikö olekaan niin motivoitunut ja osaava kuin Hiski julkisesti väitti?

#hejsanmaiju

Vierailija
1984/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän miten Hiski ja upin hallitus voisivat keplotella tästä ulos. Sanovat että heillä on arvostettu myös hakijoiden palkatonta työtä. Ehkä vaan Hiski saa sitten potkut, mutta koko upia ei lakkauteta pilipalipuljuna.

Melkoinen läpivalaisu ja todennäköisesti remontti tuon Upin toimintaan vaaditaan. Ja tietenkin Haukkalan on jätettävä paikkansa.

Koko UPI pitää lakkauttaa ja siirtää eri tutkimusaiheet yliopistoille, esim. Natoa koskeva tutkimus Maanpuolustuskorkeakoululle, muu Helsingin ja Turun yliopistoille ja pieni osa Suomen Akatemialle ja Åbo Akademille.  

Tuollaisia nepo-laitoksia ei tässä maassa tarvita.

Vierailija
1985/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se poju on saanut aikaiseksi työpaikassaan? Onko ollut ylivoimainen menestys?

Jos sitä mitataan kyvyllä skannata ja keittää kahvia, vastaus on kyllä.

Vierailija
1986/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei presidentin poikaa laiteta keittämään kahvia. 

Vierailija
1987/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei presidentin poikaa laiteta keittämään kahvia. 

#hejsanmaiju

Vierailija
1988/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän miten Hiski ja upin hallitus voisivat keplotella tästä ulos. Sanovat että heillä on arvostettu myös hakijoiden palkatonta työtä. Ehkä vaan Hiski saa sitten potkut, mutta koko upia ei lakkauteta pilipalipuljuna.

Melkoinen läpivalaisu ja todennäköisesti remontti tuon Upin toimintaan vaaditaan. Ja tietenkin Haukkalan on jätettävä paikkansa.

Koko UPI pitää lakkauttaa ja siirtää eri tutkimusaiheet yliopistoille, esim. Natoa koskeva tutkimus Maanpuolustuskorkeakoululle, muu Helsingin ja Turun yliopistoille ja pieni osa Suomen Akatemialle ja Åbo Akademille.  

Tuollaisia nepo-laitoksia ei tässä maassa tarvita.

Laillisuusvalvonnan tuloksena ainakin johto menee vaihtoon. Ja hyvä niin.

Vierailija
1989/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Oliver ainakin löi nimensä läpi. Nyt puoli Eurooppaa jo tietää hänen nimensä. Viis millä konstilla. Näin se nykyaikana menee. Kim Kardashian löi läpi seksivideolla, ja vieläpä matkien Pamela Andersonia.

Löi nimensä läpi ja maine meni. Vaikka tekisi Suomessa jotain ihan hyvinkin, tämä nepo-baby-maine seuraa mukana.

Vierailija
1990/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin arvostan sellaista henkilöä, joka on OMILLA ANSIOILLAAN menestynyt.

Vierailija
1991/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkisten lapsilla on usein ongelmana se,että aina epäillään ratsastavan vain vanhempansa maineella. Aina löytyy syytteleviä besserwisserkuona-ainesta epäilemään. Suosittelisin nimen vaihtamista ja matalaa profiilia.

Vierailija
1992/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta. Jos minun pitäisi valita oman lapseni tai jonkun ventovieraan välillä johonkin hommaan,niin heivaisin ventovieraan kättelyssä.

Vierailija
1993/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta. Jos minun pitäisi valita oman lapseni tai jonkun ventovieraan välillä johonkin hommaan,niin heivaisin ventovieraan kättelyssä.

Jos puhutaan yksityissektorista, kaikin mokomin.

Nyt puhutaan julkisesta sektorista, tietyistä pätevyyksistä ja presidentin pojasta.

Vierailija
1994/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ollut nyt 4 viikkoa ja laittanut hakemuksia noin 50 ja päässyt 6 haastatteluun. Kukaan haastattelija ei ole joustanut vaatimuksissa. Hybridimallikin oli yhdessä paikassa käytössä, luki vielä joustava hybridimalli. Joustavuudesta voi olla eri mieltä, kun työnantaja kertoi haastattelussa että keskiviikkoisin pitää olla toimistolla. Vieläkin työtön. Haen joka päivä töitä, vielä tuloksetta. Kyllä työttömänä pistää vihaksi tällainen suhteilla pelailu. Miksi minun kohdalla kukaan työnantaja ei jousta? Koska olen tavis.

Vierailija
1995/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ollut nyt 4 viikkoa ja laittanut hakemuksia noin 50 ja päässyt 6 haastatteluun. Kukaan haastattelija ei ole joustanut vaatimuksissa. Hybridimallikin oli yhdessä paikassa käytössä, luki vielä joustava hybridimalli. Joustavuudesta voi olla eri mieltä, kun työnantaja kertoi haastattelussa että keskiviikkoisin pitää olla toimistolla. Vieläkin työtön. Haen joka päivä töitä, vielä tuloksetta. Kyllä työttömänä pistää vihaksi tällainen suhteilla pelailu. Miksi minun kohdalla kukaan työnantaja ei jousta? Koska olen tavis.

Ennemminkin niitä vaatimuksia ladellaan lisää siinä työhaastattelussa. Ja vielä hitokseen lisää sitten, kun työt alkaa.

Vierailija
1996/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten sen toisen valitun harjoittelijan, sen suru-tytön, kuva siellä upin sivuilla? On nimittäin outoa minusta sekin, että harjoittelijan kuva lätkäistään heti firman ULKOISILLE sivuille, ja harjoittelija ylipäätään heti johonkin organisaatiokaavioon.

Vierailija
1997/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mitään hakemuksia laita. Laita #hejsanmaiju-viestejä.

Vierailija
1998/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että Stubidon poika tuon Upin johtajaksi? Koko laitos saatana kiinni aivan turha laitos. Suomalaiset eivät tarvi kertomaan heille joka ilta Yleisradion A-studiossa johtajan, vanhempi tutkija, tutkija, kertaa 100 kertomaan aivan ilmiselviä asioita. 

Vierailija
1999/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliverhan on ollut loistovalinta julkiselle puolelle. Ei kunnolla vielä lukio-opintoja kummempia, ei mitään työkokemusta, märkäkorva tuskin osaa kyseenalaistaa mitään sekundatutkimusta tai laiskottelua työpaikalla. Mutta tuo hohtoa koko työpaikkaan jo ihan pelkällä isänsä nimellä.

Suomen glamour-instituutti.

Vierailija
2000/2159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä luulet että Upi tulee kertomaan?