Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä ei saisi pakottaa töihin rahan saamiseksi?

Vierailija
19.06.2025 |

Minäkin käyn töissä rahan saamiseksi. Pakkotyötä tämäkin.

Kommentit (302)

Vierailija
61/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se, työstä maksetaan palkkaa, ei avustusta.

Semantiikkaa. Raha on rahaa, on se sittä avustusta tai palkkaa. 

Niitä ei voi rinnastaa keskenään, sinulla todennäkoisesti veroprosentti alhaisempi kuin työttömyyspäivärahasta verotus 20%.

Raha puhuu. Raha on tärkeämpi. Aineen ope amiksessa saa 4 tonnia, toimistosihteeri valtiolla 2500 e.

Vierailija
62/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat pitäisi pakottaa ottamaan töihin työttömiä ja MAKSAMAAN HEILLE PALKKAA.

Siinä ratkaisu työttömyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus kiivastuttaa? 

Mikä vika siinä on, että työtön tekisi muutaman tunnin jotain yhteiskuntaa hyödyttävää työtä muutamia tunteja viikossa?

Vierailija
64/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se, työstä maksetaan palkkaa, ei avustusta.

Semantiikkaa. Raha on rahaa, on se sittä avustusta tai palkkaa. 

Voikos sitä esittää avustuksen suuruudesta toivomuksen ja  jos se  ei ole tarpeeksi suuri, kieltäytyä tarjotusta tehtävästä ja etsiä paremman avustuksen tarjoajan?

Vierailija
65/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ap on?

Olen opettaja

Etkä ole. Olet ilmiselvästi valtiolla töissä ja sua vituttaa kun ihmiset haluavat olla opettajia eikä valtion viraston assistentteja/toimistosihteereitä.

Toisaalta, miksi et ole kesätöissä vaan slurvailey tällä palstalla? Mene vaikka siivoojaksi kesäduuniin!

Olen 8 viikon lomalla. Olen edelleen opettaja. Väitteesi ei sitä muuksi muuta.

Enpä haluaisi sinun kaltaista opettajaa lapsille, ajatusmaailmasi on kuin venäjän propagandaoppikirjan mukainen.

Vierailija
66/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika siinä on, että työtön tekisi muutaman tunnin jotain yhteiskuntaa hyödyttävää työtä muutamia tunteja viikossa?

Kenelle sä nyt teet Supon taustatarkistusta, minulle vai?

Vierailija
67/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ap on?

Olen opettaja

Mitä jos ehdottaisit hallitukselle, että kokeiltaisiin tätä mallia omalla alallasi? Kaikki opettajat sanottaisiin irti. Osalla onkin jo valmiiksi  määräaikainen sopimus. Syksyllä kaikki tulisivat sitten työttömyyskorvausta vastaan töihin. Sitten raportoisit, kuinka hyvin toimii. 

Eikö tässä ketjussa ollut kyse työttömistä eikä työsuhteessa olijoista? Vastaajilla alkaa mennä puurot ja vellit sekaisin. Ei ketään tarvitse irtisanoa, mutta työtön voisitulla vaikka koulunkäyntiavustajaksi tai ip-kerhon valvojaksi 595 euron korvausta vastaan. Tekee sen 13 h töitä.

Oletko tyhmä? Hoitoalan ihm

Työvoiman tarve on iso. Ongelma on se, ettei ole varaa maksaa palkkaa. Sote-alyeen eitarvi maksaa palkkaa muutaman tunnun työstä, koska kela maksaa sen.

Vierailija
68/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tuo taloutta jotenkin? 

Vierailija
69/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pari tuntia keikkaa tekevät katsotaan yrittäjiksi. Tuohan on työntekoa, ei työttömyyttä.

Vierailija
70/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ap on?

Olen opettaja

Apukoulussako?

Vierailija
71/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ap on?

Olen opettaja

Etkä ole. Olet ilmiselvästi valtiolla töissä ja sua vituttaa kun ihmiset haluavat olla opettajia eikä valtion viraston assistentteja/toimistosihteereitä.

Toisaalta, miksi et ole kesätöissä vaan slurvailey tällä palstalla? Mene vaikka siivoojaksi kesäduuniin!

Enpä haluaisi sinun kaltaista opettajaa lapsille, ajatusmaailmasi on kuin venäjän propagandaoppikirjan mukainen.

En minäkään haluaisi töihin tuollaiselle työnantajalle, jonka rekrytointimetodit ovat kuin Venäjän mafiosojen.

Vierailija
72/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 100000 työtöntä tekee sunkin työt, niin mihin se johtaa? Potkut sullekin.

Vierailija
73/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiertäväksi h u o r a k s i maatilojen aikasmiespojille työmarkkinatukea vastaan. Saadaan samalla syntyvyys nousuun

Vierailija
74/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvä työtön jo on aikoihin tultu?

Vierailija
75/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pari tuntia keikkaa tekevät katsotaan yrittäjiksi. Tuohan on työntekoa, ei työttömyyttä.

Pari tuntia menisi jo matkoihin, järki käteen, kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
76/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, yhteiskuntaa hyödyttävää....

No, mutta eikö sitä YHTEISKUNTAA HYÖDYTTÄISI HUOMATTAVASTI PALJON ENEMMÄN, JOS RYHDYTTÄISIIN TYÖVOIMAPOLITIIKASSA KIINNITTÄMÄÄN HUOMIOTA SELLAISIIN TOIMIIN, JOTKA ESTÄISIVÄT IHMISIÄ PÄÄTYMÄSTÄ PITKÄAIKAISTYÖTTÖMIKSI!

TUOSSA LINDGRENIN EHDOTUKSESSA KYSE OLI PITKÄAIKAISTYÖTTÖMIEN VELVOITTAMISESTA.

LINDGREN EI SIIS MIETI, MITEN ESTÄÄ IHMISIÄ JOUTUMASTA PITKÄAIKAISTYÖTTÖMIKSI, LINDGREN MIETTII MITEN LAITETTAISIN PITKÄAIKAISTYÖTTÖMILLE VELVOITTEITA JOTKA EIVÄT HEITÄ KUITENKAAN TYÖLLISTÄ OIKEASTI!

LINDGREN NÄKEE YHTEISKUNNAN KEHITYKSEN SELLAISENA, ETTÄ TIETTY ELIITTIJOUKKO PYSYY PALKOLLISENA, SAA ELÄMISEENSÄ PALKKAA, MUTTA SUUREMPI OSA IHMISISTÄ PÄÄTYY TYÖTTÖMIKSI, PITKÄAIKAISTYÖTTÖMIKSI, JOITA SITTEN PITÄÄ VELVOITTAA - SINUN SANOJENSI MUKAAN - PALVELEMAAN YHTEISKUNTAA JOILLAKIN IHMISEN KYKYJÄ ARVOSTAMATTOMILLA TEOILLA!

HAHAH! TÄÄ ON HIENO SYSTEEMI.... EHKÄPÄ LINDGRENIN OMASSA JÄLKIKASVUSSA ON SITTEN NIITÄ, JA TOIVOTTAVASTI ON, JOTKA PÄÄTYVÄT YHTEISKUNTAA HYÖDYTTÄVIKSI PALVELIJOIKSI ELANTONSA ETEEN.....

PERSUT JATKAVAT OMALLA LINJALLAAN: VALTION VELKA HOIDETAAN KUN KÖYHIMMILTÄ LEIKATAAN JA RIKKAILLE ANNETAAN... JA SAMAAN AIKAAN OTETAAN LISÄÄ VELKAA... JA LEIKATAAN LISÄÄ.... JA ANNETAAN LISÄÄ RIKKAILLE....

Vierailija
77/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ap on?

Olen opettaja

Eivät kaikki opettajat onneksi ajattele noin. Minusta on käsittämätöntä, että ensin leikataan vanhusten- ja sairaanhoidosta sakset kädessä ja potkujen jälkeen velvoitetaan samat ihmiset tulemaan pakkotöihin. Ei sovi minun oikeustajuuni. Työttömät tulevat varmasti töihin ihan vapaaehtoisesti, kun heille vain maksetaan työstä palkkaa.

Vierailija
78/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin töitä koko ajan mutta toki työstä pitää maksaa palkkaa. Miksi minä menisin ilmaiseksi kun muut saavat siitä rahaa? 

Vierailija
79/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaita ei saisi pakottaa jakamaan rikkauksia köyhille?

Vierailija
80/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun palkka vaan 595e kuukaudessa? 

Totta kai työ olisi suhteutettu korvaukseen. 

Mikä on minimipalkka Suomessa - sanotaan, että 2000 e.  Kun siitä otetaan verot pois, niin henkilö saa 1600 e (?) käteen 40 tunnin työviikosta. Eli työttömän pitää tehdä töitää 13 tuntia viikossa, että tienaa 595 e kuukaudessa.

Mitä on sellainen työ josta ei voi maksaa palkkaa mutta sitä voi teettää ilmaiseksi työttömällä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän